IS viikonloppu 4.-6.11.2022

Kovis Toni Pitkälä, kolme tähteä. Minua ei Pitkälän ristikot saa hihkumaan. Viimeksi oli IS:ään pahasti ylivaikea pakerrusristikko. Pääkuvattomissa pakerrusristikoissa ei ole mitään kokonaisideaa vaan ratkontailo, jos sitä ylipäätänsä saa, perustuu siihen, että hirvittävällä pohdinnalla keksii yksittäisten vihjeiden ideoita.

Vähemmällä pakerruksella pääsee pyhäinpäivän jättiristikon kanssa, jonka on laatinut Kimmo Sillankorva. Piilis on Vuokilalta.

54

1700

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siitä on monen monta vuotta kun Pitkälä laati mainioita ratkaisulauseita sisältäviä ristikoita. Mikään ei minun silmissäni ole parempi kuin SK 36/2018. Ehkä koskaan Pitkälä ei niin hauskoja ristikoita enää laadi. Myös kuvituksellisesti ristikko on valioluokkaa ja voi hyvin verrata jopa Markku Mäkelän pääkuviin.

Sillankorvan ristikko ei ole suoraan netissä ratkottavissa, sillä liukuvärjätyt ruudut sotkevat eMagz:n automaattisen ratkaisuruutujen tunnistuksen. Liukuvärjätyt ruudut ja pieni alue alareunassa eivät ole ratkottavissa.

• Anonyymi

Aika läpikirjoitustahan tuo oli kun pääsi vauhtiin. 2 puolikas pikemminkin.

• Anonyymi

Ihan keskiskamaa jos sitäkään!

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo menee överiksi minun mielestäni.

Pitkälän ristikko ei tosiaan ollut tällä kertaa 13.8.2022 tavoin IS:ään ylivaikea. Vei minulla kuitenkin ainakin tyypillisen 3- -tasoisen verran ratkonta-aikaa.

Tässä on mielenkiintoisia vihjeitä ja sanoja. Ristikko oli vähän kuin piilosanatehtävä, jossa siinäkään ei ole yleensä mitään kokonaisideaa. Jos asennoituu kuin piiliksiin, kyllä Pitkälätkin menettelee, mutte ihastu kuvaristikoissa pelkästään siitä, että ratkoo yksittäisiä vihjeitä.

Leinosen ristikko oli minusta 2½-tasoa. Ilman pääkuvaa se oli vähän tylsä. Luonteentaan se oli Pitkälän ristikon kaltainen pakerrusristikko.

Vielä vähemmällä pakerruksella pääsee pyhäinpäivän jättiristikon kanssa. Koska oli iso kooltaan vei 2½-tasoisen verran aikaa (jos ajan puolittaa jäädään keskiksen tasolle).

• Anonyymi kirjoitti:

Siis Pitkälä vai Sillankorva vou olla alle keskistasoa?

"Tuo menee överiksi minun mielestäni." tarkoitin sitä, että ei Pitkälän ristikko mielestäni keskis ollut, vaikka ei vaikeinta Pitkälää edustakaan.

Sillankorvan voi joku arvioida alle keskiksenkin vaikeustasoiseksi.

• Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Siis Pitkälä vai Sillankorva vou olla alle keskistasoa?

"Tuo menee överiksi minun mielestäni." tarkoitin sitä, että ei Pitkälän ristikko mielestäni keskis ollut, vaikka ei vaikeinta Pitkälää edustakaan.

Sillankorvan voi joku arvioida alle keskiksenkin vaikeustasoiseksi.

Moni Sanarisin foorumissa piti varsin pahana, melko taitavana pitämänikin ratkojat. Keskitasoiseksi väittäminen tuntuu Pike.tyyliseltä kommentilta.

Parin vihjeen idea on hakusessa ja kerron ne https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/is-viikonloppu-4-26-11-2022/#post-25870

• Anonyymi

Itse en tajua tästä ristikosta juuri mitään. Kolmeen kohtaan minulla on edes ratkaisuyritys. Ruohoilla päihtymättömät on ehkä TIIT, maa ilman hiiltä kenties HILE sekä kieltää meillä ja muualla ehken EINOT. Olisko ylösalaisin oleva Uno-kortti niinkin iisi kuin ISAK, ei kai?

Turha kai yrittää jatkaa.

• On noi oikein - hepoin tosiaan se kortti. Muutama helpohko vihje on.

On noi oikein - hepoin tosiaan se kortti. Muutama helpohko vihje on.

Ratkonta on aluksi hakuammuntaa, mistä pääsis eteenpäin kunnolla.

• Anonyymi

Oho, neljä oikein! Uusi ennätys mulle. Nythän on sitten motiivi saadaan viides oikein eli houkuttaisi ajatella, että kiertää-vihje liittyisi Saturnuksen. Ainakin yksi yhteinen kirjain löytyy.

• Vasen yläkulms pystysanat ovat vsrsin suoria vihjeitä. Vaakasanoissa puolestaan on jekkuja.

Oikeassa yläreunassa pystysanat ovat pääosin varsin suoria. Pitkä vsakasana on sanaleikki.

Ristikossa ei ole paljon kirjainjekkuja. Vaikeus on se, että osa vihjeistä on varsi omintakeisia ja assosiaatot joskus vähän kaukaa haettuja.

Suomenkielisen näppäimistö 26 kirjainta on käytetty eli vain kolmea ei ole käytetty.

• Myls yksi ratkaisusana on sellainen, että normaalisi olisi väliviiva. Tämä kohta ja harvoin käytettyjen kirjain keskittymä on vihjeen SÄHKÖLAITTEESSA ympäristössä.

• Anonyymi

Juha N, joka myös tähtiratkojana tunnetaan, kehuu ristikkoa toisaalla. Uskon Juha N:n asiantuntemukseen enemmän kuin tämän ketjun aloittajaan.

• Juha N on tavallaan oikeassa, mutta tarkastelen kuvaristikoita eri näkökulmasta. Minulle kuvaristikoissa ei riitä piilisten tapaan yksittäisistä vihjeistä nauttiminen. Ymmärrän kyllä tällaisista "piilisristikoista" ja pakerrusristikoista nauttivia. Minulle vain tällaiset tistikot eivät ole kunnon kuvaristikoita.

Harvoi käytettyjen kirjainten keskittymä oli ristikon mielenkiintoisi alue.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Juha N on tavallaan oikeassa, mutta tarkastelen kuvaristikoita eri näkökulmasta. Minulle kuvaristikoissa ei riitä piilisten tapaan yksittäisistä vihjeistä nauttiminen. Ymmärrän kyllä tällaisista "piilisristikoista" ja pakerrusristikoista nauttivia. Minulle vain tällaiset tistikot eivät ole kunnon kuvaristikoita.

Harvoi käytettyjen kirjainten keskittymä oli ristikon mielenkiintoisi alue.

Siansaksaa. Taitaa Juha N:n kehuminen harmittaa. Asettaa asiantuntija-asemasi hieman outoon valoon.

• Juhalta kyseessä on aiempien ristikoiden perusteella luotu yleisarvio. Hän ei ole ristikkoa edes omien sanojensa mukaan ratkonut.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Juhalta kyseessä on aiempien ristikoiden perusteella luotu yleisarvio. Hän ei ole ristikkoa edes omien sanojensa mukaan ratkonut.

Tämä Tapion viesti on jälleen esimerkki hänen täydellisen vääristä johtopäätöksistään. Kumpikaan Tapion kahdesta lauseesta ei ole totuudenmukainen, vaan tilanne on juuri päinvastainen Tapion väitteisiin verrattuna.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä Tapion viesti on jälleen esimerkki hänen täydellisen vääristä johtopäätöksistään. Kumpikaan Tapion kahdesta lauseesta ei ole totuudenmukainen, vaan tilanne on juuri päinvastainen Tapion väitteisiin verrattuna.

Juha N. kirjoitti:

"Kopio odottaa uutta ratkontarupeamaa joskus tulevaisuudessa."

Päättelin siitä, että hän ei ole ristikkoa ratkonut. Jos hän ei ole ristikkoa ehtinyt ratkomaan, hän teki johtopäätökset aiempien ratkontojen perusteella.

Voi olla tosin, että hän oli kirjoittaessaan ratkonut ristikkoa osittain, mutta ei ollut muilta kiireiltään ehtinyt ratkomaan loppuun asti.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Juha N. kirjoitti:

"Kopio odottaa uutta ratkontarupeamaa joskus tulevaisuudessa."

Päättelin siitä, että hän ei ole ristikkoa ratkonut. Jos hän ei ole ristikkoa ehtinyt ratkomaan, hän teki johtopäätökset aiempien ratkontojen perusteella.

Voi olla tosin, että hän oli kirjoittaessaan ratkonut ristikkoa osittain, mutta ei ollut muilta kiireiltään ehtinyt ratkomaan loppuun asti.

No ei. Hän otti ristikosta kopion ennen kuin aloitti ratkonnan. Siten hän voi esimerkiksi vuoden päästä ratkoa tämän saman ristikon uudelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei. Hän otti ristikosta kopion ennen kuin aloitti ratkonnan. Siten hän voi esimerkiksi vuoden päästä ratkoa tämän saman ristikon uudelleen.

Tapio ei noin monimutkaista ajatuskulkua pysty seuraamaan. Lopettakaa Tapion kiusaaminen.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuollaista tapaa en ole kuullut jonkun harrastavan, joten sellaista en osannut odottaa ja sellaisdksi en osannut kommenttia tulkita.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Tuollaista tapaa en ole kuullut jonkun harrastavan, joten sellaista en osannut odottaa ja sellaisdksi en osannut kommenttia tulkita.

Sinun olisi syytä lopettaa toisten kirjoittajien kirjoitusten tulkinta. Väität, että "Hän ei ole ristikkoa edes omien sanojensa mukaan ratkonut." Mitään sellaista hän ei ole sanonut, vaan kyseessä on sinun tekemäsi virheellinen tulkinta, jonka harhaanjohtavasti esität hänen sanomanaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun olisi syytä lopettaa toisten kirjoittajien kirjoitusten tulkinta. Väität, että "Hän ei ole ristikkoa edes omien sanojensa mukaan ratkonut." Mitään sellaista hän ei ole sanonut, vaan kyseessä on sinun tekemäsi virheellinen tulkinta, jonka harhaanjohtavasti esität hänen sanomanaan.

Huuhaa jäi jälleen kerran kiinni tosiasioiden vääristelystä!

• Anonyymi kirjoitti:

Huuhaa jäi jälleen kerran kiinni tosiasioiden vääristelystä!

Tosiasioiden vääristely on tahallista toimintaa, väärin ymmörtäminen on tahatonts. Ymmörsin väörin, en varta vasten vääristellyt.

Tosiasioiden vääristely on tahallista toimintaa, väärin ymmörtäminen on tahatonts. Ymmörsin väörin, en varta vasten vääristellyt.

"Huuhaa jäi jälleen kerran kiinni tosiasioiden vääristelystä!" on tahallista asioiden vääristelyä, 2022-11-09 12:42:52 on vääristelyä eikä kirjoittamani.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

"Huuhaa jäi jälleen kerran kiinni tosiasioiden vääristelystä!" on tahallista asioiden vääristelyä, 2022-11-09 12:42:52 on vääristelyä eikä kirjoittamani.

Huuhaa kirjoitti: "Hän ei ole ristikkoa edes omien sanojensa mukaan ratkonut."

Tuo "omien sanojensa mukaan" on selvää vääristelyä. Huuhaa antaa sellaisen kuvan, että kyseinen henkilö olisi kirjoittanut, että hän ei ole ratkonut ristikkoa. Tämä on vääristelyä Huuhaan taholta, eikä muuksi muutu, vaikka Huuhaa kuinka vänkäisi.

• Tapio-Huuhaa
        Anonyymi kirjoitti:

Huuhaa kirjoitti: "Hän ei ole ristikkoa edes omien sanojensa mukaan ratkonut."

Tuo "omien sanojensa mukaan" on selvää vääristelyä. Huuhaa antaa sellaisen kuvan, että kyseinen henkilö olisi kirjoittanut, että hän ei ole ratkonut ristikkoa. Tämä on vääristelyä Huuhaan taholta, eikä muuksi muutu, vaikka Huuhaa kuinka vänkäisi.

Ymmärsin Juha N:n tekstin väärin. Jos ymmäetää väärin ja se tunnustaa, miksi pitää jatkaa asiasta? Outoa jankkaamista anonyymiltä - jotkut anonyymikin jankkaavat.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Ymmärsin Juha N:n tekstin väärin. Jos ymmäetää väärin ja se tunnustaa, miksi pitää jatkaa asiasta? Outoa jankkaamista anonyymiltä - jotkut anonyymikin jankkaavat.

Jos sinä itse vääristelet ja jos joku sinulle siitä huomauttaa, niin sinä ryhdyt syyttämään huomauttajaa vääristelystä. Ei hyvä.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos sinä itse vääristelet ja jos joku sinulle siitä huomauttaa, niin sinä ryhdyt syyttämään huomauttajaa vääristelystä. Ei hyvä.

Vääristely on tarkoitushakuista asioiden muuttelua - näin minä vääristelyn ymmärrän. Minä en vääritellyt, jos vääristely ymmärretään esittämälläni tavalla. Minun syyttämiseni vääristelystä on tällä tulkinnalla minun toimintami vääristelyä.

Mutta asian käsittelyn jatkaminen on niin minulta kuin anonyymeiltä perin typerää jankkaamista. Anonyymit tätä typeryyttä nyt ylläpitävät ja pilaavat säiettä jankkaamisellaan.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Kaikki jankkaa. Aina jankkaavat. Tapio ei jankkaa.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Vääristely on tarkoitushakuista asioiden muuttelua - näin minä vääristelyn ymmärrän. Minä en vääritellyt, jos vääristely ymmärretään esittämälläni tavalla. Minun syyttämiseni vääristelystä on tällä tulkinnalla minun toimintami vääristelyä.

Mutta asian käsittelyn jatkaminen on niin minulta kuin anonyymeiltä perin typerää jankkaamista. Anonyymit tätä typeryyttä nyt ylläpitävät ja pilaavat säiettä jankkaamisellaan.

Jos joku kirjoittaa "Minulla on koira", mutta sinä kirjoitat "Omien sanojensa mukaan hän omistaa kissan", niin kyse on vääristelystä, aivan riippumatta siitä mitä sinä vääristelyllä ymmärrät.

Lisäksi tässä nimenomaisessa tämän langan tapauksessa saattaa kyllä epäillä jopa tarkoitushakuisuutta. Sinä teilasit viikonvaihteen koviksen, mutta puheena oleva tunnettu ja tunnustettu ristikkoasiantuntija ylisti sitä. Niinpä sinun tarkoitusperiisi sopi erittäin hyvin vähätellä hänen kommenttiaan väittämällä, ettei hän ole "omien sanojensa mukaan" edes ratkonut ristikkoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos joku kirjoittaa "Minulla on koira", mutta sinä kirjoitat "Omien sanojensa mukaan hän omistaa kissan", niin kyse on vääristelystä, aivan riippumatta siitä mitä sinä vääristelyllä ymmärrät.

Lisäksi tässä nimenomaisessa tämän langan tapauksessa saattaa kyllä epäillä jopa tarkoitushakuisuutta. Sinä teilasit viikonvaihteen koviksen, mutta puheena oleva tunnettu ja tunnustettu ristikkoasiantuntija ylisti sitä. Niinpä sinun tarkoitusperiisi sopi erittäin hyvin vähätellä hänen kommenttiaan väittämällä, ettei hän ole "omien sanojensa mukaan" edes ratkonut ristikkoa.

En vähätellyt Juha N.:ää vaan oletin vain virheelisesti, että hän teki johtopäätöksensä lähinnä aiempien Pitkälän ristikoiden perusteella.

Sitäpaitsi olen tässä säikeessä kertonut ymmärtäväni Juha N:n näkökulmaa- ks. 2022-11-07 09:38:33

Oma näkemykseni ei millään lailla liity siihen, miten Juha N. ajattelee.

• Anonyymi kirjoitti:

Tätä en niin rankasti teilaa kuin 13.8.2022. Se oli minusta rajusti lehteen ylivaikea eikä siinä ollut mitään mielenkiintoista aluetta vaan ratkonta oli lähinnä tasapaksua masokistista itsensä kiduttamista.

Tämä ristikko ei ollut ylivaikea ja siinä oli yksi kohtuullisen mielenkiintoinen alue. Vaikka tämä tistikko on paremmiin IS:n sopiva, pakerrusristikoiden oikea paikka on minusta silti ristikkolehdet.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

En vähätellyt Juha N.:ää vaan oletin vain virheelisesti, että hän teki johtopäätöksensä lähinnä aiempien Pitkälän ristikoiden perusteella.

Sitäpaitsi olen tässä säikeessä kertonut ymmärtäväni Juha N:n näkökulmaa- ks. 2022-11-07 09:38:33

Oma näkemykseni ei millään lailla liity siihen, miten Juha N. ajattelee.

Toisin kuin annat ymmärtää, kukaan ei ole syyttänytkään sinua kyseisen asiantuntijan vähättelystä. On vain todettu, että sinä olet vähätellyt hänen erittäin positiivista kommenttiaan viikonlopun kovisristikosta väittämällä virheellisesti, että se on kirjoitettu ennen ristikon ratkomista.

• Anonyymi

Poistuuko pääsiäisnoita saatuaan munan? Vai onko liian helppo ajatus

• Ihmettelin tuota kyllä, sillä moista ajatusta en ole koskaan kuullut esitettävän. Ajattelin vain, että kai joku niin on joskus väittänyt. Oudoin väite ristikossa.

• Anonyymi

No eikö ne virpojat ole pääsiäisnoitia, jotka poistuu ovelta kun on saaneet sen suklaamunansa?
      Jos tuota noitaa ajattelit.
      Mutta en tiedä onko oikea sana.

• Joo, niinpä kai. Ratkaisusana on oikein,

• Anonyymi

Sanoja ilmaan vaan niin helpottaa elämä.

• Anonyymi

Tapio leimaa omalla sivustollaan IS:n tämän viikonlopun kovisristikon kelvottomaksi: "Minulta ehdoton ei tällaisille ristikoille IS:ssä."

Mutta Tapiopa ei olekaan IS:n maksava asiakas. Vaan mielensäpahoittaja, besserwisseri ja kaikin keinoin toisten asioita määräilemään pyrkivä päällepäsmäri.

• Anonyymi

Juurikin noin. HP on täällä tarpeen....

• Kyse on IS:tä - PuPeen ja vöhän helpompana Passeli Pelikaaniin kyllä tällaisia ristikoita voi laittaa. Minusta IS:ssä ristikossa pitäisi vähintään olla laaja yhtenäinen kiinnostava alue, mieluiten nokkela ja mielenkiintoa ylläpitäviä ratkaisulauseita.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Kyse on IS:tä - PuPeen ja vöhän helpompana Passeli Pelikaaniin kyllä tällaisia ristikoita voi laittaa. Minusta IS:ssä ristikossa pitäisi vähintään olla laaja yhtenäinen kiinnostava alue, mieluiten nokkela ja mielenkiintoa ylläpitäviä ratkaisulauseita.

Aivan käsittämätön kommentti Nimimerkki Tapio-Huuhaalta. Miten hän voi päsmäröidä iltiksen ristikkopolitiikkaa? Joku jo ylempänä totesikin ettei hän edes ole maksava asiakas. Suuret on luulot hänellä.

• Anonyymi

Samaa mieltä, pääkuva ja siitä johdetut useamman sanan lauseet olisi mielenkiintoisempia.
      Mutta mielipiteitähän on monia ja yksi tykkää yhdestä jne.
      Tämä ristikko on kyllä taas niin vaikea saada edes alkuun, tuo ryöhöriidät oli hauska. Mutta muuten en saa tätä valmiiksi varmaan ollenkaan. Odotellaan mitä ensi la tuo tullessaan.

• Voihan sitä vinkkejä kysyä.

Ja jos epäilee virheitä, voi lähettää sivujeni kautta kopion minulle niin voin verrata omaan ratkaisuuni.

HAJONNUT LOINEN? toimii osin samalla idealla kuin RÖYHÖRIIDAT. Hauskoja sanaleikkejä molemmat. En kiellä, ettei ristikossa olisi paljknkin hauskoja vihjeitä.

• Anonyymi

Näkövamma haittaa. En näe, mikä on tuo vaaleankellertävä kuvio tuossa ylärivin kuvissa. Onko se aurinko, tähti, kukka vai räjähtävä ammus vai mikä. Vaalea kuvio valkoisella pohjalla ilman ääriviivoja ei oikein ole hyvä.

• Aurinko se minusta on - siitä johdettu ratkaisusana on taasen melko outo. Kai ajatuksena on että aurinko paistaa vaikka se olisi pilvessäkin.

• Täällä kaivataan auttamista. Tilatkaa IS Extra ja perustakaa ratkontakimppoja ja ratkokaa ristikoita yhdessä netissä.

Miten se on mahdollista, tässä askeleet

Ota ristikosta kuvaruutukopio ja rajaa ristikosta pois tässä yhteydessä kaikki turha.

Mene sivulle www.magma.com ja tuo ristikko piirrosohjelmaan.

Lähetä ristikon linkki kavereillesi - kokeeksi lähetän oman ristikkoni www-osoitteen, sillä en voi julkisesti jakaa Sanarisin ristikoita: https://magma.com/d/vmhcsIEJbk

Sitten vasn sormin ratkomaan ristikkoa ihan kuin ratkoisi kynän kanssa.

Ks. vähän ohjeita tästä:

https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/netissa-ratkottavien-ristikoiden-teknisesta-toteuttamisesta/#post-25890

Voivan sitä paperilehden valokuvankin lähettää, mutta tuskin kovin kaksisen valokuvan kanssa kannattaa yrittää.

• Käsittely jatkuu https://keskustelu.suomi24.fi/t/17615660/ristikoiden-ratkonta-netissanettisovelluksilla#comment-117394513

• Joku kirjoitti vahingossa väärään säikeeseen "Ruoalle ja Kännykässä?"

Ruoalle on ruoanlaittotapa, jossa ruokaa hieman kuumennetaan. Kysessä on lainasana, mutta sille on suomenkielinenkin vastine.

Kännykässä - millä esim. s-posti toimii.

• Anonyymi

palauttava

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

palauttava

PALAUTTAVA

• Anonyymi kirjoitti:

PALAUTTAVA

Mistä yässä on kyse?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      80
      2799
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      293
      1610
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1517
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1361
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      401
      1339
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      396
      1273
    7. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1017
    8. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      979
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      854
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      254
      832
    Aihe