Kugan automaatti kestää 94 tkm

Anonyymi-ap

Tyhmä kansa ei ikinä opi. Ford ei kestä, on kallis korjata ja aina löytyy syy jonka vuoksi takuu ei korvaa mitään. Ford on hankaluuksissa automaattivaihteistojen kansa ympäri maailman.

https://www.is.fi/autot/art-2000009183861.html
https://www.drive.com.au/news/ford-powershift-transmission-issues-are-you-affected-what-steps-should-you-take/

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No eiköhän tuokin spede nyt viisastunut, ja hommaa seuraavaksi autokseen Toyotan, tai sitten ei viisastunut...

      • Anonyymi

        Ja meinaat, että astuisi ojasta allikkoon ja saa kärsiä vikojen lisäksi päivittäisestä kurjuudesta ja ruosteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja meinaat, että astuisi ojasta allikkoon ja saa kärsiä vikojen lisäksi päivittäisestä kurjuudesta ja ruosteesta.

        No sellaistahan tuo Fordilla ajo on. Pääsevät kuulemma vielä suoraan taivaaseenkin, kun ovat kärsineet maan päällä jo ihan tarpeeksi. 😆


    • Anonyymi

      Powershiftin öljyn vaihtoväli on 3v tai 60 000km ja sitä kannattaa oikeasti noudattaa ettet tärvele kallista laatikkoa, tämä veijari ajeli 50% yli. Öljynvaihto maksaa 300€, niin moni haluaisi jättää sen väliin. Mutta eihän tuossa laatikkoremonttia tehty vaan vaihdettiin viimein öljyt.

      EGR-murheet saattaa vaikuttaa laatikko-ongelmaltakin, mutta niistä selviää yleensä noilla kilometreillä pelkällä putsauksella.

      • Anonyymi

        Automaattivaihteistoilla oskus edessä osien vaihto jos aikoo saada pysymään toiminnan kuin uutena eli ei haitallisia nykimisiä tai jotain kytkinlevyn liiallista luistoa. Joillakin aikaisemmin ja joillakin myöhemmin. Siellä on vaan enemmän osaa ja toimintoa joka kuluu tai vioittuu jossakin vaiheessa.

        Varmasti automaattien kohdalla on että voi ajella pitkäänkin jos ajo on tasavauhtista eli tyyliin auton käyttö on sitä että kaaretaan heti startista rampilta valtatielle ja ajella pitkiä matkoja samaan vauhtia. Kaksoiskytkin pysyy pidempään kunnossa koska laatikko ei vaihteile vaihteita, eikä momentimuunnin tomaattikaan kulu tai likaa öljyä.


        Öljyt on hyvä vaihtaa puhtaana kaikkii paikkoihin missä on voiteluöljy.


        Kuinka muuten näiden autohuoltojen ja merkkien edustajien korjaamoiden asentajat on koulutettu? monta asiaa automaatissa mitata välyksistä ja kytkimistä , ventiileistä että on spekseissä, laakereista lähtien. Eihän se laatikko ja automatiikka toimi muuten jos kuluneiseen laitetaan uudet kytkinlevyt mutta muut osat ei kondiksessa.

        Kyllä jos olisi automaatti auto ja siihen tulisi vika niin kiinnostaisi käydä oikeasti kunnolla läpi, laatikko pitäisi saada toimiman kuin uutena, laakerien vaihdosta lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automaattivaihteistoilla oskus edessä osien vaihto jos aikoo saada pysymään toiminnan kuin uutena eli ei haitallisia nykimisiä tai jotain kytkinlevyn liiallista luistoa. Joillakin aikaisemmin ja joillakin myöhemmin. Siellä on vaan enemmän osaa ja toimintoa joka kuluu tai vioittuu jossakin vaiheessa.

        Varmasti automaattien kohdalla on että voi ajella pitkäänkin jos ajo on tasavauhtista eli tyyliin auton käyttö on sitä että kaaretaan heti startista rampilta valtatielle ja ajella pitkiä matkoja samaan vauhtia. Kaksoiskytkin pysyy pidempään kunnossa koska laatikko ei vaihteile vaihteita, eikä momentimuunnin tomaattikaan kulu tai likaa öljyä.


        Öljyt on hyvä vaihtaa puhtaana kaikkii paikkoihin missä on voiteluöljy.


        Kuinka muuten näiden autohuoltojen ja merkkien edustajien korjaamoiden asentajat on koulutettu? monta asiaa automaatissa mitata välyksistä ja kytkimistä , ventiileistä että on spekseissä, laakereista lähtien. Eihän se laatikko ja automatiikka toimi muuten jos kuluneiseen laitetaan uudet kytkinlevyt mutta muut osat ei kondiksessa.

        Kyllä jos olisi automaatti auto ja siihen tulisi vika niin kiinnostaisi käydä oikeasti kunnolla läpi, laatikko pitäisi saada toimiman kuin uutena, laakerien vaihdosta lähtien.

        On järkevämpää vaihtaa uusi vaihteisto , kuin teettää noin täydellinen remontti .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automaattivaihteistoilla oskus edessä osien vaihto jos aikoo saada pysymään toiminnan kuin uutena eli ei haitallisia nykimisiä tai jotain kytkinlevyn liiallista luistoa. Joillakin aikaisemmin ja joillakin myöhemmin. Siellä on vaan enemmän osaa ja toimintoa joka kuluu tai vioittuu jossakin vaiheessa.

        Varmasti automaattien kohdalla on että voi ajella pitkäänkin jos ajo on tasavauhtista eli tyyliin auton käyttö on sitä että kaaretaan heti startista rampilta valtatielle ja ajella pitkiä matkoja samaan vauhtia. Kaksoiskytkin pysyy pidempään kunnossa koska laatikko ei vaihteile vaihteita, eikä momentimuunnin tomaattikaan kulu tai likaa öljyä.


        Öljyt on hyvä vaihtaa puhtaana kaikkii paikkoihin missä on voiteluöljy.


        Kuinka muuten näiden autohuoltojen ja merkkien edustajien korjaamoiden asentajat on koulutettu? monta asiaa automaatissa mitata välyksistä ja kytkimistä , ventiileistä että on spekseissä, laakereista lähtien. Eihän se laatikko ja automatiikka toimi muuten jos kuluneiseen laitetaan uudet kytkinlevyt mutta muut osat ei kondiksessa.

        Kyllä jos olisi automaatti auto ja siihen tulisi vika niin kiinnostaisi käydä oikeasti kunnolla läpi, laatikko pitäisi saada toimiman kuin uutena, laakerien vaihdosta lähtien.

        94 tkm ei ole mikään kesto automaatille. 300 tkm on jo jonkunlainen. Automaattivaihteistoja ei korjata merkkiliikkiessä, niissä vaihdellaan rikkinäisiä muualla peruskorjattuja rikkinäisten tilalle. Kaksoiskytkinlaatikko on kestävydeltään heikompi ja kytkimet kuluvat nopeammin. Oikein suunniteltu automaatti kestää normaaliajot myös kaupungissa. Fordin powershiftit on heikkotekoisia heti uudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        94 tkm ei ole mikään kesto automaatille. 300 tkm on jo jonkunlainen. Automaattivaihteistoja ei korjata merkkiliikkiessä, niissä vaihdellaan rikkinäisiä muualla peruskorjattuja rikkinäisten tilalle. Kaksoiskytkinlaatikko on kestävydeltään heikompi ja kytkimet kuluvat nopeammin. Oikein suunniteltu automaatti kestää normaaliajot myös kaupungissa. Fordin powershiftit on heikkotekoisia heti uudesta.

        Kuivakytkin Powershift on huono. Märkäkytkin pelaa kun raaskii vaihtaa öljyjä huolto-ohjelman mukaan. Itseaiheutettu päänsärky tämäkin. Sama homma muuten Volkkarin DSG:ssä.


    • Anonyymi

      Yksi hoitamaton Fordin laatikko pettänyt, entä sitten? Yksittäistapaus.

      • Anonyymi

        Luuletko tosiaan, että kaikki hajonneet Fordin automaattilaatikot päätyvät otsikoihin? Taitaa olla kuitenkin enemmänkin epidemia, kuin yksittäistapaus!


    • Anonyymi

      Eikös tuosta powershiftistä ainakin jo osi siirrytty perinteisempään automaattilootaan, ainakin focuksen osalta näin jo tehty. Suunta varmaankin tuo.

    • Anonyymi

      Sähköautoista nuo ongelmat lienevät historiaa

    • Anonyymi

      Tuossakin, niinkuin hyvin usein kaikissa automerkeissä vian ilmaantuessa oli syynä huoltamattomuus. Se on tätä kun perseaukisille myydään velaksi autoja.

      • Anonyymi

        Oliks toi laatikko edes hajonnut kun ei ollut muita huoltokuluja kuin öljyt?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe