Aikuiskoulutustuki kielteinen päätös

Anonyymi-ap

Osaako joku neuvoa? Olen hakenut työnantajalta opintovapaata ja se on minulle myönnetty. Nyt Työllsyysrahastosta tuli kielteinen päätös aikuiskoulutustuelle, perusteena se, että yksittäiset opinnot joihin olin hakenut eivät ole tarpeeksi ammattillista lisä- ja täydennyskoulutusta omaan työhöni liittyen.

Nyt asiaa hetken pohdittuani olen päättänyt silti pitää omasta tavoitteestani kiinni ja pitää opintovapaan. Mutta pitääkö minun ilmoittaa työnantajalleni, etten saa aikuiskoulutustukea? Voinko silti pitää opintovapaan, kun se on minulle myönnetty. Jos käsitän oikein niin voin, mutta seuraako työntantaja jollain tapaa sitä, kuinka opintoni etenevät.

Jos olisin saanut aikuiskoulutustuen olisi pitänyt suorittaa 4op kuukaudessa, mutta nythän minulla ei ole mitään tiettyä velvoitetta suorittaa tiettyä määrää. Opintovapaalaissa tästä ei mainita mitään?

Tarkoitus on siis opiskella, ei lusmuilla kotona. Silti aivan käsittämätön tilanne ja petyin tietysti aikuiskoulutuksen päätökseen.

4

1300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Harmi, että jouduit pettymään aikuiskoulutustuen suhteen.

Työnantajallesi ei kuulu mitenkään, saatko aikuiskoulutustukea vai et, eikä työnantaja myöskään valvo eikä seuraa opintojesi edistymistä.

Kokonaan toinen asia sitten on, että selän takana puhutaan sinun olevan opintovapaalla, mutta opintosuorituksia ei kerry. Neljänkin opintopisteen saalis kuukaudessa olisi todella niukka tulos opintovapaalla ollessa. Moni korjaa parempaa satoa kokopäivätyön ohessa opiskellen.

• Anonyymi

hei, oliko opintosi ammatillista täydennyskoulutusta esimerkiksi, opintojen järjestäjältä selviää tämä tieto...riippuu varmaan työnantajasta kuinka tarkkaa seuranta on...aikuisopinnoissa ei lasketa kesäkuukaukausia kesäheinä-heinä opintokuukausiin, huomioitko tämän...

• Anonyymi
    • Anonyymi

pitääkö minun ilmoittaa työnantajalleni, etten saa aikuiskoulutustukea?
      V: ei

Voinko silti pitää opintovapaan, kun se on minulle myönnetty.
      V: kyllä. Kun opintovapaa on myönnetty, niin se on voimassa. Voit itse keskeyttää sen. Katso säännöt keskeyttämisestä https://www.tyosuojelu.fi/tyosuhde/muut-vapaat-tyosta/opintovapaa

seuraako työntantaja jollain tapaa sitä, kuinka opintoni etenevät.
      V: Ei seuraa mutta voi haluta selvityksen opintojen päätyttyä.

nythän minulla ei ole mitään tiettyä velvoitetta suorittaa tiettyä määrää.
      V: Ei ole. Pitää kuitenkin opiskella, muuten käytät väärin oikeuttasi opintovapaaseen. Seuraukset opintovapaalain 12 §:ssä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2384
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      882
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      700
    8. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      53
      700
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25