Kova inflaatio nostaa eläkkeitä tuntuvasti vuonna 2023.
Työeläkkeisiin tulee tammikuussa noin 7 prosentin korotus.
Tämä on poikkeuksellista.
Ja on hyvä uutinen.
Vai onko?
Huono uutinen on se, että verotus ja asuntojen vuokrat nousevat.
Asumistuki pienenee.
Ts tuo eläkkeiden korotus on yhtä tyhjän kanssa.
Täysin silmänlumetta.
Yksi käsi antaa ja toinen ottaa.
Työeläkkeihin tuntuva korotus
33
85
Vastaukset
- Anonyymi
Paitsi, jos ei koskaan ole saanut asumistukea!
- Anonyymi
SDP:n Paavo Lipposen taitettuideksi, lopetti eläkkeiden nousun kymmeniksi vuosiksi, nyt hieman tasoitetaan, eikä tuo tasokorotus tuo takaisin sitä, että eläkkeet on jääneet jälkeen palkankorotus tasoon verrattuna. Tämä tuleva korotus eläkkeisiin on kuin, HyttysenPaska Meressä !
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 13:15
Sinulla ei ole sitten köyhiä eläkeläisiä hoivakodissa.Ei minulla ole yhtään eläkeläistä missään hoivakodissa ja mitä sitten. Miten se minun mahdolliseen asumistukeeni vaikuttaisi?
Anonyymi kirjoitti:
Ei minulla ole yhtään eläkeläistä missään hoivakodissa ja mitä sitten. Miten se minun mahdolliseen asumistukeeni vaikuttaisi?
Ano 09:57
Tässä oli ajatukseni omaisestani, jonka asioita hoidan.
Kun on muutakin elämää, kuin oma itse.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 09:57
Tässä oli ajatukseni omaisestani, jonka asioita hoidan.
Kun on muutakin elämää, kuin oma itse.Vanhukset saavat olla omissa oloissaan. Tärkeitä ovat lapset ja lapsenlapset!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SDP:n Paavo Lipposen taitettuideksi, lopetti eläkkeiden nousun kymmeniksi vuosiksi, nyt hieman tasoitetaan, eikä tuo tasokorotus tuo takaisin sitä, että eläkkeet on jääneet jälkeen palkankorotus tasoon verrattuna. Tämä tuleva korotus eläkkeisiin on kuin, HyttysenPaska Meressä !
Ehdottomasti samaa mieltä! Nyt olisi ollut oikea hetki suostua Kiljusen kiljumiseen ja muuttaa indeksi palkka-indeksiksi, niinei olisi tarvinnut korottaa eläkkeitä ja kaikki olisivat tyytyväisiä!
Anonyymi kirjoitti:
Vanhukset saavat olla omissa oloissaan. Tärkeitä ovat lapset ja lapsenlapset!
Ano 19:59
Kun ei, Luojan kiitos, ole yhtään tenavaa.
Eikä ole -48 syntyneellä omaisellanikaan, joka asustaa hoivassa.
Vapaita sieluja.
- Anonyymi
Laskelmieni mukaan ei korotuksesta mitään hyötyä, vahemmän jää käteen kun verot nousee ja kaikki muukin kallistuu. Jännityksellä ootan miten käy vuokran kanssa.
Ano 09:54
Asun rivitalossa vuokralla.
Sähkö ja vesi kuuluvat vuokraan.
Pian on yhtiökokous.
Vuokrankorotus on varmasti huima.
En tiedä, onko vuokranantajalla mitään rajaa, paljonko vuokraa saa nostaa.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Pian on yhtiökokous.
En tiedä, onko vuokranantajalla mitään rajaa, paljonko vuokraa saa nostaa.Ainutlaatuista jos ei ole EDES huoneustokohtaista sähkömittaria!
En ole ennen kuullutkaan! - Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Pian on yhtiökokous.
En tiedä, onko vuokranantajalla mitään rajaa, paljonko vuokraa saa nostaa.Vuokrankorotus on ilmoitettava 2 kuukautta ennen uuden voimaantulemista.
Ei siis enää ehdi tammikuulle, vaan vasta 1.2.2023. Anonyymi kirjoitti:
Ainutlaatuista jos ei ole EDES huoneustokohtaista sähkömittaria!
En ole ennen kuullutkaan!Ano 10:44
Nämä rivitalot ovat vanhustentaloja.
Nykyinen nimitys olisi senioritalot.
Johtunee siitä.Anonyymi kirjoitti:
Vuokrankorotus on ilmoitettava 2 kuukautta ennen uuden voimaantulemista.
Ei siis enää ehdi tammikuulle, vaan vasta 1.2.2023.Ano 12:33
Sitten se on jo ilmoitettu.
On mennyt minulta ohi, kun en ikinä käy missään kokouksissa.
Vuokra on suoramaksuna.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Pian on yhtiökokous.
En tiedä, onko vuokranantajalla mitään rajaa, paljonko vuokraa saa nostaa.Mä asun yksityisen omistamassa yksiössä vuokralla, vesi ja sähkö (oma sopimus) vuokran lisäksi. Nyt asunut jo 6,5 vuotta ja vuokra noussut 3 kertaa koko aikana, samoin vesimaksu (mittaria ei ole).
Vuokranmaksun korotus% on merkitty vuokrasopimukseen paljonko enintään nousee silloin kun korottavat vuokraa.
- Anonyymi
On se kuitenkin parempi kuin ei korotusta tai paljon pienempi korotus.
Ano 10:19
Monella se tietää paperien vekslaamista.
Esimerkiksi Kelaan.
Köyhän on pakko olla nöyrä.
- Anonyymi
....onhan se hyvät et nousee, ei tarvii hävetä köyhyyttä niin paljoa, vaikka töissä olin 40 vuotta ja ei vero nouse paljoa sillä tyhjästä ei voi paljoa nyhjästä.....
- Anonyymi
Asumistuet joutaisivat romukoppaan. Tuki menee suoraan sijoittajien taskuun, ja osan ihan verottomana.
- Anonyymi
Tietty, parempi uutinen kuin ei mitään mutta eipä tuo korotus ainakaan pientä työeläkettä saavalle kata inflaation vaikutusta/nousevia hintoja. Perussähkön hinta nousee 60 % (Helen 1.12.22) , lämpimän veden hinta nousee, ruoan hinta on noussut koko ajan jne. Eli mitä käteen tulee ei edes riitä mitä kädestä menee.
- Anonyymi
Energian hinnat laskee entiselleen, ennemmin tai myöhemmin. Eläkkeen korotus on ja pysyy:)
- Anonyymi
Rakastakaa niin pysytte terveenä.
Terveenä pystytte rakastamaan. Laskin, että saan 87€ enemmän käteen kuukaudessa ja 87€ tarkoittaa minulle 8-9 päivän ruoat. Asun yksin.Ano 16:21
Sinulla on eläke 1300€/kk
Siitä kyllä maksetaan veroa.
Ja vuoden alusta tulee sote.
Tuskinpa sekään on ilmainen.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 16:21
Tuskinpa sekään on ilmainen.Tuleeko sotesta vuoden alussa lasku jokaiselle ?
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 16:21
Tuskinpa sekään on ilmainen.''Sinulla on eläke 1300€/kk Siitä kyllä maksetaan veroa.''
Mistäpä ei makseta:)
Eläke 1300€/kk, helsinkiläinen pakana, kruunu haluaa veroina 8% Anonyymi kirjoitti:
Tuleeko sotesta vuoden alussa lasku jokaiselle ?
Ano 08.11 klo 21:27
Kyllä se jossakin muodossa tulee lähes kaikille.
Se jää nähtäväksi.
- Anonyymi
Sote on kustannettu verorahoilla tähänkin asti ja niin tulee olemaan.
Ano 08.11 klo 21:28
Kunnassa missä asun, vedettiin 2023 muuttuu paljon.
Nimestä lähtien.
Porin perusturva = Satasote.
Viisaat sanovat, että tulee suuri härdelli tästä uudistuksesta.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Ano 08.11 klo 21:28
Kunnassa missä asun, vedettiin 2023 muuttuu paljon.
Nimestä lähtien.
Porin perusturva = Satasote.
Viisaat sanovat, että tulee suuri härdelli tästä uudistuksesta.Uudistus on historian suurin Suomen terveydenhuollossa, tottakai se on valtava
muutos, joka ei toteudu päivässä, mutta ehkä vuodessa päästään alkuun.
Hoitajapula yms. ongelmat voivat jatkua maailman tappiin asti tai ainakin 50 vuotta,
kunnes ikäpyramidi muuttuu tasapainoisemmaksi. Työikäisiä on riittävästi.
Nyt on eläkeläisiä "enemmän kuin riittävästi" ja kaikki pitäisi hoitaa,
ei vain eläkeläiset, jotka määrällään eniten kuormittavat terveydenhuoltoa
ja eniten sitä haukkuvat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudistus on historian suurin Suomen terveydenhuollossa, tottakai se on valtava
muutos, joka ei toteudu päivässä, mutta ehkä vuodessa päästään alkuun.
Hoitajapula yms. ongelmat voivat jatkua maailman tappiin asti tai ainakin 50 vuotta,
kunnes ikäpyramidi muuttuu tasapainoisemmaksi. Työikäisiä on riittävästi.
Nyt on eläkeläisiä "enemmän kuin riittävästi" ja kaikki pitäisi hoitaa,
ei vain eläkeläiset, jotka määrällään eniten kuormittavat terveydenhuoltoa
ja eniten sitä haukkuvat.Kuormittaa missä kuormittaa. Mun kotipaikkakunnalla ei pääse muutkaan kunnalliselle lääkäriin kun aikoja ei yksinkertaisesti ole. Ne jotka pystyy menevät sitten yksityiselle jos pakko. Muuten hoito on sitä että labraan , röntgeniin saat lähetteen oireiden perusteella kun selität ne puhelimessa hoitajalle joka sitten toimittaa ne lääkärille lähetettä varten. Tulosten perusteella saat sitten tarvittaessa soittoajan milloin lääkäri soittaa tai sitten lääkäri kirjoittaa suoraan reseptit tai laittaa tarvittaessa jatkotutkimuksiin. Vastaanotolle et välttämättä pääse ollenkaan.
Itse olen saanut vielä toistaiseksi lääkärin soittoajan kun olen suoraan sanonut että en ymmärrä labrakokeiden tuloksista yhtään mitään, joten mun turha niitä omakannasta lukea niin kauan kun sinne ei selkokielellä niitä selitetä vaan pelkillä kirjainlyhenteillä. Kokeita otetaan pitkä lista kerran vuodessa.
Hammashoitoon on vuoden jonot, kiireellisenä saattaa päästä päivystykseen
vn
- Anonyymi
HALOOO,,,
nuo SUURET eläke korotukset on JO SYÖTY
ruuan hinta moninkertaistunu
samoin sähkä ym. hyödykkeet,,,
hyvä kun edes tuo tulee mutt se ei korvaa sitä mikä on hintojen nousun sueraus,
vain pienen osan ,, - Anonyymi
Nimenomaan asunnon vuokrat nousee. sähkö nousee ravinto ja vaateet nousee, HSL lput nousee,kenties kokonaisverotuksessa verot ja jäät tappiolle?Oikein on tupakka nousee ja kai viinakin? Meillä Heka Itä On parveketupakointi kieltty. Nin oletan 7 päivä nainen saa kela eläken ,ennenaikainen eläke kun on. Jo joko kaljan tai viinin voimalla lastukset kinni ilta myöhäsellä tupakalla parvke.Ymärtämättä se haju todella tulee asuntoihin sisään.Kun parvekeille on ikunat ja IKUNAN YLÄKARMISSA RAKOVETIILIT.
- Anonyymi
Se SDP jaLipposen masinoima taitettu indeksi on tuon korotukseen syönyt jo aikoja sitten.
Äänestä sinäkin demaria,,ajetaan Suomi tuhoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.31711471- 2174873
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112578- 1621914
- 1291891
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131318Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921228Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401050- 85944