Ovikoristeista

Anonyymi-ap

Kuinka moni laittaa oveen koristeen . Esimerkiksi kerrostalossa. Jos laittaa niin onko niitä varastettu.

41

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla on säilynyt kukkakoriste ovessa .Oikeastaan se on varvuista väännetty ihanan mallinen koriste jossa kukkia keskellä.
      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      Tekisi mieli laittaa piristämään

    • Anonyymi

      Ei oo kukaan uskaltanu varastaa😊

    • Anonyymi

      en halua tehdä oveen jälkiä kun taloyhtiön ovi

    • Anonyymi

      Not.

      En oikein pidä koristeista. Toisekseen, ei viitsis naulojakaan hakata ulko-oveen. Sitä en tiedä, säilyiskö edes koriste ovesta, joku vitun huligaani varastanut meitin kukkia ulkoa vuosikaudet, kerran vienyt koko seinäamppelinkin. Toi pölliminen jatkunut niin kauan, kyseessä ei ole kakarat, eikä kyllä ohikulkijatkaan, ei tossa ole ohikulkuliikennettä.

      Sitä olen ihmetellyt, katuharja pöllitty vaan kerran, remonttimiesten mukaan.

      Koristelkoot ken haluaa, ei net mua haittaa, itteä ei asia kiinnosta.

      =DW=

      • Anonyymi

        Meillä on naula oven päällä ja sieltä ohut naru ja itse tarra pysyy paikoillaan mattotarran avulla.


    • Ei minulla ole koskaan ollut ovessa ulkopuolella mitään koristeita.
      Tosin olisi hyvä olla, niin tuntee mikä on oma ovi, ettei sörkötä avainta alapuolella olevan naapuri lukkoon.

      Onneksi siinä nyt asuu naapuri, jolla on aina jotain oven ulkopuolella rappukäytävässä, niin tunnen ettei se ole minun oveni. Mikäköhän tapa se sellainen on hänellä. En ole kysynyt liittyykö se hänellä ehkä johonkin uskontoon.

      Tunnen nimittäin yhden ortodoksin, joka aina nostaa jotain oven ulkopuolelle kotonta lähtiessään. Jos ei muuta niin parittoman kengän tai jotain, sekä tekee ristinmerkin oven edessä ennen lähtemistään.

    • Anonyymi

      Ei liity asiaan.

      Mutta muistui mieleen opiskeluajoilta. Asuttiin sellaisessa korkeassa opiskelijatalossa. Yks vappu teekkarit oli keksineet ruuvata hissien kerrosnappulat irti ja järjestäneet net uusiksi. Simppeli pila, mutta kyllä itekkin päädyin aluks väärään kerrokseen, ennekuin tajusin jäynän.

      Se totta, jokin merkki ovessa helpottais oman oven hokaamisessa. Kumma juttu, ikinä ei tule luettua omasta ovesta nimeä, ennenkuin työntää avainta lukkoon.

      =DW=

      • Anonyymi

        Teekkarien huumoria en kyllä tajua,jos tuota nyt voi edes huumoriksi sanoa.Hissien osia ei ainakaan saa näpelöidä muut kuin huoltomiehet,tuosta touhusta kuuluisi antaa syyte ja kunnon sakot.älyvapaata touhua.Jos siellä olisi jollain tullu sairaskohtaus niin pelastusväki olisi harhautunut väärään kerrokseen joka kerta ja viimekädessä joutuneen juoksemaan portaita etsiessään kohdetta.


      • Anonyymi

        Minä olen kerran yrittänyt avata väärän kerroksen ovea, onneksi ei sieltä ketään tullut ihmeissään katsomaan, joten luikin häpeissäni omaan asuntooni kun virheen huomasin.


    • Jouluksi aina eikä koskaan kukaan ole tarvinnut. Muuna aikana puinen pienen koiran kuva jossa teksti: täällä vartioin minä. Sekin pysyy paikallaan , on ollut jo viisi vuotta joka on koirani ikä.

    • Anonyymi

      Ihan ovikoristeni on kaupasta ostettu. Materiaali puuta vaatimaton ja pieni.Joten ketän ei se kinosta edes otta kerostalossa kun asun. Huomaan kyllä ovikoristeilla prameillaan ja kilpaa kuin parvekkevaloilla.kenellä näyttävimmät valot tylliin?Parvekelle laitan paristolla toimivan pienen valon.Tuskin se näkyy ulos kadulle edes. Kyse on minusta ei ympäristöstäni.Saatan jättää ovi koristen pois ja viedä joulu krääsän kierätyskeskus.Joulut ovat hiljaisia yksinäisiä.Ikälisänä ihmiset ympäriltäni kuoleet.terv. aamun virkku,illan torkku itä-Helsingin lähiöstä

      • Anonyymi

        Paristolla toimivia koristeita on olemassa itsekin ostin kynttilöitä jonka laitan lasi lyhtyyn parvekke seinään. En polta kynttllöitä koskaan ei sisällä ei ulkona niitä on muutama varalla sähkökatkon takia. On myös krassi kynttilöitä. Maksaa enempi en raaskinut ostaa. Valosarjan ostin pienehkön parvekkeelle sopivan sähköllä toimii.


    • Anonyymi

      Pidän aina ovikoristetta. Yleensä on sama, mutta jouluna ja pääsiäisenä vaihdan hetkeksi. On sen verran outo maku ettei kenellekään kelpaa.

    • Anonyymi

      Ovessani on ajankohtaan sopiva valokuva soikeassa kehyksessä. Nyt juuri pihlajanoksa marjoineen. Lumen tullessa toisenlainen kuva.

    • Anonyymi

      Edellisen asunnon oveen laitoin ja se varastettiin. Naapurin miehiä nauratti, kun olivat nähneet pojan kranssi kädessä. Tuskin sillä annosta saa....
      Beng
      Ei koristetta. Tässä on kukkakorit kukkineen ja telineineen viety. Sellaista urheilua.

    • Anonyymi

      Apua, nytkö se alkaa. Tonttuovia ihmiset rakentelivat muutama vuosi sitten.
      Itse en pidä ovissa mitään. En tiedä mistä johtuu, mutta tunnen epämieluisuutta kransseja kohtaan. Onko joku mielleyhtymä Jeesuksen orjantappuraseppeleeseen, en tiedä.

      • Anonyymi

        Joulu on Raamatussa : Ilosanoma.
        "Katso, minä tuon teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle"

        niin ei tule kylläkään pääsiäiskruunu mieleeni, en kuitenkaan itse käytä ovikoristeita
        ulkopuolella, onhan ne ihan kauniita, vaan siinä on myös paloturvallisuusriski, jouluisin etenkin , kun muutenkin oltava tarkkana kaiken paloturvallisuutta vaativan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulu on Raamatussa : Ilosanoma.
        "Katso, minä tuon teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle"

        niin ei tule kylläkään pääsiäiskruunu mieleeni, en kuitenkaan itse käytä ovikoristeita
        ulkopuolella, onhan ne ihan kauniita, vaan siinä on myös paloturvallisuusriski, jouluisin etenkin , kun muutenkin oltava tarkkana kaiken paloturvallisuutta vaativan kanssa.

        Joku voi sytyttää niitä.oalaman jos on naava,olki. Asun talossa jossa jotkut laittavat minä en koskaan. Koristan vähän parveketta valolla.


    • Pientä rinkulaa olen pitänyt rapun puolella ovessa, siinä tuo on pysynyt tallessa.
      Oikeasti niitä ei kai saisi laittaa.

    • Anonyymi

      Saa laittaa. Ovat laillisia

    • Anonyymi

      Ovat ehdottomasti kiellettyjä, ainakin Helsingissä. Kuten ovimatotkin käytävän puolella.

      • Anonyymi

        Onhan ovimatto ja ovikoriste ihan eri asia. Matto häiritsee siivoojaa ja ehkä viereistä asukastakin, os ovet ovat kovin lähellä. Ketä häiritsee jonkun ovikoriste.
        Mutta outojahan on, joku voi tosiaan sytyttää palamaan. Rappuun ei saisi päästää toista henkilöä jos ei tunne, mutta kyllä päästetään. Itse en koskaan.
        Ovikoristeeni on muuten pieni ja keramiikkaa. Hyvä, pointti 2022-11-04 00:59:23, nyt mietin tilapäisen joulukoristeenkin materiaalin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan ovimatto ja ovikoriste ihan eri asia. Matto häiritsee siivoojaa ja ehkä viereistä asukastakin, os ovet ovat kovin lähellä. Ketä häiritsee jonkun ovikoriste.
        Mutta outojahan on, joku voi tosiaan sytyttää palamaan. Rappuun ei saisi päästää toista henkilöä jos ei tunne, mutta kyllä päästetään. Itse en koskaan.
        Ovikoristeeni on muuten pieni ja keramiikkaa. Hyvä, pointti 2022-11-04 00:59:23, nyt mietin tilapäisen joulukoristeenkin materiaalin.

        Eikä pelkästään siivoojaa, vaan myös pelastushenkilökuntaa/ambulanssihenkilökuntaa, kun pitäisi mahtua kääntelemään paareja rappukäytävässä ja pyörät tarttuvat ovimattoihin kiinni.

        Olen minä kerännyt säkeittäin ovimattoja varastoon, mistä niitä sai hakea, jos joku halusi, mutta sillä ehdolla, että pitää sen ovensa sisäpuolella.
        Poliisi-ilmoituksellakin minua uhkailtiin, että olin varastanut heidän mattonsa. Lupasin tehdä vasta-ilmoituksen toisten hengen vaarantamisesta pelastusoperaation sattuessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan ovimatto ja ovikoriste ihan eri asia. Matto häiritsee siivoojaa ja ehkä viereistä asukastakin, os ovet ovat kovin lähellä. Ketä häiritsee jonkun ovikoriste.
        Mutta outojahan on, joku voi tosiaan sytyttää palamaan. Rappuun ei saisi päästää toista henkilöä jos ei tunne, mutta kyllä päästetään. Itse en koskaan.
        Ovikoristeeni on muuten pieni ja keramiikkaa. Hyvä, pointti 2022-11-04 00:59:23, nyt mietin tilapäisen joulukoristeenkin materiaalin.

        keramiikka-valmisteinen ovi -koriste on turvallisin.

        hyväksyykö muuten palo.-ja pelastusturvallisuus palavia koristuksia kerrostalokäytäville ?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eikä pelkästään siivoojaa, vaan myös pelastushenkilökuntaa/ambulanssihenkilökuntaa, kun pitäisi mahtua kääntelemään paareja rappukäytävässä ja pyörät tarttuvat ovimattoihin kiinni.

        Olen minä kerännyt säkeittäin ovimattoja varastoon, mistä niitä sai hakea, jos joku halusi, mutta sillä ehdolla, että pitää sen ovensa sisäpuolella.
        Poliisi-ilmoituksellakin minua uhkailtiin, että olin varastanut heidän mattonsa. Lupasin tehdä vasta-ilmoituksen toisten hengen vaarantamisesta pelastusoperaation sattuessa.

        Parivuotta taaksepäin entinen naapurini tässä kerrostalossa laittoi aina erilaisia koristeita ulko-ovensa viereen, eivät mitään pieniä esineitä.
        Oli keramiikkakissa kippurassa
        Joulutonttu lyhtyineen
        Pääsiäisen alla iso puinen kukko
        Ovessa oli aina erilaisia koristeita, vaihtelivat myös juhlapyhien mukaan.
        Ei niitä kukaan vienyt, onneksi tämä hissiin menevä aula on laaja ja hissikin on iso,sinne mahtuu hyvin paarit ja muutama ambulanssihenkilö paarien lisäksi, rullatuolit ja pari henkilöä rollaattoreineen sopivat myös erinomaisesti joskinkaan ei samanaikaisesti ambulanssihenkilökunnan kanssa. .


      • Anonyymi

        Taloyhtiöillä saattaa tietenkin olla rajoituksia, esimerkiksi ovimattojen kohdalla, koska ne haittaavat siivoojien työtä, mutta koko Hesassa ei taatusti ole mitään kieltoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taloyhtiöillä saattaa tietenkin olla rajoituksia, esimerkiksi ovimattojen kohdalla, koska ne haittaavat siivoojien työtä, mutta koko Hesassa ei taatusti ole mitään kieltoa.

        ""Kieltojen taustalla on sisäasiainministeriön laatimat paloturvallisuussäännöt.""

        ""Ainoat esineet mitä rappukäytävässä saa säilyttää ovat taloyhtiön ilmoitustaulu ja kuramatto. Sen sijaan asukkaiden omat kynnysmatot ovien ulkopuolella ovat kiellettyjä""

        https://www.iltalehti.fi/asuminen/a/2012113016395923


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloyhtiöillä saattaa tietenkin olla rajoituksia, esimerkiksi ovimattojen kohdalla, koska ne haittaavat siivoojien työtä, mutta koko Hesassa ei taatusti ole mitään kieltoa.

        Kyllä ne samat säännöt on Hesalaisille siinä kuin kaikille muillekin vaikka kuinka erikoista muita ylempänä olevaa sakkia olisittekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parivuotta taaksepäin entinen naapurini tässä kerrostalossa laittoi aina erilaisia koristeita ulko-ovensa viereen, eivät mitään pieniä esineitä.
        Oli keramiikkakissa kippurassa
        Joulutonttu lyhtyineen
        Pääsiäisen alla iso puinen kukko
        Ovessa oli aina erilaisia koristeita, vaihtelivat myös juhlapyhien mukaan.
        Ei niitä kukaan vienyt, onneksi tämä hissiin menevä aula on laaja ja hissikin on iso,sinne mahtuu hyvin paarit ja muutama ambulanssihenkilö paarien lisäksi, rullatuolit ja pari henkilöä rollaattoreineen sopivat myös erinomaisesti joskinkaan ei samanaikaisesti ambulanssihenkilökunnan kanssa. .

        Niitä on aina sellaisia, jotka kuvittelevat juuri heillä poikkeuksellisesti olevan lupa pitää ovimattoa ja muita tavaroita oven ulkopuolella.

        Omalla työmaallani talkkari kävi teippaamassa lappuja kaikkiin ovien ulkopuolella oleviin tavaroihin, kun oli palotarkastus tiedossa, että "Tämä on otettava pois".
        No mitä tapahtui. Ne ällisköt lukivat siitä sen "Tämä" ja ymmärsivät, että se lappu on otettava pois. Ne laput hävisivät mutta muut roippeet pysyivät siinä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        ""Kieltojen taustalla on sisäasiainministeriön laatimat paloturvallisuussäännöt.""

        ""Ainoat esineet mitä rappukäytävässä saa säilyttää ovat taloyhtiön ilmoitustaulu ja kuramatto. Sen sijaan asukkaiden omat kynnysmatot ovien ulkopuolella ovat kiellettyjä""

        https://www.iltalehti.fi/asuminen/a/2012113016395923

        Eiköhän tuo ohje koske siis koko Suomea eikä vain Hesaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne samat säännöt on Hesalaisille siinä kuin kaikille muillekin vaikka kuinka erikoista muita ylempänä olevaa sakkia olisittekin.

        Tuolla ylempänä väitettiin että Helsingissä olisi joku oma kieltonsa ovimatoista ja -koristeista, sellaista ei tosiaankaan ole, vaan turvallisuussäännöt koskevat koko maata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo ohje koske siis koko Suomea eikä vain Hesaa?

        Eikä se ole pelkkä ohje, vaan koko maata koskeva paloturvallisuussääntö, ettei ovimattoja eikä muutakaan roihnaa saa pitää kerrostaloissa oman ovensa ulkopuolella, eikä kellari- ja ullakkokäytävissä.


    • Anonyymi

      Miun kerroksessa yhdellä on ihan valkonen krassi ovessa
      Tulee aina hautajaiset mieleen kun näkee miusta ruma mutta
      hänestä tietysti ihana.Miulla on pieni puinen pöllö ja sen
      jaloista roikkuu welcome.Sain sen lapsilta.Olen tässä
      tuumannuta miten sen textin päälle sais sanat get lost

    • Anonyymi

      Minulla on ollut vuosikymmeniä ovikoriste. Kesälle ja talvelle sekä joululle on omansa. Joskus takavuosina niitä varastettiin, asuin silloin talossa jossa alaovi oli auki klo 6-22. Kun yhtiökokouksessa päätettiin että alaovi menee lukkoon klo 18 ei koristeita enää varastettu, Nykyisessä asuintalossani on alaovi aina lukossa, joten satunnaiset kulkijat eivät taloon pääse, ei ole vaaraa myöskään varkaista. Tokihan oma väkikin voi varastaa, mutta en usko että ainakaan tällaisessa 55 talossa.

    • Naula oli jo valmiina kun ostin asunnon. Laitan Jouluksi erilaisen koristeen ja muuna aikana sitten vaihtelen mielialan mukaan.

      • Ei meidän taloyhtiössä ole koristeet kiellettyjä. Lähes joka ovessa on jotain. En laita mitään isoa jokin kukka tai pieni seppele.


    • Anonyymi

      Meillä on aina jotain pientä, jotta katsovat sitä ja kamera ottaa automaattisesti kuvan.

    • Anonyymi

      Jouluna tulee joku kranssi laitettua .

    • On olemassa myös vinyylisisustustarroja joita voi laittaa myös ulko-oveen. Naapurilla näkyy lukevan Tervetuloa. Itse en ainakaan toistaiseksi ole oveen mitään laittanut.

      • Anonyymi

        Nykyisin minulla on seinätelineessä lyhty, minne tungen ledvslot ja muutaman joulukoristeen.
        Maassa koukussa on pienempi lyhty.
        Vähän hävettää, kun lyhdyt ovat punaisia.... mutta jouluahan ne markkeeraavat...
        Beng


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      260
      2501
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      187
      1599
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1406
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1136
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1129
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      885
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    Aihe