Tuleeko uusi Ferrante?

Anonyymi-ap

Kirja naisista jotka lähtivät?

68

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aiheesta on paljon kirjoitettu.
      Olen miettinyt pikemminkin sukuromaania, tyyppi Marianne Frediksonin Anna, Hanna ja Johannaa. Naisten historia ajassa ja paikassa, keskittyen naisiin, joista jo tiedänkin koko joukon asioita, omaan sukuuni.

      • Olen tuosta Fredrikssonin kirjasta täällä palstalla kertonut, minut se sai miettimään omaa paikkaani sukupolveni naisten ketjussa. Isoäitini jäi minulle etäiseksi, hän oli työteliäs talonemäntä, suuressa vastuussa varsinkin sota-aikana. Äitini on tietysti kertonut hänestä, mutta omat muistot lähes puuttuvat. Kun vertaan omiin lastenlapsiini, he tuntevat minut hyvin muutenkin kuin mummin roolissa, aikaa on aina vietetty yhdessä paljon. ollaan avoimia puolin ja toisin. Oma äiti oli läheinen ja lämmin, hänellä oli aikaa lapsikatraalleen, ei tosin ollut maatalon töitä tehtävänään.

        Fredriksonin kirjan vanhimmalla, Hannalla oli karu elämä jo nuorena Taalainmaalla. Kirjassa käy koskettavasti ilmi tuon ajan tyttöjen ja naisten valinnanmahdollisuuksien olemattomuus, oli alistuttava kohtaloonsa, se kannettiin miten parhaiten taisi ja jaksoi. Hannalle kävi kuitenkin lopulta lähtökohtiinsa nähden hyvin, ja vaikka hän taipui, ei kuitenkaan taittunut. Hannan tytär Johanna on aivan kuin eri maailmasta, kaupunkilainen ja poliittinen vaikuttaja, samaa sitkeyttä hänessä on kuin äidissään, mutta hän osaa vaatiaoikeuksiaan toisin kuin äitinsä. Johannan tytär Anna alkaa äitinsä dementoiduttua etsiä juuriaan Taalainmaalta, löytää oman paikkansa sukupolvien ketjusta.
        Rakenne on haastava tällaisissa kirjoissa, joissa vaihtuu aika ja näkökulma, miten siitä saa tarkoituksenmukaisen ja ehyen.

        Olisi mukava kuulla kirjaprojektistasi jatkossakin.


    • Minulla on pari omakustannetta, sisarusten elämänkuvausta. Eivät ne missään nimessä huonoja ole, mutta vähän olisin kaivannut vähän laajempaa perspektiiviä niihin: ajankuvausta, ehkä.

      • Anonyymi

        Ahaa, toinen kirjailija palstalla! Sinusta sen kyllä uskoo ja varmasti joku kustantajakin voisi innostua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, toinen kirjailija palstalla! Sinusta sen kyllä uskoo ja varmasti joku kustantajakin voisi innostua.

        Voi sorry ! Taas ilmaisin itseäni huonosti, Ano 12.41..)). Tarkoitin muiden kirjoittamia, en omiani.
        Vaikka tosissaan. Veijo Meri on sanonut, että kirjailija tulee henkilöstä, joka ilmaisee itseään huonosti..)) On pakko panostaa kirjoittamiseen paljon, kun kieli on kankea...

        Minun sujuvasanainen toimittajatuttukin, kun kysyin miksi hän ei kirjoita kirjaa, sanoi, ettei hänestä tule kirjailijaa kun kirjoittaminen on hänelle helppoa..))


    • Tiedän ainakin yhden kirjan julkaisseen lisää palstalta, mutta nimet jääköön omaksi tiedokseni. Mahdollisesti useampiakin. Nyt on myös menossa oikea kirjoittamisbuumi nuorempien kirjailijoiksi haavelevien keskuudessa: etenkin koronavuosina moni alkoi kirjoittamaan pöytälaatikkoon. Itse en ole koskaanollut ns. pöytälaatikkokirjailija, vaikka olen tehnyt päiväkirjamerkintöjä useampaan otteeseen elämäni varrella.

      Omakustanteet ovat nykyisin yleisiä: kirjojen kustantaminen on tullut edulliseksi jajokaisen budjettiin löytyy ratkaisuja.
      Minä mietin nyt puolikustannetta; olen saanut tarjouksia.

      • Anonyymi

        Onhan täällä korpikirjailijakin.


      • Anonyymi

        Jos julkaisee kirjan , ei ole vielä kirjailija eikä se todista mitään kirjallisista kyvyistä,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos julkaisee kirjan , ei ole vielä kirjailija eikä se todista mitään kirjallisista kyvyistä,

        Kaksi julkaistua kirjaa oikeuttaa kirjailijanimikkeen käytön. Asiasta on virallinen lausunto. Missään ei mainita kuka ne on kustantanut.
        Kirjailijankyvyt onkin sitten kokonaan toinen asia. Olen lukenut koko joukon kelvottomia kirjoja, jotka suuret kustantamot ovat julkaisseet ja joista on tullut myyntimenestyksiä.
        Suomen kirjailijaliittoon pääsee jos on julkaissut kolme riittävän tasokasta kaunoa.
        Monet omakustannekirjailijat ovat hakeneet ja päässeet. Minä en edes aio hakea, koska katson olevani harrastelijakirjailija tai kirjoittaja.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kaksi julkaistua kirjaa oikeuttaa kirjailijanimikkeen käytön. Asiasta on virallinen lausunto. Missään ei mainita kuka ne on kustantanut.
        Kirjailijankyvyt onkin sitten kokonaan toinen asia. Olen lukenut koko joukon kelvottomia kirjoja, jotka suuret kustantamot ovat julkaisseet ja joista on tullut myyntimenestyksiä.
        Suomen kirjailijaliittoon pääsee jos on julkaissut kolme riittävän tasokasta kaunoa.
        Monet omakustannekirjailijat ovat hakeneet ja päässeet. Minä en edes aio hakea, koska katson olevani harrastelijakirjailija tai kirjoittaja.

        Liittoon pääseminen ei edellytä, että on ammattikirjailija. Taitaa kiikastaa siitä, etteivät kirjat ole tarpeeksi korkeatasoisiksi arvioituja.


      • Anonyymi

        Mitä tarkoittaa puolikustanne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa puolikustanne?

        Kolmesta vaihtoehdoista huonoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmesta vaihtoehdoista huonoin.

        jatkan,,,, tämä siis meillä. Ruotsista en tiedä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa puolikustanne?

        Kustantamo maksaa oikolukemisen, kustannustoimituksen ja painatuksen, kirjoittaja sitoutuu ostamaan pienen ensipainoksen itse myytäväksi,esim 50 kappaletta tai sopimuksen mukaan. Kustantaja hoitaa markkinoinnin . Tällaista tarjotaan esim. silloin kun käsikirjoituksen katsotaan olevan riittävän korkeatasoinen, mutta sille ei ole valmiita markkinoita.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kustantamo maksaa oikolukemisen, kustannustoimituksen ja painatuksen, kirjoittaja sitoutuu ostamaan pienen ensipainoksen itse myytäväksi,esim 50 kappaletta tai sopimuksen mukaan. Kustantaja hoitaa markkinoinnin . Tällaista tarjotaan esim. silloin kun käsikirjoituksen katsotaan olevan riittävän korkeatasoinen, mutta sille ei ole valmiita markkinoita.

        Tuo on iso riski kustantamolle, voi tulla persnettoa. Mainostuskin on kallista puuhaa. Kirjan pitäisi voittaa joku palkinto, se lisää mielenkiintoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on iso riski kustantamolle, voi tulla persnettoa. Mainostuskin on kallista puuhaa. Kirjan pitäisi voittaa joku palkinto, se lisää mielenkiintoa.

        Joo ja mikä tuosta tekee puolikustanteen?



      • Anonyymi

        Täällä Suomessa elämäkerrallallisia kirjoja ilmestyy lähes päivittäin.
        Alle kolmikymppisetkin artistit julkaisevat esikoisteoksiaan. Ehkä heidän faninsa ostavat samalla kuin fanipaitoja.
        Myös urheilu-uransa lopettaneet urheilijat. Ehkä heidän kirjoistaan valmentajat löytävät miksi menestyi tai miksi ei.
        Maailmantähtien puolisot ovat myös kunnostautuneet tuomaan itseään esille. Kuinka he uhrautuivat puolison tehdessä uraa.
        Tekemisen puutteessa varmaan moni ja moni taas päästäkseen ja pysyäkseen julkisuudessa.
        Ihmettelen lukeeko ylipäätään niitä monikaan. Kirpputorien pöydät notkuvat hylättyjä teoksia. Nuotioksi sähkökatkosten varalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä Suomessa elämäkerrallallisia kirjoja ilmestyy lähes päivittäin.
        Alle kolmikymppisetkin artistit julkaisevat esikoisteoksiaan. Ehkä heidän faninsa ostavat samalla kuin fanipaitoja.
        Myös urheilu-uransa lopettaneet urheilijat. Ehkä heidän kirjoistaan valmentajat löytävät miksi menestyi tai miksi ei.
        Maailmantähtien puolisot ovat myös kunnostautuneet tuomaan itseään esille. Kuinka he uhrautuivat puolison tehdessä uraa.
        Tekemisen puutteessa varmaan moni ja moni taas päästäkseen ja pysyäkseen julkisuudessa.
        Ihmettelen lukeeko ylipäätään niitä monikaan. Kirpputorien pöydät notkuvat hylättyjä teoksia. Nuotioksi sähkökatkosten varalle?

        Myös rikolliset ja rikollisten puolisot julkaisevat omaelämäkertojaan.
        Oppaaksiko tuleville rikollisille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä Suomessa elämäkerrallallisia kirjoja ilmestyy lähes päivittäin.
        Alle kolmikymppisetkin artistit julkaisevat esikoisteoksiaan. Ehkä heidän faninsa ostavat samalla kuin fanipaitoja.
        Myös urheilu-uransa lopettaneet urheilijat. Ehkä heidän kirjoistaan valmentajat löytävät miksi menestyi tai miksi ei.
        Maailmantähtien puolisot ovat myös kunnostautuneet tuomaan itseään esille. Kuinka he uhrautuivat puolison tehdessä uraa.
        Tekemisen puutteessa varmaan moni ja moni taas päästäkseen ja pysyäkseen julkisuudessa.
        Ihmettelen lukeeko ylipäätään niitä monikaan. Kirpputorien pöydät notkuvat hylättyjä teoksia. Nuotioksi sähkökatkosten varalle?

        Nämä julkkikset eivät itse kirjoita vaan palkkaavat ammattilaisen. Mainostemppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä julkkikset eivät itse kirjoita vaan palkkaavat ammattilaisen. Mainostemppu.

        Heillä on varaa palkata kirjoittaja. Eivät joudu mainostamaan nettipalstoilla tekeleitään 🤔


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kaksi julkaistua kirjaa oikeuttaa kirjailijanimikkeen käytön. Asiasta on virallinen lausunto. Missään ei mainita kuka ne on kustantanut.
        Kirjailijankyvyt onkin sitten kokonaan toinen asia. Olen lukenut koko joukon kelvottomia kirjoja, jotka suuret kustantamot ovat julkaisseet ja joista on tullut myyntimenestyksiä.
        Suomen kirjailijaliittoon pääsee jos on julkaissut kolme riittävän tasokasta kaunoa.
        Monet omakustannekirjailijat ovat hakeneet ja päässeet. Minä en edes aio hakea, koska katson olevani harrastelijakirjailija tai kirjoittaja.

        Mikä pätevyys sinulla on leimata kirja kelvottomaksi, vaikka se on myyntimenestys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä pätevyys sinulla on leimata kirja kelvottomaksi, vaikka se on myyntimenestys?

        Tuo minunkin silmääni otti kipeästi, että miten kelvottomasta kirjasta voi tulla myyntimenestys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä Suomessa elämäkerrallallisia kirjoja ilmestyy lähes päivittäin.
        Alle kolmikymppisetkin artistit julkaisevat esikoisteoksiaan. Ehkä heidän faninsa ostavat samalla kuin fanipaitoja.
        Myös urheilu-uransa lopettaneet urheilijat. Ehkä heidän kirjoistaan valmentajat löytävät miksi menestyi tai miksi ei.
        Maailmantähtien puolisot ovat myös kunnostautuneet tuomaan itseään esille. Kuinka he uhrautuivat puolison tehdessä uraa.
        Tekemisen puutteessa varmaan moni ja moni taas päästäkseen ja pysyäkseen julkisuudessa.
        Ihmettelen lukeeko ylipäätään niitä monikaan. Kirpputorien pöydät notkuvat hylättyjä teoksia. Nuotioksi sähkökatkosten varalle?

        Niitäkin puolijulkkisten elämäkertoja ja kai ne joitakin heidät tuntevia kiinnostaa.
        Mutta kun tavallinen talliainen jonka elämässä ei mitään ainutlaatuista ole tapahtunut, väsää kansien väliin elämäkertansa, ja niitäkin on paljon, niin ketäpä kiinnostaa.
        Ne elämäkerrat ovat yleensä vielä niin imelän pastelliväreillä väritettyjä.

        Mielikuvituksen puutetta kirjailijalla joka ei keksi muuta kirjoittamista kuin itsestään, omasta navastaan, ja omasta mielestää erikoisesta suvustaan, mikä sekään ei poikkea normisuvuista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä Suomessa elämäkerrallallisia kirjoja ilmestyy lähes päivittäin.
        Alle kolmikymppisetkin artistit julkaisevat esikoisteoksiaan. Ehkä heidän faninsa ostavat samalla kuin fanipaitoja.
        Myös urheilu-uransa lopettaneet urheilijat. Ehkä heidän kirjoistaan valmentajat löytävät miksi menestyi tai miksi ei.
        Maailmantähtien puolisot ovat myös kunnostautuneet tuomaan itseään esille. Kuinka he uhrautuivat puolison tehdessä uraa.
        Tekemisen puutteessa varmaan moni ja moni taas päästäkseen ja pysyäkseen julkisuudessa.
        Ihmettelen lukeeko ylipäätään niitä monikaan. Kirpputorien pöydät notkuvat hylättyjä teoksia. Nuotioksi sähkökatkosten varalle?

        Nuotioksi sähkökatkojen varalle (Ano 7.54). Tuota minäkin pelkään. Kyllä kirja on tainnut jo elää parhaat päivänsä. Tarjontaa on liikaa, lukijoita vähän ?
        Ja tuo kirjojen polttohan on jo toteutunut. Kustanja poltti Juha Hurmeen Finlandia-palkittua "Niemi"-kirjaa oliko se peräti 20 000 kappeletta ?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Omaksi tiedoksesi?
        Ihan julkista tietoahan se oli/on, koska hän itse silloin kertoi nimensä, kun kaupitteli sitä ensimmäistä kirjaansa palstoilla.

        https://kirja.elisa.fi/kirjailija/sirkku-passinen

        Palstoilla kirjojensa kaupittelu onkin siis perinne ? Vaikka tälläkään palstalla ei ole
        ainakaan aikaisemmin saanut bisnestä yrittää tehdä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo minunkin silmääni otti kipeästi, että miten kelvottomasta kirjasta voi tulla myyntimenestys.

        Kirjat julkkiksista eivät ole kirjallisuutta sanan varsinaisessa merkityksessä.
        Hotakaisen kirja Räikkösestä oli vuoden myydyin. Ammattitaidolla kirjoitettu
        kirja Räikkösestä. Suomessa on paljon Räikkös-faneja. Vaikka kirja olikin hyvin
        kirjoitettu ei sitä ostettu kirjallisten arvojen takia. Fanit halusivat tietää Räikkösen elämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjat julkkiksista eivät ole kirjallisuutta sanan varsinaisessa merkityksessä.
        Hotakaisen kirja Räikkösestä oli vuoden myydyin. Ammattitaidolla kirjoitettu
        kirja Räikkösestä. Suomessa on paljon Räikkös-faneja. Vaikka kirja olikin hyvin
        kirjoitettu ei sitä ostettu kirjallisten arvojen takia. Fanit halusivat tietää Räikkösen elämästä.

        Voi ei…..näinkö se olikin.😂😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitäkin puolijulkkisten elämäkertoja ja kai ne joitakin heidät tuntevia kiinnostaa.
        Mutta kun tavallinen talliainen jonka elämässä ei mitään ainutlaatuista ole tapahtunut, väsää kansien väliin elämäkertansa, ja niitäkin on paljon, niin ketäpä kiinnostaa.
        Ne elämäkerrat ovat yleensä vielä niin imelän pastelliväreillä väritettyjä.

        Mielikuvituksen puutetta kirjailijalla joka ei keksi muuta kirjoittamista kuin itsestään, omasta navastaan, ja omasta mielestää erikoisesta suvustaan, mikä sekään ei poikkea normisuvuista.

        Pitäähän sen suvunkin olla jotain erityislaatuista, kun siitä on syntynyt noin lahjakas ja jalo eri mantereelle seikkailemaan uskaltautunut nainen. Kaikille ei Suomen pienet ympyrät riitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjat julkkiksista eivät ole kirjallisuutta sanan varsinaisessa merkityksessä.
        Hotakaisen kirja Räikkösestä oli vuoden myydyin. Ammattitaidolla kirjoitettu
        kirja Räikkösestä. Suomessa on paljon Räikkös-faneja. Vaikka kirja olikin hyvin
        kirjoitettu ei sitä ostettu kirjallisten arvojen takia. Fanit halusivat tietää Räikkösen elämästä.

        Samaa mieltä, Ano 15.36. Silti olen iloinen Hotakaisen puolesta..)) Ilmeisesti runsas levikki hyödytti myös kirjailijaa, siis rahallisesti.
        Ainakin Hotakainen tuli tunnetuksi ja ehkä se lisäsi kiinnostusta lukea häneltä muutakin.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Samaa mieltä, Ano 15.36. Silti olen iloinen Hotakaisen puolesta..)) Ilmeisesti runsas levikki hyödytti myös kirjailijaa, siis rahallisesti.
        Ainakin Hotakainen tuli tunnetuksi ja ehkä se lisäsi kiinnostusta lukea häneltä muutakin.

        "Vaikka kirja olikin hyvin
        kirjoitettu ei sitä ostettu kirjallisten arvojen takia"

        Eikös se kirja ole pakko ostaa tai lainata, jotta tietää onko se hyvin kirjoitettu vai ei?

        Toisaaltaan, eiköhän nuo kaikki "muistelmat" osteta tai lainata sen vuoksi, että on kiinnostunut kyseisestä muistelijasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä pätevyys sinulla on leimata kirja kelvottomaksi, vaikka se on myyntimenestys?

        Odotamme vastausta tähän pätevyys kysymykseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niitäkin puolijulkkisten elämäkertoja ja kai ne joitakin heidät tuntevia kiinnostaa.
        Mutta kun tavallinen talliainen jonka elämässä ei mitään ainutlaatuista ole tapahtunut, väsää kansien väliin elämäkertansa, ja niitäkin on paljon, niin ketäpä kiinnostaa.
        Ne elämäkerrat ovat yleensä vielä niin imelän pastelliväreillä väritettyjä.

        Mielikuvituksen puutetta kirjailijalla joka ei keksi muuta kirjoittamista kuin itsestään, omasta navastaan, ja omasta mielestää erikoisesta suvustaan, mikä sekään ei poikkea normisuvuista.

        Kirjassaan "Hildur" Satu Rämö, joka asuu Islannissa miehensä kanssa Länsivuonoilla, tarkemmin sanottuna, kiteyttää islantilaisen elämänfilosifian maanlähisesti siihen että "jokaisen tarina on kertomisen arvoinen" Olipa ihminen sitten vaikka lammaspaimen Joutsenvuonolta, pizzalähetti rannikon pikkukaupungissa, kalastaja pohjoisrannikolta,, kuka tahansa, teki mitä tahansa, niin hänen eelämänsä on kertomisen arvoista. Ne voi kertoa eri tavalla, käyttäen minäkertojaa, kaikkitietävää kertojaa, molempia vuorotellen, mutta se että he olisivat jotenkin tunnettuja ei muuta asiaa, etteikö heidän elämänsä olisi yhtä arvokasta, sisältörikasta, kertomisen arvoista.
        Olen aina ajatellut samalla tavoin.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Kirjassaan "Hildur" Satu Rämö, joka asuu Islannissa miehensä kanssa Länsivuonoilla, tarkemmin sanottuna, kiteyttää islantilaisen elämänfilosifian maanlähisesti siihen että "jokaisen tarina on kertomisen arvoinen" Olipa ihminen sitten vaikka lammaspaimen Joutsenvuonolta, pizzalähetti rannikon pikkukaupungissa, kalastaja pohjoisrannikolta,, kuka tahansa, teki mitä tahansa, niin hänen eelämänsä on kertomisen arvoista. Ne voi kertoa eri tavalla, käyttäen minäkertojaa, kaikkitietävää kertojaa, molempia vuorotellen, mutta se että he olisivat jotenkin tunnettuja ei muuta asiaa, etteikö heidän elämänsä olisi yhtä arvokasta, sisältörikasta, kertomisen arvoista.
        Olen aina ajatellut samalla tavoin.

        Veikko Lavi lauloi, että joksinen ihminen on laulun arvoinen, Ei siinä ole reilua luetella vähäpätöisinä pidettyjä ammatteja, kuten pizzalähetti ja lammaspaimen. Sama kuin vakuuteltaisiin että tarhatätikin on kirjan arvoinen.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Samaa mieltä, Ano 15.36. Silti olen iloinen Hotakaisen puolesta..)) Ilmeisesti runsas levikki hyödytti myös kirjailijaa, siis rahallisesti.
        Ainakin Hotakainen tuli tunnetuksi ja ehkä se lisäsi kiinnostusta lukea häneltä muutakin.

        Kirjat julkkiksista eivät ole kirjallisuutta sanan varsinaisessa merkityksessä.
        Hotakaisen kirja Räikkösestä oli vuoden myydyin. Ammattitaidolla kirjoitettu
        kirja Räikkösestä. Suomessa on paljon Räikkös-faneja. Vaikka kirja olikin hyvin
        kirjoitettu ei sitä ostettu kirjallisten arvojen takia. Fanit halusivat tietää Räikkösen elämästä. Tuskin heitä alkoi Hotakaisen muut kirjat kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaikka kirja olikin hyvin
        kirjoitettu ei sitä ostettu kirjallisten arvojen takia"

        Eikös se kirja ole pakko ostaa tai lainata, jotta tietää onko se hyvin kirjoitettu vai ei?

        Toisaaltaan, eiköhän nuo kaikki "muistelmat" osteta tai lainata sen vuoksi, että on kiinnostunut kyseisestä muistelijasta.

        Luin kyseisen kirjan. Se oli hyvin kirjoitettu, sanoisin vähän "toimittajamaisesti".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin kyseisen kirjan. Se oli hyvin kirjoitettu, sanoisin vähän "toimittajamaisesti".

        Luin kyseisen kirjan. Siis Hotakaisen kirjan Räikkösestä. Se oli hyvin kirjoitettu, sanoisin vähän "toimittajamaisesti". En muihin kirjoihin ottanut kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikko Lavi lauloi, että joksinen ihminen on laulun arvoinen, Ei siinä ole reilua luetella vähäpätöisinä pidettyjä ammatteja, kuten pizzalähetti ja lammaspaimen. Sama kuin vakuuteltaisiin että tarhatätikin on kirjan arvoinen.

        Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikko Lavi lauloi, että joksinen ihminen on laulun arvoinen, Ei siinä ole reilua luetella vähäpätöisinä pidettyjä ammatteja, kuten pizzalähetti ja lammaspaimen. Sama kuin vakuuteltaisiin että tarhatätikin on kirjan arvoinen.

        Sillä juuri paljastaa, mitä ihmisiä pitää vähäarvoisena, kun alkaa luetella niitä !
        Kuten lammaspaimen ja pizzalähetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaikka kirja olikin hyvin
        kirjoitettu ei sitä ostettu kirjallisten arvojen takia"

        Eikös se kirja ole pakko ostaa tai lainata, jotta tietää onko se hyvin kirjoitettu vai ei?

        Toisaaltaan, eiköhän nuo kaikki "muistelmat" osteta tai lainata sen vuoksi, että on kiinnostunut kyseisestä muistelijasta.

        Elämänkerrathan luokitellaan tietokirjoihin, ei kaunoon,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo minunkin silmääni otti kipeästi, että miten kelvottomasta kirjasta voi tulla myyntimenestys.

        Jos se onkin toiveajattelua, että kelvoton kirja myy hyvin!?

        🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sillä juuri paljastaa, mitä ihmisiä pitää vähäarvoisena, kun alkaa luetella niitä !
        Kuten lammaspaimen ja pizzalähetti.

        Päinvastoin. Lammaspaimenen piiras on herkullista ruokaa ja pizzalähetit tekevät yhteiskunnalle arvokasta palvelutyötä. Pankinjohtajan vanukas tai pörssihain palvelukset vanhusten hoidossa voivat olla koko lailla arvottomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin kyseisen kirjan. Se oli hyvin kirjoitettu, sanoisin vähän "toimittajamaisesti".

        Otan osaa ajanhaaskauksellesi


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Päinvastoin. Lammaspaimenen piiras on herkullista ruokaa ja pizzalähetit tekevät yhteiskunnalle arvokasta palvelutyötä. Pankinjohtajan vanukas tai pörssihain palvelukset vanhusten hoidossa voivat olla koko lailla arvottomia.

        Tuo lammaspaimen- pizzakuski oli jopa sinulta pohjanoteeraus , mutta yhä syvemmälle pulunpaskaan vajosit tuossa typerässä vastauksessasi. Luulit varmaan olevasi nokkelakin.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Päinvastoin. Lammaspaimenen piiras on herkullista ruokaa ja pizzalähetit tekevät yhteiskunnalle arvokasta palvelutyötä. Pankinjohtajan vanukas tai pörssihain palvelukset vanhusten hoidossa voivat olla koko lailla arvottomia.

        Mikä on pankinjohtajan vanukas?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on pankinjohtajan vanukas?

        Sanopa sinä se.
        Lammaspaimenen on ainakin saanut nimensä ruokalajille.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Sanopa sinä se.
        Lammaspaimenen on ainakin saanut nimensä ruokalajille.

        Sinunhan pitää kirjoittaa kirja lammaspaimenesta ja pizzakuskista, koska he sen sanojsi mukaan ansaitsevat. Aika kornia vaan jostain paimenen piirakasta puhua. Yrität häivyttää taas sanomasi, josta käy ilmi tavanomainen muiden aliarvostus.


    • Anonyymi

      Tosikot ottavat kaiken tosissaan.

      • Anonyymi

        Varsinkin itsensä kuten tämän aloituksen.


    • Anonyymi

      60 palstalla oli eräs kirjailijatar. Sittemmin olen kohdannut hänet Suomi24:n eräässä harrastaryhmässä. Siellä sitten yhdistin hänen olevan livessäkin tuttu. On julkaissut useamminkin teoksen. Tuulettaa kuulemma välillä ajatuksiaan keskustelupalstoulla kirjoittaessaan tai hakiessaan tietoja. Oli samoihin aikpihin 60 kuin kotikiusattu.
      Onhan täällä palstoilla tosi hyviä kirjoittajia joulla on myös laaja yleissivistys.

      • Anonyymi

        Ja sitten tämmöinen, joka tekee hirveesti virheitä, kun kirjoittaa kännykällä 😟


    • Anonyymi

      Mihin ne naiset lähtivät?
      Kaveri kertoi, että hänen vaimonsakin on sanonut lähtevänsä joku kaunis päivä.
      Näin syksyisin ei kauniita päiviä oikein ole.

      • Anonyymi

        Peukku sulke, ano 9:55 👍
        Mukavaa, että täällä on humoristejakin.


      • Anonyymi

        Joo, tuosta olen lukenut, kun mies heti aamusta katseli ulos ikkunasta ja tuumi, että näyttää tulevan kaunis päivä.
        Sitten vähän väliä taas mitään muuta juttelematta totesi miten kaunis päivä nyt on, tulipa kaunis päivä ...
        Viimein vaimo ärsyyntyi, että mitä tuosta nyt hokemaan kaiken aikaa, niin mies sanoi, että sitä vaan, kun sinähän lupasit lähteä joku kaunis päivä.


    • Anonyymi

      Kyllä routa porsaan kotiin ajaa.

    • Anonyymi

      Tulee varmasti useampikin Ferrante, jos vain aika riittää.
      T. Tyyne-Einari Luvialta.

      • Anonyymi

        Tes tataan oletko Luvialta

        kirjoita jotain luviaksi yksi kappale täällä


    • Anonyymi

      vaiko uusi Ferrari?

    • Anonyymi

      Seuraavaksi tulee varmaan sukuromaani jossa arabimaan lammaspaimenen pojasta tuli Suomessa pizzakuski ja tämän pojasta ihan taxikuski.

      • Anonyymi

        Meillähän on jo tämä vuohipaimenien sukuromaani raamattu, jossa timpurin lapsesta tuli jeesus, joka sittemmin ylöstempaistiin taivaisiin, jolloin hänestä jäivät vain jäljelle sandaalit, jotka ovat Vatikaanin pankin kassaholvissa tarkoin vartioituina.
        T. Kirkkohistorioitsija.


    • Anonyymi

      Ferrari, eikö se ole italialainen auto?
      F-formuloissakin ajetaan Ferrarilla.

    • Anonyymi

      Suomessa on jo niin paljon maahanmuuttajia, että heidän joukostaan pitänee kouluttaa poliisejakin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hirveen ruma jo nimikin.

    • Anonyymi

      Lue lakirjaa. Tai lokirjaa.
      Ainiin.. vaikea edes osoittaa kirjoja, jos et tiedä, mikä kirja on.

    • Anonyymi

      En tiedä Ferrantesta, mutta joulu tulee. Tuleeko pukki?

      • Anonyymi

        Pukki tulee, ja tuo tullessaan fernanten sekä räätikkälooraa.


    • Anonyymi

      Tuli pasta al dente.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1990
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1549
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      141
      1408
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1077
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      121
      970
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      50
      792
    Aihe