Kävin eilen tsekkaamassa kaupunkini talvitakkitarjonnan. Suomen talvi tullee vähitellen muuttumaan pitkäksi syksyksi, mutta kaikki kaupat ovat täynnä PULLEITA TOPPATAKKEJA. Vain muutama villakangastakki tms. ja nekin alerekissä. Haluavatko kaikki todella toppiksen?
Takkitarjonta
14
189
Vastaukset
- Anonyymi
SUurimmalla osalla meistä taitaa toppatakki olla talvitakkina, onhan se käytännöllinen: lämmin ja tuulenpitävä. Villakangastakitkin ovat ihan kivoja ja tyylikkäitä ja niitäkin näkee kyllä ihan kiitettävästi ihmisten päällä mutta eivät ole niin lämpimiä kuin toppikset.
Itse olen aikoinaan ostanut kaksi villakangastakkia, mustan pitkän ja sinisen lyhyen; niillä on menty monta alkutalvea ja lopputalvea; ei tarvitse ostaa kuin kerran kymmenessä vuodessa. - Anonyymi
Täysin samaa mieltä, kaikki järkyttävän pulleita. Sekä rumia.
Miksi ei tehdä ohkaisempia tikkitakkeja ilman näitä tikkauksia. Näitä oli jo 1970-luvun alussa, alle voi laittaa lisäfällyä, jos palelee.
Varsinkin nämä kevyttoppatakit ovat järkyttäviä, jokaisella päällä, kun muuta tarjontaa ei ole.
Aino -takit on niitä, mitä itse kuolaan. Ovat vain suht. kalliita ja koot pieniä. - Anonyymi
Jep.
Kyllähän villakangastakki on ehdoton valinta, usein. Mutta tosiasiassahan se on aika arvokas ostaa, raskas kantaa, ei pidä räntäsateesta ja hankala pestä.
Toppatakkeja tietenkin monenlaisia, halpisvanutakeista kalliisiin untuvateknisiin napajäätikkötakkeihin. Mutta toppikset kevyitä, lämpimiä, halpojakin, helppoja pesaista.
Kas, itellä kai kolmekin hyvää villakangastakkia, kaks pitkää ja yks lyhyempi. Oikein on laadukkaita ja lämpimiä. Vaan, just ostin halpakaupasta halvan untuvatoppiksen käyttötakiksi. Paljon kivempi käytössä, kevyt kantaa, ihan riittävän lämminkin tsadiin, Helppo pesaista pesukoneessa. Ja kokemusten mukaan tollanenkin halpis voi kestää useita vuosia, ennenkuin untuvat on finaalissa, tai kunnes tulee jokin repeämä.
Onhan toppikset toki muotia, mutta ihan käytännön syistäkin net on suosittuja.
Muuten, kävitkö katteleen takkeja urheiluliikkeistä? Niissä ehkä ei juuri villakangastakkeja, mutta hitosti valinnanvaraa ulkoiluvetimissä.
Joo, villakangastakit roikkuu naulakossa, muita takkeja tulee käytettyäkin. Siis käytännöllisyyssyistä.
=DW=- Anonyymi
Unohtui nahkarotsit.
Mulla ei ole kesätakkina nahkatakkia, mutta välikausitakkina sellanen pikkasen topattu juttu. Usein käytössä välikausina, tsadissa tuulee, sataa ja on kylmääkin, toimii erinomaisesti liki koko talven. Mutta untuvatoppis siis kevyempi ja kätevämpi kuivemmilla keleillä.
Jos asuis poronhoitoalueella tarvis kai kelsiturkkia tai porontaljatakkia.
=DW=
- Anonyymi
Aloin jo syyskuussa etsimään muuta kuin toppatakkia. Itsellä jo entuudestaan toppa välikausitakki. Onnekseni tuli nämä Sokoksen 3 1 päivät lokakuussa ja löysin niiltä Luhdan parkatakin, polveen asti hintaan 110 euroa, normaalihinta 180 euroa. Vettähylkivää materiaalia sekä huppu. Sen verran toppausta, että voin käyttää pienillä pakkasillakin. Tänään tuli tarpeeseen kun satoi vettä ja tuuli kovasti.
- Anonyymi
Teetän ompelijalla takkini. Tulee just sellaista, kun itse haluan. Eikä löydy toista samanlaista.
- Anonyymi
Itse ostin pitkän toppatakin Citymarket itis elokuussa.Oli mielin määrin naisille eri värisiä tarjolla 40 e kpl.Kylähän itseäni hieman nauratti helepäivä kävellä 5 km kotia,Hiki valui silloin elokuu ja isossa kassissa toppatakki.Ei mikän pullea toppatakki. Vaan ihan jos ei kovaa talvea tule sopiva.Jos taas pakkaset kovia ?lämpöineen vaate lisänä alle.Eli kerros puketumista.
- Anonyymi
Menkää oikeisiin liikkeiseen. On hyviä valikoimia muitakin kuin toppatakkeja
ja kohtuuhintaankin.
Toppatakki on kevyt, mutta muuten kuin tikattu sängynpeitto ilman lakanaa. - Anonyymi
En ole vuosikausiin ostanut toppatakkia ja viimeinen siskoni tekemä villakangastakkikin meni kierrätykseen reilu 6 vuotta sitten kun oli jo niin kulahtanut. Sen jälkeen olen ostanut hengittäviä ja vedenpitäviä parkatakkeja ohuesta kesätakista paksumpaan talviparkaan. Niillä pärjään vuosikaudet eteenpäin kun vain pidän huolen että en kerrytä liikaa läskiä luitteni ympärille . Parhaita takkeja mitä minulla on koskaan ollut. Lenkkeilypusakkani ja housuni on samoin hengittäviä ja vedenpitäviä että voin käydä kävelyllä kelillä kuin kelillä.
vn- Anonyymi
Eikö parkatakki ole liian rento ja arkinen parempaan menoon? Minä kaipaisin myös jotain fiinimpää noiden ulkoilutakkien lisäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö parkatakki ole liian rento ja arkinen parempaan menoon? Minä kaipaisin myös jotain fiinimpää noiden ulkoilutakkien lisäksi.
Niin mihin parempaan menoon ? Sellaisia minulla ei ole ja matkatakkinakin parkatakit on mitä mainioimpia kun ei tarvitse koskaan tapella esim sateenvarjon kanssa kun toinen käsi vetää matkalaukkua.
- Anonyymi
Laskettelutakki on kaikista paras ulkoiluun. Laskettelutakit ovat sieviä, aika ohuita mutta lämpimiä. Minun laskettelutakkini vetoketju meni rikki ja nyt tartteis saada uusi. Ne laskettelutakit ovat sieviä, ei sitä tartte lasketella, niitä voi käyttää vaan ulkoiluun. Työtakiksi ostin pitkähkön paksun toppatakin oman kylän ostetaan ja myydään palstalta. Työkseni olen paljon lasten kanssa ulkona. Terveisin Miljoona
- Anonyymi
Jos vetoketju menee rikki muuten hyväkuntoisesta takista eikä ole itsestä vetoketjun vaihtajaksi eikä lähipiirissäkään ketään niin suutarilta kysymään, heillä homma hallussa.
- Anonyymi
Oluemmat lyhyet tikatut akit ovat välikausi takkeja ja kesällä jos ilma
viileä. Jos liikkuu ulkona talvella toppatakki paras ja sellainen puolireiteen tai polveen asti ulottuva ja hupulla,jonka saa irrotettua,
Billakngastakki ei,ole,kätevä kauppareisulla. Jos liikkuu autolla,lyhyitä matloåkoja pärjää ohuemmalla säältä riippuen mutta toppatakit,ovat yleisiä,kaikissa maissa. Ne ovat kevyitä ja monet tyylikkäitä ja hyvä laatuisia,helppojakin. Takit,laukut kengät,housut kannatta ostaa hyvää kestävää laatua ja olokin tuntuu hyvältä. Minulla,on useita takkeja jotka olen ostanut jo1990 luvulla. Kun liikun vähän kodin ulkopuolella kestää kauan. Toppatakkia pidän talvella. Villa kangastakki kannattaa pesettää pesulassa kemiallinen pesu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423