Jos saamelaiset eivät tule keskenään sovintoon siitä, että kuka on aidosti saamelainen, niin koko vähemmistöstä puhuminen tulee Suomessa lopettaa. Edukunnan tulee todeta, ettei Suomessa ole mitään erityistä vähemmistökansaa, joka tulee tarkkarajaisesti määritellä ja jolle tulee jakaa erillisoikeuksia.
Saamelaiskäräjät tulee siis lakkauttaa ja keskenään riitaiset, itseään saamelaisina pitävät henkilöt saavat perustaa omia saamelaisyhdistyksiä niin monta kuin huvittaa. Jokaiselle löytyy varmasti oma paikkansa. Nämä rekisteröidyt yhdistykset voivat sitten hakea valtiolta avustuksia saamelaisen kulttuurin ylläpitoon sekä antaa mieleisiään lausuntoja kunnanhallituksille koskien maankäyttöä ynnä muita yhteiskunnallisia kysymyksiä.
Saamelaiskäräjälaki on lakkautettava
7
982
Vastaukset
- Anonyymi
Näitä touhuja seuranneena alan olemaan samaa mieltä aloittajan kanssa. Valtiolta voivat sitten hakea kaljarahaa omiin tupailtoihinsa.
- Anonyymi
Olen saamelaisten puolesta puhuja, saavat vielä sovun aikaann.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Ellei yhteisymmärrystä löydy, eihän silloin mitään vähemmistö tai erityisryhmää ole olemassakaan.
- Anonyymi
Toivoisitte varmaan aikaa jolloin samanlaisilla kiellettiin saamen puhuminen, eikö tutkimus osoittanut saamelaiset ovat rodultaan alempaan rotuun kuuluvia. Tarkoitus oli sulauttaa saamelaiset valtaväestöön siten ongelma ratkeaisi.
Eduskunnassa ei löydy yksimielisyyttä, etenkin keskusta vastusti lain hyväksymistä.
Onneksi palstalla ollaan kaikki tietävän viisaita. - Anonyymi
On lakkautettava!loppuu tuo jatkuva käräjöinti!
- Anonyymi
Riippuu minkälaisen esityksen saamelaiset tuovat eduskunnan hyväksyttäväksi., tähän asti se ei ole kelvannut.
- Anonyymi
Ei sellainen enemmistön diktatuuri oikeusvaltiossa kelpaakkaan.
Aloittajan ehdotus lienee paras vaihtoehto. Samalla loppuu se ylimielinen ulina.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943572
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442927Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742406- 612348
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512301Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172277Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212163Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202137- 1162088
- 621984