Robotti-imurin kestävyys?

Anonyymi-ap

Hankittuani Roborock S7:n olin erittäin tyytyväinen imurin toimintaan reilut puoli vuotta. Sitten alkoi työn jälki alkoi hieman hiipua.

Suodatin oli tietenkin vaihdettu useita kertoja. Roskakotelon ja telan olin aina puhdistanut käytön jälkeen ja tietysti käyttänyt puhdasta moppia. Päätin vaihtaa telan ja kaikki muut vaihdettavissa olevat osat. Niitäpä on noin vaan haettukaan gigantista tai muista vastaavista kaupoista. Vaihdettavat osat täytyi tilata netistä. Paketin saapumiseen meni viikkoja, koska täkäläinen verkkokauppa tilasi ne Kiinasta. Saapuneet osat eivät ole laitteen alkuperäisosia, vaan jonkin muun kiinalaisen valmistajan tekeleitä.

Osin vaihtaminen uutukaisiin ei auttanut. Imuteho lienee hiipunut. Robotti on imuroinut kaksion 2-3 kertaa viikossa nyt noin kahdeksan kuukauden ajan. Mattoja imuroidessaan laite ilmoittaa vähän väliä filtteriblokkia. Lattioiltakaan kaikki pöly ei lähde. Uusimmat suodattimet eivät jostain syystä likaannu lainkaan, joten jotain on vialla. Yli 400 euron imurin pitäisi kestää pidempään.

Miten imurin teho on teillä säilynyt? Onko ollut muita ongelmia?

2

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itselläni on ollut nyt vuoden verran iRobot Roomba J7+ -robotti-imuri. Olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon roboimuriin. Siivousjälki on myös pysynyt alusta asti kokoajan erittäin hyvänä.

      Robotin suodattimia olen vaihtanut muutaman kerran, samaten robon tyhjennystelakan pölypussia. Robotin kaksi kumista siivoustelaa ja sivuharja on nyt vaihdettu kertaalleen. Sivuharja tosin oli vaihdettaessa edelleen hyvässä kunnossa, joten sitä ei välttämättä olisi tarvinnut vaihtaa. Siivoustelat oli selvästi kulunut joten ne oli hyvä vaihtaa uusiin.

      Robon puhtaana pitäminen on tietenkin tärkeää, joten olen aina välillä pyyhkinyt robon sensorit ja muut pinnat puhtaaksi kuivalla mikrokuituliinalla. Lisäksi olen samalla tarkistanut siivousrullat, robon pyörät ja robon oman pölysäiliönsekä poistanut niistä pölyt, mahdolliset karvat ja muut kertyneet roskat. Samaten olen puhdistanut robon oman pölysäiliön ja robon telakan pinnat samalla kun olen vaihtanut robon suodattimen tai telakan pölypussin. Roboa ja sen telakkaa on tarvinnut itseasiassa tosi vähän siistiä, mutta hyvä se on ollut tehdä aina välillä jotta robo pysyy kunnossa. Enimmäkseen robo on kuitenkin vaan hoitanut hommiaan omia ikojaan ilman, että siihen on tarvinnut koskea. Aina välillä tosin pieniä muovisia insuliinikynän neulan suojuksia on päätynyt robon siivoustelojen ja rungon väliin missä ne on pitänyt rätisevää ääntä ja niitä on pitänyt poistaa sieltä.

      Päätin vuosi sitten ostaa tämän iRobotin roboimurin, koska se sai erittäin hyvät arvostelut ja oli testivoittaja monessa roboimurivertailussa. Olihan tällä tietysti hintaa, koska roboimuri maksoin n. 800 euroa uutena. Mutta on kyllä ollut myös hintansa arvoinen. Aivan loistava vehje, en enää luopuisi mistään hinnasta. Ainut harmi on ettei tässä ole moppaustoimintoa, pitää joskus hommata moppaava roboimuri.

      iRobotin roboimureille saa kyllä vaihto-osia helposti kodinkoneliikkeistä, niitä on yleisesti saatavilla. Eli ei tarvitse alkaa tilailemaan netistä ulkomailta. Esimerkiksi verkkokauppa.comilla on vaihto-osia saatavilla ja niin on muillakin liikkeillä.

      T. miksuh

      • Anonyymi

        Lisään vielä sen, että tuo oma iRobot Roomba J7+ -roboimurini on imuroinut nyt siis reilun vuoden ajan noin 3 -4 kertaa viikossa. Välillä harvemmin, välillä melkein joka päivä. Etenkin näin katupöly- ja siitepölyaikaan se on päällä melkein päivittäin, koska auki olevista ikkunoista ja partsin ovesta tunkee käsittämättömiä määriä pölyä. Robo on selvinnyt hommastaan todella hienosti. Myös esimerkiksi eteisen maton siitiminen on sujunut robolta hienosti eikä mitään vikoja ole ollut.

        Taidanpa komentaa robon just nyt hommiin taas :-)

        T. miksuh


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1527
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1245
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1188
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      147
      976
    5. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      974
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      176
      969
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      862
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      824
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      806
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      764
    Aihe