Menkat ollu yli kaks vuotta ja haluisin tamponeihin jo siirtyy ku siteet on niin epämukavia. Mutta kirsikkana kakun päälle, äitini ei ole ikinä puhunut tai kertonut tamponeista niin saattaisi ihmetellä että miten tiedän niistä. Kyllä mä tiiän minne ne laitetaan ja miten ne laitetaan ku oon nähny videoita ja koulussa joskus 5-6 luokal puhuttiin. en haluu mitää kirjeitä alkaa kirjottaa tai mitää viestii. mitää vinkkei??
Miten kysyn äidiltä tamponeja
5
197
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kai lukutaitoinen ja täyspäinen nuori voi olla tietämättä tamponeista. Niitä on kauppojen hyllyt tulvillaan ja tietoa varmasti liikkuu. Äiti ei voi olettaa, ettei tytär tiedä tamponeista.
Sano äidille vaikka, että haluaisit kokeilla tamponeita. Ja pyydä äitisi mielipidettä asiaan, hän arvostaa sitä, että kysyt. Jos äiti ehdottomasti kieltäytyy niitä sinulle hankkimasta, ehdota voisiko äiti antaa rahaa, niin voisit ostaa ne itse. Jos ei onnistu, sinun täytyy saada rahaa jostain muualta. Toivo vaikka joululahjaksi 10 euroa. Ei yksi kokeilupakkaus paljon maksa. - Anonyymi
Äidit yleensä ymmärtävät kuukautisasiat, onhan heillä kuukautiset itselläänkin ( ainakin olleet, jos ei enää ).
Äideille voi puhua asiasta, ei heitä tarvitse pelätä. Ovat saattaneet itsekin nuorempina pohtia samanlaisia juttuja, että miten kertoa äidilleen. - Anonyymi
Liimaa se käytetty vaippa peiliin ja post it lappu viereen ”en ole mikään vauvva enään”.
- Anonyymi
Lähde joskus hänen kanssa kauppaan ja sano että menet vaikka meikki hyllylle tai jotain vastaavaa sitten käyt hakemassa tampooni paketin ja viet sen sinne kärryyn/koriin toden näköisesti äitisi ei sano mitää ja jos sanoo nii sanot vain että haluan kokeilla
- Anonyymi
Mikä ihmeen asia tuo nyt äidillesi olisi? Luulet vaan!
Ehdota äidillesi tai kysy, että kannattaisiko sinun kokeilla tamponeita, kun siteet tuntuvat tönköiltä. Tuskin äitisi voi vastata, ettei kannata. Tai jos vastaa, anna asian olla ja odota vähän, kunnes sinulla on itselläsi rahaa ja ostat omin päin tamponeita. Sitten näet, sopiiko ne sinulle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389