Jos saamelaiset eivät tule keskenään sovintoon siitä, että kuka on aidosti saamelainen, niin koko vähemmistöstä puhuminen tulee Suomessa lopettaa. Edukunnan tulee todeta, ettei Suomessa ole mitään erityistä vähemmistökansaa, joka tulee tarkkarajaisesti määritellä ja jolle tulee jakaa erillisoikeuksia.
Saamelaiskäräjät tulee siis lakkauttaa ja keskenään riitaiset, itseään saamelaisina pitävät henkilöt saavat perustaa omia saamelaisyhdistyksiä niin monta kuin huvittaa. Jokaiselle löytyy varmasti oma paikkansa. Nämä rekisteröidyt yhdistykset voivat sitten hakea valtiolta avustuksia saamelaisen kulttuurin ylläpitoon sekä antaa mieleisiään lausuntoja kunnanhallituksille koskien maankäyttöä ynnä muita yhteiskunnallisia kysymyksiä.
Saamelaiskäräjälaki on lakkautettava
6
271
Vastaukset
- Anonyymi
Näitä touhuja seuranneena alan olemaan samaa mieltä aloittajan kanssa. Valtiolta voivat sitten hakea kaljarahaa omiin tupailtoihinsa.
- Anonyymi
Olen saamelaisten puolesta puhuja, saavat vielä sovun aikaann.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Ellei yhteisymmärrystä löydy, eihän silloin mitään vähemmistö tai erityisryhmää ole olemassakaan.
- Anonyymi
Toivoisitte varmaan aikaa jolloin samanlaisilla kiellettiin saamen puhuminen, eikö tutkimus osoittanut saamelaiset ovat rodultaan alempaan rotuun kuuluvia. Tarkoitus oli sulauttaa saamelaiset valtaväestöön siten ongelma ratkeaisi.
Eduskunnassa ei löydy yksimielisyyttä, etenkin keskusta vastusti lain hyväksymistä.
Onneksi palstalla ollaan kaikki tietävän viisaita. - Anonyymi
On lakkautettava!loppuu tuo jatkuva käräjöinti!
- Anonyymi
Riippuu minkälaisen esityksen saamelaiset tuovat eduskunnan hyväksyttäväksi., tähän asti se ei ole kelvannut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1368019- 615961
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813352Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73103Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101728Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2131719Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3431453Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351212Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931209Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321141