Pitäisi hankkia wifi-vahvistin että saadaan riittävä signaali talon toiseen päähänkin. Tuossa puolivälissä olisi muuten tyhjä sähkökappi missä olisi pistorasioita mihin sellaisen voisi suoraan laittaa, mutta mahtaako vahvistin toimia metallisen kaapin sisältä?
Ja vielä kysymys, että osaa myydään "wifi toistin" ja toisia taas "wifi vahvistin" otsikolla (jopa saman kaupan sisällä), ovatko nämä kuitenkin periaattessa samoja laitteita vai onko niissä jotain ratkaisevaa eroa?
Toimiiko wifi-vahvistin metallisen kaapin sisältä?
10
251
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin huonosti toimii metallikaapissa.
- Anonyymi
Toimiihan se laite aivan hyvin, mutta signaali ei pääse kaapista ulos.
- Anonyymi
"wifi toistin" ja toisia taas "wifi vahvistin" miten niitä nyt nimetään mutta itsekäsittäisin eri laiteiksi.
- Anonyymi
Niin, no mikä ero niillä sitten on? Eihän sitä ilmassa liikkuvaa signaalia mitenkään vahvisteta lennosta, vaan toistetaan se signaali siinä vahvistimessa, näin ainakin itse olen ymmärtänyt.
- Anonyymi
Eipä siinä mitään kantomatkan laajentumista tapahdu jos metallikaappiin soittaa. 2,4 GHz on jo niin korkea taajuus että laitteiden välillä kaivataan näköyhteyttä, ellei sitä kyetä järjestämään, lyhenee kantomatka, olipa näköyhteyttä katkomassa mitä tahansa.
- Anonyymi
Signaali ei juuri taitu noilla taajuuksilla, siksipä jos seisot lähettimen ja vastaanottimen välissä se riittää lyhentämää esteen muodostaman peittoalueen signaalia merkittävästi, siksi vastaanottimen siirtäminen 1..2cm saattaa vaikuttaa todella paljon ja kun näköyhteys säilyy, saa vastaanotin olla miten päin tahansa, aina tulee tappiin asti.
- Anonyymi
Metallikaapissa tai -häkissä noita elekronisia laitteita testaillaan jotta häiriösingnaalit eivät pääse sisään eikä ulos.
- Anonyymi
Jos laitteessa ulkoisten antennien liitännät niin laite kaappiin ja antennit esim. kaapin päälle. Näin itsellä ja toimii koko talon alueella ja pihallakin.
- Anonyymi
toimii blackberryn tunneloiduilla laatu jaoilla.
- Anonyymi
Metallinen kaappi muodostaa ns. "Faradayn häkin", jonka sisällä signaali ei ainakaan teoriassa kulje. Katso: https://fi.wikipedia.org/wiki/Faradayn_häkki
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2224266Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii692745Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3932421- 472353
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua421629Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5451377- 571330
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em961324- 761311
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251196