Lähivanhempi

Anonyymi-ap

Kun on ollut yhteishuoltajuus ( lapsi jo täysi-ikäinen) voiko lähivanhempi vaihtaa vaan lapsen sukunimen? Ollut 16v silloin. Erosta on useampi vuosi jo ja molemmilla uudet kumppanitkin. Surullista on myös sivusta katsoa kuinka tää äiti mustamaalaa lapsensa isän sekä tämän vaimon ja kaikintavoin myrkyttää tämän lapsen mielen kunhan vaan ei mitään välejä ole. Mitään ei kuitenkaan voi koska puhutaan jo täysi ikäisestä ihmisestä. Mitähän hälle voisi puhua ..

5

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aikuinen lapsi tekee itse päätökset, ei hän enää kuuntele vanhempiensa sähläämisiä.
      16 vuotiaan nimeä ei tuosta vaan vaihdeta , häneltä kysytään haluaako vaihtaa nimensä.
      Nimi, kun nimi ei sillä ole mitään merkitystä.
      Tämä aikuinen lapsi päättää ihan itse haluaako olla vanhempiensa kanssa tekemisissä.

• Anonyymi

Sillä mustamaalauksella vahingoittaa ainoastaan omaa lastaan, sillä luulisin ettei hänen exänsä laita suurta painoa hänen jutuilleen, kun tietää ja tuntee hänet.
      Kunhan ihmiset ymmärtäisivät että lasten mieltä ei saa myrkyttää toisen vanhemman haukkumisella , vaan ennemmin kannustaa lasta siinä että hänellä on lupa rakastaa molempia vanhempiaan ilman että toinen aiheuttaa syyllisyyden tunteita lapselle joka kuitenkin sisimmässään rakastaa sitä toistakin jota haukutaan .
      Nämä tälläisen haukkumis tapaukset ovat ala-arvoista touhua , ja se pitäisi olla lailla kiellettyä

• Anonyymi

Kerro pojalle miten tärkeä hän on sinulle ,
      Kamalaa tuo että entisten puolisoiden pitää olla sellaisissa väleissä kun kerroit.
      Itse avioerolapsi ja tiedän miltä se tuntuu kun toista puolisoa haukutaan, ja ei käsitetä että lapsen on saatava rakastaa molempia vanhempiaan yhtäpaljon. Normaalit äidit jopa kannustavat poikiaan olemaan isän luona koska ymmärtävät lapsiaan ja heidän kaipuunsa isään.
      Niin että ainut tapa lähestyä poikaa ja puhua hänelle kuin mies miehelle asioista mutta ei yhtäkään pahaa sanaa hänen äidistään. Vaikka itse tunnet häntä kohtaan miten tunnet, mutta lapsen ei tarvitse jakaa sitä tunnetta .
      Toivon mukaan poika on niin aikuinen että alkaa ymmärtämään että takanapuhuminen isästä ei ole okay koskaan.
      Mitä tulee nimen vaihtoon niin poika saa päättää sen itse jos haluaa vaihtaa.

• Anonyymi

Minä jo näytin olevani varma että lapsi on poika jostain kumman syystä , mutta voihan hän olla tyttökin .

• Anonyymi

Samma ilkeilyä osaa nimenomat aikuiset tytäret kun hännen vanhempansa ei jaksa enää hänelle olla yleistalouskonen.Joutu vaan itse otta vastun omasta elämästä ja perheestän.mitä tulee nimen vaihdot? Siellä virkatodistus pyörii aina entinen se ja se sukunimi,etunimikin jos vahdettu?.Joten nimen muutoksissa ei etunimi sukunimi koskaan katoa pois.Aivan samoin kun on tyytö nimi. Avioreoissa jos kasi,tulee nekin sukunimet virkatoditukseen kuin se nimi jos taas uusi aviolitto. Nimistä et koskaan viralliset paperit pääse eroon,

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      17
      4633
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1692
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      281
      1558
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1514
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      243
      1388
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1150
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1120
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1089
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1044
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1023
    Aihe