Hei!
Haluaisin kuulla staffordshirenbullterrierien omistajilta kokemuksia rodun omistamisesta.
Olemme perheeni kanssa vasta keskustelu vaiheessa koiran hankkimisesta ja miettimässä riittävätkö resurssimme mahdollisesti koiran hoitamiseen.
Olen lukenut paljon eri roduista ja mahdollisia vaihtoehtoja on monia mutta olen itse erityisen kiinnostunut juuri staffeista.
Uskoisin rodun sopeutuvan muuten täydellisesti perheeseemme mutta olen huolestunut sen liikunnan tarpeesta ja yksin jättämisestä.
Olen lukiossa joten koulupäiväni ovat 3-7h luokkaa ja minulla on harrastus joka on kerran viikossa 1h.
Pystyisin tarjoamaan koiralle päivittäin yli 2h kävelyitä ja leikki aikaa.
Olen myös lukenut tapauksista joissa pariskunnat on ottanut yhdessä koiran ja eronneet on koiralle tullut siitä eroahdistusta niin mietin olisiko se liikaa staffille muuttaa parin vuoden päästä minun kanssa kahdestaan omillemme ja vain vierailla perheeni luona.
Molemmat vanhempani ovat omistaneet koiria ja lähellämme on monia pentukouluja.
Itselläni ei ole kokemusta koiran omistamisesta mutta olen hoitanut isoäitini Leonbergiä ja lenkitän sekä koulutan sitä yhä.
Arvoistaisin jos joku rodusta erityisesti tietävä osaisi antaa vinkkejä olisiko se mahdollisesti hyvä valinta juuri meille
staffordshirenbullterrieri
1
75
Vastaukset
- Anonyymi
Eivät staffit ole sen herkempiä eroahdistukselle kuin muutkaan koirarodut, joten se ei ole ongelma. Kunhan yksinolon opettaa pentuna, niin ei sellaisen syntyminen myöhemmällä iällä ole normaalia.
Lähinnä tässä mietityttää rotuvalinta kokemukseen nähden. Ei välttämättä täysin mahdoton yhtälö, mutta vähän huonolta haiskahtaa. Sinuna miettisin ensimmäiseksi omaksi koiraksi helpompaa seurakoirarotua sen sijaan, että liian hankalan ja aikaa vievän rodun kontollesi otat. Vasta siinä koiran omistaessa huomaa, millaisia aikoja siihen todellisuudessa käyttää, vaikka kuinka olisit ollut laskevinasi ajankäyttöä etukäteen. Helppo seurakoirarotu ei pistä pahakseen, jos ajankäyttö on lähinnä peruslenkkejä kunnon harrastamisen sijaan. Sen sijaan startin kaltainen rotu ihan oikeasti kaipaa muutakin kuinnperuslenkkejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368762Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5373824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102241Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1741306Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17976Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40814- 51790
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36667