18v huonon itsetunnon omaava poika

Anonyymi-ap

Täytin vähän aikaa sitten 18 ja nyt alkaa tuntua siltä että oon aika epäonnistunu elämässä. Koulu ahdistaa, en tee siellä mitään välillä ja hoidan sen huonosti koskaa pelkään epäonnistumista. Oon tosi ujo, varsinkin tyttöjen seurassa ja mulla on tosi huono itsetunto. Mä en oo ikinä seurustellut joten tytöistä ei oo mitään kokemusta. Ja musta tuntuu että tilanne menee vaan vuosi vuodelta pahemmaks enkä ikinä pääse eroon näistä ongelmista. Oon yrittäny puhua mun ongelmista esim. mun läheisille mut ne aina sanoo että kun sitä ikää tulee niin kyllä sun itsetuntobparanee. Mut tää on nyt jo menny niin huonoks tää tilanne että en usko että pääsen ikinä pois tästä tilanteesta. Mä tiedän että oon vielä nuori mutta onhan tää nyt jo ihan sairaalloisen huono juttu että koulu menee paskasti itsetunnon takia, en uskalla lähestyä tyttöjä ollenkaan ja vielä se että oon tosi hidas oppimaan ja musta tuntuu että en osaa mitään. Mun kaveriporukassa kaikki muut on paljo sosiaalisempia ja tekee asioita jotka mulle olis ihan mahdottomia. Eniten mua se ahdistaa että mitä jos mä en ikinä löydä tyttöystävää tän takia. Mitä jos mua ei oo vaan tarkotettu selviämään tähän maailmaan?? Enhän mä kuitenkaan ite tällästä kohtaloo ole valinnut.

1

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulla sama onkelma. Sain terapian kautta ssri lääkityksen, joka on auttanut ainaki tähä mennessä. Sain sen ahistukseen, mutta itsetuntokin oli samanlainen ku sulla. Mutta tuon avulla ahistusta on tottakai vieläkin, mutta se ei niinku oo niin "pahaa" enään ja on semmone olo että ei oo mitää hätää. Ennen en ees kauppaan uskaltanut mennä. Ja itsetunto hommaan se teki sen, että mua ei niinko ahista enään puhua muille enkä kokoajan pelkää mitä muut ajattelee musta. Ennen oli päinvastoin. Yritin kyllä kaikkee muutaki ennen lääkityksen alotusta esim jokku hengitysharjotuksen mut ne ei ny auttanu ollenkaa kysyin lääkettä koska olin oikeest väsyny koko menoon, mut onneks nykyään on vähä helpompaa elää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7160
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2547
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      104
      1992
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1538
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe