Suomenruotsinkieliset meidän pitää vastavuoroisesti nimetä jotenkin , siis siten että siihen ei liity sanaa ruotsi .
Täten me ratkaisisimme tämän meidän pakkoruotsituspaskankin josta me emme näköjään muuten selviä .
Ruotsi nimesi suomeapuhuvat meänkielisiksi
7
203
Vastaukset
- Anonyymi
Huomaa, ette ruottissa on meänkieliset sekä ruottinsuomalaiset erikseen.
- Anonyymi
Niinhän Suomessakin ovat suomenruotsalaiset ja meänkieliset erikseen.
Mutta meiltä katsoen ruotsin Saamelaiset voitaisiin nimetä heänkielisiksi. - Anonyymi
Minä en ainakaan ymmärrä meänkieltä vaikka olen kaksikielinen
- Anonyymi
Joo, onhan tämä keinotekoinen meänkieli- käsitteen virallistaminen yksi typerimmistä asioista, mihin suomenkieliset ovat Ruotsissa koskaan sortuneet.
Sen puitteissa suomen kieli saadaan hävitettyä Ruotsista, koska sanastoon hyväksytään ruotsin kielestä väännöksiä lähes mille tahansa asialle ja vähitellen käyttöön ujuttautuu ruotsin kielioppiakin. - Anonyymi
Me savolaeset ollaan meän kielisiä. Meeltä se sana on kokonnaan peräsin. Meän tarkottaa sammoo ku meejän. Se on vuan lyhenne ja käätettään ahkerasti koko ajan.
- Anonyymi
No, jos Ruotsi on tehnyt tuon tempun...niin Suomihan voisi sanoa, että eihän täällä mitään ruotsia puhuta. Kyseessä on "Vårtspråk" ja lisäksi on "Närpsä" ja lisäksi "Hufvudslang" jota puhutaan pääkaupunkiseudulla...
- Anonyymi
Kyllä se meänkieli vaan on ihan heidän oma kielensä. Itse olen kaksikielinen ja en ymmärrä kaikkia sanoja kun joku puhuu meänkieltä ,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984