Hankittuani Roborock S7:n olin erittäin tyytyväinen imurin toimintaan reilut puoli vuotta. Sitten alkoi työn jälki alkoi hieman hiipua.
Suodatin oli tietenkin vaihdettu useita kertoja. Roskakotelon ja telan olin aina puhdistanut käytön jälkeen ja tietysti käyttänyt puhdasta moppia. Päätin vaihtaa telan ja kaikki muut vaihdettavissa olevat osat. Niitäpä on noin vaan haettukaan gigantista tai muista vastaavista kaupoista. Vaihdettavat osat täytyi tilata netistä. Paketin saapumiseen meni viikkoja, koska täkäläinen verkkokauppa tilasi ne Kiinasta. Saapuneet osat eivät ole laitteen alkuperäisosia, vaan jonkin muun kiinalaisen valmistajan tekeleitä.
Osin vaihtaminen uutukaisiin ei auttanut. Imuteho lienee hiipunut. Robotti on imuroinut kaksion 2-3 kertaa viikossa nyt noin kahdeksan kuukauden ajan. Mattoja imuroidessaan laite ilmoittaa vähän väliä filtteriblokkia. Lattioiltakaan kaikki pöly ei lähde. Uusimmat suodattimet eivät jostain syystä likaannu lainkaan, joten jotain on vialla. Yli 400 euron imurin pitäisi kestää pidempään.
Miten imurin teho on teillä säilynyt? Onko ollut muita ongelmia?
Robotti-imurin kestävyys?
2
589
Vastaukset
- Anonyymi
Itselläni on ollut nyt vuoden verran iRobot Roomba J7+ -robotti-imuri. Olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon roboimuriin. Siivousjälki on myös pysynyt alusta asti kokoajan erittäin hyvänä.
Robotin suodattimia olen vaihtanut muutaman kerran, samaten robon tyhjennystelakan pölypussia. Robotin kaksi kumista siivoustelaa ja sivuharja on nyt vaihdettu kertaalleen. Sivuharja tosin oli vaihdettaessa edelleen hyvässä kunnossa, joten sitä ei välttämättä olisi tarvinnut vaihtaa. Siivoustelat oli selvästi kulunut joten ne oli hyvä vaihtaa uusiin.
Robon puhtaana pitäminen on tietenkin tärkeää, joten olen aina välillä pyyhkinyt robon sensorit ja muut pinnat puhtaaksi kuivalla mikrokuituliinalla. Lisäksi olen samalla tarkistanut siivousrullat, robon pyörät ja robon oman pölysäiliönsekä poistanut niistä pölyt, mahdolliset karvat ja muut kertyneet roskat. Samaten olen puhdistanut robon oman pölysäiliön ja robon telakan pinnat samalla kun olen vaihtanut robon suodattimen tai telakan pölypussin. Roboa ja sen telakkaa on tarvinnut itseasiassa tosi vähän siistiä, mutta hyvä se on ollut tehdä aina välillä jotta robo pysyy kunnossa. Enimmäkseen robo on kuitenkin vaan hoitanut hommiaan omia ikojaan ilman, että siihen on tarvinnut koskea. Aina välillä tosin pieniä muovisia insuliinikynän neulan suojuksia on päätynyt robon siivoustelojen ja rungon väliin missä ne on pitänyt rätisevää ääntä ja niitä on pitänyt poistaa sieltä.
Päätin vuosi sitten ostaa tämän iRobotin roboimurin, koska se sai erittäin hyvät arvostelut ja oli testivoittaja monessa roboimurivertailussa. Olihan tällä tietysti hintaa, koska roboimuri maksoin n. 800 euroa uutena. Mutta on kyllä ollut myös hintansa arvoinen. Aivan loistava vehje, en enää luopuisi mistään hinnasta. Ainut harmi on ettei tässä ole moppaustoimintoa, pitää joskus hommata moppaava roboimuri.
iRobotin roboimureille saa kyllä vaihto-osia helposti kodinkoneliikkeistä, niitä on yleisesti saatavilla. Eli ei tarvitse alkaa tilailemaan netistä ulkomailta. Esimerkiksi verkkokauppa.comilla on vaihto-osia saatavilla ja niin on muillakin liikkeillä.
T. miksuh- Anonyymi
Lisään vielä sen, että tuo oma iRobot Roomba J7+ -roboimurini on imuroinut nyt siis reilun vuoden ajan noin 3 -4 kertaa viikossa. Välillä harvemmin, välillä melkein joka päivä. Etenkin näin katupöly- ja siitepölyaikaan se on päällä melkein päivittäin, koska auki olevista ikkunoista ja partsin ovesta tunkee käsittämättömiä määriä pölyä. Robo on selvinnyt hommastaan todella hienosti. Myös esimerkiksi eteisen maton siitiminen on sujunut robolta hienosti eikä mitään vikoja ole ollut.
Taidanpa komentaa robon just nyt hommiin taas :-)
T. miksuh
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609275Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492859Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja332639- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971945- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241816Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501351Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281211