Aikuiskoulutustuki kielteinen päätös

Anonyymi-ap

Osaako joku neuvoa? Olen hakenut työnantajalta opintovapaata ja se on minulle myönnetty. Nyt Työllsyysrahastosta tuli kielteinen päätös aikuiskoulutustuelle, perusteena se, että yksittäiset opinnot joihin olin hakenut eivät ole tarpeeksi ammattillista lisä- ja täydennyskoulutusta omaan työhöni liittyen.

Nyt asiaa hetken pohdittuani olen päättänyt silti pitää omasta tavoitteestani kiinni ja pitää opintovapaan. Mutta pitääkö minun ilmoittaa työnantajalleni, etten saa aikuiskoulutustukea? Voinko silti pitää opintovapaan, kun se on minulle myönnetty. Jos käsitän oikein niin voin, mutta seuraako työntantaja jollain tapaa sitä, kuinka opintoni etenevät.

Jos olisin saanut aikuiskoulutustuen olisi pitänyt suorittaa 4op kuukaudessa, mutta nythän minulla ei ole mitään tiettyä velvoitetta suorittaa tiettyä määrää. Opintovapaalaissa tästä ei mainita mitään?

Tarkoitus on siis opiskella, ei lusmuilla kotona. Silti aivan käsittämätön tilanne ja petyin tietysti aikuiskoulutuksen päätökseen.

5

1708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Harmi, että jouduit pettymään aikuiskoulutustuen suhteen.

Työnantajallesi ei kuulu mitenkään, saatko aikuiskoulutustukea vai et, eikä työnantaja myöskään valvo eikä seuraa opintojesi edistymistä.

Kokonaan toinen asia sitten on, että selän takana puhutaan sinun olevan opintovapaalla, mutta opintosuorituksia ei kerry. Neljänkin opintopisteen saalis kuukaudessa olisi todella niukka tulos opintovapaalla ollessa. Moni korjaa parempaa satoa kokopäivätyön ohessa opiskellen.

• Anonyymi

hei, oliko opintosi ammatillista täydennyskoulutusta esimerkiksi, opintojen järjestäjältä selviää tämä tieto...riippuu varmaan työnantajasta kuinka tarkkaa seuranta on...aikuisopinnoissa ei lasketa kesäkuukaukausia kesäheinä-heinä opintokuukausiin, huomioitko tämän...

• Anonyymi
    • Anonyymi

pitääkö minun ilmoittaa työnantajalleni, etten saa aikuiskoulutustukea?
      V: ei

Voinko silti pitää opintovapaan, kun se on minulle myönnetty.
      V: kyllä. Kun opintovapaa on myönnetty, niin se on voimassa. Voit itse keskeyttää sen. Katso säännöt keskeyttämisestä https://www.tyosuojelu.fi/tyosuhde/muut-vapaat-tyosta/opintovapaa

seuraako työntantaja jollain tapaa sitä, kuinka opintoni etenevät.
      V: Ei seuraa mutta voi haluta selvityksen opintojen päätyttyä.

nythän minulla ei ole mitään tiettyä velvoitetta suorittaa tiettyä määrää.
      V: Ei ole. Pitää kuitenkin opiskella, muuten käytät väärin oikeuttasi opintovapaaseen. Seuraukset opintovapaalain 12 §:ssä

• Anonyymi

Orpon hallitus lopetti aikuiskoulutustuen sekä jatko- ja täydennyskoulutusmahdollisuudet.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/15922

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      105
      2633
    2. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      103
      1769
    3. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1535
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      16
      1242
    5. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      22
      1058
    6. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      973
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      46
      953
    8. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      94
      938
    9. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      120
      931
    10. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      338
      836
    Aihe