Kun siteerataan, toistetaan koko kirjoitus.

Anonyymi-ap

Eräässä viestissä siteerattiin minun tekstiäni sekunnin tarkkuudella ja todistettiin, että olen kirjoittanut halventavasti puolustaakseni toista kirjoittajaa. Etsin tiedot, koska ne olivat niin tarkkaan talletetut, että arkisto avautui . On mielestäni itselläni oikeus tietää, sillä itse en kirjoituksiani tallenna, enkä jaksa niitä selata arkistosta. Minua moittiva ano oli tämän vaivan nähnyt ja poimi pari sanaa löydöistään valaistakseen tuoreille lukijoille , kuinka olen anojen kohteena olevaa kirjoittajaa puolustanut. Halusin tietää, missä yhteydessä olen tekstit kirjoittanut. Kirjoittaja paheksuu anoja loukkaavia kommenttejani.
Viestissä ilmoitetaan, että olen kirjoittanut "Laahustajien toive täyttyy".
Etsin kirjoituksen. Se oli pitempi kuin siteerattu kohta, joten toistan sen tähän.:

15.8.2021 klo 8_48:
"Laahustajien toive täyttyy. Pitkään aikaan ei kahdeksankymppisten palstaa ole voinut nimittää keskustelupalstaksi.
Kärsivällisyys on ollut koetuksella ja laahusten into palstan tuhoamiseksi on vain lisääntynyt vetoomusten innoittamana.
Ihmeellistä, että Suomi24:kin on sallinut nämä rähinät monista valituksista piittaamatta."

Naakkalaumaa käsittelevä kirjoitukseni on samassa ketjussa 16.8.2021 klo 13:28;

"Nimitys "naakkalauma" on selventävämpi kuin perässä hiihtäjät, sillä naakat ovat äänekkäitä ja röyhkeitä laumalintuja. Ne pesivät mielellään esim. kirkkojen torneissa, mistä on hyvät näkymät yli tienoon. Niin varmaan nämäkin naakat haluavat huomata kaiken liikkeen, mikä palstallamme tapahtuu.
Naakoista ei pääse eroon, kun ne kerran jonnekin asettuvat, ja siksi minun puolestani saavat vallata nojatuolit itselleen, ja vaikka joskus niiltä poistuisivat, on jälki sen näköistä, että ei huvita enää palata.
Kyllä se niin on, että me muutama yli 80 v. ikäiset joudumme toteamaan, että paluuta ei enää ole.
En alennu samaan tasoon riitelijöiden kanssa, niin että en toivota heille sitä mitä mieli tekisi.
Uskon, että ymmärtävät sen ilman sanojakin."

Niin että ihan vaan tiedoksi.
Olen poistanut nimmarini ja vetäytynyt eläkkeelle, mutta katson, että voin lueskella mitä täällä kirjoitellaan, varsinkin, kun olen edelleen näköjään hampaissa, tosin vain litran mitan kokoisena.
Mkr.

47

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Johan murjaisit 15:07:40.
      Ai että on oikein tosikko ja sanomattoman tärkeä (ainakin omasta mielestään).

    • Anonyymi

      Miksi kopioda kaksi irrallista viestiä, jotka
      on tarkoitettu johonkin, vaan mihin?

      Irrallisena luettuna koen nuo hyvin ilkeäksi ja omahyväisiksi tekstiksi.

      • Anonyymi

        Jokainen voi etsiä ketjun noilla aikatiedoilla. Olisi todellakin vähän liikaa vaatia, että kirjoittaisin sen alusta loppuun arvioitavaksesi.
        Haluan vain todistaa, että irrallinen lause ei kuvaa koko kommenttia.
        Olen omasta mielestäni yhtä oikeutettu kirjoittamaan täällä kuin te muutkin. Ja olen kirjoittanutkin, 1990-luvulta asti.
        Mutta nykyiset kirjoittajat eivät minun seuraani kaipaa, enkä minä heidän. Tosikko mikä tosikko.
        En edes odottanut, että joku vastaisi.
        Ei aihetta enempään.
        Mkr.


      • Anonyymi

        Ei konteksti muuta asiaa. Ala-arvoisia loukkauksia yhtä kaikki.


      • Anonyymi

        Et siis ymmärtänyt, mitä niissä sanotaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei konteksti muuta asiaa. Ala-arvoisia loukkauksia yhtä kaikki.

        Kuka on loukkaantunut?
        Kirjoittaja toteaa, että palstan tuhoaminen on onnistunut.
        Kirjoittaja myös ilmoittaa, ettei halua kirjoitella enempää, vaan poistaa nimmarinsa.
        Mikä on ala-arvoista? Poistuminen, palstan tuhoutuminen? Että on todettava, ettei paluuta enää ole?
        Mikä siinä on ala-arvoista?


    • Anonyymi

      Kuka normaali ihminen edes viitsii siteeratä näiden täysin pöpien umpidementikkojen tekstejä yleensäkään, tai kyllä vittuillessaan joku selväjärkinenkin voi tosin näin tehdäkin.

      • Anonyymi

        Yksinäisten dementiaosasto tämä on ei tänne muuta eksy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinäisten dementiaosasto tämä on ei tänne muuta eksy.

        Otan osaa, että tunnet itsesi yksinäiseksi dementikoksi.


      • Anonyymi

        Se on vähän niin, että kaiku vastaa, kun metsään huutaa.


      • Anonyymi

        Miksi loukkaannut jonkun dementikon kirjoituksista? Eiväthän he tiedä, mitä sanovat. Eivätkä lukijatkaan ymmärrä.
        Onko kovinkaan järkevää vxttuilla dementikolle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi loukkaannut jonkun dementikon kirjoituksista? Eiväthän he tiedä, mitä sanovat. Eivätkä lukijatkaan ymmärrä.
        Onko kovinkaan järkevää vxttuilla dementikolle?

        Tulet siis palstalle nimittelemään toisia kirjoittajia dementikoiksi.
        Kivat sulle.
        Älä sitten hämmästy, kun saat korvillesi muutakin kuin hyvän päivänjatkon toivotuksia.
        Dementikot saattavat paneutua asiaasi.


      • Anonyymi

        Voi sitä todella kysyä, koska palstalla tämä sitaattien toistaminen on aina sovitettu kirjoittajan omiin tarkoituksiin.
        Kun halutaan mollata jotakin kirjoittajaa, näpsäistään hänen mielipiteestään puoli lausetta, joka on aikanaan kirjoitettu johonkin toiseen yhteyteen, ja todistetaan sitten tällä katkelmalla, kuinka ala-arvoinen kirjoittaja on.

        Näillä palstalaisilla ei ole muuta tarkoitusta kuin ristiriitojen luominen ja oman pahan olon helpottaminen loukkaamalla muita.

        Kuukausien työn jälkeen nämä anot saivat Nojatuolin kaadettua jatkuvalla häirinnällä ja ilkeilyllä. Kuitenkin heillä oli otsaa pitää kaiken aikaa esillä loukkaantumistaan siitä, että heidän toiminnalleen oli annettu epäystävällisiä nimityksiä. Heitä loukkasi, että nojatuolilaiset pyysivät kirjoitusrauhaa.
        Yksikään toinen ano ei yrittänytkään hillitä kimppuun kävijöitä. Heille tämä trollaaminen sallittiin. Eli heillä oli oikeus kirjoittaa ja häiritä, mutta häirityillä ei.

        Anojen parvessa on joukko ilkeämielisiä kirjoittajia. Ja muitten siunaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sitä todella kysyä, koska palstalla tämä sitaattien toistaminen on aina sovitettu kirjoittajan omiin tarkoituksiin.
        Kun halutaan mollata jotakin kirjoittajaa, näpsäistään hänen mielipiteestään puoli lausetta, joka on aikanaan kirjoitettu johonkin toiseen yhteyteen, ja todistetaan sitten tällä katkelmalla, kuinka ala-arvoinen kirjoittaja on.

        Näillä palstalaisilla ei ole muuta tarkoitusta kuin ristiriitojen luominen ja oman pahan olon helpottaminen loukkaamalla muita.

        Kuukausien työn jälkeen nämä anot saivat Nojatuolin kaadettua jatkuvalla häirinnällä ja ilkeilyllä. Kuitenkin heillä oli otsaa pitää kaiken aikaa esillä loukkaantumistaan siitä, että heidän toiminnalleen oli annettu epäystävällisiä nimityksiä. Heitä loukkasi, että nojatuolilaiset pyysivät kirjoitusrauhaa.
        Yksikään toinen ano ei yrittänytkään hillitä kimppuun kävijöitä. Heille tämä trollaaminen sallittiin. Eli heillä oli oikeus kirjoittaa ja häiritä, mutta häirityillä ei.

        Anojen parvessa on joukko ilkeämielisiä kirjoittajia. Ja muitten siunaus.

        ja sinä se jaksat myös samaa virttä toistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja sinä se jaksat myös samaa virttä toistaa.

        Tietenkin jaksan. Olen seurannut toistoja ja ilkeilyä kuukausikaupalla, kyllä sitä jotain oppii, vanhakin.
        Ne olivat katkeroituneet 15 v. minulla on vasta eka vuosi menossa.
        Virttä tulet kuulemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sitä todella kysyä, koska palstalla tämä sitaattien toistaminen on aina sovitettu kirjoittajan omiin tarkoituksiin.
        Kun halutaan mollata jotakin kirjoittajaa, näpsäistään hänen mielipiteestään puoli lausetta, joka on aikanaan kirjoitettu johonkin toiseen yhteyteen, ja todistetaan sitten tällä katkelmalla, kuinka ala-arvoinen kirjoittaja on.

        Näillä palstalaisilla ei ole muuta tarkoitusta kuin ristiriitojen luominen ja oman pahan olon helpottaminen loukkaamalla muita.

        Kuukausien työn jälkeen nämä anot saivat Nojatuolin kaadettua jatkuvalla häirinnällä ja ilkeilyllä. Kuitenkin heillä oli otsaa pitää kaiken aikaa esillä loukkaantumistaan siitä, että heidän toiminnalleen oli annettu epäystävällisiä nimityksiä. Heitä loukkasi, että nojatuolilaiset pyysivät kirjoitusrauhaa.
        Yksikään toinen ano ei yrittänytkään hillitä kimppuun kävijöitä. Heille tämä trollaaminen sallittiin. Eli heillä oli oikeus kirjoittaa ja häiritä, mutta häirityillä ei.

        Anojen parvessa on joukko ilkeämielisiä kirjoittajia. Ja muitten siunaus.

        "Kuukausien työn jälkeen nämä anot saivat Nojatuolin kaadettua"
        Väärin.

        Oikein:
        Kuukausien työn jälkeen jyrääjä sai Nojatuolin kaadettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja sinä se jaksat myös samaa virttä toistaa.

        Mainitsemiin ilkeämielisiin kuuluva M ja sama virsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitsemiin ilkeämielisiin kuuluva M ja sama virsi.

        Suunsoitto on nyt omassa ketjussaan.
        Vain halukkaat saavat osallistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuukausien työn jälkeen nämä anot saivat Nojatuolin kaadettua"
        Väärin.

        Oikein:
        Kuukausien työn jälkeen jyrääjä sai Nojatuolin kaadettua.

        Luitko koskaan vetoomusta kirjoitusrauhasta? Ymmärsitkö, jos luit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuukausien työn jälkeen nämä anot saivat Nojatuolin kaadettua"
        Väärin.

        Oikein:
        Kuukausien työn jälkeen jyrääjä sai Nojatuolin kaadettua.

        Ano 17:30
        Jatko sitaatille:
        " Heitä loukkasi, että nojatuolilaiset pyysivät kirjoitusrauhaa.
        Yksikään toinen ano ei yrittänytkään hillitä kimppuun kävijöitä. Heille tämä trollaaminen sallittiin. Eli heillä oli oikeus kirjoittaa ja häiritä, mutta häirityillä ei."

        Kyllä saamme anoja "kiittää" Nojatuolin kirjoittajien lähdöstä.
        Nyt on muutama palannut, mutta entinen fiilis puuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin jaksan. Olen seurannut toistoja ja ilkeilyä kuukausikaupalla, kyllä sitä jotain oppii, vanhakin.
        Ne olivat katkeroituneet 15 v. minulla on vasta eka vuosi menossa.
        Virttä tulet kuulemaan.

        Jatkamallahan se rauha palstalle saadaan.

        Tsemppiä riitelyihin!


      • Anonyymi

        Älä käytä ihmisestä sanaa dementia , sillä se voi olla meille monille asia jonka joudumme ehkä kokemaan itse tai puolison sairautena.
        Ei sairaus saa olla mikään haukkumanimi.

        Sitten että joku tuntee itsensä vainotuksi jotenkin, on väärin sekin
        Pitäisi ensin katsella syitä ja seurauksia monista asioista ja aina huomata tietysti oma osuutensa kiistaan .
        Joten kun ei vastaa edes epämiellyttävään kommenttiin niin siinäpä kirjoittelee ilman seurauksia , tai lähtee itse ketjusta, joka ikävä kyllä moni on tehnyt, kun ei ketju ollutkaan sitä mitä hän luuli sen olevan. Kukapa uskosi että 80 vuotiaat riitelevät asioista missä ei edes tartte riidellä , itse luulin että kiva kun löysin suomi 24 ja ajattelin että kiva siinäpä vanhemmalle Omia ryhmiä . Mutta täytyy sanoa ettei uskalla edes kommenteista pahemmasti kun tietää että heti on palstojen yleinen syyttäjä paikalla. Jollain kommentilla mikä on väännetty ihan toiseksi mitä se alunperin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi loukkaannut jonkun dementikon kirjoituksista? Eiväthän he tiedä, mitä sanovat. Eivätkä lukijatkaan ymmärrä.
        Onko kovinkaan järkevää vxttuilla dementikolle?

        Siksi toiseksi eivät ole dementtejä joten sana oli tarkoitettu ainoastaan ikeilyksi, kuten lapset kiusaavat koulussa toisia lapsia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano 17:30
        Jatko sitaatille:
        " Heitä loukkasi, että nojatuolilaiset pyysivät kirjoitusrauhaa.
        Yksikään toinen ano ei yrittänytkään hillitä kimppuun kävijöitä. Heille tämä trollaaminen sallittiin. Eli heillä oli oikeus kirjoittaa ja häiritä, mutta häirityillä ei."

        Kyllä saamme anoja "kiittää" Nojatuolin kirjoittajien lähdöstä.
        Nyt on muutama palannut, mutta entinen fiilis puuttuu.

        Kaikki ”anot” eivät halua puuttua riitelyihin.


    • Anonyymi

      Painojen vartijoilla on aikansa, määräaikansa.

    • Anonyymi

      Kirjoittajan on syytä mainita, ettei sanojani saa lainata ja
      määrätä tämän vuoksi uhkasakko.

      • Anonyymi

        Saa lainata, jos mainitsee alkuperäisen kirjoittajan.


    • Anonyymi

      Ai miten lapsellista kirjoittelua yli 80=vuotiailla!
      Ovat sitten itsestään tärkeitä. Hah-hah-haaTätä puheenvuoroa SAA lainata vapaasti, jos uskaltaa.

      • Anonyymi

        Minun ketju, minun kommentti ...tätä samaa itkua vuodesta toiseen ja aikuisia muka.

        Käyttäkää sähköpostia, maapostia tai puhelinta niin salaisuutenne säilyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ketju, minun kommentti ...tätä samaa itkua vuodesta toiseen ja aikuisia muka.

        Käyttäkää sähköpostia, maapostia tai puhelinta niin salaisuutenne säilyvät.

        Mielipidepalstalla on tarkoitus osallistua keskusteluun omilla mielipiteillä. Osa palstalaisista haluaa esittää mielipiteensä toisista kommentoijista. Usein huomaa, että he eivät ole käsittäneet mitään aloituksen aiheesta. Toisten häiritseminen on monien ainoa syy olla mukana palstalla.
        Välillä vaikea käsittää että kyseessä on 80- vuotiaista ikäihmisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipidepalstalla on tarkoitus osallistua keskusteluun omilla mielipiteillä. Osa palstalaisista haluaa esittää mielipiteensä toisista kommentoijista. Usein huomaa, että he eivät ole käsittäneet mitään aloituksen aiheesta. Toisten häiritseminen on monien ainoa syy olla mukana palstalla.
        Välillä vaikea käsittää että kyseessä on 80- vuotiaista ikäihmisistä.

        Tai ehkä kysymys on juuri siitä. Halutaan osallistua, vaikka ei tiedetä, mistä on kysymys, ja siksi on helppo ivata edellistä kirjoittajaa.
        - Ajatus ei varmaankaan ole kovin virheellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipidepalstalla on tarkoitus osallistua keskusteluun omilla mielipiteillä. Osa palstalaisista haluaa esittää mielipiteensä toisista kommentoijista. Usein huomaa, että he eivät ole käsittäneet mitään aloituksen aiheesta. Toisten häiritseminen on monien ainoa syy olla mukana palstalla.
        Välillä vaikea käsittää että kyseessä on 80- vuotiaista ikäihmisistä.

        Korven ihmiset ei edes lue muitten mielipiteitä.
        He haluavat vain nakata omansa julkisuuteen,
        saada huomiota, kun korvessa ei saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korven ihmiset ei edes lue muitten mielipiteitä.
        He haluavat vain nakata omansa julkisuuteen,
        saada huomiota, kun korvessa ei saa.

        Toisaalta "korvessa" asuva ja elävä ei ehkä ole ensinkään huomion hakuinen. Nämä sivut ovat mielipiteitten nakkeluita varten, jos et ole sattunut äkkäämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta "korvessa" asuva ja elävä ei ehkä ole ensinkään huomion hakuinen. Nämä sivut ovat mielipiteitten nakkeluita varten, jos et ole sattunut äkkäämään.

        Luulin, että näitten tarkoitus olla keskustelupalsta. Korven ihminen ei halua
        eikä kykene keskustelemaan. Sitä ei kiinnosta kuin itsensä ja korkeintaan omien kommenttiensa lukeminen. Se ei todellakaan keskustele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin, että näitten tarkoitus olla keskustelupalsta. Korven ihminen ei halua
        eikä kykene keskustelemaan. Sitä ei kiinnosta kuin itsensä ja korkeintaan omien kommenttiensa lukeminen. Se ei todellakaan keskustele.

        Onko Korven ihminen mukana tässä ketjussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin, että näitten tarkoitus olla keskustelupalsta. Korven ihminen ei halua
        eikä kykene keskustelemaan. Sitä ei kiinnosta kuin itsensä ja korkeintaan omien kommenttiensa lukeminen. Se ei todellakaan keskustele.

        Voisitko kuunnella ja lukea välillä omat tekstisi. Ts. arvioi ne, älä muiden kommentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Korven ihminen mukana tässä ketjussa?

        Toinen rumista nimittelijöistä "asuu" täällä 24/7.


    • Anonyymi

      Ei välttämättä, mutta osittainen lainaaminen ei saa johtaa harhaan. Ehkäpä siis lukihäiriöisten ei kannata lainailla, jollei juuri välttämättä tahdo näitä hulabaloo-ketjuja aiheuttaa.

      • Anonyymi

        "osittainen lainaaminen ei saa johtaa harhaan"
        Oletko ihan varma, ettei johdu siitä, että kaikilla ei ole kykyä tajuta lainauksen yhteyttä ?
        Jos lainaa kirjasta siteerauksen, pitääkö kirjoittaa koko kirja vai saako lainata osittain ?


      • Anonyymi

        Lukihäiriöisten ei kannata lainailla eikä tosikkojen kirjoitella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "osittainen lainaaminen ei saa johtaa harhaan"
        Oletko ihan varma, ettei johdu siitä, että kaikilla ei ole kykyä tajuta lainauksen yhteyttä ?
        Jos lainaa kirjasta siteerauksen, pitääkö kirjoittaa koko kirja vai saako lainata osittain ?

        Tota noin.
        Ymmärrän täysin aloittajan ajatuksen, mutta ei koko tekstiä voi aina siteerata ja koskaan ei saisi siteerata ilman lainausmerkkejä ja pitempiin lainauksiin myös kuuluu varmaan laittaa lähdetietoa.
        Tässä tulee peliin myös copywright lait jos siteeraa esim. julkaistua tekstiä.
        Toisen keskustelijan kommentteihin tämä ei kuitenkaan varmaan päde, mutta hyviin tapoihin kuuluu, että siteeraus asetetetaan oikeaan kontekstiin, referoidaan oikeaan lähteeseen ja sitä käytetään valottamaan keskustelussa esillä oleva seikka tai asia laajemmalti, mutta ehdottoman rehellisesti.
        Kaikki eivät näilläkään palstoilla käytä oikeutta siteerata toista kirjoittajaa rehellisesti tai hyviä tapoja noudattaen.


    • Anonyymi

      Pöhkö aloitus

      • Anonyymi

        "En alennu samaan tasoon riitelijöiden kanssa, niin että en toivota heille sitä mitä mieli tekisi.
        Uskon, että ymmärtävät sen ilman sanojakin."

        Noin pauhasi tohkeissaan ketjun aloittaja.

        Ei siis rohkene toivottaa "riitelijöille", jollaisiksi kuonnehtii muita kirjoittajia, "sitä mitä mieli tekisi".

        Ne muut kirjoittajat kyllä "ymmärtävät sen ilman sanojakin", että kyseinen kirjoittaja haluaisi toivottaa heille jatkuvaa innostusta kirjoitteluun palstalle sekä mukavaa joulunalusaikaa.

        Onhan näin, Mk...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En alennu samaan tasoon riitelijöiden kanssa, niin että en toivota heille sitä mitä mieli tekisi.
        Uskon, että ymmärtävät sen ilman sanojakin."

        Noin pauhasi tohkeissaan ketjun aloittaja.

        Ei siis rohkene toivottaa "riitelijöille", jollaisiksi kuonnehtii muita kirjoittajia, "sitä mitä mieli tekisi".

        Ne muut kirjoittajat kyllä "ymmärtävät sen ilman sanojakin", että kyseinen kirjoittaja haluaisi toivottaa heille jatkuvaa innostusta kirjoitteluun palstalle sekä mukavaa joulunalusaikaa.

        Onhan näin, Mk...

        Hyvin pyyhkii. Ei tule enää vastalauseitakaan. kiitos rauhanrakentajan.


    • Anonyymi

      Onkohan aloitus sselvin päin kirjoiterru?

      • Anonyymi

        Oletko itse selvinpäin, koska et löydä edes oikeita kirjaimia kirjoitukseesi?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe