Moi! Osaisikohan täällä joku neuvoa uutta marsun omistajaa. :) mulla on ollut nyt viikon ajan kaksi marsua, poikasia vasta ovat. Ne tuntuu olevan todella arkoja, uskaltavat poistua mökistä vain öisin. Niillä on suht iso aitaus mutta eivät päiväsaikaan kyhjötä kuin pesämökissä suojassa. Aitauksessa olisi tarjolla paljon muitakin suojapaikkoja. Missä vaiheessa olisi hyvä aloittaa marsujen käsittely? Kynnet on pakko leikata ja pelkään marsuille jäävän huonoja muistoja tästä kun jo muutenkin minua kovasti pelkäävät. Missä vaiheessa esim. syliin ottaminen olisi hyvä aloittaa?
Uusi marsun omistaja neuvoja vaills
2
135
Vastaukset
- Anonyymi
Marsut ovat saaliseläimiä, joten ne ovat perusluonteiltaan enemmän tai vähemmän arkoja. Etenkin poikasilla kestää monesti hyvän aikaa ennen kuin uskaltavat esimerkiksi jäädä ruokailemaan häkissä ihmisen lähestyessä, sen sijaan että luikkisivat heti mökkeihin piiloon.
Jos marsut ovat olleet sinulla jo viikon, (toki nyt vielä vähän pitempään) niin aloita ihmeessä käsittelyyn totuttaminen. Normaalisti luovutusikäisiä marsuja käsitellään jo kasvattajankin toimesta, että tottuisivat nosteluun ja sylissä olemiseen. Älä suotta välttele normaaleita elämisen ääniä siinä pelossa että marsut säikkyvät, eivät ne muuten opi etteivät kaikki äänet tarkoita kamaluuksia tapahtuvan.
Sylittele marsuja vähintään kerran päivässä, oleile häkin vieressä, juttele ja silittele. Marsut ovat siitä myös simppeleitä otuksia, että ruoka on loistava motivoija. Tarjoile pieniä herkkupaloja sormista ja huomaat kyllä, että pian marsut alkavat yhdistää sinut ja hyvät asiat toisiinsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952