Automaattivaihde-Yaris?

Sara_E.

Onko kokemusta automaattivaihteisesta Yariksesta?

Tämänhetkinen kulkuvälineeni on vasta 16 vuoden ikäinen Nissan mutta peltipuolen asiantuntijani Mr. Hitsaaja ilmoitti ei kykenevänsä enää varmistamaan sen läpimenoa katsastuksesta.

Ei kun kauppaan. Tarjottelevat vm 2000 Yarista automaattivaihteisena. Koeajo teki hyvän vaikutelman, olin jo testaillut Corollaa ja olikohan se Carina.

Tuovatko automaattivaihteet ongelmia??

10

7632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakas

      Ei automaattivaihteisto tuo sen enempää ongelmia, kuin manuaalikaan, jos se on huollettu säännöllisesti eli vaihteistoöljyt vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti. Itse asiassa automaattilaatikkoa on vaikeampi rikkoa ajamalla.

      • Automaatti

        Ite ajelin automaatilla muutaman vuoden.

        Ei automaattivaihteistoon juurikaan öljyjä vaihdella kuin tietyissä tapauksissa joita on esim:kun ajelee kokoajan kaupunkiajoa tai paljon erityisen raskaissa olosuhteissa.

        Automaattilaatikolla on helpompi ajaa varsinkin kaupunkiajoa mutta siihen sen edut loppuukin.

        Pensaa kuluu maantiellä litran enemmän ja kaupungissa ainakin kolme litraa enemmän satasella.

        Automaattilaatikon saa hajotettua helposti(vahingossa tai tietämättään) ja sen korjaus tai uusiminen maksaa todella paljon.
        Vahinkoja voi tapahtua kun ei osaa pitää kättään pois kepiltä auton liikkuessa ja esim: vapaalla ajoa laatikko ei kauaa kestä.


      • Expat
        Automaatti kirjoitti:

        Ite ajelin automaatilla muutaman vuoden.

        Ei automaattivaihteistoon juurikaan öljyjä vaihdella kuin tietyissä tapauksissa joita on esim:kun ajelee kokoajan kaupunkiajoa tai paljon erityisen raskaissa olosuhteissa.

        Automaattilaatikolla on helpompi ajaa varsinkin kaupunkiajoa mutta siihen sen edut loppuukin.

        Pensaa kuluu maantiellä litran enemmän ja kaupungissa ainakin kolme litraa enemmän satasella.

        Automaattilaatikon saa hajotettua helposti(vahingossa tai tietämättään) ja sen korjaus tai uusiminen maksaa todella paljon.
        Vahinkoja voi tapahtua kun ei osaa pitää kättään pois kepiltä auton liikkuessa ja esim: vapaalla ajoa laatikko ei kauaa kestä.

        "Pensaa kuluu maantiellä litran enemmän ja kaupungissa ainakin kolme litraa enemmän satasella."
        Piti paikkansa joskus kauan, kauan sitten. Ei enää.

        Miten h******ssä automaattilaatikon saa rikki normaalissa käytössä? Ei mitenkään. Ja Peku hyvä, miksi ihmeessä joku ajelisi automaatilla vapaavaihteella?!?

        Automaattivaihteisto on ainoa oikea vaihteisto henkilöautoon.


      • Peku ´
        Expat kirjoitti:

        "Pensaa kuluu maantiellä litran enemmän ja kaupungissa ainakin kolme litraa enemmän satasella."
        Piti paikkansa joskus kauan, kauan sitten. Ei enää.

        Miten h******ssä automaattilaatikon saa rikki normaalissa käytössä? Ei mitenkään. Ja Peku hyvä, miksi ihmeessä joku ajelisi automaatilla vapaavaihteella?!?

        Automaattivaihteisto on ainoa oikea vaihteisto henkilöautoon.

        Pensan kulutus on sellanen.
        Kyllähän itse tietää mitä automaatilla ei saa tehdä ja silloin se kestää mutta itse olen huomannut että nämä asiat pitää moneen kertaa selittää niille joille autoaan lainaa.


      • juttu-
        Peku ´ kirjoitti:

        Pensan kulutus on sellanen.
        Kyllähän itse tietää mitä automaatilla ei saa tehdä ja silloin se kestää mutta itse olen huomannut että nämä asiat pitää moneen kertaa selittää niille joille autoaan lainaa.

        Manuaalivaihteiston käytössä sitä neuvomista vasta piisaakin!


      • Peku ´
        juttu- kirjoitti:

        Manuaalivaihteiston käytössä sitä neuvomista vasta piisaakin!

        Mutta manuaalivaihteiston opetus sisältyy autokouluun joten se täällä suomessa kuuluu jo lähes yleissivistykseen.

        Manuaalivaihteistoa on vaikea hajottaa vaikka tahallaan yrittäisi sillä kytkin siinä ehkä ekana hajoaa.

        Manuaalilaatikon korjaus myös onnnistuu useimmilta korjaamoilta kun taas automataattia ei aleta edes korjaamaan monellakaan merkkikorjaamolla.

        Automaattialaatikoita korjaavat jotkut Amerikan-Autokorjaamot ja muut yksityiset "virittelijät".

        Mutta kyllähän se Automaatti tosiaan kestää jos ei ajatuksissaan töpeksi eikä lainaa tietämättömille.


      • loota
        Peku ´ kirjoitti:

        Mutta manuaalivaihteiston opetus sisältyy autokouluun joten se täällä suomessa kuuluu jo lähes yleissivistykseen.

        Manuaalivaihteistoa on vaikea hajottaa vaikka tahallaan yrittäisi sillä kytkin siinä ehkä ekana hajoaa.

        Manuaalilaatikon korjaus myös onnnistuu useimmilta korjaamoilta kun taas automataattia ei aleta edes korjaamaan monellakaan merkkikorjaamolla.

        Automaattialaatikoita korjaavat jotkut Amerikan-Autokorjaamot ja muut yksityiset "virittelijät".

        Mutta kyllähän se Automaatti tosiaan kestää jos ei ajatuksissaan töpeksi eikä lainaa tietämättömille.

        ainakin hellsingissä huomannu automaatin pätevyyden. 5 km matkaan 40 min ja 15 kpl liikennevaloja. ei tarvii seisoo kytkimen päällä. manuaalilaatikko ei oikein tykkää luistattamisesta.


      • ville.
        loota kirjoitti:

        ainakin hellsingissä huomannu automaatin pätevyyden. 5 km matkaan 40 min ja 15 kpl liikennevaloja. ei tarvii seisoo kytkimen päällä. manuaalilaatikko ei oikein tykkää luistattamisesta.

        Minulla on ollut vuodesta -87 automaattilaatikko, ensin Camry, sitten Mazda626, jolla vaimo nyt ajaa, ajettu yli 300.000 km ,mulla nyt Mazda 6, ajettu 110.000, eikä vanhaa hävitetä, on vielä eka pakoputkikin vanhassa 98- mallissa . Ei automaattia saa edes äkkinäiset ajajat rikki, eikä automaattilaatikoihin vaihdeta öljyjä, vain tarkastus.


      • Anonyymi
        Automaatti kirjoitti:

        Ite ajelin automaatilla muutaman vuoden.

        Ei automaattivaihteistoon juurikaan öljyjä vaihdella kuin tietyissä tapauksissa joita on esim:kun ajelee kokoajan kaupunkiajoa tai paljon erityisen raskaissa olosuhteissa.

        Automaattilaatikolla on helpompi ajaa varsinkin kaupunkiajoa mutta siihen sen edut loppuukin.

        Pensaa kuluu maantiellä litran enemmän ja kaupungissa ainakin kolme litraa enemmän satasella.

        Automaattilaatikon saa hajotettua helposti(vahingossa tai tietämättään) ja sen korjaus tai uusiminen maksaa todella paljon.
        Vahinkoja voi tapahtua kun ei osaa pitää kättään pois kepiltä auton liikkuessa ja esim: vapaalla ajoa laatikko ei kauaa kestä.

        Puhuu kädetön...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuu kädetön...

        Ja aivoton vastaa 2005-2008 kirjoitettuun ketjuun!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe