Takavalon polttimo 12v 5/21w lasikanta t20 vai vanha metallikanta?

Anonyymi-ap

Avensis 2005 farkku 1,8 bensa (T25)
Ohjekirjan kuvissa vanha kanta ja selitteessä G > lasikanta.
Tilasin useamman T20 lasikannalla olevia 12v 5/21w polttimoita , Tyttären autoon ja samalla luulin että käyvät myös Avenkkuuni, mutta tunnutaan tyrkyttävän rekkarin perusteella vanhaa metallikantaa.

Eli onko takavalo/jarruvalo 12v 5/21w T20 lasikanta vai Bay15d vanha metallikanta?
Kiitos tietäjille...

2

978

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toyota Avensis T25 ( 2006) takavalo, jarruvalo ja takasumuvalo / peruutusvalo ovat pakettina ja ohjekirja neuvoo väärin irroittamisen. Samoin ohjekirjan polttimot neuvotaan väärin.
      Vanha kanta on oikea ja `kiinnitysviiksiä`pitää lähentää eli puristaa jotta irtoaa korista. Ohjekirja neuvoo loitontamaan viiksiä. Onneksi youtubesta sain varmistettua oikean irroitustavan ja onnistuin irroittamaan polttimosetin jolloin oikeat polttimot pääsi näkemään. Tilasinkin takapolttimoita paikallisen liikkeen nettikaupasta hurrrjaan 45c kpl hintaan. Takasumuvalo ei toiminut, mutta näytti ehjältä ja alkoikin toimimaan kun laitoin takaisin...........

• Anonyymi

Eikö kellään ole takavalojen polttimot kärähtäneet? Empä itsekkään ole muistaakseni koskaan vaihtanut, vaikka Toyotalla ajellut vuosikymmeniä.
      Nykyiseen Avenkkuuni vaihdoin toisen rekisterivalon polttimon ( lasikanta 5W) muutama kesä sitten. Minua ärsyttää kun ihmiset eivät viitsi huolehtia valoistaan, muualla maailmassa tulisi aina sakko ja pysäytys liikenteessa esim usa.

Ei ole iso vaiva pitää varapolttimoita kotona ja vaihtaa samantien uusi polttimo palaneen tilalle. Jos ei itse osaa niin merkkiliike hoitaa, ilman ajan varausta tuollaisen pikkuhomman.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe