IS Viikonloppu 19.-20.11.2022

Kovis Ilmo Juhani Liljeroos ja Heli Kärkkäinen, 3-. Odotettavista mielenkiintoisia sanaleikkejä.

56

1001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Syndroomasi ajaa meidät hulluuden partaalle. Miksi jatkat koko ajan? Tässä ei ole mistään auttamisesta kyse vaan silkasta kiusanteosta.

    • Anonyymi

      Tsemppiä, Tapio. Miten ilkeä ja sydämetön ihminen (onko tuo?) voi olla.

    • Tiimin kovisristikko vastasi hyvin odotuksiani ja vaikeustasomerkintä on kohdillaan. Muutamat vihjeet eivät ristikon täyteen saamisen jälkeen ole avautuneet. Täytyy pohtia vielä ennenkuin kuin kysyy yhteenkään logiikkavinkkejä. Vaikka kaikkien vihjeiden idea ei ole vielä selvillä, uskon ratkoneeni ristikon oikein. Niihin, mitä varmuudella hoksasin, niihin voin antaa vinkkejä.

      Magmassa voi auttaa kertomalla ratkojan mahdolliset ratkontavirheet. Jos osaat pienentää kuvan järkevän kokoiseksi, voit kutsua minut Magma-visiitille.

      Miksi kirjoitan IS:stä tänne syynä on se, että en saa IS:stä keskustelua omilla sivuillani.

      • Minulle jäi yksi vihje ymmärtämättä, joten ratkonta saattaa olla väärin. Kutsuinn paria nettituttua Magma-visiitille katsomaan ongelmakohtaani. Toisen kanssa olen aiemmin ongelmiani selvittänyt. Yritän kysyä ongelmistani ensin Magmassa ennen kuin nostan esille täällä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minulle jäi yksi vihje ymmärtämättä, joten ratkonta saattaa olla väärin. Kutsuinn paria nettituttua Magma-visiitille katsomaan ongelmakohtaani. Toisen kanssa olen aiemmin ongelmiani selvittänyt. Yritän kysyä ongelmistani ensin Magmassa ennen kuin nostan esille täällä.

        Älä nosta esille täällä. Odota rauhassa HP:n listaa (jos sellainen tulee). Muutenkin sinun tulisi odottaa noiden ongelmakohtiesi kanssa kunnes vastausaika on umpeutunut. Pystytkö siihen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä nosta esille täällä. Odota rauhassa HP:n listaa (jos sellainen tulee). Muutenkin sinun tulisi odottaa noiden ongelmakohtiesi kanssa kunnes vastausaika on umpeutunut. Pystytkö siihen?

        Pystyisin halutessani. Ristikossa on pari epävarmaa ratkaisusanaa, joista kysyin logiikkakommenttia. Olisin kyllä voinut ne odottaakin.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Pystyisin halutessani. Ristikossa on pari epävarmaa ratkaisusanaa, joista kysyin logiikkakommenttia. Olisin kyllä voinut ne odottaakin.

        Itselleni ongelmallinen vihje on mainittu foorumissani marraskuun IS-ristikoita koskevassa säikeessä. Siinä on muutama auki klikattava vinkki.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Pystyisin halutessani. Ristikossa on pari epävarmaa ratkaisusanaa, joista kysyin logiikkakommenttia. Olisin kyllä voinut ne odottaakin.

        "Pystyisin halutessani" on sama kuin ei mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Pystyisin halutessani" on sama kuin ei mitään.

        Lieneekö Jaskalla sama vihje ongelmallinen kuin minulle (Jaska ei kerro, mkä vihje oli hänelle paha).


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Lieneekö Jaskalla sama vihje ongelmallinen kuin minulle (Jaska ei kerro, mkä vihje oli hänelle paha).

        Kassakirsi
        Kirsikassa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kassakirsi
        Kirsikassa

        Ok. Sovittelin väärää jekkua. Kiitti.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ok. Sovittelin väärää jekkua. Kiitti.

        Nyt olen jotensakin varma, että ratkoin ristikon oikein. Yläkulman urheilijaan yritin muuten aluksi toista ratkaisusanaa kuin siohen lopulta laitoin. Kumittamista tuli taaskin melko paljon, mutta hällä väliä.


    • Anonyymi

      kaksi poliisia passissa, eilinen päivä passissa

      satavuotiaat, asutusalue, armahdus, aikuiset, irtain, ulokkeet, jauho, kokardi, teonsana, savuhormi, sinatra, jylhä, salaviha, saota, ananas, alkuilta, ansaita, aiai, alias, emmental, atopia

      • Anonyymi

        Kiitos ja kumarrus.


      • Anonyymi

        Kiitoksia paljon!


    • Anonyymi

      Entäs "KARAOKEFANEILLE / KOKKA RUOK"??? Ei mallaa mikään

      • Karaokefaneille on joku enkunkielinen ainakin itselleni perin outo karaokepelin nimi - piti goolata, mistä on kyse.

        KOKKA RUOKA on typiste, jossa viimeinen kirjain on poistettu kokka(?) ruok(?) = ****(?)


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Karaokefaneille on joku enkunkielinen ainakin itselleni perin outo karaokepelin nimi - piti goolata, mistä on kyse.

        KOKKA RUOKA on typiste, jossa viimeinen kirjain on poistettu kokka(?) ruok(?) = ****(?)

        Kiitos!


    • Anonyymi

      Mikähän se viimeinen kirjain voisi olla. Kokeilin vaikka mitä. Kokkaa ruoka? Mitä se tarkoittaa?
      Ymmärtäisin, jos se olisi muotoa "kokkaa ruokaa," mutta ei ole.

      • Ymmärtäisin, jos se olisi muotoa "kokkaa ruokaa," mutta ei ole.

        Kyllä vihjeessä viitataan muotoon "kokkaa ruokaa". Jos typistevihjeessä on kaksi sanaa, yleensä MOLEMMISTA sanousts on otettu pois kirjain.

        Tätä yritin kertoa kun kirjoitin "kokka(?) ruok(?) = ****(?)", mutta tuli kirjoitusmoka.
        Po. kokka(?) ruoka(?) = ****(?)

        Pahoittelen mokaani.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ymmärtäisin, jos se olisi muotoa "kokkaa ruokaa," mutta ei ole.

        Kyllä vihjeessä viitataan muotoon "kokkaa ruokaa". Jos typistevihjeessä on kaksi sanaa, yleensä MOLEMMISTA sanousts on otettu pois kirjain.

        Tätä yritin kertoa kun kirjoitin "kokka(?) ruok(?) = ****(?)", mutta tuli kirjoitusmoka.
        Po. kokka(?) ruoka(?) = ****(?)

        Pahoittelen mokaani.

        Äh, nyt meni sekoiluksi edellinen kommentti. En tehnyt kirjoitusmokaa ja koko 22.11.2022 21:48 kommentti on ihan päin seiniä.

        Kyllä "Kokkaa ruoka" myös ihan kelpo ilmaus on. Pyydetään yhtä tiettyä ateriaa, joten nominatiivi on ok.

        KOKKAA on imperatiivi. Ratkaisusana on myös imperatiivi, josta on poistettu lopusta viimeinen kirjain, jolloin sanaluokka vaihtuu.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Äh, nyt meni sekoiluksi edellinen kommentti. En tehnyt kirjoitusmokaa ja koko 22.11.2022 21:48 kommentti on ihan päin seiniä.

        Kyllä "Kokkaa ruoka" myös ihan kelpo ilmaus on. Pyydetään yhtä tiettyä ateriaa, joten nominatiivi on ok.

        KOKKAA on imperatiivi. Ratkaisusana on myös imperatiivi, josta on poistettu lopusta viimeinen kirjain, jolloin sanaluokka vaihtuu.

        Aivan tyypillistä Tapiota. Täyttä siansaksaa.


    • Anonyymi

      Osaat selittää, niin selitätkö vielä oikea yläkulma. En saa yhtään mitään noihin vihjeisiin jääpinnalle ajamisesta ja Kasimir.
      Kasimir Leino ei sovi.
      Jääpintahomma olisi kenties Kiira. Mutta mikä tuo viittoilija on?
      Ja mihin tulee tuo ratkaisusanaa irtain?
      Olen sijoitellut tuohon käden heiluttamaan vaikka mitä sanoja, viiletys, vilkutus jne. mutta juusto on kuitenkin se eellä alkava.

      • Anonyymi

        Kasimir = irtain


      • "Olen sijoitellut tuohon käden heiluttamaan vaikka mitä"

        Käden heilautus on harhautus eikä liity mitenkään ratkaisusanaan. Kaveri voi vilkuttaa, mutta olennaista on sr, että hän juoksee - huomas toinen jalka ylhäällä - se on niin vain juostessa.


      • Vihje JÄÄPINNALLE AJANUT EI AJA pitää lukea ymmärtääkseni lukea JÄÄPINNALLE AJANUT, mutta ratkaisusanassa EI ole sanaa AJA.

        Jos ajat huonoilla renkailla jääpinnalle, mitä saattaa tapahtua ja millainen autoilija tällöin olet?


      • "Jääpintahomma olisi kenties Kiira. Mutta mikä tuo viittoilija on?
        Ja mihin tulee tuo ratkaisusanaa irtain?
        Olen sijoitellut tuohon käden heiluttamaan vaikka mitä sanoja, viiletys, vilkutus jne. mutta juusto on kuitenkin se eellä alkava."

        Tuossa sinulla on yksi väärä ehdotettu ratkaisusana mutta myös yksi oikea ehdotus ratkaisusanaksi.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        "Jääpintahomma olisi kenties Kiira. Mutta mikä tuo viittoilija on?
        Ja mihin tulee tuo ratkaisusanaa irtain?
        Olen sijoitellut tuohon käden heiluttamaan vaikka mitä sanoja, viiletys, vilkutus jne. mutta juusto on kuitenkin se eellä alkava."

        Tuossa sinulla on yksi väärä ehdotettu ratkaisusana mutta myös yksi oikea ehdotus ratkaisusanaksi.

        Tarkennus. Siinä on kaksi väärää ehdotusta ja yksi oikea ehdotus.


    • Anonyymi

      Miten kasimir on irtain? En käsitä yhtään. Onko joku tavara sen niminen?

      • Anonyymi

        Rautalangasta. Kasim-ir = ir-tain. Kysy vielä, jos on epäselvää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rautalangasta. Kasim-ir = ir-tain. Kysy vielä, jos on epäselvää.

        Noin tulkitsin minäkin, mutta tuollaisissa yleensä on merkitty tuon tapaisesti haetut kirjaimet punaisella. Nyt tuntui jotenkin liuan satunnaiselta kirjainjekulta.


    • Anonyymi

      No on tosi epäselvää edelleen. Mitä tarkoittaa kasim-ir?
      Kasim ei tarkoita mitään.
      Voiko olla niin järjetön ajatus, että tavu "ir" on se takimmainen tavu. Sittenkään se ei oikein istu asiaan.

      • Minusta tuo vihje on turhan epämääräinen. IR ei ole takimainen tavu. KA-SI-MIR on tavutus.
        IR ei ole viimeinen tavu eikä mikään viimeinen. Minusta sana "tain" tarkoittaa VIIMEISTÄ kirjainta, ei viimeisiä. IR on TAIMMAT eli minusta ratkaisussna po. IRTAIMMAT.

        Minusta nyt sanasta KASIMIR on vain täysin hatusta vedetty ratkaisusanaan IR ja ilman mitään vinkkiä väitetty, että IR on sanassa KASIMIR tain.

        Munusta vihje ei ole oikein laadittu, mutta saa joku sitä ihan vapaasti oikein laadittuna pitää.

        Jos nyt joku pitää vihjettä täysin korrektina, kertokoon, miksi hän niin tekee.


      • "Sittenkään se ei oikein istu asiaan." - tuosta olen samaa mieltä, koska minusta mikään ei vihjeessä toimi. Tuon nyt mielipiteeni esiin, kun joku toinen asian ilmaisi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        "Sittenkään se ei oikein istu asiaan." - tuosta olen samaa mieltä, koska minusta mikään ei vihjeessä toimi. Tuon nyt mielipiteeni esiin, kun joku toinen asian ilmaisi.

        No pääsit taas paheksumaan. Onko hyvä olo nyt? Et pihahtanutkaan koko viikonloppuna, mutta nyt taas uliset ”koska muutkin”. Olet todella outo tyyppi. Etkö voi pysyä omilla sivuillasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No pääsit taas paheksumaan. Onko hyvä olo nyt? Et pihahtanutkaan koko viikonloppuna, mutta nyt taas uliset ”koska muutkin”. Olet todella outo tyyppi. Etkö voi pysyä omilla sivuillasi?

        Minusta asia oli syytä käsitellä, koska kohtaa minun lisäkseni joku muukin kummeksui.

        On huomattava, että sitä kummeksuttiin täällä, joten täällähän asia oli järkevä käsitellä eikä foorumissani.

        En foorumissani halunnut käsitellä asiaa, koska minun olisi tarvinnut kertoa myös ratkaisusana, jotta olisin pystynyt nostamaan vihjeen ongelmina pitävät asiat esille

        Kun ratkaisusana täällä jo kerrottiin, tämä foorumi oli ihan oikea paikka kohdan ruotimiseen.

        On outo kaveri, joka vain MINULTA pyrkii kieltämäään kohdan kritiikin - 2022-11-23 20:53:31 kirjoittanuthan kritisoi kohtaa ennen minua. Miksi et kritisoi ensimmäistä kritiikin esittäjää?

        En halunnut olla täällä ensimmäinen kritisoija, siksi kirjoitin vihjeestä vasta nyt.

        Jos 2022-11-23 21:43:34 kirjoittaja pitää vihjettö hyvänä, kerro pätevät perustelut mielipiteellesi. Jos perustelusi ovat päteviä, saatan muuttaa mielipiteeni.

        Mutta kurjoituskieltoa tänne et voi vastia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minusta asia oli syytä käsitellä, koska kohtaa minun lisäkseni joku muukin kummeksui.

        On huomattava, että sitä kummeksuttiin täällä, joten täällähän asia oli järkevä käsitellä eikä foorumissani.

        En foorumissani halunnut käsitellä asiaa, koska minun olisi tarvinnut kertoa myös ratkaisusana, jotta olisin pystynyt nostamaan vihjeen ongelmina pitävät asiat esille

        Kun ratkaisusana täällä jo kerrottiin, tämä foorumi oli ihan oikea paikka kohdan ruotimiseen.

        On outo kaveri, joka vain MINULTA pyrkii kieltämäään kohdan kritiikin - 2022-11-23 20:53:31 kirjoittanuthan kritisoi kohtaa ennen minua. Miksi et kritisoi ensimmäistä kritiikin esittäjää?

        En halunnut olla täällä ensimmäinen kritisoija, siksi kirjoitin vihjeestä vasta nyt.

        Jos 2022-11-23 21:43:34 kirjoittaja pitää vihjettö hyvänä, kerro pätevät perustelut mielipiteellesi. Jos perustelusi ovat päteviä, saatan muuttaa mielipiteeni.

        Mutta kurjoituskieltoa tänne et voi vastia.

        Olet nolo henkilöoletettu. Ei mulla muuta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minusta asia oli syytä käsitellä, koska kohtaa minun lisäkseni joku muukin kummeksui.

        On huomattava, että sitä kummeksuttiin täällä, joten täällähän asia oli järkevä käsitellä eikä foorumissani.

        En foorumissani halunnut käsitellä asiaa, koska minun olisi tarvinnut kertoa myös ratkaisusana, jotta olisin pystynyt nostamaan vihjeen ongelmina pitävät asiat esille

        Kun ratkaisusana täällä jo kerrottiin, tämä foorumi oli ihan oikea paikka kohdan ruotimiseen.

        On outo kaveri, joka vain MINULTA pyrkii kieltämäään kohdan kritiikin - 2022-11-23 20:53:31 kirjoittanuthan kritisoi kohtaa ennen minua. Miksi et kritisoi ensimmäistä kritiikin esittäjää?

        En halunnut olla täällä ensimmäinen kritisoija, siksi kirjoitin vihjeestä vasta nyt.

        Jos 2022-11-23 21:43:34 kirjoittaja pitää vihjettö hyvänä, kerro pätevät perustelut mielipiteellesi. Jos perustelusi ovat päteviä, saatan muuttaa mielipiteeni.

        Mutta kurjoituskieltoa tänne et voi vastia.

        Vihjehän on ihan OK kovisvihje. Mitä käsittelyä se vaatii?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vihjehän on ihan OK kovisvihje. Mitä käsittelyä se vaatii?

        Minusta IR ei ole tain. MIR on viimeinen tavu ja R on viimeinen eli tain kirjain. IR ei ole mikään viimeinen eli tain. IR ovat taimmat kirjaimet. Tätä ymmärtääkseni

        "Voiko olla niin järjetön ajatus, että tavu "ir" on se takimmainen tavu. Sittenkään se ei oikein istu asiaan."

        kirjoittanut ihmetteli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vihjehän on ihan OK kovisvihje. Mitä käsittelyä se vaatii?

        Miten voit väittää, että IR on tain?

        Tökki alusta asti kun keksin vihjeen perusidean ja luulisi tökkivän muillakin kuin minulla ja eräällä toisella tähän säiikeeseen kirjoittaneella, joka tökkimisen nosti esille.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minusta asia oli syytä käsitellä, koska kohtaa minun lisäkseni joku muukin kummeksui.

        On huomattava, että sitä kummeksuttiin täällä, joten täällähän asia oli järkevä käsitellä eikä foorumissani.

        En foorumissani halunnut käsitellä asiaa, koska minun olisi tarvinnut kertoa myös ratkaisusana, jotta olisin pystynyt nostamaan vihjeen ongelmina pitävät asiat esille

        Kun ratkaisusana täällä jo kerrottiin, tämä foorumi oli ihan oikea paikka kohdan ruotimiseen.

        On outo kaveri, joka vain MINULTA pyrkii kieltämäään kohdan kritiikin - 2022-11-23 20:53:31 kirjoittanuthan kritisoi kohtaa ennen minua. Miksi et kritisoi ensimmäistä kritiikin esittäjää?

        En halunnut olla täällä ensimmäinen kritisoija, siksi kirjoitin vihjeestä vasta nyt.

        Jos 2022-11-23 21:43:34 kirjoittaja pitää vihjettö hyvänä, kerro pätevät perustelut mielipiteellesi. Jos perustelusi ovat päteviä, saatan muuttaa mielipiteeni.

        Mutta kurjoituskieltoa tänne et voi vastia.

        "Mutta kurjoituskieltoa tänne et voi vastia."

        Päivän paras!


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Miten voit väittää, että IR on tain?

        Tökki alusta asti kun keksin vihjeen perusidean ja luulisi tökkivän muillakin kuin minulla ja eräällä toisella tähän säiikeeseen kirjoittaneella, joka tökkimisen nosti esille.

        Kirjaimet on toki lopussa, mutta sanan "tain" merkitys ei tunnu täysin luontevalta, koska se, mikä katsotasn olevan tain, on määritelty mielivaltaisesti.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kirjaimet on toki lopussa, mutta sanan "tain" merkitys ei tunnu täysin luontevalta, koska se, mikä katsotasn olevan tain, on määritelty mielivaltaisesti.

        Poistettu jonkun anonyymin kommentyi
        "Jos ”ir” ei ole tain, niin mitä se on? Kovisvihje."

        Minusta kovisvihjeessäkin saisi olla selkeämpi logiikka. Toki jos tulkitasn "tain" epämääräisesti "takaosa", vihje toimii, mutta "tain" tarkoittaa yleensä viimeistä, sanassa viimeisenä on viimeinen tavu tai kirjain, ei mielivaltainen pala sanaa. Logiikka oli minusta liian epämääräinen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Poistettu jonkun anonyymin kommentyi
        "Jos ”ir” ei ole tain, niin mitä se on? Kovisvihje."

        Minusta kovisvihjeessäkin saisi olla selkeämpi logiikka. Toki jos tulkitasn "tain" epämääräisesti "takaosa", vihje toimii, mutta "tain" tarkoittaa yleensä viimeistä, sanassa viimeisenä on viimeinen tavu tai kirjain, ei mielivaltainen pala sanaa. Logiikka oli minusta liian epämääräinen.

        No, onneksi sinulta ei kysytä kun ristikoista et mitään maksakkaan. Voithan toki laittaa Ekille sähköpostin. Varmaan ottaa kantasi huomioon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, onneksi sinulta ei kysytä kun ristikoista et mitään maksakkaan. Voithan toki laittaa Ekille sähköpostin. Varmaan ottaa kantasi huomioon.

        Joku on nostanut vihjeen esille Sanarisin foorumissa viitaten sanalla "toisaalla" epämääräisesti tänne. On siis toiveita, että 30.11.2022 tai sen jälkeen saa siitä selityksen Sanarisin foorumissa. Jaskan ja Ekin kommentteja jään odottamaan.

        [En ole kommrntin kirjoittaja. Tämä oli nyt Jokenkin hyvä tietää, sillä hän saattaisi taas kerran tehdä virheellisen oletuksen, että olin 24.11.2022 klo 06:25 kommentin kirjoittaja.]


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Joku on nostanut vihjeen esille Sanarisin foorumissa viitaten sanalla "toisaalla" epämääräisesti tänne. On siis toiveita, että 30.11.2022 tai sen jälkeen saa siitä selityksen Sanarisin foorumissa. Jaskan ja Ekin kommentteja jään odottamaan.

        [En ole kommrntin kirjoittaja. Tämä oli nyt Jokenkin hyvä tietää, sillä hän saattaisi taas kerran tehdä virheellisen oletuksen, että olin 24.11.2022 klo 06:25 kommentin kirjoittaja.]

        Näemmä Eki poisti/poistatti jo nimjmerkillä "Repe" esitetyn kommentin ja erään nimimerkin vastauksen kommenttiin. Oletti varmaan kirjoittamakseni.

        Repe kirjoitti, että vihjeestä

        "Vihjettä kasimir on toisaalla käsitelty. Miksi täällä vaietaan.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Näemmä Eki poisti/poistatti jo nimjmerkillä "Repe" esitetyn kommentin ja erään nimimerkin vastauksen kommenttiin. Oletti varmaan kirjoittamakseni.

        Repe kirjoitti, että vihjeestä

        "Vihjettä kasimir on toisaalla käsitelty. Miksi täällä vaietaan.

        Vihjeeseen ei siten välttämättä saa Ekin tai Jaskan kommentteja.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Vihjeeseen ei siten välttämättä saa Ekin tai Jaskan kommentteja.

        Kun tiedät, mikä on vihjeen idea, niin loput on aivan omaa saivarteluasi. Minunkaan mielestäni siinä ei ole mitään urputettavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun tiedät, mikä on vihjeen idea, niin loput on aivan omaa saivarteluasi. Minunkaan mielestäni siinä ei ole mitään urputettavaa.

        Samaan tapaan täällä joku toinenkin saivarteli. Uskon, että on muitakin kuin minä ja eräs toinen, jolle vihje ainakin jonkin verran tökkii. Vihjeet voisi laatia niin, ettei saivarteluille jätetä mahdollisuutta.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Vihjeeseen ei siten välttämättä saa Ekin tai Jaskan kommentteja.

        Ehkä poisto johtui siitä, että se ns. rivien välistä viittasi tähän sivustoon. Viittauksia tähän sivustoon on kyllä joskus ennenkin ollut.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Samaan tapaan täällä joku toinenkin saivarteli. Uskon, että on muitakin kuin minä ja eräs toinen, jolle vihje ainakin jonkin verran tökkii. Vihjeet voisi laatia niin, ettei saivarteluille jätetä mahdollisuutta.

        Onneksi on Tapio, eräs toinen ja ehkä vielä joku muukin, jotka pitävät ristikkoteemaa yllä vuorokaudet ja vuodet ympäriinsä. Se lisää tietoisuutta ja tuotteen myyntiä. Silloin tällöin kannattaa julkaista ihan markkinointimielessä jotain "kaukaa haettua" mistä jo luontivaiheessa tietää aiheutuvan keskustelua. Markkinoinnin (viidakkorumpujen paukuttelun) hoitaa keskustelupalstojen väsymättömät aktivistit eikä firmojen tarvitse budjetoida markkinointiin juuri ollenkaan.

        ⊂(◉‿◉)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi on Tapio, eräs toinen ja ehkä vielä joku muukin, jotka pitävät ristikkoteemaa yllä vuorokaudet ja vuodet ympäriinsä. Se lisää tietoisuutta ja tuotteen myyntiä. Silloin tällöin kannattaa julkaista ihan markkinointimielessä jotain "kaukaa haettua" mistä jo luontivaiheessa tietää aiheutuvan keskustelua. Markkinoinnin (viidakkorumpujen paukuttelun) hoitaa keskustelupalstojen väsymättömät aktivistit eikä firmojen tarvitse budjetoida markkinointiin juuri ollenkaan.

        ⊂(◉‿◉)

        Kokeekohan Eki asian noin? Hänhän poisti/poistatti tänä aamuna pari kommenttia. Ne eivät mielestäni rikkoneet Ekin foorumin sääntöjä. Toki viittaus toiseen foorumiin ja maininta vaikenemisesta olivat kiusallisia. Käsittely täällä lienee Ekille kiusallista kuin positiivista markkinointia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kokeekohan Eki asian noin? Hänhän poisti/poistatti tänä aamuna pari kommenttia. Ne eivät mielestäni rikkoneet Ekin foorumin sääntöjä. Toki viittaus toiseen foorumiin ja maininta vaikenemisesta olivat kiusallisia. Käsittely täällä lienee Ekille kiusallista kuin positiivista markkinointia.

        Rikkoivathan ne siellä sääntöjä, koska vastausaikaa on vielä jäljellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rikkoivathan ne siellä sääntöjä, koska vastausaikaa on vielä jäljellä.

        Ratkaisusanaa ei Repe eikä toinen kommentoja kertonut. Repe kertoi vain, että vihjettä on toisaalla käsitelty ja hän ihmetteli, miksi vihjeestä Sanarisin foorumissa on vaiettu.

        Toinen kommentoija kertoi, että ristikossa on muitakin vihjeitä, joiden logiikka ihmetyttää, mutta vihjeitä ei pidä vielä käsitellä. Hän vain vain varoitti, että palkintoristikoihin liittyvää sääntöä ei rikottaisi.

        Poiston syynä voi olla vain kommentin kiusallisuus tai oletus, että olin kirjoittanut nimerkillä Repe. Ip-osoitteet Sanarisilla epäselvissä tapauksissa tarkistetaan ja Eki kyllä ainakin sen tiesi, ettei Repen ip-osoite on minun Wifi-laitteeni ip. Ekillä ei ollut teknistä perustetta poistaa kommenttia ikäänkuin minun kommenttinani.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ratkaisusanaa ei Repe eikä toinen kommentoja kertonut. Repe kertoi vain, että vihjettä on toisaalla käsitelty ja hän ihmetteli, miksi vihjeestä Sanarisin foorumissa on vaiettu.

        Toinen kommentoija kertoi, että ristikossa on muitakin vihjeitä, joiden logiikka ihmetyttää, mutta vihjeitä ei pidä vielä käsitellä. Hän vain vain varoitti, että palkintoristikoihin liittyvää sääntöä ei rikottaisi.

        Poiston syynä voi olla vain kommentin kiusallisuus tai oletus, että olin kirjoittanut nimerkillä Repe. Ip-osoitteet Sanarisilla epäselvissä tapauksissa tarkistetaan ja Eki kyllä ainakin sen tiesi, ettei Repen ip-osoite on minun Wifi-laitteeni ip. Ekillä ei ollut teknistä perustetta poistaa kommenttia ikäänkuin minun kommenttinani.

        Jos joku haluaa täällä olevan kommentoinnin perusteella kommentoida Sanarisin foorumissa, pitää siis varoa, ettei edes vihjaten vihjaa käsittelyyn täällä. Vihjaus tänne saattaa aiheuttaa kommrntin poiston. Ekillä on herkkä "liipasinsormi".


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe