aika auttaa

slavna

Nyt muistan niitä aikoja kuin se olisi painajaisuni. Tyttäreni on 3,5 kk ja hän on hymyilevä ja iloinen lapsi, ja tätä on jo kuuauden verran. Mutta en koskaan unohda ne ensimmäiset pari kuukautta. Tyttö heti alusta huusi kaikki illat (jo sairalassa). Yhtenä iltana huuto alkoi klo 17 ja loppui klo2. Kaikki oli käytetty: disflatyl, cuplaton, maitobakteerit, fenkolivesi, vyöhketerapia, oma hieronta, oma ruokadietti ja sitten erikoiskorvikkeet. Ei mitään tehonnut . Itkin itse kun katsoin pientä kärsivää ihmistä, joka nukahti valtavaan väsymykseen huudon jälkeen valvottua monta tuntia peräkkäin. Ja sitten kun tyttö oli 2,5 kk se yhtäkkiä loppui. Joten, toivon muille kärsimystä ja voimia, tuntuu, että vain aika auttaa , mutta kyllä, menee se ohi

2

931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttoi meillä

      Meillä tyttö nyt ensi viikolla täyttää neljä kuukautta.Pari ensimmäistä kuukautta olivat yhtä itkua ja huutoa pahimmillaan aamu viiteen saakka. Kaikki kokeiltiin, kapaloinnit, annettiin lisäruokaa korvikkeena, äidin ruokavalio, itsekseen itkeminen jotta olisi rauhoittunut. Mikään ei auttanut. Neuvolassa neuvottiin käyttämään cuplatonia, se ei sopinut, tyttö alkoi yökkäilemään, vaihdoimme disflatyliin. Itku jatkui. Neuvolassa tyynnyteltiin, että kyllä se ajan kanssa, viimeistään kolmen kuukauden iässä loppuu... tai viimeistään puolen vuoden iässä...

      Kolmen kuukauden iässä ilta huuto jatkui yhä, mutta enää ei valvottu aamu viiteen saakka, vaan uni tuli jo puoli 11 ja 12 välillä ja sekin tuntui jo hyvältä.

      Tällä viikolla kävimme kaksi kertaa vyöhyketerapeutilla.(Kunpa olisimme käyneet jo aikaisemmin) Ensimmäisenä iltana nukahdettiin jo puoli kymmeneltä ja nukutiin aamuun asti (tietysti yösyötöille "herättiin"), seuraavana iltana nukahdettiin jo kahdeksalta vartin itkun jälkeen ja nukuttiin aamuun ja eilen illalla nukahdettiin yhdeksältä vartin itkun kanssa ja nukuttiin aamuun.

      SUOSITTELEN lämpimästi kokeilemaan vyöhyketerapiaa jo hyvissä ajoin. Vyöhyketerapeutti opetti minut hieromaan tyttöä joten enää ei tarvitse siellä käydä, vaan se kuuluu jo meidän iltarutiiniin. Lisäksi otimme hänen neuvosta vaarin ja aloimme käyttämään maitohappobakteeria dss junior ja lopetimme ilmavaivalääkeiden käytön.

      On ihana tunne illalla, kun tyttö viedään omaan sänkyyn nukkumaan, ja äiti ja isä saavat jäädä hetkeksi kahdestaan sohvalle yhdessä katsomaan televisiota ;)

    • snif

      Hei,
      meillä on 7viikkoinen poikavauva,jolla alkoi itkut 2viikkoa sitten.joka ilta n.18.30-21.30 iltaitkut,joihin ei mikään auta.kaikki keinot kokeiltu.äitini kertoi mallasuutteesta joka on vanhan ajan keino,ajattelin siis sitä vielä koittaa.olen kans rikki Hänen puolestaan,kun ei pysty auttamaan.on lohduttavaa kuulla ja lukea ettei ole ainoa "avuton" tässä tilanteessa,eikä se ole pysyvä tilanne..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe