kynsusieni!

tietoa kaipaava

Millä oikeasti saisi isovarpaasta ja nyt peukaloon levinneen kynsisienen pois?? Olen aika kauhuissani kellertävistä kynsistäni. Kiitos jo etukäteen vastanneille.

20

30196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sienetön

      Mene terveyskeskukseen otattamaan sieniviljelynäyte ja sitten lääkäriin saamaan lääkeresepti kynsisienen hoitoon.

    • Miika

      Käytä vetyperoksidia tai otsonoitua öljyä. Jälkimmäistä tosin saa Suomessa ainoastaan muutamista paikoista eivätkä nekään tuotteet ole tarkoitettu varsinaisesti tähän vaivaan, vaikka uskoakseni niilläkin on terapeuttista vaikutusta. Olen joitakin kuukausia sitten tehnyt aiheesta katsauksen sivuilleni osoitteeseen:

      http://www.otsoniterapia.net/taudit/sienet.htm

      Voithan toki noudattaa myös edellisen kirjoittajan neuvoa. Kyllähän lääkärikin voi sienilääkettä määrätä. Sitä vain pitää ottaa pitkä kuuri sisäisesti, ja lääke on kallista. Selviät ehkä 250 eurolla, ehkä 400 eurolla, mene tiedä. Lisäksi parantumistodennäköisyytesi on 50% luokkaa ja joitakin sivuvaikutuksia voi ilmetä. Mutta jos rahaa riittää niin sopiihan sitä tuhlata.

      Terv. Miika Sallinen

      • Vety peroksidi

        Onko siis kyseessä vanha kunnon oxygenol.

        Tuo artikkeli puhuu pääasiassa otsonoiduista öljyistä, onko oxygenol sitten teholtaan samaa luokkaa?


      • Miika
        Vety peroksidi kirjoitti:

        Onko siis kyseessä vanha kunnon oxygenol.

        Tuo artikkeli puhuu pääasiassa otsonoiduista öljyistä, onko oxygenol sitten teholtaan samaa luokkaa?

        Tuo Oxygenol ei sano minulle mitään. Tai itse asiassa tiedän samannimisen hammastahnamerkin, mutta siitä ei kai liene kyse. Otsonoituja öljyjä on ollut Suomessa saatavilla reilun vuoden, mutta mitään muuta vastaavaa tuotetta ei käsittääkseni ole aiemmin ollut. Olen toki tietoinen esimerkiksi joistakin happituotteista, joissa erilaisiin geeleihin olisi sekoitettu vetyperoksidia tai muuta stabiilia happea luovuttavaa yhdistettä. Toimivatko ne sitten kynsisieneen? Ehkäpä, mutta kokemusta ei ole, enkä tutkimuksiinkaan ole törmännyt. Kokeilla toki voi.

        Terv. Miika Sallinen


      • Vety peroksidi
        Miika kirjoitti:

        Tuo Oxygenol ei sano minulle mitään. Tai itse asiassa tiedän samannimisen hammastahnamerkin, mutta siitä ei kai liene kyse. Otsonoituja öljyjä on ollut Suomessa saatavilla reilun vuoden, mutta mitään muuta vastaavaa tuotetta ei käsittääkseni ole aiemmin ollut. Olen toki tietoinen esimerkiksi joistakin happituotteista, joissa erilaisiin geeleihin olisi sekoitettu vetyperoksidia tai muuta stabiilia happea luovuttavaa yhdistettä. Toimivatko ne sitten kynsisieneen? Ehkäpä, mutta kokemusta ei ole, enkä tutkimuksiinkaan ole törmännyt. Kokeilla toki voi.

        Terv. Miika Sallinen

        Ok, unohdetaan tuo oxygenol kysymys! Kysyn toisella tavalla! Viittauksessa sivuillesi puhut käsittääkseni vain otsonoiduista öljyistä, mutta sanot myös näin:

        "Käytä vetyperoksidia tai otsonoitua öljyä. Jälkimmäistä tosin saa..."

        Siis onko tuolla vetyperoksidilla saavutettu samanlaisia tuloksia kuin otsonoiduilla öljyillä, ja onko käyttösuositus samanlainen, eli levitys pari kertaa päivässä hoidettavalle alueelle?


      • Miika
        Vety peroksidi kirjoitti:

        Ok, unohdetaan tuo oxygenol kysymys! Kysyn toisella tavalla! Viittauksessa sivuillesi puhut käsittääkseni vain otsonoiduista öljyistä, mutta sanot myös näin:

        "Käytä vetyperoksidia tai otsonoitua öljyä. Jälkimmäistä tosin saa..."

        Siis onko tuolla vetyperoksidilla saavutettu samanlaisia tuloksia kuin otsonoiduilla öljyillä, ja onko käyttösuositus samanlainen, eli levitys pari kertaa päivässä hoidettavalle alueelle?

        Periaatteessa vetyperoksidilla on saatu vastaavia tuloksia, mutta nämä ovat puhtaasti kokemusperäisiä ja koskevat ainoastaan paria yksittäistapausta. Otsonoiduista öljyistä taas on ilmestynyt kliinisiä tutkimuksia ja muita raportteja ainakin Saksasta ja Kubasta, joten niitä on turvallisempi mainostaa.

        Vetyperoksidi sellaisenaan on hajuton ja väritön neste, jota myydään laimeina vesiliuoksina. Täten sen "sively" ei ole vastaavaa kin voiteilla, eikä se myöskään imeydy yhtä hyvin. Siksi suosittelen käyttämään useampia hoitokertoja tai jopa liottamaan kynttä laimeassa liuoksessa (n. 3-5% vetyperoksidia) muutaman minuutin ajan kerrallaan. Tätä toistetaan tarvittavan usein eli mielellään ainakin pari kertaa päivässä. Toki vetyperoksidia voi sekoittaa esim tavalliseen yleisvoiteeseen tms. mutta se saattaa reagoida voiteen ainesosien kanssa ja menettää tehoaan. Kokeilla toki voi.


      • Vety peroksidi
        Miika kirjoitti:

        Periaatteessa vetyperoksidilla on saatu vastaavia tuloksia, mutta nämä ovat puhtaasti kokemusperäisiä ja koskevat ainoastaan paria yksittäistapausta. Otsonoiduista öljyistä taas on ilmestynyt kliinisiä tutkimuksia ja muita raportteja ainakin Saksasta ja Kubasta, joten niitä on turvallisempi mainostaa.

        Vetyperoksidi sellaisenaan on hajuton ja väritön neste, jota myydään laimeina vesiliuoksina. Täten sen "sively" ei ole vastaavaa kin voiteilla, eikä se myöskään imeydy yhtä hyvin. Siksi suosittelen käyttämään useampia hoitokertoja tai jopa liottamaan kynttä laimeassa liuoksessa (n. 3-5% vetyperoksidia) muutaman minuutin ajan kerrallaan. Tätä toistetaan tarvittavan usein eli mielellään ainakin pari kertaa päivässä. Toki vetyperoksidia voi sekoittaa esim tavalliseen yleisvoiteeseen tms. mutta se saattaa reagoida voiteen ainesosien kanssa ja menettää tehoaan. Kokeilla toki voi.

        Hyvä tietää, mutta ehkä parempi yrittää löytää tuota otsonoitua öljyä sitten. Kiitos!


      • vetyperoxidiblondi

        Vetyperoksidin käyttö kynsisienen tuhoamiseen ainakin NÄYTTÄÄ tehokkaalta, sillä aine vaahtoaa hurjasti kynnen alla...MUTTA mistä tietää, että sieni on nujerrettu?
        Sienen vaivaama kynsihän on kamalan näköinen eikä siitä ulkonäkö hetkessä paremmaksi muutu.
        Kuinka kauan tuota veroksidihoitoa kannattaa jatkaa?
        Itse tiputan pipettipullosta tippoja kynnen alle ja päälle useita kertoja päivässä.


      • Supe oksidi
        Miika kirjoitti:

        Tuo Oxygenol ei sano minulle mitään. Tai itse asiassa tiedän samannimisen hammastahnamerkin, mutta siitä ei kai liene kyse. Otsonoituja öljyjä on ollut Suomessa saatavilla reilun vuoden, mutta mitään muuta vastaavaa tuotetta ei käsittääkseni ole aiemmin ollut. Olen toki tietoinen esimerkiksi joistakin happituotteista, joissa erilaisiin geeleihin olisi sekoitettu vetyperoksidia tai muuta stabiilia happea luovuttavaa yhdistettä. Toimivatko ne sitten kynsisieneen? Ehkäpä, mutta kokemusta ei ole, enkä tutkimuksiinkaan ole törmännyt. Kokeilla toki voi.

        Terv. Miika Sallinen

        Oxygenol on nimenomaan vetyperoksidia. Ollut käytössä ainakin 60-luvulta asti Suomessa desinfiointiaineena.


      • Miika
        vetyperoxidiblondi kirjoitti:

        Vetyperoksidin käyttö kynsisienen tuhoamiseen ainakin NÄYTTÄÄ tehokkaalta, sillä aine vaahtoaa hurjasti kynnen alla...MUTTA mistä tietää, että sieni on nujerrettu?
        Sienen vaivaama kynsihän on kamalan näköinen eikä siitä ulkonäkö hetkessä paremmaksi muutu.
        Kuinka kauan tuota veroksidihoitoa kannattaa jatkaa?
        Itse tiputan pipettipullosta tippoja kynnen alle ja päälle useita kertoja päivässä.

        Mistä tietää että sieni on nujerrettu? Eipä sitä varmuudella voi tietääkään kuin vasta laboratoriokokeiden jälkeen, ja nekin ovat joskus epäluotettavia. Käytönhän voi lopettaa koska tahansa, mutta varman päälle pelatessa hoitoja kannattaa jatkaa ainakin siihen asti kunnes kynnen ulkonäkö paranee. Siihen menee aina jonkin verran aikaa. Jos sienessä näkyy uusiutumisen merkkejä, ei muuta kuin jatkaa hoitoa tarvittaessa.

        Se vaahtoaminen tarkoittaa sitä että vetyperoksidi reagoi sienisolukossa ja vapauttaa happea, joka on hyvin tuhoisaa anaerobiselle sienelle.


    • apu

      Hyvälaatuinen teepuuöljy tehoaa kummasti niin kynsi kuin muihinkin sieniin. N.20 euroa maksavalla pullolla hoidat omat ja koko suvun sieniongelmat.Jos kiinnostaa niin mailaillaan.
      [email protected]

      • Apteekissa?

        Onko apteekissa tms. paikoissa myynnissä?
        Mites sitä käytetään?


    • kokenut

      Omenaviinietikkakylpy jaloille ja etikkaa suoraan kynsiin. Olen laittanut jalkaveteen suoraan pullosta mutta Kirjassa Omenaviinikka-ohjeita taisi olla suhde muu, kysypä jostain kirjastosta, siinä oli monta hyvää vinkkiä eri asioihin. Minulta lähti sieni kyllä, kylpyjä otin joka viikko n. 3 krt vko ja puhdistin kynnen pelkällä etikalla päivän mittaan kun vain ennätin.

    • Tapita

      Minä poistin kynsisienen nonimehulla.

      • Nonia kans

        Kerrotko tarkemmin miten, pelkästään sisäisesti mehuna/kapselina vaiko voiteena kynteen?


    • Pihkapoika

      Kuusenpihkavoide auttaa. Reilusti voidetta ja side päälle. Vaihdetaan päivittäin. Viikon sisällä tulokset yleensä alkaneet näkyä. Kerron lisää sähköpostilla henkilökohtaisesti.
      [email protected]

      • Kokeiltu

        Pihkasalvaa tutkitaan ja kehitetään nyt myös lääketieteellisin menetelmin ja uusia tuotteita on tulossa myyntiin. Käy katsomassa www.repolar.com ja löydät sieltä lisätietoa.


      • Pihkapoika
        Kokeiltu kirjoitti:

        Pihkasalvaa tutkitaan ja kehitetään nyt myös lääketieteellisin menetelmin ja uusia tuotteita on tulossa myyntiin. Käy katsomassa www.repolar.com ja löydät sieltä lisätietoa.

        Lääkärit, jotka saivat aikaan pihkavoiteen virallisen tutkimuksen erilaisin julistuksin, tekivät kuten jo silloin arvailin, mainosta tulevalle bisnekselleen. Repolar Oy on juuri näitten lääkäreiden perustama firma. Pihkavoiteen tutkimukseen, pihkan keräilyyn ym. he saivat tukivaroin valjastettua Lapin Metsäkeskuksesta ja 4H -yhdistyksestä alkaen kaikki tahot. Metsäkeskusta tarvitaan pihkankeruulupien hankinnassa metsistä, kun pihkaa ei ilman lupaa saa kukaan kerätä. 4H -yhdistys hoitaa keräystoiminnan, Kuopion Yliopisto tutkimuksen jne. -Ei siis mikään ihme, etten saanut 4H -yhdistykseltä mitään vastausta yrittäessäni vuosi sitten saada heitä keräämään itselleni pihkaa. Pihkavoiteen valmistus ei nimittäin niin vaikea asia ole. Mutta kun sen valmistajaksi laitetaan joku tunnettu tehdas ja valmistuttajina lääkäriparvi, saadaan virallista lääkkeeksi kelpaavaa tuotetta. Tietääkseni Lääkelaitos ei ole vielä myyntilupaa lääkkeenä tuotteelle antanut, mutta tulossa lienee. Toivottavasti ei nämä pihkavoiteen valmistajat ainakaan patenttia lähde tuotteelleen hakemaan. Taitaisi nimittäin monta pihkavoiteen vanhaa valmistajaa nousta takajaloilleen siitä. Saas nähdä, kielletäänkö jatkossa yksityisiltä vanhoilta pihkavoiteenvalmistajilta kokonaan tuotteensa myynti edes luontaistuotteena? Pitääpäs pannakin taas kattilat tulelle, että saadaan kesän pihkasaalis sulatettua.


      • Kapinakenraali
        Pihkapoika kirjoitti:

        Lääkärit, jotka saivat aikaan pihkavoiteen virallisen tutkimuksen erilaisin julistuksin, tekivät kuten jo silloin arvailin, mainosta tulevalle bisnekselleen. Repolar Oy on juuri näitten lääkäreiden perustama firma. Pihkavoiteen tutkimukseen, pihkan keräilyyn ym. he saivat tukivaroin valjastettua Lapin Metsäkeskuksesta ja 4H -yhdistyksestä alkaen kaikki tahot. Metsäkeskusta tarvitaan pihkankeruulupien hankinnassa metsistä, kun pihkaa ei ilman lupaa saa kukaan kerätä. 4H -yhdistys hoitaa keräystoiminnan, Kuopion Yliopisto tutkimuksen jne. -Ei siis mikään ihme, etten saanut 4H -yhdistykseltä mitään vastausta yrittäessäni vuosi sitten saada heitä keräämään itselleni pihkaa. Pihkavoiteen valmistus ei nimittäin niin vaikea asia ole. Mutta kun sen valmistajaksi laitetaan joku tunnettu tehdas ja valmistuttajina lääkäriparvi, saadaan virallista lääkkeeksi kelpaavaa tuotetta. Tietääkseni Lääkelaitos ei ole vielä myyntilupaa lääkkeenä tuotteelle antanut, mutta tulossa lienee. Toivottavasti ei nämä pihkavoiteen valmistajat ainakaan patenttia lähde tuotteelleen hakemaan. Taitaisi nimittäin monta pihkavoiteen vanhaa valmistajaa nousta takajaloilleen siitä. Saas nähdä, kielletäänkö jatkossa yksityisiltä vanhoilta pihkavoiteenvalmistajilta kokonaan tuotteensa myynti edes luontaistuotteena? Pitääpäs pannakin taas kattilat tulelle, että saadaan kesän pihkasaalis sulatettua.

        Taitaa Pihkapoika nyt sortua kateelliseen loan heittoon. Tuskin kukaan voi koko Lapin pihkoja millään tukirahoilla itselleen ostaa tai kerätä!! Se että lääketieteen voimin yritetään suomalaisesta kansanperinteestä tehdä ilmeisesti hyvin toimivaa lääkehoitoa ei ainakaan pihkan ja muun luontaishoidon arvoa romuta. Jos kerran itse olet niin ylivoimainen osaaja tee itse vastaavaa vakavaa työtä asian eteen. Väheksymällä muita arvailuillasi, loanheitolla ja muka-tiedolla et ainakaan omaa arvostustasi nosta!
        Perisuomalaista kateutta. Itse ainakin odotan tällaisten tuotteiden arvon korotusta ja käyttöä ihan virallisissakin hoidoissa. Erityisesti kun käyttö on turvalliseksi ja parantavaksi jopa tieteellisin tutkimuksin ja rekisteröinnein todettu.
        t. Vanhan Mummon Makuuhaava
        P.S. Taidat kuulua siihen samaan ihmisryhmään joka aikoinaan pelkäsi saksalaisten ostavan kaikki suomen järvirannat ja nyt itket kun ei oma rantapalsta menekään kaupaksi.... Kateus ja nurkkakuntaisuus on Suomessa kiimaakin suurempi luonnonvara!


      • Pihkapoika
        Kapinakenraali kirjoitti:

        Taitaa Pihkapoika nyt sortua kateelliseen loan heittoon. Tuskin kukaan voi koko Lapin pihkoja millään tukirahoilla itselleen ostaa tai kerätä!! Se että lääketieteen voimin yritetään suomalaisesta kansanperinteestä tehdä ilmeisesti hyvin toimivaa lääkehoitoa ei ainakaan pihkan ja muun luontaishoidon arvoa romuta. Jos kerran itse olet niin ylivoimainen osaaja tee itse vastaavaa vakavaa työtä asian eteen. Väheksymällä muita arvailuillasi, loanheitolla ja muka-tiedolla et ainakaan omaa arvostustasi nosta!
        Perisuomalaista kateutta. Itse ainakin odotan tällaisten tuotteiden arvon korotusta ja käyttöä ihan virallisissakin hoidoissa. Erityisesti kun käyttö on turvalliseksi ja parantavaksi jopa tieteellisin tutkimuksin ja rekisteröinnein todettu.
        t. Vanhan Mummon Makuuhaava
        P.S. Taidat kuulua siihen samaan ihmisryhmään joka aikoinaan pelkäsi saksalaisten ostavan kaikki suomen järvirannat ja nyt itket kun ei oma rantapalsta menekään kaupaksi.... Kateus ja nurkkakuntaisuus on Suomessa kiimaakin suurempi luonnonvara!

        Sovittaisko kentsu, että meistä toinen tietää mistä puhuu ja toinen arvostelee toisen sanomista? Väärinhän sinä olet tulkinnut kertomanikin. En minä omaa osaamistani ole korostanut niin erinomaiseksi. Osaan kuitenkin tehdä voidetta ja tiedän monen muunkin osaavan. Työtä paljonkin olen tehnyt asian eteen. Rahaa en ole pyytänyt eikä kukaan ole tarjonnutkaan minulle siihen. Vastustusta sitäkin enemmän. Kirjoituksesi kaltainen on kuitenkin niistä pienimpiä. Tokihan arvostan tieteellisiä tutkimuksia ja tietoa niistä. Ja miksipä en hyödyntäisi niitäkin tietoja, yleisesti kun ovat saatavissa olevaa. Eikä voiteen käyttöä tee varmastikaan yhtään turvallisemmaksi se, saako potilaan kaupasta vapaasti ostamastaan tuotteesta valmistuspalkkion joku lääkäri kuin se, että voiteen on tehnyt joku muu. En ymmärrä, mistä olet kateuden löytänyt noihin syytöksiisi? Ei minulla ole mitään kateilua tämän asian suhteen mihinkään suuntaan. Itse teen voidetta tavallani, tehköötpä muut miten haluavat. Lähinnä minua vaan pelottaa, että omiiko teollisuus tämänkin asian niin, ettei enää vanhaan kansanperinteeseen perustuvaa voidettakaan voi enää muut tehdä kuin teollisuusbisnes? Minulle tämä ei ole rahakysymys. Vuodessa saan ehkä muutaman satasen tuotteillani. Liki saman verran minulla on siitä kuluja. En vain millään osaa pitää näppejäni irti harrasteeltani jonka olen käytännössä vielä nähnyt olevan avuksi jollekin toiselle. Olen jopa lahjoittanut tekemääni voidetta kun olen nähnyt tarpeen ja tarvitsijan olevan heikoissa varoissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe