Mieheni 3 sisarusta ovat perintöasioissa jääneet velkaa miehellwni jokainen erikseen 45t€. Näistä on tehty perintöjuristin kanssa velkakirja. Iäkäs mieheni pohtii että antaa anteeksi velat ettei lapsillemme jää ikäviä velkomisasioita. Ilmeni että sisaruksilla on maaomaisuutta muttei muuta. Eivät saa rahoja iäkkäinä kasaan.
Minulle asia on samantekevä. Joutuvatko sisarukset maksamaan lahjaveroa. Siihenkään heillä ri ole varaa?
Meillä on itse hankittua omaisuutta niin että hyvin pärjäämme. Mieheni kohtalo on kuitenkin epäoikeudenmukainen..
Velkakirjat anteeksi
2
131
Vastaukset
- Anonyymi
Eikun käy perimään saataviaan. Ellei alun perin velan eräpäivä jo mennyt ja vanhentunutta ei voi periä.
Silloinkin lajaveeo on saajien kuulunut maksaa. Eli miehesi on maksanut perintöveron perinnöstä jota ei ole saanut,siltä osin mitä on sisarustensa hallussa? Verottajalle ainakin tietoon,että palauttaa miehellesi,ja ottaa lahjaveron lahjan saajilta.- Anonyymi
Hmm, vähäsen meni oikein, ihan pikkiriikkisen.
Siis lahjavero-juttu, ei siis lajaveeo, mutta velkapäivämäärästä ei ole kuitenkaan mennyt viittä vuotta, vaan on tapahtunut lähiaikoina, aloittaja ei kuitenkaan kerro.
Velka kuten tunnettua ei ole lahjaveron alaista, mutta jos ne annetaan anteeksi, kuten aloittaja itsekkin arveli lahjaveron tulevan maksettavaksi ja emme tiedä mistä kyseinen velka johtuu ja on sivuseikka.
Kyseisillä henkilöillä on maaomaisuutta jota eivät haluaisi myydä, mutta ulosmittauksen kautta joutuisivat pakon eteen ja myymään, joten esittäkää tuo yhtenä vaihtoehtona.
Toinen vaihtoehto on, että he luovuttavat velan maksuksi määräalat miehellenne ja niihin haette sitten lainhuudot.
Kolmas vaihtoehto on, että he testamenttaavat velan vastineeksi maata lapsillenne, koska nuo velkakirjat ns.periytyvät perillisille eli lapsillenne, jolloinka ei tarvitse ryhtyä velkojen perimisiin heidänkään.
Olisiko jokin näistä hyvä?
T. Teidän Lawetorder Z via V
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559