Kugan automaatti kestää 94 tkm

Anonyymi-ap

14

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No eiköhän tuokin spede nyt viisastunut, ja hommaa seuraavaksi autokseen Toyotan, tai sitten ei viisastunut...

      • Anonyymi

        Ja meinaat, että astuisi ojasta allikkoon ja saa kärsiä vikojen lisäksi päivittäisestä kurjuudesta ja ruosteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja meinaat, että astuisi ojasta allikkoon ja saa kärsiä vikojen lisäksi päivittäisestä kurjuudesta ja ruosteesta.

        No sellaistahan tuo Fordilla ajo on. Pääsevät kuulemma vielä suoraan taivaaseenkin, kun ovat kärsineet maan päällä jo ihan tarpeeksi. 😆


    • Anonyymi

      Powershiftin öljyn vaihtoväli on 3v tai 60 000km ja sitä kannattaa oikeasti noudattaa ettet tärvele kallista laatikkoa, tämä veijari ajeli 50% yli. Öljynvaihto maksaa 300€, niin moni haluaisi jättää sen väliin. Mutta eihän tuossa laatikkoremonttia tehty vaan vaihdettiin viimein öljyt.

      EGR-murheet saattaa vaikuttaa laatikko-ongelmaltakin, mutta niistä selviää yleensä noilla kilometreillä pelkällä putsauksella.

      • Anonyymi

        Automaattivaihteistoilla oskus edessä osien vaihto jos aikoo saada pysymään toiminnan kuin uutena eli ei haitallisia nykimisiä tai jotain kytkinlevyn liiallista luistoa. Joillakin aikaisemmin ja joillakin myöhemmin. Siellä on vaan enemmän osaa ja toimintoa joka kuluu tai vioittuu jossakin vaiheessa.

        Varmasti automaattien kohdalla on että voi ajella pitkäänkin jos ajo on tasavauhtista eli tyyliin auton käyttö on sitä että kaaretaan heti startista rampilta valtatielle ja ajella pitkiä matkoja samaan vauhtia. Kaksoiskytkin pysyy pidempään kunnossa koska laatikko ei vaihteile vaihteita, eikä momentimuunnin tomaattikaan kulu tai likaa öljyä.


        Öljyt on hyvä vaihtaa puhtaana kaikkii paikkoihin missä on voiteluöljy.


        Kuinka muuten näiden autohuoltojen ja merkkien edustajien korjaamoiden asentajat on koulutettu? monta asiaa automaatissa mitata välyksistä ja kytkimistä , ventiileistä että on spekseissä, laakereista lähtien. Eihän se laatikko ja automatiikka toimi muuten jos kuluneiseen laitetaan uudet kytkinlevyt mutta muut osat ei kondiksessa.

        Kyllä jos olisi automaatti auto ja siihen tulisi vika niin kiinnostaisi käydä oikeasti kunnolla läpi, laatikko pitäisi saada toimiman kuin uutena, laakerien vaihdosta lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automaattivaihteistoilla oskus edessä osien vaihto jos aikoo saada pysymään toiminnan kuin uutena eli ei haitallisia nykimisiä tai jotain kytkinlevyn liiallista luistoa. Joillakin aikaisemmin ja joillakin myöhemmin. Siellä on vaan enemmän osaa ja toimintoa joka kuluu tai vioittuu jossakin vaiheessa.

        Varmasti automaattien kohdalla on että voi ajella pitkäänkin jos ajo on tasavauhtista eli tyyliin auton käyttö on sitä että kaaretaan heti startista rampilta valtatielle ja ajella pitkiä matkoja samaan vauhtia. Kaksoiskytkin pysyy pidempään kunnossa koska laatikko ei vaihteile vaihteita, eikä momentimuunnin tomaattikaan kulu tai likaa öljyä.


        Öljyt on hyvä vaihtaa puhtaana kaikkii paikkoihin missä on voiteluöljy.


        Kuinka muuten näiden autohuoltojen ja merkkien edustajien korjaamoiden asentajat on koulutettu? monta asiaa automaatissa mitata välyksistä ja kytkimistä , ventiileistä että on spekseissä, laakereista lähtien. Eihän se laatikko ja automatiikka toimi muuten jos kuluneiseen laitetaan uudet kytkinlevyt mutta muut osat ei kondiksessa.

        Kyllä jos olisi automaatti auto ja siihen tulisi vika niin kiinnostaisi käydä oikeasti kunnolla läpi, laatikko pitäisi saada toimiman kuin uutena, laakerien vaihdosta lähtien.

        On järkevämpää vaihtaa uusi vaihteisto , kuin teettää noin täydellinen remontti .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automaattivaihteistoilla oskus edessä osien vaihto jos aikoo saada pysymään toiminnan kuin uutena eli ei haitallisia nykimisiä tai jotain kytkinlevyn liiallista luistoa. Joillakin aikaisemmin ja joillakin myöhemmin. Siellä on vaan enemmän osaa ja toimintoa joka kuluu tai vioittuu jossakin vaiheessa.

        Varmasti automaattien kohdalla on että voi ajella pitkäänkin jos ajo on tasavauhtista eli tyyliin auton käyttö on sitä että kaaretaan heti startista rampilta valtatielle ja ajella pitkiä matkoja samaan vauhtia. Kaksoiskytkin pysyy pidempään kunnossa koska laatikko ei vaihteile vaihteita, eikä momentimuunnin tomaattikaan kulu tai likaa öljyä.


        Öljyt on hyvä vaihtaa puhtaana kaikkii paikkoihin missä on voiteluöljy.


        Kuinka muuten näiden autohuoltojen ja merkkien edustajien korjaamoiden asentajat on koulutettu? monta asiaa automaatissa mitata välyksistä ja kytkimistä , ventiileistä että on spekseissä, laakereista lähtien. Eihän se laatikko ja automatiikka toimi muuten jos kuluneiseen laitetaan uudet kytkinlevyt mutta muut osat ei kondiksessa.

        Kyllä jos olisi automaatti auto ja siihen tulisi vika niin kiinnostaisi käydä oikeasti kunnolla läpi, laatikko pitäisi saada toimiman kuin uutena, laakerien vaihdosta lähtien.

        94 tkm ei ole mikään kesto automaatille. 300 tkm on jo jonkunlainen. Automaattivaihteistoja ei korjata merkkiliikkiessä, niissä vaihdellaan rikkinäisiä muualla peruskorjattuja rikkinäisten tilalle. Kaksoiskytkinlaatikko on kestävydeltään heikompi ja kytkimet kuluvat nopeammin. Oikein suunniteltu automaatti kestää normaaliajot myös kaupungissa. Fordin powershiftit on heikkotekoisia heti uudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        94 tkm ei ole mikään kesto automaatille. 300 tkm on jo jonkunlainen. Automaattivaihteistoja ei korjata merkkiliikkiessä, niissä vaihdellaan rikkinäisiä muualla peruskorjattuja rikkinäisten tilalle. Kaksoiskytkinlaatikko on kestävydeltään heikompi ja kytkimet kuluvat nopeammin. Oikein suunniteltu automaatti kestää normaaliajot myös kaupungissa. Fordin powershiftit on heikkotekoisia heti uudesta.

        Kuivakytkin Powershift on huono. Märkäkytkin pelaa kun raaskii vaihtaa öljyjä huolto-ohjelman mukaan. Itseaiheutettu päänsärky tämäkin. Sama homma muuten Volkkarin DSG:ssä.


    • Anonyymi

      Yksi hoitamaton Fordin laatikko pettänyt, entä sitten? Yksittäistapaus.

      • Anonyymi

        Luuletko tosiaan, että kaikki hajonneet Fordin automaattilaatikot päätyvät otsikoihin? Taitaa olla kuitenkin enemmänkin epidemia, kuin yksittäistapaus!


    • Anonyymi

      Eikös tuosta powershiftistä ainakin jo osi siirrytty perinteisempään automaattilootaan, ainakin focuksen osalta näin jo tehty. Suunta varmaankin tuo.

    • Anonyymi

      Sähköautoista nuo ongelmat lienevät historiaa

    • Anonyymi

      Tuossakin, niinkuin hyvin usein kaikissa automerkeissä vian ilmaantuessa oli syynä huoltamattomuus. Se on tätä kun perseaukisille myydään velaksi autoja.

      • Anonyymi

        Oliks toi laatikko edes hajonnut kun ei ollut muita huoltokuluja kuin öljyt?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

      Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe