KIITOSKORTIT???

viime vuoden ylioppilas

YO!

mulla oli viime keväänä mielettömän upeat ylioppilasjuhlat ja meni tosi railakkasti.. Jätin kuitenkin menemättä valokuvaukseen koska se olis maksanu niin sa*tanan paljon, (mutsini ois tosin maksanu, mutta en antanut).. Kiitoskortitkin jätin teettämättä ja lähettämättä. Mielestäni ne eivät olleet mitään kauhean olennaisia.. Vieraat saivat kiitosta siitä että saivat syödä ja juoda niin paljon kuin halusivat... joten siinä heille mun kiitos.. musta tehtiin tosi paljon kuvia kuitenkin digikameralla, joten kuvia on.. mutta ei ammattilaisen tekemiä..

teinkö typerästi kun en lähettänyt kiitoskortteja..? onko kaikki nyt vitun loukkaantuneita.. jos multa kysyttäis niin mua evvk.. että lähettikö mulle joku sellasen kiitoskortin tai ei.. mutta mutta... ihmiset on erilaisia..

kommmetteja kiitos! ;)

8

1447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Primrose

En minä ainakaan muista saaneeni kuin yhden kiitoskortin kaikista niistä juhlista ja pippaloista, jossa olen ollut enkä ole sellaisia kaivannutkaan. Olen sanonut sanottavani aina paikan päällä ja porukat on siellä kiitelleet tulosta ja lahjoista, mikä on riittänyt minulle oikein mainiosti.

Aion kyllä itse laittaa kiitoskortit yo-juhlien jälkeen ihan vaikka varmuuden varalle, jos joukossa on joku niuho, joka haluaa saada kiitoksensa erikseen paperilla. Ja onhan se varmaan niillekin kiva muisto, kuva miusta yo-päivänä. Ajattelin tehdä kortit itse, niistä tulee silloin persoonallisemmat ja saa halvemmalla.

• yo-97

Mielestäni teit vähän tyhmästi, mutta tehty mikä tehty. Kiitoskortti nyt vaan kuuluu tapoihin ja jos rahasta on tiukkaa, niin olisi ne vaikka voinut tehdä itse. Minä en varmaan edes huomaisi, jos joku sukulainen jättäisi kiitoskortin lähettämättä, mutta monille, varsinkin vanhemmille ihmisille, ne ovat tärkeitä. Omasta suvusta tunnen ihmisiä, jotka olisivat varmasti loukkaantuneet, jos kiitoskorttia ei olisi näkynyt.

Joten en tiedä ovatko sukulaisesi loukkaantuneita, ehkä ovat ehkä eivät. Turvallinen veikkaus on, että muutama on loukkaantunut, jokunen on asiaa ihmetellyt ja osa ei edes huomannut. Parikymppisenä olemisessa on se ikävä puoli, että aletaan olettaa jo aikuismaisia käytöstapoja, mutta ne eivät välttämättä tule luonnostaan. (Tosin eivät tule aina vanhemmillekaan, mutta se onkin eri juttu.)

• viime vuode...

Minun yo-juhlissani ei ollut yhtä ainuttakaan sukulaista mukana. jos olisi ollut, olisin ehkäpä muistanutkin heitä jollakin kiitoskortilla.. (En ole nim. alk. suomalainen)

Että sellaista.. pelkästään vanhempien ystäviä oli kutsuttu.. joita en edes tunne kunnolla.. yhteensä oli n. 40 henkilöä.

Tämä on muutenkin vain tällainen suomalainen tapa mielestäni tehdä Yo-juhlista ja valokuvauksesta niin s u u r i juttu.. lakin saanut on mielestäni nykyään jo niin sama juttu kuin esim peruskoulun suorittanut. tämä lakkiasjutskakin on niin tällasta "pinnallista potaskaa".. evvk. VARSINAINEN opiskelu alkaa ylioppilaalle vasta lukion jälkeen. kun valmistun esim. Ekonomiksi niin SE on sitten jo jotakin.. Nyt tässä vaiheessa on vielä niin turha esittää mitään "sankaria".

• yo-97
        viime vuode... kirjoitti:

Minun yo-juhlissani ei ollut yhtä ainuttakaan sukulaista mukana. jos olisi ollut, olisin ehkäpä muistanutkin heitä jollakin kiitoskortilla.. (En ole nim. alk. suomalainen)

Että sellaista.. pelkästään vanhempien ystäviä oli kutsuttu.. joita en edes tunne kunnolla.. yhteensä oli n. 40 henkilöä.

Tämä on muutenkin vain tällainen suomalainen tapa mielestäni tehdä Yo-juhlista ja valokuvauksesta niin s u u r i juttu.. lakin saanut on mielestäni nykyään jo niin sama juttu kuin esim peruskoulun suorittanut. tämä lakkiasjutskakin on niin tällasta "pinnallista potaskaa".. evvk. VARSINAINEN opiskelu alkaa ylioppilaalle vasta lukion jälkeen. kun valmistun esim. Ekonomiksi niin SE on sitten jo jotakin.. Nyt tässä vaiheessa on vielä niin turha esittää mitään "sankaria".

Suomessa on tosiaan tehty ylioppilaaksi pääsystä iso juttu, mutta ei kai siitä mitään haittaakaan ole. Mun mielestäni kannattaa juhlia, ei se nyt niin suurta syytä tarvitse. Onhan täällä ripillepääsykin iso juttu, vaikkei se mitenkään vaikeaa ole. Kunhan on vain jonkinlainen rituaali ja rituaaliin nyt jostain syystä kuuluu lähetellä kiitoskortteja. (Itseasiassa kulttuuriin kuuluu kiittäminen, eli jos juhliisi tulee vieraita ja tuovat lahjoja, niin heitä usein kiitetään jälkikäteen jollain tavalla. Kiitoskortti on yksi tapa.)

Vilpittömästi kunnioitan ylioppilaaksi ja muita valmistuvia, sillä onhan se kuitenkin saavutus. Ei se ole mielestäni mitään erityistä sankarin esittämistä, suotakoon itse kullekin silloin tällöin päivä keskipisteenä. Elämässä tarvitsee mielestäni silloin tällöin juhlaa. Lisäksi ylioppilaaksi valmistumiseen liittyy usein jonkinlainen "aikuistumisriitti", kun monet muuttavat lukion jälkeen pois kotoa.

• kyllä
        yo-97 kirjoitti:

Suomessa on tosiaan tehty ylioppilaaksi pääsystä iso juttu, mutta ei kai siitä mitään haittaakaan ole. Mun mielestäni kannattaa juhlia, ei se nyt niin suurta syytä tarvitse. Onhan täällä ripillepääsykin iso juttu, vaikkei se mitenkään vaikeaa ole. Kunhan on vain jonkinlainen rituaali ja rituaaliin nyt jostain syystä kuuluu lähetellä kiitoskortteja. (Itseasiassa kulttuuriin kuuluu kiittäminen, eli jos juhliisi tulee vieraita ja tuovat lahjoja, niin heitä usein kiitetään jälkikäteen jollain tavalla. Kiitoskortti on yksi tapa.)

Vilpittömästi kunnioitan ylioppilaaksi ja muita valmistuvia, sillä onhan se kuitenkin saavutus. Ei se ole mielestäni mitään erityistä sankarin esittämistä, suotakoon itse kullekin silloin tällöin päivä keskipisteenä. Elämässä tarvitsee mielestäni silloin tällöin juhlaa. Lisäksi ylioppilaaksi valmistumiseen liittyy usein jonkinlainen "aikuistumisriitti", kun monet muuttavat lukion jälkeen pois kotoa.

kyllä tuo oli ihan totta mitä kirjoitit..

Asun kylläkin vielä kotona, kun opiskelupaikkakin on samalla paikkakunnalla...

SE on myöskin aika ihmeellistä että suomessa on tällainen muotivillitys ""kotoa poismuuttamisessa"".. Jo lukiolaiset muuttavat pois kotoa.. ja ihmetellään TOD paljon sitä jos asutaan esim 18-19vuotiaina vielä kotona..

Muissa maissa tämä ei ole niin suuri muoti.. Jos opiskelupaikka on samassa kaupungissa.. niin tottakai sitä asutaan kotona.. vai mitä? Se on sitten eri asia jos on vaikka tyttöystävä jonka kanssa haluaa asua yhdessä... mutta yksin sitä on tylsä mihinkään lähteä.. :P

• Sarre

Itse lähetin valokuvallisen kiitoskortin kummeille ja lähimmille sukulaisille. Muut saivat lukea kiitokset lehti-ilmoituksestani.

• On erilaisia joo.
      Mun suku ja ystävät ainakaan ei edes odota mitään kiitoskortteja. Ja jos sellaiset lähettäisen niin ne miettis vaan et mitä v***a :)
      Onneks ei kuulu niuhoja lähipiiriin

• Siru

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      84
      4282
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      30
      3211
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      170
      2590
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      1976
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1482
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1376
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1150
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      1009
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      960
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      862
    Aihe