Kugan automaatti kestää 94 tkm

Anonyymi-ap

Tyhmä kansa ei ikinä opi. Ford ei kestä, on kallis korjata ja aina löytyy syy jonka vuoksi takuu ei korvaa mitään. Ford on hankaluuksissa automaattivaihteistojen kansa ympäri maailman.

https://www.is.fi/autot/art-2000009183861.html
https://www.drive.com.au/news/ford-powershift-transmission-issues-are-you-affected-what-steps-should-you-take/

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No eiköhän tuokin spede nyt viisastunut, ja hommaa seuraavaksi autokseen Toyotan, tai sitten ei viisastunut...

      • Anonyymi

        Ja meinaat, että astuisi ojasta allikkoon ja saa kärsiä vikojen lisäksi päivittäisestä kurjuudesta ja ruosteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja meinaat, että astuisi ojasta allikkoon ja saa kärsiä vikojen lisäksi päivittäisestä kurjuudesta ja ruosteesta.

        No sellaistahan tuo Fordilla ajo on. Pääsevät kuulemma vielä suoraan taivaaseenkin, kun ovat kärsineet maan päällä jo ihan tarpeeksi. 😆


    • Anonyymi

      Powershiftin öljyn vaihtoväli on 3v tai 60 000km ja sitä kannattaa oikeasti noudattaa ettet tärvele kallista laatikkoa, tämä veijari ajeli 50% yli. Öljynvaihto maksaa 300€, niin moni haluaisi jättää sen väliin. Mutta eihän tuossa laatikkoremonttia tehty vaan vaihdettiin viimein öljyt.

      EGR-murheet saattaa vaikuttaa laatikko-ongelmaltakin, mutta niistä selviää yleensä noilla kilometreillä pelkällä putsauksella.

      • Anonyymi

        Automaattivaihteistoilla oskus edessä osien vaihto jos aikoo saada pysymään toiminnan kuin uutena eli ei haitallisia nykimisiä tai jotain kytkinlevyn liiallista luistoa. Joillakin aikaisemmin ja joillakin myöhemmin. Siellä on vaan enemmän osaa ja toimintoa joka kuluu tai vioittuu jossakin vaiheessa.

        Varmasti automaattien kohdalla on että voi ajella pitkäänkin jos ajo on tasavauhtista eli tyyliin auton käyttö on sitä että kaaretaan heti startista rampilta valtatielle ja ajella pitkiä matkoja samaan vauhtia. Kaksoiskytkin pysyy pidempään kunnossa koska laatikko ei vaihteile vaihteita, eikä momentimuunnin tomaattikaan kulu tai likaa öljyä.


        Öljyt on hyvä vaihtaa puhtaana kaikkii paikkoihin missä on voiteluöljy.


        Kuinka muuten näiden autohuoltojen ja merkkien edustajien korjaamoiden asentajat on koulutettu? monta asiaa automaatissa mitata välyksistä ja kytkimistä , ventiileistä että on spekseissä, laakereista lähtien. Eihän se laatikko ja automatiikka toimi muuten jos kuluneiseen laitetaan uudet kytkinlevyt mutta muut osat ei kondiksessa.

        Kyllä jos olisi automaatti auto ja siihen tulisi vika niin kiinnostaisi käydä oikeasti kunnolla läpi, laatikko pitäisi saada toimiman kuin uutena, laakerien vaihdosta lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automaattivaihteistoilla oskus edessä osien vaihto jos aikoo saada pysymään toiminnan kuin uutena eli ei haitallisia nykimisiä tai jotain kytkinlevyn liiallista luistoa. Joillakin aikaisemmin ja joillakin myöhemmin. Siellä on vaan enemmän osaa ja toimintoa joka kuluu tai vioittuu jossakin vaiheessa.

        Varmasti automaattien kohdalla on että voi ajella pitkäänkin jos ajo on tasavauhtista eli tyyliin auton käyttö on sitä että kaaretaan heti startista rampilta valtatielle ja ajella pitkiä matkoja samaan vauhtia. Kaksoiskytkin pysyy pidempään kunnossa koska laatikko ei vaihteile vaihteita, eikä momentimuunnin tomaattikaan kulu tai likaa öljyä.


        Öljyt on hyvä vaihtaa puhtaana kaikkii paikkoihin missä on voiteluöljy.


        Kuinka muuten näiden autohuoltojen ja merkkien edustajien korjaamoiden asentajat on koulutettu? monta asiaa automaatissa mitata välyksistä ja kytkimistä , ventiileistä että on spekseissä, laakereista lähtien. Eihän se laatikko ja automatiikka toimi muuten jos kuluneiseen laitetaan uudet kytkinlevyt mutta muut osat ei kondiksessa.

        Kyllä jos olisi automaatti auto ja siihen tulisi vika niin kiinnostaisi käydä oikeasti kunnolla läpi, laatikko pitäisi saada toimiman kuin uutena, laakerien vaihdosta lähtien.

        On järkevämpää vaihtaa uusi vaihteisto , kuin teettää noin täydellinen remontti .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automaattivaihteistoilla oskus edessä osien vaihto jos aikoo saada pysymään toiminnan kuin uutena eli ei haitallisia nykimisiä tai jotain kytkinlevyn liiallista luistoa. Joillakin aikaisemmin ja joillakin myöhemmin. Siellä on vaan enemmän osaa ja toimintoa joka kuluu tai vioittuu jossakin vaiheessa.

        Varmasti automaattien kohdalla on että voi ajella pitkäänkin jos ajo on tasavauhtista eli tyyliin auton käyttö on sitä että kaaretaan heti startista rampilta valtatielle ja ajella pitkiä matkoja samaan vauhtia. Kaksoiskytkin pysyy pidempään kunnossa koska laatikko ei vaihteile vaihteita, eikä momentimuunnin tomaattikaan kulu tai likaa öljyä.


        Öljyt on hyvä vaihtaa puhtaana kaikkii paikkoihin missä on voiteluöljy.


        Kuinka muuten näiden autohuoltojen ja merkkien edustajien korjaamoiden asentajat on koulutettu? monta asiaa automaatissa mitata välyksistä ja kytkimistä , ventiileistä että on spekseissä, laakereista lähtien. Eihän se laatikko ja automatiikka toimi muuten jos kuluneiseen laitetaan uudet kytkinlevyt mutta muut osat ei kondiksessa.

        Kyllä jos olisi automaatti auto ja siihen tulisi vika niin kiinnostaisi käydä oikeasti kunnolla läpi, laatikko pitäisi saada toimiman kuin uutena, laakerien vaihdosta lähtien.

        94 tkm ei ole mikään kesto automaatille. 300 tkm on jo jonkunlainen. Automaattivaihteistoja ei korjata merkkiliikkiessä, niissä vaihdellaan rikkinäisiä muualla peruskorjattuja rikkinäisten tilalle. Kaksoiskytkinlaatikko on kestävydeltään heikompi ja kytkimet kuluvat nopeammin. Oikein suunniteltu automaatti kestää normaaliajot myös kaupungissa. Fordin powershiftit on heikkotekoisia heti uudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        94 tkm ei ole mikään kesto automaatille. 300 tkm on jo jonkunlainen. Automaattivaihteistoja ei korjata merkkiliikkiessä, niissä vaihdellaan rikkinäisiä muualla peruskorjattuja rikkinäisten tilalle. Kaksoiskytkinlaatikko on kestävydeltään heikompi ja kytkimet kuluvat nopeammin. Oikein suunniteltu automaatti kestää normaaliajot myös kaupungissa. Fordin powershiftit on heikkotekoisia heti uudesta.

        Kuivakytkin Powershift on huono. Märkäkytkin pelaa kun raaskii vaihtaa öljyjä huolto-ohjelman mukaan. Itseaiheutettu päänsärky tämäkin. Sama homma muuten Volkkarin DSG:ssä.


    • Anonyymi

      Yksi hoitamaton Fordin laatikko pettänyt, entä sitten? Yksittäistapaus.

      • Anonyymi

        Luuletko tosiaan, että kaikki hajonneet Fordin automaattilaatikot päätyvät otsikoihin? Taitaa olla kuitenkin enemmänkin epidemia, kuin yksittäistapaus!


    • Anonyymi

      Eikös tuosta powershiftistä ainakin jo osi siirrytty perinteisempään automaattilootaan, ainakin focuksen osalta näin jo tehty. Suunta varmaankin tuo.

    • Anonyymi

      Sähköautoista nuo ongelmat lienevät historiaa

    • Anonyymi

      Tuossakin, niinkuin hyvin usein kaikissa automerkeissä vian ilmaantuessa oli syynä huoltamattomuus. Se on tätä kun perseaukisille myydään velaksi autoja.

      • Anonyymi

        Oliks toi laatikko edes hajonnut kun ei ollut muita huoltokuluja kuin öljyt?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1290
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1066
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      69
      835
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      770
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      644
    Aihe