Viitasaarelainen koulukiusaaja jeesustelee

Anonyymi-ap

https://yle.fi/a/74-20005030

Kolme vuotta nokkimista jouduin kestämään. Kiitos kauheasti Henkku. Toivottavasti lapset oppii paremmin Kultaisen säännön kuin isi. Tuollaisten tyyppien takia toivoo Helvetin olevan olemassa.

27

1899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ikävä juttu! Toivottavasti koulut on puuttunut kiusaamiseen.Sanonta on paha saa palkkansa.

    • Anonyymi

      😔😔😔😔😔

    • Anonyymi

      Eiköhän asia olisi pitänyt nostaa esiin sen tapahtuessa eikä vuosien päästä huudella jossain keskustelupalstalla...

      • Anonyymi

        Törkeästi sanottu!
        Luuletko että koulukiusaaminen loppuu sillä että uhri "nostaa asian esiin"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Törkeästi sanottu!
        Luuletko että koulukiusaaminen loppuu sillä että uhri "nostaa asian esiin"?

        Olen itse ollut koulukiusattu vuosien ajan. En kanna kaunaa kiusaajilleni, vaan olen pystynyt käsittelemään asian. Mitenkähän helvettiin toivotteleminen sitten poistaa kiusaamisen???
        Kyllä viitasaarelainen "sivistystaso" käy ilmi, kun näitä palstoja lukee....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse ollut koulukiusattu vuosien ajan. En kanna kaunaa kiusaajilleni, vaan olen pystynyt käsittelemään asian. Mitenkähän helvettiin toivotteleminen sitten poistaa kiusaamisen???
        Kyllä viitasaarelainen "sivistystaso" käy ilmi, kun näitä palstoja lukee....

        Aika vaikea uskoa että olisit systemaattisen, vuosia kestäneen koulukiusaamisen uhri.. tai ehkä olet mieleltäsi supermies.
        Sanoiko joku että helvettiin toivottaminen poistaa kiusaamisen? Kiusaaja päättää kiusata, uhri päättää miten asian käsittelee. Jos hän haluaa kertoa oman tarinansa koko maailmalle, hänellä on siihen oikeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vaikea uskoa että olisit systemaattisen, vuosia kestäneen koulukiusaamisen uhri.. tai ehkä olet mieleltäsi supermies.
        Sanoiko joku että helvettiin toivottaminen poistaa kiusaamisen? Kiusaaja päättää kiusata, uhri päättää miten asian käsittelee. Jos hän haluaa kertoa oman tarinansa koko maailmalle, hänellä on siihen oikeus.

        Olen kyllä ihan supernainen. Ja Viitasaari onkin koko maailma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kyllä ihan supernainen. Ja Viitasaari onkin koko maailma.

        Mutta JOS hän haluaisi kertoa tarinansa koko maailmalle, hänellä olisi siihen täysi oikeus.
        Se että on kertonut kokemuksestaan muutamalle suomi24 sivustoa lukevalle viitasaarelaiselle ei pitäisi olla kenellekään ongelma. Sinullekaan.
        Se että vihjailet uhrin olevan sivistymätön kertoo enemmän sinusta.


    • Anonyymi

      Kooulukiusaaja, työpaikkakiusaaja jne. malli opitaan kotona. jossa asiat ei ole niin kuin pitää.

    • Anonyymi

      Kyllä tieto leviää.

    • Anonyymi

      Olin koulukiusattu. Vasta aikuisiällä ymmärsin omaa käyttäytymistäni. Sain huomion muilta vain kun kiusasivat, haukkuivat tai antoivat lumipesun. En kokenut sitä mukavana, mutta nuo tilanteet olivat oikeastaan ainoat kun joku minulle jotain koulussa puhui. Vapaa-ajalla oli serkku joka oli ystävällinen ja leikittiin. Välillä myös painittiin.

      En ala-asteen jälkeen sopeutunut joukkoon, koska ei ollut muotivaatteita, uusimpia pelikonsoleita eikä myöskään kiinnostusta urheiluun. Isä oli kuollut kun olin 3 vuotias enkä juurikaan häntä muista. Isä hahmoa ei myöskään perhepiiristä tullut eikä löytynyt.

      Lapsena en asioita ymmärtänyt enkä osannut käsitellä. En myöskään äidille koskaan kertonut miltä minusta tuntuu. Hänellä oli omasta takaa tarpeeksia vaikeuksia. Alkoholinkin kanssa...

      Ehkä olisin saanut kaverin tai pari, jos olisin kehdannut kutsua jonkun kotiini leikkimään, mutta en kehdannut. Koti oli aina sekainen ja likainen. Häpesin sitä. Yritin toki muksuna auttaa sen siivoamisessa. Mutta ei röökin tahraamat tapetit kirkastunut tai rikkinäiset ovet korjaantunut vaikku kuinka pyyhin.

      • Anonyymi

        Niin juuri, kiusatun oma syy. Mitäs on sellainen kun on..
        Voi luoja että vielä tänäkin päivänä saa rautalangasta vääntää mikä on oikein ja mikä väärin🤦‍♂️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri, kiusatun oma syy. Mitäs on sellainen kun on..
        Voi luoja että vielä tänäkin päivänä saa rautalangasta vääntää mikä on oikein ja mikä väärin🤦‍♂️

        Olen vuosimallia 83... En tue kiusaamista ja tuomitsen sen täysin. Lapsena syitä en vain ymmärtänyt. Vanhemmalla iällä kun olen syitä miettinyt olen tullut tuohon tulokseen omalla kohdallani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vuosimallia 83... En tue kiusaamista ja tuomitsen sen täysin. Lapsena syitä en vain ymmärtänyt. Vanhemmalla iällä kun olen syitä miettinyt olen tullut tuohon tulokseen omalla kohdallani.

        Etkä näytä ymmärtävän syitä vieläkään.
        Kiusaaminen on aina kiusaajan syy.
        Joko hän voi pahoin koska kotona kohdellaan niin huonosti tai on hirveät oltavat. Tai sitten kotona opetetaan puhumaan muista halveksien ja pidetään itseä muita parempana ihmisenä. Itsetunto on niin huono, että mennään kuin lammas jonkun "koviksen" perässä, osallistutaan kiusaamiseen ja toivotaan ettei itse tulla kiusatuksi.
        Normaalille ihmiselle ei tulisi mieleenkään, että jos joku on vaikka pullea, lyhyt, ujo, kiero silmäinen tai haisee p""kalle niin sille pitäisi mennä sanomaan siitä. Tai heittää lumihankeen.
        Ei pysty käsittämään. En ymmärtänyt lapsenakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä näytä ymmärtävän syitä vieläkään.
        Kiusaaminen on aina kiusaajan syy.
        Joko hän voi pahoin koska kotona kohdellaan niin huonosti tai on hirveät oltavat. Tai sitten kotona opetetaan puhumaan muista halveksien ja pidetään itseä muita parempana ihmisenä. Itsetunto on niin huono, että mennään kuin lammas jonkun "koviksen" perässä, osallistutaan kiusaamiseen ja toivotaan ettei itse tulla kiusatuksi.
        Normaalille ihmiselle ei tulisi mieleenkään, että jos joku on vaikka pullea, lyhyt, ujo, kiero silmäinen tai haisee p""kalle niin sille pitäisi mennä sanomaan siitä. Tai heittää lumihankeen.
        Ei pysty käsittämään. En ymmärtänyt lapsenakaan.

        Tuntuu että sinä et ymmärrä.

        En muista mistä kiusaaminen alkoi. Syrjäydyin kuitenkin muista oppilaista about 4 luokalla. Ei ollut yksittäistä kiusaajaa vaan kyllä siihen osallistui useamman ikäpolven oppilaat. Eikä se ollut aina kiusaamista. Kavereita en kuitenkaan alakoulu aikana 3lk jälkeen enää saanut. Välitunnit olin yksin.

        Ei minua kukaan jahdannut tai silmätikukseen ottanut. Mutta jos yritin osallistua muiden kanssa leikkeihin minut "pullautettiin" pois tai ei otettu ollenkaan mukaan. Olin liian erillainen. En osannut vitsailla tai puolustaa itseäni. Monesti turhauduin välitunnin lopulla ja kerjäsin "verta nenästäni." Loppu tulema yleensä oli, että joku sitä tarjosi.

        Sama jatkui ylä-asteella. Mutta siinä vaiheessa minulla oli jo maine, että piekse jos kiinni saat. En ketään aidosti satuttanut koskaan. Eikä minuakaan fyysisesti yleensä sattunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu että sinä et ymmärrä.

        En muista mistä kiusaaminen alkoi. Syrjäydyin kuitenkin muista oppilaista about 4 luokalla. Ei ollut yksittäistä kiusaajaa vaan kyllä siihen osallistui useamman ikäpolven oppilaat. Eikä se ollut aina kiusaamista. Kavereita en kuitenkaan alakoulu aikana 3lk jälkeen enää saanut. Välitunnit olin yksin.

        Ei minua kukaan jahdannut tai silmätikukseen ottanut. Mutta jos yritin osallistua muiden kanssa leikkeihin minut "pullautettiin" pois tai ei otettu ollenkaan mukaan. Olin liian erillainen. En osannut vitsailla tai puolustaa itseäni. Monesti turhauduin välitunnin lopulla ja kerjäsin "verta nenästäni." Loppu tulema yleensä oli, että joku sitä tarjosi.

        Sama jatkui ylä-asteella. Mutta siinä vaiheessa minulla oli jo maine, että piekse jos kiinni saat. En ketään aidosti satuttanut koskaan. Eikä minuakaan fyysisesti yleensä sattunut.

        Järkyttävää luettavaa😞
        Olet tuon ikäinen ja vieläkin puolustelet kiusaajiasi. Ulkopuolelle jättäminen on kiusaamista. Ulos "pullauttelu" on kiusaamista.
        En tunne sinua enkä tiedä oletko nepsy, mutta se tulee mieleen tuosta kun kerrot että et osannut vitsailla etkä puolustaa itseäsi.
        Myöskin tuo "veren nenästä kaivaminen" viittaisi siihen. Liika kuormitus turhauttaa ja viimein "keittää yli".
        Lapsille opetetaan kotona hyväksymään erilaisuutta. Myös päivähoidossa ja koulussa, toivon mukaan tänä päivänä opetetaan sitä. Kerrotaan, että tuo on tuollainen ja sinä tällainen ja kumpikin on ihan yhtä ok.
        Nykäistään koulussa hihasta sitä hiljaista: "Tuu meidän kaa"
        Tai sitten ei opeteta. Jopa kielletään omia lapsia leikkimästä jonkun tietyn lapsen kanssa.
        Sinä et tehnyt mitään väärää. Sinussa ei ollut mitään vikaa. Ympäristösi oli todella sairas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkyttävää luettavaa😞
        Olet tuon ikäinen ja vieläkin puolustelet kiusaajiasi. Ulkopuolelle jättäminen on kiusaamista. Ulos "pullauttelu" on kiusaamista.
        En tunne sinua enkä tiedä oletko nepsy, mutta se tulee mieleen tuosta kun kerrot että et osannut vitsailla etkä puolustaa itseäsi.
        Myöskin tuo "veren nenästä kaivaminen" viittaisi siihen. Liika kuormitus turhauttaa ja viimein "keittää yli".
        Lapsille opetetaan kotona hyväksymään erilaisuutta. Myös päivähoidossa ja koulussa, toivon mukaan tänä päivänä opetetaan sitä. Kerrotaan, että tuo on tuollainen ja sinä tällainen ja kumpikin on ihan yhtä ok.
        Nykäistään koulussa hihasta sitä hiljaista: "Tuu meidän kaa"
        Tai sitten ei opeteta. Jopa kielletään omia lapsia leikkimästä jonkun tietyn lapsen kanssa.
        Sinä et tehnyt mitään väärää. Sinussa ei ollut mitään vikaa. Ympäristösi oli todella sairas.

        En puolustele tapahtunutta. Haluan vain tuoda esille seikan, että vika ei aina ole kahden välinen. Lapsena ei välttämättä asioita ymmärrä kiusaajat eikä uhritkaan. Ymmärrys asioihin tulee vasta myöhemmin. Heitin puujunalla päiväkodissa kaveria päähän. Heittäisinkö aikuisena jakoavaimella työkaveria päähän? No en ole heittänyt.

        Ei minulla lapsena kotona asiat ollut ajan standardien mukaiset. Mutta ei ne ollut monella muullakaan. Lama ja sitä edeltänyt aika jätti jälkensä moniin perheisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puolustele tapahtunutta. Haluan vain tuoda esille seikan, että vika ei aina ole kahden välinen. Lapsena ei välttämättä asioita ymmärrä kiusaajat eikä uhritkaan. Ymmärrys asioihin tulee vasta myöhemmin. Heitin puujunalla päiväkodissa kaveria päähän. Heittäisinkö aikuisena jakoavaimella työkaveria päähän? No en ole heittänyt.

        Ei minulla lapsena kotona asiat ollut ajan standardien mukaiset. Mutta ei ne ollut monella muullakaan. Lama ja sitä edeltänyt aika jätti jälkensä moniin perheisiin.

        Kyllä sinä nyt selvästi puolustelet kiusaajiasi.
        Koska niin moni osallistui siihen niin uskot että sinussa on täytynyt olla jotain vikaa oikeasti.
        Totta, ajat olivat erilaiset silloin, mutta tänä päivänä toivoisin ettei kukaan aikuinen sanoisi, että no olihan minussa kaikenlaista vikaa.
        Nykyään aikuiset ihmiset osaavat opettaa lapsilleen (jos haluavat) kuinka kaikki olemme erilaisia ja ihan yhtä hyviä. Tiedon puutteesta ymmärtämättömyys ei voi johtua. Se on normaalia lasten kasvatusta, ei sen kummempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä nyt selvästi puolustelet kiusaajiasi.
        Koska niin moni osallistui siihen niin uskot että sinussa on täytynyt olla jotain vikaa oikeasti.
        Totta, ajat olivat erilaiset silloin, mutta tänä päivänä toivoisin ettei kukaan aikuinen sanoisi, että no olihan minussa kaikenlaista vikaa.
        Nykyään aikuiset ihmiset osaavat opettaa lapsilleen (jos haluavat) kuinka kaikki olemme erilaisia ja ihan yhtä hyviä. Tiedon puutteesta ymmärtämättömyys ei voi johtua. Se on normaalia lasten kasvatusta, ei sen kummempaa.

        Jotenkin vaikuttaa että sä oot sellanen jonka mielestä vika on kaikissa muissa päitsi teikäläisessä. Olisiko ehkä peiliin katsomisen paikka???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin vaikuttaa että sä oot sellanen jonka mielestä vika on kaikissa muissa päitsi teikäläisessä. Olisiko ehkä peiliin katsomisen paikka???

        Kiusaajaan kolahti..🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiusaajaan kolahti..🤭

        Ootko nettikiusaaja vai muuten vaan jankkaat???


      • Anonyymi

        Sama täällä. Kaikenlaista kokeilin, mutta vähiin jäi kaverit. Koulun ulkopuolella oli toki serkkuja ja pari kaveria ihan koulustakin joiden kanssa leikittiin yms. Mutta niillä "koulukavereilla" oli sitten koulussa ne omat kaverit ja hommelit. Niihin en koskaan päässyt mukaan. En kyllä yrittänytkään.


    • Anonyymi

      vaikea kuvitella että joku joutuu kiusatuksi syyttä suotta

      • Anonyymi

        Maailmasta ei tule parempaa paikkaa niin kauan kuin tällaisia ihmisiä on olemassa..🤦‍♂️


    • Anonyymi

      Niin kauan, kun kiusaajia on olemassa niin ihmiset kärsii. Pari päivää sitten oli iltasanomilla juttu jossa äiti teki kokoluokasta rikosilmoituksen kiusaamisen vuoksi.

      Kiusaaminen pitäisi saada kouluista ja työpaikoilta kokonaan pois! Kovempia rangaistuksia kiusaajille. Kiusaajan koulunvaihto pitäisi olla ensimmäinen rangaistus. Monesti kiusattu on sen yhden tai kaksi virhettä tehnyt päätyäkseen kiusatuksi. Koulun pitäisi puuttua näihin.

      • Anonyymi

        Luin saman jutun. pitkälle mennyt. Toivottavasti rikosilmoitus saa koulun ja vanhemmat heräämään. Pelkään vaan että uhrista tulee vielä syrjitympi..................


      • Anonyymi

        Kouluilla pitäisi olla erillinen henkilö, joka hoitaa välituntivalvonnan ja keskittyy siihen mitä siellä tapahtuu. Tutustua lapsiin ja heidän tekemisiinsä. Oppituntien aikana esim. järjestää toimintaa seuraavaa välituntia varten ja perehtyä oppilaiden tarpeisiin. Ei siis väli tunnilla pelaa tai leiki vaan ihan vain seuraa ja juttelee lapsille. Tunti maikat jaksa muutakuin puuttua selkeisiin rikkeisiin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      187
      7436
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4322
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2059
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1681
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe