Lomalla aloin tutustua sukuun ja löysin yhden nettisivuston. Esi-isäni Juho Iisakinpojan isäksi oli merkitty Lauri Iisakinpoika. Oikeasti heillä on yhteistä vain sukunimi. Oikea isä olisi Iisakki Iisakinpoika.
Toinen virhe oli, että yksi äiti olisi ollut 13 vuotias lapsen syntyessä. Oikeasti hän oli 23. Eikö ohjelmat tarkista tuollaisia virheitä ja huomauta?
Siihen loppui tuo vertailu genin sukupuihin, ihan on roskaa. Onko tuollaisen tiedon kirjoittelussa mitään järkeä? Vastaan itselleni,: Ei tietenkään.
Tekijä esiintyy Facebookissa oikein asiantuntijana.
Sukututkija olevinaan?
4
142
Vastaukset
- Anonyymi
Minun sukuni kohdalla on genissä kolmen veljeksen kaikki lapset merkitty yhdelle. Taitaa kirjaaja tietää jotain, mitä suvussa ei tiedetä. Kaksi lapsista on jopa syntynyt 8 kk välein.
- Anonyymi
Jotkut haalivat porukkaa sukupuihinsa ymmärtämättä tarkistaa asioita. Sitten virheet alkavat kiertää, kun muut kopioivat näitä sukupuita.
Virhe on voinut alunperin olla jossain vanhassa sukukirjassa johon luotetaan kuin jumalan sanaan. Kaikki pitää tarkistaa kirkonkirjoista, jotta ollaan varmoilla jäljillä. - Anonyymi
Olette kaikki aivan oikeassa.
Sukututkimus on idioottimaista roskaa. - Anonyymi
Ainakin ohjelma "Sukujutut" huomauttaa hyvinkin monesta näppäily- ym virheestä. Eli se tarkastaa jokaisen syötetyn tiedon oletetun oikeelisuuden ja ilmoittaa iölmeisestä virheestä. Ja näitä virheitä löytyy nettiinkin syötetyistä tiedoista kuin myös jo kirkonkirjoihinkin tulleista virheistä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418