Finnair lopettanut päivälennot

Anonyymi-ap

Miksi Finski lopetti Dubain päivälennot? Siihen loppui myös meidän Dubain käynnit. Olisi kiva käydä neljännen kerran Dubaissa katsomassa mitä uutta sieltä löytyy. Mutta paluumatkan yölento, ei kiitos. Mennään sitten muualle.

26

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuka vttu nyt matkustaa johonkin mehmettimaahan. Pitäköön Allahinsa.

      • Anonyymi

        Ei se sovikaan kaltaisillesi kaljamahoille, lippispäisille amisraukoille.


    • Anonyymi

      Finnairin keskellä viikkoa lennot ei sopinut. Tultiin Istanbulin kautta.

      • Anonyymi

        Totta, pääseehän sinne muillakin lentoyhtiöillä. Kuten turkkilaisella, jolla sitä paitsi matkustamopalvelu on huipputasoa verrattuna finskiin. Tai flydubai. Emirates Tukholmasta.


    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä Finnair tekee välilaskun reitillä Dubai-Helsinki?! Miksi ihmeessä konetta ei tankata Dubaissa?! Näin voi toimia vain kotimainen aito halpalentoyhtiö Finnair! Onko muka kerosiini halvempaa jossain itäeuroopassa, samoin lentokenttämaksut niin paljon että kannattaa kyykyttää matkustajia välilaskun tekemisellä.

      • Kerrotko lisää tästä välilsakusta, Finnairin lentotiedot kun eivät tuota näytä kertovan?
        Siis niille lentoajoille kun markkinoidaan suoria lentoja H:ki - Dubai.
        Sitten on oma asiansa ne kuukaudet kun kyseiseen kohteeseen ei oletuksellisesti laskelmien mukaan kannata lentää (suoraan) vaan matka koostuu lennosta toiseen maahan ja jatkolennosta sieltä Dubaihin (ja päinvastoin) toisen lentoyhtiön koneella.


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Kerrotko lisää tästä välilsakusta, Finnairin lentotiedot kun eivät tuota näytä kertovan?
        Siis niille lentoajoille kun markkinoidaan suoria lentoja H:ki - Dubai.
        Sitten on oma asiansa ne kuukaudet kun kyseiseen kohteeseen ei oletuksellisesti laskelmien mukaan kannata lentää (suoraan) vaan matka koostuu lennosta toiseen maahan ja jatkolennosta sieltä Dubaihin (ja päinvastoin) toisen lentoyhtiön koneella.

        tai ainakin satunnaisotanta lentoihin niille kuukausille mille suoria lentoja ilmoitetaan olevan, niin ilman mitään välilaskuja lentotiedot olisivat


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kerrotko lisää tästä välilsakusta, Finnairin lentotiedot kun eivät tuota näytä kertovan?
        Siis niille lentoajoille kun markkinoidaan suoria lentoja H:ki - Dubai.
        Sitten on oma asiansa ne kuukaudet kun kyseiseen kohteeseen ei oletuksellisesti laskelmien mukaan kannata lentää (suoraan) vaan matka koostuu lennosta toiseen maahan ja jatkolennosta sieltä Dubaihin (ja päinvastoin) toisen lentoyhtiön koneella.

        Menolento kestää 7h 40 min, paluulento 9 h 5 min. Jostain luin jopa tankkausvälilaskun kentänkin, mutta en enää muista. Ei tuota aikaero selitä muu kuin välitankkaus.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kerrotko lisää tästä välilsakusta, Finnairin lentotiedot kun eivät tuota näytä kertovan?
        Siis niille lentoajoille kun markkinoidaan suoria lentoja H:ki - Dubai.
        Sitten on oma asiansa ne kuukaudet kun kyseiseen kohteeseen ei oletuksellisesti laskelmien mukaan kannata lentää (suoraan) vaan matka koostuu lennosta toiseen maahan ja jatkolennosta sieltä Dubaihin (ja päinvastoin) toisen lentoyhtiön koneella.

        Niin jäi vielä kirjoittamatta, että pääsääntöisesti lentoyhtiöt eivät kerro tankkausvälilaskuista. Poikkeuksena jotkut tilauslentoyhtiöt. Normaalia salailua ja ketkuilua asian salassa pitämiseksi - rehellisyyshän voisi karkottaa matkustajia!


      • Anonyymi

        Koneen tankkaukseen vaikutta max. starttipaino ko. kentältä. Kiitoradan pituus ja ilman lämpötila vaikutta siihen.
        Esim hel-Lanzarote on suoralento mutta Lanzarote- hel on tankkaus Farossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menolento kestää 7h 40 min, paluulento 9 h 5 min. Jostain luin jopa tankkausvälilaskun kentänkin, mutta en enää muista. Ei tuota aikaero selitä muu kuin välitankkaus.

        Onneksi nykytekniikka helpottaa, ei tarvitse luulla/muistaa kun katsoo Flightradarista kaikkien lentojen reitit ja todelliset lentokohtaiset lantoajat.
        Ja sitten kun ihmettelet miten näin voi olla, niin tutustu yläilmakehän suihkuvirtauksiin ja niiden vaikutuksiin lentoihin.

        Dubai - H:kí AY1964
        20.1.2025
        https://www.flightradar24.com/data/flights/ay1964#38cac003
        Lentoaika 8h38min.
        Ei välilaskua.

        H:ki - Dubai AY1963
        19.1.2025
        https://www.flightradar24.com/data/flights/ay1963#38c9725c
        Lentoaika 7h6min
        Ei välilaskua


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Onneksi nykytekniikka helpottaa, ei tarvitse luulla/muistaa kun katsoo Flightradarista kaikkien lentojen reitit ja todelliset lentokohtaiset lantoajat.
        Ja sitten kun ihmettelet miten näin voi olla, niin tutustu yläilmakehän suihkuvirtauksiin ja niiden vaikutuksiin lentoihin.

        Dubai - H:kí AY1964
        20.1.2025
        https://www.flightradar24.com/data/flights/ay1964#38cac003
        Lentoaika 8h38min.
        Ei välilaskua.

        H:ki - Dubai AY1963
        19.1.2025
        https://www.flightradar24.com/data/flights/ay1963#38c9725c
        Lentoaika 7h6min
        Ei välilaskua

        Eli kyseinenlento on aivan täysin "suora" lento ilman välilaskua (sitten löytyy lentovälille myös vaihtolentoja, mutta ne ovat ihan oma asiansa).

        Välilaskua ei kannata liiketaloudellisesti tehdä jos sen voi välttää,.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Eli kyseinenlento on aivan täysin "suora" lento ilman välilaskua (sitten löytyy lentovälille myös vaihtolentoja, mutta ne ovat ihan oma asiansa).

        Välilaskua ei kannata liiketaloudellisesti tehdä jos sen voi välttää,.

        Kiitos. Ja hitsi, enpäs tullut katsoneeksi flightradaria. Finskin aikataulun mukaan paluulento kestäisi abt 9 h ja olen tullut luottaneeksi kerrottuun lentoaikaan.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Eli kyseinenlento on aivan täysin "suora" lento ilman välilaskua (sitten löytyy lentovälille myös vaihtolentoja, mutta ne ovat ihan oma asiansa).

        Välilaskua ei kannata liiketaloudellisesti tehdä jos sen voi välttää,.

        Katselin flightradarin eri lentoaikoja ja tämän yön/aamun lentoa. Ilmeisesti finski on vain varautunut pitkään 9 h lentoaikaan varmuuden välttämiseksi, eipähän tartte maksella myöhästymiskorvauksia. Aika lailla lento kiertelee nykyisin, kuten Egyptin ilmatilan kautta. Ja lentoaika vaihtelee +- puoli tuntia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katselin flightradarin eri lentoaikoja ja tämän yön/aamun lentoa. Ilmeisesti finski on vain varautunut pitkään 9 h lentoaikaan varmuuden välttämiseksi, eipähän tartte maksella myöhästymiskorvauksia. Aika lailla lento kiertelee nykyisin, kuten Egyptin ilmatilan kautta. Ja lentoaika vaihtelee - puoli tuntia.

        Niin, nuo yläilmakehän suihkuvirtaukset ovat suhteellisen hyvin mallinnetut ja lopullinen tarkka lentoreitti saatetaan päättää vasta viimeisimpien tuuliennusteiden mukaan.
        Jos Flightradarista katsoo keskimääräisiä lentoaikoja niin tuolla reitillä meno/paluumatkojen lentoaika-ero on tosiaan lähellä puoltatoista tuntia, tämä keskimäärin mutta koska kyse kuitenkin luonnonilmiöstä joka ei kokoajan pysy samana, niin on turvallisempaa (esim. jatkolentojen suunnittelun takia) laskea aikataulujen lentoajat sieltä hitaamman pään lentoaikojen mukaan.
        Ketään ei haittaa olla vaikka 30min ennen aikataulun mukaista aikaa perillä, mutta 30min. myöhästyminen tästä aikataulusta saattaisi tarkoittaa ettei ehti tekemään suunniteltua koneenvaihtoa.
        Mutta se nyt jokatapauksessa tuolta flightradarista selviää aukottomasti että mitään tankkausvälilaskua tuolla reitillä ei ole.


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Niin, nuo yläilmakehän suihkuvirtaukset ovat suhteellisen hyvin mallinnetut ja lopullinen tarkka lentoreitti saatetaan päättää vasta viimeisimpien tuuliennusteiden mukaan.
        Jos Flightradarista katsoo keskimääräisiä lentoaikoja niin tuolla reitillä meno/paluumatkojen lentoaika-ero on tosiaan lähellä puoltatoista tuntia, tämä keskimäärin mutta koska kyse kuitenkin luonnonilmiöstä joka ei kokoajan pysy samana, niin on turvallisempaa (esim. jatkolentojen suunnittelun takia) laskea aikataulujen lentoajat sieltä hitaamman pään lentoaikojen mukaan.
        Ketään ei haittaa olla vaikka 30min ennen aikataulun mukaista aikaa perillä, mutta 30min. myöhästyminen tästä aikataulusta saattaisi tarkoittaa ettei ehti tekemään suunniteltua koneenvaihtoa.
        Mutta se nyt jokatapauksessa tuolta flightradarista selviää aukottomasti että mitään tankkausvälilaskua tuolla reitillä ei ole.

        Niin ja miksi jonkun mielestä reitti saattaa näyttää oudolta, niin pitää muistaa että tällä hetkellä lentoyhtiöt eivät käytä Venäjän eivätkä Ukrainan ilmatilaa vaan ne kierretään.
        Jos reittejä katsoo ne kulkevat pääsääntöisesti juuri Ukrainan länsirajaa hipoen.


      • Anonyymi

        Eikö ole vaarallista lentää Dubaihin? Sehän on persianlahdella, jossa jatkuvasti isketään eurooppalaisiin kauppalaivoihin. Dubai on Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa, ympärillä sellaiset maat kuin Iran, Irak, Saudi Arabia, Qatar.
        Lennot näiden maiden kautta ovat edullisia mutta siellähän käydään kaiken aikaa sotaa, lähi-idässä.


    • Anonyymi

      Jos haluaa lentää molempiin suuntiin päivälennoilla, Emirates lentää Tukholmasta Dubaihin illalla ja takaisin päivällä. Plus Emirates tarjoaa satakertaa paremman lentokokemuksen ja -palvelun verrattuna kotimaiseen halpalentoyhtiöömme Finnairiin!

      • Anonyymi

        Finnair ankeuttaa, johdon luoma taustalla välkkyvä valhe näkyy läpi.


    • Anonyymi

      Mistähän johtuu, että etelänmatkojen halpalentoja, joissa välilasku tapahtuu jossain Persianlahtea ympäröivien maiden kentillä, saattaa olla Finnairin operoima, vaikka lennon suorittaakin joku muu lentoyhtiö kuin Finnair?

      • Oletuksellisesti kyse on niinsanotuista "codeshare" lennoista jota harrastetaan saman lentoallianssin (eri lentoyhtiöiden muodostamia löyhiä yhteenliittymiä joiden sisällä yhtiöt tekevt yhteistyötä) sisällä.
        Wikipedia kertoo seuraavaa:
        "Code sharing on erityisesti lentoyhtiöiden käyttämä yhteistyömuoto, jossa useat eri lentoyhtiöt markkinoivat samaa lentoa kunkin lentoyhtiön omalla numerolla.[1] Code sharing on yksi lentoyhtiöallianssien, kuten Star Alliance ja Oneworld, perusyhteistyömuodoista. Esimerkiksi monia Finnairin operoimia lentoja markkinoidaan myös British Airwaysin ja American Airlinesin lentonumeroilla."


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Oletuksellisesti kyse on niinsanotuista "codeshare" lennoista jota harrastetaan saman lentoallianssin (eri lentoyhtiöiden muodostamia löyhiä yhteenliittymiä joiden sisällä yhtiöt tekevt yhteistyötä) sisällä.
        Wikipedia kertoo seuraavaa:
        "Code sharing on erityisesti lentoyhtiöiden käyttämä yhteistyömuoto, jossa useat eri lentoyhtiöt markkinoivat samaa lentoa kunkin lentoyhtiön omalla numerolla.[1] Code sharing on yksi lentoyhtiöallianssien, kuten Star Alliance ja Oneworld, perusyhteistyömuodoista. Esimerkiksi monia Finnairin operoimia lentoja markkinoidaan myös British Airwaysin ja American Airlinesin lentonumeroilla."

        Tuossa vielä hieman artikkelia aiheesta:

        https://www.rantapallo.fi/lentomatkailu/yllatyitko-kun-varasit-matkan-ja-lahtoportilla-odottaakin-eri-yhtion-kone-tata-tarkoittaa-lentoyhtion-codeshare-yhteistyo/


    • Anonyymi

      Miten ihmeessä Finnair hieroo Helsinki-Dubai välillä 9 tuntia?! Emirates lentää Tukholmasta hiukka alle 6 tunnin! Samoin Köpiksestä. Ei Vantaan kenttä kovin paljon kauempana reitistä ole verrattuna Arlandaan. Miksi finski siis kiertelee monen mutkan kautta. Emirates lentää suhtkoht suoraan.

      • Anonyymi

        No nyt on Finnair sittenkin tullut järkiinsä ja lentää suoraan Irakin ja Turkin yli. Lentoaika 6-7 h.


      • Kannatta muistaa että maailman tilanne on mitä on, ja ei ole kauhean montaa kuukautta kun tuon alueen tilanne oli sellainen kaikki kaupalliset lennot kiersivät Iranin, Irakin, Syyrian sekä Libanonin ilmatilan, myös tuo kehumasi Emirates teki samoin. Lennot lennettiin tuolloin Egyptin ja Saudiarabian ilmatilojen kautta.
        Nyt taas toistaiseksi lentoyhtiöt lentävät Irakin itarajaa myötäillen turkkiin ja sen kautta eurooppaan ja lentoajat ovat taasen lyhyemmät kaikilla yhtiöillä.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      148
      3955
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

      En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      12
      3511
    3. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

      Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      48
      2952
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

      Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      12
      2902
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

      Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      144
      2531
    6. Teboili alasajo on alkanut

      Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      50
      2204
    7. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      16
      1458
    8. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

      "Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      100
      1410
    9. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

      Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      63
      1314
    10. Oot kyl rakas

      Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      38
      1189
    Aihe