Witikkalan kartano.

Anonyymi-ap

Suomi on menetetty. Isänpäivämainoksessa tummaihoinen mies.
Häpeän suomen tilaa.

172

2740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Häpeä vaan ittees

      • Anonyymi

        Näin juuri.


    • Anonyymi

      En vietä isänpäivää jos tuo on totta.

      • Anonyymi

        Ole viettämättä.


    • Anonyymi

      Mitähän siinä on joskus ajateltu kun on kartano rakennettu keskelle keskustaa.

      • Anonyymi

        Ja navetta sinne vuorenjuureen. On siinä ollu palkollisella kengänkuluja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja navetta sinne vuorenjuureen. On siinä ollu palkollisella kengänkuluja .

        Mikä on kengäkulu? Meillä käytetään kenkiä, ei kengiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja navetta sinne vuorenjuureen. On siinä ollu palkollisella kengänkuluja .

        Se Vitikkalan kartanon navetta oli alkujaan siinä keskustassa ihan kartanon pihapiirissä, mutta siitä levisi niin kovan sonnan haju Jämsän keskustaan, että navetta siirrettiin sen takia sinne vuorenjuureen, missä se on vielä tänäkin päivänä.


      • Anonyymi

        Oletko? Olisiko kylä rakennettu kartanon ympärille!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on kengäkulu? Meillä käytetään kenkiä, ei kengiä

        Kengänkulu. Sana taipuu kenkä, kengän. Samalla tavalla kuin vaikkapa sänky, sängyn. Sängynjalka. Kengänkulu.


    • Anonyymi

      Tähän ollaan tultu! Samaa ollaan työporukassa ihmetelty, onko suomalaismannekiinit tyystin loppuneet. Minun puolesta saa Kartano syödä itse vellinsä, kierrän kaukaa... ei jatkoon!

      Kohta alkaa Joulumainokset ja sama meno jatkuu mannekiinirintamalla. "Mitä tummempaa, sen herkumpaa?"

      • Anonyymi

        Ihan hyvä kun mainoksissa on koko kansan kirjo.


    • Anonyymi

      Taitaa netistä löytyä meidän joulu tarpeet.

    • Anonyymi

      Nykyään on telkussa homoja ja lesboja ja tummahipiäisiä. ikään kuin suomen kansaa koitettas pakko iskostaa. jotakin.?
      Pitäiskö muuntua homoksi/ lesboksi ja kokea olevansa alempi arvoinen verrattuna muualta muuttaneisiin? selvää manipulointia valtion päättäjijen toimesta.

      Korostetaan nyt, ettei tällä näkemyksellä haluta tuoda mitään sortamista, rasistista tms, tarkoitusta.

      Joka tapauksessa, mikä suomen päättäjjä hävettää oman kansansa olemuksessa? kun kaikki pitää muuntaa....

      • Anonyymi

        Juurikin näin ja sitten jos valkoihoinen naamioituu Halloween asuissa, taikka tiernapojissa tummaihoiseksi murjaaniksi, on se rasismia ja syntyy valtava mekkala! Sitten olet iltapäivälehtien lööpeissä, jossa tuomitaan, kuinka ymmärtämätön ja rasistinen olet!

        Suurta teatteria! Tulee mieleen taannoin nykyisen kansanedustajan saamelais/mustalais-sketsit, missäs silloin olivat nämä tiukkapipoiset valvojat. Ai niin, mutta nehän olivatkin valkoihoisia! Niillähän saa irvailla mielin määrin, eikä kukaan puutu!


      • Anonyymi

        Ei tämä vähemmistöjen esiintuominen sitä tarkoita, että minun tai sinun tarvitsee heiksi muuttua. Tasapainotetaanpa vain sitä seikkaa, ettei näitä ihmisiä ole oikein sopinut missään näkyä vaikka heitä kuitenkin on ollut. No, nyt näkyy ja hyvä niin. Kyllä minä valkoisena cis-heterona siitä selviän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin ja sitten jos valkoihoinen naamioituu Halloween asuissa, taikka tiernapojissa tummaihoiseksi murjaaniksi, on se rasismia ja syntyy valtava mekkala! Sitten olet iltapäivälehtien lööpeissä, jossa tuomitaan, kuinka ymmärtämätön ja rasistinen olet!

        Suurta teatteria! Tulee mieleen taannoin nykyisen kansanedustajan saamelais/mustalais-sketsit, missäs silloin olivat nämä tiukkapipoiset valvojat. Ai niin, mutta nehän olivatkin valkoihoisia! Niillähän saa irvailla mielin määrin, eikä kukaan puutu!

        Muistat varmaan senkin, että kansanedustaja pyysi anteeksi näitä sketsejään. Oli ajan myötä viisastuttuaan tajunnut niiden moukkamaisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä vähemmistöjen esiintuominen sitä tarkoita, että minun tai sinun tarvitsee heiksi muuttua. Tasapainotetaanpa vain sitä seikkaa, ettei näitä ihmisiä ole oikein sopinut missään näkyä vaikka heitä kuitenkin on ollut. No, nyt näkyy ja hyvä niin. Kyllä minä valkoisena cis-heterona siitä selviän.

        Minä myös.ja katson urheilua ,elokuvia ,konsertteja ym. Joissa on kaikenlaisia ihmisiä.


    • Anonyymi

      Valtio meinaa siis lisätä maahanmuuttoa, tuntuvasti, samalla kun nostavat veroja?😬😬

    • Anonyymi

      Se on just näin. Eilen oli viimenen lounas siellä.
      Tarvikkeessa voi viellä käydä jollei ole Simosen keksintö tuo Yön-Timo.

    • Anonyymi

      Poliisiammattikorkeakoulu saattaa tulevaisuudessa helpottaa maahanmuuttajien pääsyä poliisiksi pääsykokeiden kielivaatimuksia höllentämällä.

      Suomessa on jo vuosia pyritty saamaan lisää maahanmuuttajia poliiseiksi.

      No niin, tuohon kun ynnätään mahaanmuuttaja jengit niin mitäpä jää jäljelle,,,,

      • Anonyymi

        Korvaavat vaaleammat yövuorolaiset nääs.


    • Anonyymi

      Eilinen olo karmea päivä minulle, alkuperäiselle suomalaiselle. Luin tätä juttua ja samaan aikaa tuli telkusta Clas Ohlssonin mainos, jossa kaksi tummaihoista. Miksi pientä vähemmistöä tuputetaan kaiken aikaa esille ärsyttämään suurta enemmistöä?
      Eihän tällainen mitään tasa-arvoa ole.

      • Anonyymi

        Millä tavalla erilainen ihonväri sinua ärsyttää? Ärsyttääkö sinua eriväriset silmät tai hiukset? Mikä siinä ihossa on erilaista?
        Nykyään kun Suomen kansalaisia on monen näköistä ja väristä. Ja ihan täällä syntyneitäkin.


      • Anonyymi

        Kyllä se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla erilainen ihonväri sinua ärsyttää? Ärsyttääkö sinua eriväriset silmät tai hiukset? Mikä siinä ihossa on erilaista?
        Nykyään kun Suomen kansalaisia on monen näköistä ja väristä. Ja ihan täällä syntyneitäkin.

        Näin juuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla erilainen ihonväri sinua ärsyttää? Ärsyttääkö sinua eriväriset silmät tai hiukset? Mikä siinä ihossa on erilaista?
        Nykyään kun Suomen kansalaisia on monen näköistä ja väristä. Ja ihan täällä syntyneitäkin.

        Nuo muut eivät ärsytä minua, ainoastaan liian ruskea väri aiheuttaa närästystä. Olen syntynyt ja kasvanut pohjolassa ja vain vaaleat sävyt sopivat minulle. Ulkomailla se ei haittaa, mutta suomessa ruskean sävyt alkavat heti yskittämään. Suomessa ruskeasta tulee mieleen maatuminen, pilaantunut, kakka, kaikkea epämiellyttävää mistä tulee huonoja fiboja. Eli ei ruskealle!!!


    • Anonyymi

      Näin se vaan nykyään menee! Mannerheimikin oli hänestä kertovassa elokuvassa tummaihoinen!

      "IL: Elo­ku­van Man­ner­heim on mus­ta­ihoi­nen
      Suomen Marsalkka -elokuvassa Mannerheimia näyttelee tummaihoinen afrikkalaissyntyinen henkilö, kertoo Iltalehti."

      • Anonyymi

        No, taiteella on vapautensa. Onhan Jeesuskin kovin vaaleaksi kuvattu, vaikka tasan ei ollut kultakutri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, taiteella on vapautensa. Onhan Jeesuskin kovin vaaleaksi kuvattu, vaikka tasan ei ollut kultakutri.

        Ei ollut. Ja oli arabi.


    • Anonyymi

      Uncle Bens riisiä ei sovi tumman mainostaa, mutta vaatemalliksi vielä käy. Mikähän järki siinäkin on..?

    • Anonyymi

      Kieltämättä järkytyin kun näin mainoksen. Pilalla, kaikki on pilalla.

      • Anonyymi

        Mitenkähän tuo mainos vaikutti ruuan laatuun ja makuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän tuo mainos vaikutti ruuan laatuun ja makuun?

        Happani siihen paikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Happani siihen paikkaan.

        Söit siis hapankaalia ja hörppäsit piimää päälle!


    • Anonyymi

      Onhan tuo "isukin-päivämainos" ehdottomasti Wekkarin/Witikkalan vuoden kömmähdys? Viimeinen sammuttaa valot! 👨🏾

    • Anonyymi

      Suomessa valitsee kaaos, ihan kaikessa. ei siis ihme, jos nuoretkin syrjäytyy, kaikille kun ei ole duunia.

      Eu,lle kannetaan rahaa miljaardeja, vähät välittäe, miten suomen kansa jaksaa ja tulee toimeen. mistä nuo miljaardit tulee? velanottona ulkomailta ja kun velkaa ei kyetä maksaan, niin seuraukset on kovaakin kovemmat, sitä ennen eliitti on kähminyt miljaardeja vakuus kuoriinsa kuten esim, sipiläkin.

      • Anonyymi

        sipilä on isänmaan petturi ja rosvo,eikä nykyinen hallitus ole sen parempi.


    • Anonyymi

      Sekajätteisiin voi laittaa tän palstan porukan 🤣🤣😂😂

    • Anonyymi

      Ei ole ihme, että muuttohalukkuus tänne tummien ihannemaahan kiihtyy! Sokoksen "Löydä tyylisi" lehdessäkin kannessa komeilee kaunis tummaihoinen nainen.
      Lohtuna takakannessa sentään nöyristelee valkoihoinen nainen. Lehdessä on 23 kuvaa tummaihoisista mannekiineistä.

      Miksi ei kuvia ole muista vähemmistöryhmistä, kuten saamelaisista taikka romaneista?
      Nehän ovat kuitenkin suomalaisia ja osana peruskansaa!

      • Anonyymi

        Ehkä noikin vielä tulee, ei huono idea ollenkaan.


      • Anonyymi

        Jännä ajatella, miten pitkän tien ovat saaneet saamelaiset ja romanit kulkea, että ovat vähemmistösuomalaisina edes sen verran hyväksyttyjä kuin tänä päivänä. Ja korjattavaa asenteissa esim. yleistämisessä löytyy riittämiin vieläkin. Aikoinaan jopa valtio sekä kirkko ovat toimineet näitä vähemmistöjä vastaan.
        Minä olen mielissäni, että Suomessakin on alettu siirtyä sivistyksen pariin ja ymmärtää, että erilaisuuden ei tarvitse olla uhka , eikä vähemmistö uhkaa enemmistöä. Minä saan ihan vapaasti olla valkoinen, vaikka mainoksissa vilusisi tummaihoisia. Minä saan myös ihan vapaasti hypätä vällyihin vastakkaisen sukupuolen kanssa, vaikka kaikissa mainoksissa ja ohjelmissa poseeraisi kuinka toisenlaisella sukupuolisuudella varustettuja henkilöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä ajatella, miten pitkän tien ovat saaneet saamelaiset ja romanit kulkea, että ovat vähemmistösuomalaisina edes sen verran hyväksyttyjä kuin tänä päivänä. Ja korjattavaa asenteissa esim. yleistämisessä löytyy riittämiin vieläkin. Aikoinaan jopa valtio sekä kirkko ovat toimineet näitä vähemmistöjä vastaan.
        Minä olen mielissäni, että Suomessakin on alettu siirtyä sivistyksen pariin ja ymmärtää, että erilaisuuden ei tarvitse olla uhka , eikä vähemmistö uhkaa enemmistöä. Minä saan ihan vapaasti olla valkoinen, vaikka mainoksissa vilusisi tummaihoisia. Minä saan myös ihan vapaasti hypätä vällyihin vastakkaisen sukupuolen kanssa, vaikka kaikissa mainoksissa ja ohjelmissa poseeraisi kuinka toisenlaisella sukupuolisuudella varustettuja henkilöitä.

        Sama täällä.


    • Anonyymi

      Witikkalaan ei tarvi kahville enään mennä. Että kehtasivat laittaa isäinäivän mainokseen.

      • Anonyymi

        Onpa hiton pienestä kiinni tää jämsäläisten elämä, kun jonkin mainoksen kuvasta.
        Ensinnäkin. kuinkahan moni näistä täällä meuhaajista on käynyt Kartanolla syömässä?
        Enpä usko että yksikään.
        Toiseksi: Mitenkähän paljon tuo lehtimainoksen kuva on vaikuttanut Kartanon ruokien laatuun ja maistuvuuteen? Ne on ne kriteerit, joiden perusteella minä valitsen ruokailupaikkani silloin, kun en laita ruokaa kotona.
        Eli sellaisten höpötyyppien jorinaa, jotka tuskin koskaan käy Kartanolla aterioimassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hiton pienestä kiinni tää jämsäläisten elämä, kun jonkin mainoksen kuvasta.
        Ensinnäkin. kuinkahan moni näistä täällä meuhaajista on käynyt Kartanolla syömässä?
        Enpä usko että yksikään.
        Toiseksi: Mitenkähän paljon tuo lehtimainoksen kuva on vaikuttanut Kartanon ruokien laatuun ja maistuvuuteen? Ne on ne kriteerit, joiden perusteella minä valitsen ruokailupaikkani silloin, kun en laita ruokaa kotona.
        Eli sellaisten höpötyyppien jorinaa, jotka tuskin koskaan käy Kartanolla aterioimassa.

        Kyseessä on niin suuri asia, että et kykene sitä ymmärtämään.


      • Anonyymi

        Keitä kotona kahvis


      • Anonyymi

        Tuski firma siitä kaatuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hiton pienestä kiinni tää jämsäläisten elämä, kun jonkin mainoksen kuvasta.
        Ensinnäkin. kuinkahan moni näistä täällä meuhaajista on käynyt Kartanolla syömässä?
        Enpä usko että yksikään.
        Toiseksi: Mitenkähän paljon tuo lehtimainoksen kuva on vaikuttanut Kartanon ruokien laatuun ja maistuvuuteen? Ne on ne kriteerit, joiden perusteella minä valitsen ruokailupaikkani silloin, kun en laita ruokaa kotona.
        Eli sellaisten höpötyyppien jorinaa, jotka tuskin koskaan käy Kartanolla aterioimassa.

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Kyllä näkee mikä sisäsiittoinen tää kylä on. Kuitenkin menette tarvikekeskukseen hakemaan pulttinne

      • Anonyymi

        No siihen asti kunnes musta mies ilmestyy pulttimainokseen!!!!👨🏾🧑🏾👧🏾


    • Anonyymi

      Mustat miehet ovat kivoja.tulee muuten aisaa melko topakasti.yhg,uhg.

    • Anonyymi

      voi teitä peräkammarin poikaressukoita. Keskittykää omaan elämään niin ei tarvi kyylätä kenenkään ihonväriä.
      Olisko siinä mainoksessa pitänyt olla joku verkkahousuinen lihava epäsiisti lippalakkimies.Siitä se olis ruokahalu mennytkin.

      • Anonyymi

        Suomalaiset haluavat nähdä aitoja suomalaisia.

        FAKTA


      • Anonyymi

        Hyi oksettaa ajatuskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset haluavat nähdä aitoja suomalaisia.

        FAKTA

        Siis hohhoijaa.


    • Anonyymi

      Olen kyllä huomannut että jokapuolella mainoksiin on tullut tummaihoinen. Luulisi vielä olevan ihmisijä jotka kunnioittavat Suomalaista. ihan kuin olisi häpeä olla vaaleaihoinen. pitäisi suomenkieli ja Suomalaiset nostaa kunniaan.. kohta ei vaaleaa kauneutta ole.

      • Anonyymi

        En minä koe, että tummaihoiset mainoksissa mitenkään olisivat suomalaisen kunnioituksesta pois. Kyllä meidän kunnia pohjaa ihan toisenlaisiin ja syvempiin arvoihin kuin toisenlaisen pelkäämiseen tai halveksumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä koe, että tummaihoiset mainoksissa mitenkään olisivat suomalaisen kunnioituksesta pois. Kyllä meidän kunnia pohjaa ihan toisenlaisiin ja syvempiin arvoihin kuin toisenlaisen pelkäämiseen tai halveksumiseen.

        Näin juurikin.


    • Anonyymi

      Jokainen putiikki joka laittaa mainokseensa mustan miehen joutuu välittömästi boikottiin. Saletisti.

      • Anonyymi

        Ja ketähän sinunkin boikottisi liikuttaa?
        Tuskin ketään.
        Enkä usko, että olisit koskaan käynyt Witikkalan kartanossa edes kahvilla. Että se siitä.


      • Anonyymi

        Mitä siitä. Kuka sua kaipaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ketähän sinunkin boikottisi liikuttaa?
        Tuskin ketään.
        Enkä usko, että olisit koskaan käynyt Witikkalan kartanossa edes kahvilla. Että se siitä.

        Täytyy mennä kellariin jos ei kestä kaikenlaisia ihmisiä. TV myyntiin ,verhot kiinni. Ruuat kotiin ,ja lehdet pannaan. Ei voi myös matkustaa jos noin muunväriset pelottaa. Ai niin ei myös urheilua.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Joku kiintiö homo viel kartanolle.
        Pitäkää tunkkinne.
        Tekomuna kauppias.


    • Anonyymi

      Kunnon elähtänyt sidukka vals pieru verkkaireissa lisää ruokahalua, niin kartanoilla kuin pubeissa...

    • Anonyymi

      On vain tosi asia valkoiset reppa housut ei tahdo pärjätä missään urheilu lajissa missä tummat on lähtenyt mukaan. 🤔🤔

      • Anonyymi

        Varmaankin tumma olisi sinunkin kommenttisi osannut kirjoittaa ilman kirjoitusvirheitä.


    • Anonyymi

      Onko Jeesuskin jo nekra ja jumala tulevaisuudessa transu !!

    • Anonyymi

      Taidat olla aika hömppä kun uskot Jeesus satuihin 😁😁

    • Anonyymi

      YLE teki jo muutama vuosi sitten dokumentin, josta näki, että Mannerheim oli oikeasti mustaihoinen. Kyllä hävetti.

      • Anonyymi

        No ei ollut mutta salahomo oli.


    • Anonyymi

      Minuakin hävettää kun Mannerheimia ylistetään moni olisi pitänyt henkensä ilman tätä kekkulia

      • Anonyymi

        Ilman Mannerheimiä sinunkin talossa molotettaisiin venäjää ja sinä löysit pökköä pesään jossakin Siperian peräkulmilla 50- °C pakkasessa! Näinhän Stalin suunnitteli!


    • Anonyymi

      Aina kun tuli tiukka paikka M lähti ulkomaille hoitamaan terveyttään 😂🤣😂

      • Anonyymi

        Niin. Sillä oli siellä mieskaveri ,ja viina virtasi.


    • Anonyymi

      Nyt selvisi miksi hävittiin kaikki sodat.

    • Anonyymi

      Naapurissa on asuu vanha veteraani.hän oli alokas-ajan Mikkelissä päämajassa,hevostallilla hoiteli Mannerheimin hevosia.tällä suurella pääliköllä oli tapana ahdistella nuoria alokkaita.kyllä oppi piiloutumistaidon,tosin siitä oli hyötyä jatkossa,kun käytiin torjuntataistelua.vanhempi ikäryhmä vain totesi,pojat,kerran se vain kirpaisee.mitä sitten tarkoitti??

      • Anonyymi

        No Mannerheim olikin homo


    • Anonyymi

      On sellainen tarina alokkaat määrättiin piipun rassilla toistensa p aukkoja rassaamaan sitten pallit vaseliinilla voideltiin oli Marskii nuorena oppinut tälläisen nautinnon 😮😲

      • Anonyymi

        Ruskean reijän ritarien mielikuvitustarinoita. Sinulla ei taida olla kaikki lepakot tapulissa ja piipun rassejakin taitaa kulua aika kovasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruskean reijän ritarien mielikuvitustarinoita. Sinulla ei taida olla kaikki lepakot tapulissa ja piipun rassejakin taitaa kulua aika kovasti?

        Kyllä se totta oli.


    • Anonyymi

      Tää juttu löytyy Yle Areenasta radion puolelta suomalaiset terrori teot

      • Anonyymi

        Ai se Witikkalan mainos?


    • Anonyymi

      Laita linkki, alkoi kiinnostaa.

    • Anonyymi

      Keskustelu vähän rönsyilee, mutta eihän kyse ole kuin siitä, että kun Suomessa asutaan ja isänpäivää vietetään, kuuluisi myös isänpäivä-mainoksessa olla se perinteinen ”suomalainen” isä.
      Varmasti aivan yhtä lailla loukkaantuisivat Suomalaiset äiditkin ym, jos äitienpäivä-mainoksessakin olisi värillinen ”äiti”.
      Tummaihoiset, sekä muutkin rodut ovat tätä päivää, joka on ihan ok, mutta nämä vähemmistöt eivät saisi rikkoa perus-suomalaisia perinteitä! Vrt. tummaihoinen suomalainen Joulupukki!

      • Anonyymi

        Ja jos ihan historiaa tällä tavalla katsotaan, saamelaiset ovat alkuperäiskansaa ja me suomalaiset maahanmuuttajia.


      • Anonyymi

        Tummaihoinen voi oikein hyvin olla suomalainen isä. Hyvässä lykyssä voipi olla Suomessa syntynyt ja puhua äidinkielenään suomea. Itse ajattelen , että kansalaisuuden yksi tärkeän ehto on Suomen kielen osaaminen, ei ulkonäkö. Paljon, paljon enemmän suomen kielen opetusta heille, jotka muualta tulevat.


      • Anonyymi

        Minä en todellakaan panisi pahakseni, jos maInoksessa olisi tummaihoinen, vietnamilainen, muslimi tai homoseksuaali äiti.
        Äitiys on universaalia, jopa suomalainen äitiys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tummaihoinen voi oikein hyvin olla suomalainen isä. Hyvässä lykyssä voipi olla Suomessa syntynyt ja puhua äidinkielenään suomea. Itse ajattelen , että kansalaisuuden yksi tärkeän ehto on Suomen kielen osaaminen, ei ulkonäkö. Paljon, paljon enemmän suomen kielen opetusta heille, jotka muualta tulevat.

        Kokemus on jo pitkään osoittanut, etteivät turvapaikanhakijat halua opiskella kieltämme. Kansalaisopiston järjestämälle kurssille ei tullut ketään. Vaikea löytää sellaista tänne tullutta, joka olis innoissaan suomen kielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tummaihoinen voi oikein hyvin olla suomalainen isä. Hyvässä lykyssä voipi olla Suomessa syntynyt ja puhua äidinkielenään suomea. Itse ajattelen , että kansalaisuuden yksi tärkeän ehto on Suomen kielen osaaminen, ei ulkonäkö. Paljon, paljon enemmän suomen kielen opetusta heille, jotka muualta tulevat.

        Eivät vaan osallistu heille järjestettyyn kielikoulutukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos ihan historiaa tällä tavalla katsotaan, saamelaiset ovat alkuperäiskansaa ja me suomalaiset maahanmuuttajia.

        Ja ennen lappalaisia oli neardalin ihmiset ja ne mammutin tappajat että sillai!!


      • Anonyymi

        Ihan yhdentekevää minkä värinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos ihan historiaa tällä tavalla katsotaan, saamelaiset ovat alkuperäiskansaa ja me suomalaiset maahanmuuttajia.

        Näin. Ja Trummikin on mamu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tummaihoinen voi oikein hyvin olla suomalainen isä. Hyvässä lykyssä voipi olla Suomessa syntynyt ja puhua äidinkielenään suomea. Itse ajattelen , että kansalaisuuden yksi tärkeän ehto on Suomen kielen osaaminen, ei ulkonäkö. Paljon, paljon enemmän suomen kielen opetusta heille, jotka muualta tulevat.

        Näin juuri. Lapsenlapseni isä on lapsena Nigeriasta adoptoitu. Ja hyvä isä onkin. Ja elättää perheensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en todellakaan panisi pahakseni, jos maInoksessa olisi tummaihoinen, vietnamilainen, muslimi tai homoseksuaali äiti.
        Äitiys on universaalia, jopa suomalainen äitiys

        Näin se juuri on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemus on jo pitkään osoittanut, etteivät turvapaikanhakijat halua opiskella kieltämme. Kansalaisopiston järjestämälle kurssille ei tullut ketään. Vaikea löytää sellaista tänne tullutta, joka olis innoissaan suomen kielestä.

        Ethän sinä tunne ehkä ketään.


    • Anonyymi

      Voihan v miten tyhmiä nää persut on. Kaikkia ihmisiä pitää pitää ihmisinä. Tälläiset leijonavyö miehet pysyköön kaukana normi ihmisistä. 😝😝

      • Anonyymi

        Näin juuri. Naurettava paksu vilja kaulassa. Nahkavaatteet ja iso uho nahkapäillä.


    • Anonyymi

      Jännä juttu.mutta monella näistä leijonavyö-miehistä on ulkomailta hankittu NS. Vaimo.uhotaan isänmaallisuutta palstoilla.ilta kun tummuu,livahdetaan thai-hierontaan jos on maksukykyä,perseaukiset tumputtaa sillan kupeessa hanskaan.jos tulisi sota suurin osa lähtisi käpykaartiin.eli turha huudella mustista miehistä ja homoista.kun kumminkin on molemmista kiinnostunut.

      • Anonyymi

        Sanoitpa hyvin.


    • Anonyymi

      Kohta saadaan murjaani Joulupukiksi. Ei hyvältä näytä!

      • Anonyymi

        Ole itse pukkina.


    • Anonyymi

      "Voihan v miten tyhmiä nää persut on. Kaikkia ihmisiä pitää pitää ihmisinä. Tälläiset leijonavyö miehet pysyköön kaukana normi ihmisistä. 😝😝"

      Älä nyt vedä hernettä keuhkoihisi, en tarkoittanut "perus-suomalaisella" puoluetta, vaan ihan tavallista Suomalaista ihmistä, mutta näkyihän se kuitenkin osuvan ja teki kipeää... Varmasti myös uppoaminen tapahtuu! Puli puli, hei hei!!!🤣😂🙈

    • Anonyymi

      Joulu tulossa ja ihmisillä hyvä tahto...

    • Anonyymi

      Kyllä mm. minäkin paheksun kyseisen mainoksen kuvaa enkä kuulu mihinkään puolueeseen.

      • Anonyymi

        Kyllä mm. minäkin en kiinnittänyt ko. mainoksen kuvaan minkäänlaista huomioo, vaikka ruokalistan luinkin. Kun se lista kiinnosti, ei se, minkälaisia oheiskuvia mainoksessa oli. Ihan sama, vaikka olisi ollut huhkapöllön kuva.
        Ja en kuulu mihinkään puolueeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mm. minäkin en kiinnittänyt ko. mainoksen kuvaan minkäänlaista huomioo, vaikka ruokalistan luinkin. Kun se lista kiinnosti, ei se, minkälaisia oheiskuvia mainoksessa oli. Ihan sama, vaikka olisi ollut huhkapöllön kuva.
        Ja en kuulu mihinkään puolueeseen.

        Sama täällä. Kyllä on herkkä nahka jos mainoskuva häiritsee.


    • Anonyymi

      On hyvää

    • Anonyymi

      Minäkään en uskalla kuulua mihinkään puolueeseen, ja kovin ihmttelen miksi Witikalan kartanoa ei ylistetä, etenkin kun huhutaan juuri Witikalan kartanon tarjoovan ilmaisen joulu pöydän vähävaraisille ja ulkomaalisille, näin eri kulttuuri erot kavnetuu aj epäluulot, jos todellakin on näin, niin ylistystä.

      • Anonyymi

        Kaikkea hyvää Witikan kartanolle. Rakkautta kaikille ,ei vihaa. Kohdellaan toisiamme niinkuin haluamme itseämme kohdeltavan. Niinhän isossa kirjassakin sanotaan.


    • Anonyymi

      Vihdoinkin sanoista tekoihin.

    • Anonyymi

      Nyt sitten tarkkana, että varmsituu tuo joulu ruokailun päivämäärä että saadaan sana leviämään ja ihmiset sankoin joukoin ruokailemaan. voin tarjota auto kyydin tarvitsijoille, olen jo lupautunutkin joten auto on jo täynä, uskon kuitenkin että monii muukin on valmis hyvän asian puolesta tekeen tarvittavia armeliaisuuksia kuten joulun aikaan on tapana sivistyneessä valtiossa.

      • Anonyymi

        Kiito. Ja Hyvää Joulua .


    • Anonyymi

      Joulu tunnelmaa kaikille tuo tuollainen eri kansoja ja ryhmiä yhdistävä joulu ateria saa aikaan.

    • Anonyymi

      Tämä oli nyt viimeinen niitti. Saa jäädä kartanon lounaat, muotinäytökset ja muut tapahtumat. Rahani menevät tästä eteenpäin muihin syöttölöihin!

      • Anonyymi

        vai muotinäytökset,koskettele vaan käsipyyhkeillä itseäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vai muotinäytökset,koskettele vaan käsipyyhkeillä itseäsi.

        tämän tajuaminen vaatisi enemmän älliä kuin sinulta taitaa löytyä. Kas kas.


      • Anonyymi

        Ole hyvä vaan.


    • Anonyymi

      Pitääkö ruokarukous mumista tästä eteenpäin lattialla polvillaan pää matossa?

      • Anonyymi

        Ilman muuta ja imaamikin on kaiketikin jo tilattu , onhan tämä valtvan hieno asia kun entinen lahtari kartano muutui suvaitsevaiseksi aina mainontaa myöden, mikä mainonta ei kuitenkaan suosi suomalaista, eipä tietnkään, mutta nyky aikaa on nyky aikaa..


      • Anonyymi

        Ei. Ellet halua. Kukaan minun tuttuni ei niin tee.


      • Anonyymi

        Miksi pitäisi? Mainoskuvan värillisen isän takiako?
        Ettei nyt menisi puurot ja vellit sekaisin.


    • Anonyymi

      On siellä niitä muotinäyksiä. Mutta minä en sellaisiin tuon tempauksen jälkeen enää jalallani astu. Eivät saa sen kahvikupinkaan hintaa täältä!

      • Anonyymi

        No sehän on hirveä vahinko, että et sinne enää jalallasi astu. Tuskin tähänkään mennessä olet yhtään enenpi, kun joskus sen mainitsemasi kahvikupillisen ostanut.
        Joten enpä usko, että Kartanon liikevaihdossa näkyy minkäänlaista notkahdusta sinun boikottisi vuoksi. Päinvastoin, hyvä kun kaltaisesi hapannaama pysyy pois känisemästä ja turhaan valittamasta joka asiasta


      • Anonyymi

        Hyvää Joulumieltä vaan sinullekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän on hirveä vahinko, että et sinne enää jalallasi astu. Tuskin tähänkään mennessä olet yhtään enenpi, kun joskus sen mainitsemasi kahvikupillisen ostanut.
        Joten enpä usko, että Kartanon liikevaihdossa näkyy minkäänlaista notkahdusta sinun boikottisi vuoksi. Päinvastoin, hyvä kun kaltaisesi hapannaama pysyy pois känisemästä ja turhaan valittamasta joka asiasta

        Juuri näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän on hirveä vahinko, että et sinne enää jalallasi astu. Tuskin tähänkään mennessä olet yhtään enenpi, kun joskus sen mainitsemasi kahvikupillisen ostanut.
        Joten enpä usko, että Kartanon liikevaihdossa näkyy minkäänlaista notkahdusta sinun boikottisi vuoksi. Päinvastoin, hyvä kun kaltaisesi hapannaama pysyy pois känisemästä ja turhaan valittamasta joka asiasta

        Se ei nyt mitenkään ole turhaa valittamista, suomalaista ihonväriä on puolustettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei nyt mitenkään ole turhaa valittamista, suomalaista ihonväriä on puolustettava.

        Ole huoleti, ei kukaan sinua tervaa. Voit pitää valkean hipiäsi. Muistatko tämän: Tunne oma arvosi, anna arvo toisellekin.


    • Anonyymi

      Helsingissä alaston sambaryhmä tanssi kirkossa jumalanpalveluksessa, mutta Jämsä pistää paremmaksi. Mikään ei ole enää pyhää.

      • Anonyymi

        Oletko sinä joku pyhä?


      • Anonyymi

        Ei ollut alaston todellakaan.


    • Anonyymi

      Nehrulan kartano parempi nimi!

    • Anonyymi

      No voi kun ahdistaa. Osta väljempi pipo

    • Anonyymi

      Boikottiin..

    • Anonyymi

      Minäkin pelästyin . Tervasmäestä tullessa alas. vastaan käveli musta poika.. Ikinä en ole nähnyt häntä vanhemiensa kanssa?

      • Anonyymi

        yön timot perkele.


    • Anonyymi

      Ju, joka vitun paikassa joku homppeli tai nekkeri. Vitun maitotölkistä lähtien Telian sivuille. On tää niin vitun kaunista. Parempia aikoja odotellen.

      • Anonyymi

        Juurikin näin! Monessakohan maito- taikka mehutölkissä yms. on Afrikassa valkoihoisen kuva? 👩‍🦳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin! Monessakohan maito- taikka mehutölkissä yms. on Afrikassa valkoihoisen kuva? 👩‍🦳

        Nehän luulee sitä syötäväksi ja pettyvät, kun sisältö ei vastaa pakkausta.


    • Anonyymi

      Kiitos Jämsän kirkkovaltuuston päättäjille hengellisen avun lopettamisesta sairaalassa, säästyy sambakarnevaaleihin ja politiikkaan rahat! Hävetkää!!! Onneksi listalla on jo nyt 32 henkilöä jotka lopettavat veronmaksun 'kirkolle" noihin huvituksiin on halvemmatkin liput😞

    • Anonyymi

      Etelä afrikassa asuu miljoonia valkoihoisia joita tumma ihoiset jahtaa ja tappaa ( murhailee ) nuo valkoihoiset ei saa turva paikka länsimaista., tyhmää on, mutta totta.

      • Anonyymi

        Mitä satuilet?
        Nyt historian teokset esiin ja kertaa kohta: Etelä-Afrikka.


    • Anonyymi

      Tässä ketjussa yli 130 viestiä. Osoitus siitä kuinka vakavasti ihmiset ottavat kun yritetään pilata hyvö, pieni kylä mustilla miehillä mainoksissa. En ikinä astu tuohon firmaan kyllä jalallani. Suomalaisia mainoksiin Suomessa!

      • Anonyymi

        Viestit ovat merkkinä siitä, että asia jakaa kovasti mielipiteitä. Ei muusta.


      • Anonyymi

        Tummaihoinen mainoksessa ei kylää pilaa, ahdasmielisyys kyllä sen tekee.


    • Anonyymi

      Kyllä saavat myydä ruuvinsa ihan keskenään.

    • Anonyymi

      Onneksi näitä rasisteja on tosi vähän täällä tää pieni porukka meuhkaa keskenään. 😝😝

    • Anonyymi

      Jokaisessa meissä asuu pieni rasisti.

      • Anonyymi

        Tuo ei pidä paikkaansa!👆 Joissain meissa asuu myös iso💪💪💪


    • Anonyymi

      Kyllä sitä kannattaisi vähän pohdiskella, minkälaisia mainoksia lehteen laittaa. Asia on niin yksinkertainen, että ykkösasia on Suomi ja suomalaiset, sen jälkeen vasta muut!

      Täytyy seurailla jospa "sama kaava" toteutuisi itsenäisyyspäivän mainoksissa ja onnitteluissakin! Jos näin, täytyy harkita maasta muuttoa!

    • Anonyymi

      Hieno juttu kun muutat 😀😀

    • Anonyymi

      Minäkin ajattelin lähteä somaliksi Afrikkaan. Siellä on lämmin ja valoisaa.

      • Anonyymi

        Juurikin näin ja pääsisit heti alueen paikalislehtien mainoksiin!


    • Anonyymi

      Joka tapauksessa Witikkalan maine on näin taputeltu, muuttakoot toimintansa vaikka isolle kirkolle jossa joka toinen on musta mies.

    • Anonyymi

      Isät ovat kohta maahanmuuttajia erin värisiä koska suomineito ei enään anna kanta kahjoille jos ei oo näköö tai pöökii on se niin öökii mä taidan nyt polttaa lisää röökii!!!

    • Anonyymi

      Ja valkoinen joulu on kohta historiaa jota muistellaan niin kaihoisasti!!?!!

    • Anonyymi

      Kirjoitteliat pitää saada vastuuseen perättömistä puheista.

      • Anonyymi

        Kaikki täällä kirjoitettu on totta – ei kannata yrittää vääntää mustaa valkouseksi. Mainoksessa on musta mies. Loppuu kartanossa asiointi saman tein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki täällä kirjoitettu on totta – ei kannata yrittää vääntää mustaa valkouseksi. Mainoksessa on musta mies. Loppuu kartanossa asiointi saman tein.

        Minulla jatkuu asiointi niinkuin ennenkin. Ja monilla, monilla muillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla jatkuu asiointi niinkuin ennenkin. Ja monilla, monilla muillakin.

        Ei kannattaisi. Suomalaisiin mainoksiin vain suomalaisia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannattaisi. Suomalaisiin mainoksiin vain suomalaisia!

        Kansalaisuuksia on jaettu löyhästi. Nyt niillä mustillakin on Suomen kansalaisuus.


    • Anonyymi

      Minulla ei jatku asiointi niinkuin ennenkin. eikä monilla, monilla muillakaan.

      • Anonyymi

        Kyllä on pikkumaista väkee liikkeellä. Mutta sehän on tuttua, kun on kyse jämsäläisistä.


    • Anonyymi

      Huomioit siis itsesi.

    • Anonyymi

      Boikottiin meni sekä Witikkala, että Clas Ohlson. Kiitos tiedottamisesta täällä, palstalaiset.

      • Anonyymi

        No monellako tuhannella eurolla olet Witikkalaa ja Clas Ohlsonia tähän mennessä käyttänyt? Taitaa olla minimaalista, ellei tasan 0 euroo.
        Että tuskin tulee kummallekaan firmalle mitään tappioo siitä, että et niissä asioi.
        Muutta suuta pitää soittaa ja meuhkaamista ylläpitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No monellako tuhannella eurolla olet Witikkalaa ja Clas Ohlsonia tähän mennessä käyttänyt? Taitaa olla minimaalista, ellei tasan 0 euroo.
        Että tuskin tulee kummallekaan firmalle mitään tappioo siitä, että et niissä asioi.
        Muutta suuta pitää soittaa ja meuhkaamista ylläpitää.

        Klasua sännöllisesti 5-6 vuotta, tulee satasia vuodessa, Jyväskylässä ja Hämeenlinnan Goodmannisssa, viimeksi mainitussa on isompi.


    • Anonyymi

      Ikävä kyllä, mutta tähän tähän on tultu, lähes jokaisessa mainoslehtisessä komeilee "nehru" taikka ainakin "puoli-sellainen". Tähän on sortunut esim. Lidl mainoksissaan ja moni moni muukin!

      Ehkäpä tilanne muuttuu kun tulevaisuudessa alkaa se suuri maahantuloryntäys ilmaston lämpenemisen myötä. Nyt annetaan tulijoille niin auvoisa kuva maahanmuutosta, että tulijoita kyllä riittää nytkin!

    • Anonyymi

      Mutta mitä ne lopulta tulevat tänne tekemään, sandaaleissa oleskelemaan!

      • Anonyymi

        Totta Mooses 60 asteiden helteitä pakoon, sekä täydellä kelan ylläpidolla!


    • Anonyymi

      Paras tieto tältä palstalta vuosiin. Nyt meni kartano elinikäiseen boikottiin!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe