Saamelaiskäräjälaki on lakkautettava

Anonyymi-ap

Jos saamelaiset eivät tule keskenään sovintoon siitä, että kuka on aidosti saamelainen, niin koko vähemmistöstä puhuminen tulee Suomessa lopettaa. Edukunnan tulee todeta, ettei Suomessa ole mitään erityistä vähemmistökansaa, joka tulee tarkkarajaisesti määritellä ja jolle tulee jakaa erillisoikeuksia.

Saamelaiskäräjät tulee siis lakkauttaa ja keskenään riitaiset, itseään saamelaisina pitävät henkilöt saavat perustaa omia saamelaisyhdistyksiä niin monta kuin huvittaa. Jokaiselle löytyy varmasti oma paikkansa. Nämä rekisteröidyt yhdistykset voivat sitten hakea valtiolta avustuksia saamelaisen kulttuurin ylläpitoon sekä antaa mieleisiään lausuntoja kunnanhallituksille koskien maankäyttöä ynnä muita yhteiskunnallisia kysymyksiä.

7

925

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näitä touhuja seuranneena alan olemaan samaa mieltä aloittajan kanssa. Valtiolta voivat sitten hakea kaljarahaa omiin tupailtoihinsa.

• Anonyymi

Olen saamelaisten puolesta puhuja, saavat vielä sovun aikaann.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Ellei yhteisymmärrystä löydy, eihän silloin mitään vähemmistö tai erityisryhmää ole olemassakaan.

• Anonyymi

Toivoisitte varmaan aikaa jolloin samanlaisilla kiellettiin saamen puhuminen, eikö tutkimus osoittanut saamelaiset ovat rodultaan alempaan rotuun kuuluvia. Tarkoitus oli sulauttaa saamelaiset valtaväestöön siten ongelma ratkeaisi.
      Eduskunnassa ei löydy yksimielisyyttä, etenkin keskusta vastusti lain hyväksymistä.

Onneksi palstalla ollaan kaikki tietävän viisaita.

• Anonyymi

On lakkautettava!loppuu tuo jatkuva käräjöinti!

• Anonyymi

Riippuu minkälaisen esityksen saamelaiset tuovat eduskunnan hyväksyttäväksi., tähän asti se ei ole kelvannut.

• Anonyymi

Ei sellainen enemmistön diktatuuri oikeusvaltiossa kelpaakkaan.

Aloittajan ehdotus lienee paras vaihtoehto. Samalla loppuu se ylimielinen ulina.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3139
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3037
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2902
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2574
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      43
      2078
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1657
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1629
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1625
    9. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      24
      1610
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1556
    Aihe