Olin tekemässä kattoa joka nyt sitten vuotaa. Katto oli minun ensimmäinen ja tein sen tein kokeneemman kanssa ja hän oli myös vastaava. Nyt isäntä soittelee minulle ja sanoo että homma menee oikeuteen ja maksettavaa tulee. Mikä on minun vastuuni asiassa?
Katto vuotaa, kenen vastuulla?
7
267
Vastaukset
- Anonyymi
Kysy siltä vastaavalta!
- Anonyymi
Osuutesi on tehdä aloituksia tänne Suomi24: lle !
- Anonyymi
Miksei keskustelupalstoilla saa enää jutella?
- Anonyymi
jos olette kirjallisen sopimuksen tehneet kattourakasta niin sitten kaverisi ja sinä olette vastuussa ja jopa korvausvelvolliset huonosta työstä ja vuotavasta katosta. Onko sopimuspapereissa sinun nimesi. Oletko kattoyrityksen omistaja vai pelkkä työntekijä ja firman renki.
- Anonyymi
Olen vain töissä, apurina ja oppimassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen vain töissä, apurina ja oppimassa.
kattofirma ja firman omistaja on vastuussa että tehty työ on tilaajan kanssa tehdyn sopimuksen mukaista. Sinä voit olla varsin rauhassa. Ei ole sinulla ole korvausvelvollisuutta. Ei sinulta ole mitään kattourakkaa edes ole tilattukaan. Kattofirma on se vastuullinen jos oikeuteen työn tilaaja on kattovuoto asiaa viemässä. Tarkoitatko tilaajalla kattofirman omistajaa/pomoasi vaiko kattotyön tilannutta asiakasta. Sinä et ole korvausvelvollinen jos mahdollista vahinkoa on tullut.
- Anonyymi
Harmittaa etten tiedä kuka vastaa. Esim. jossain oli pakko omakotitaloon tehdä tasakatot. Ne vuotivat. Muutaman vuoden kuluttua pakko tehdä harjakatot. Miian loivia harjakattoja tehdään, ei lähde lumi itsestään. Halvempi olisi tehdä jyrkät kerralla kuin äheltää lumitöissä vuosikymmenten ajan.
Piilosokkelit olivat niin muotia. Asunnon lattian pinta oli maan pinnan tasalla ja ulkopuolella oli valettua sokkelia näkyvissä parikymmentä sentti. Tuli paljon kosteusvaurioita. Remonttitöitä riitti ja riitti.... Nyt on rajattoman kallistumisen estämiseksi joku laittanut kansalaisaloitteen, jonka eduskunta käsittelee jos tulee
50 000 kannatusta https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/11121
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1205487
- 715188
- 924218
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753660Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603288- 432871
- 152327
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582049- 451907
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381723