Finnair lopettanut päivälennot

Anonyymi-ap

Miksi Finski lopetti Dubain päivälennot? Siihen loppui myös meidän Dubain käynnit. Olisi kiva käydä neljännen kerran Dubaissa katsomassa mitä uutta sieltä löytyy. Mutta paluumatkan yölento, ei kiitos. Mennään sitten muualle.

26

754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuka vttu nyt matkustaa johonkin mehmettimaahan. Pitäköön Allahinsa.

      • Anonyymi

        Ei se sovikaan kaltaisillesi kaljamahoille, lippispäisille amisraukoille.


    • Anonyymi

      Finnairin keskellä viikkoa lennot ei sopinut. Tultiin Istanbulin kautta.

      • Anonyymi

        Totta, pääseehän sinne muillakin lentoyhtiöillä. Kuten turkkilaisella, jolla sitä paitsi matkustamopalvelu on huipputasoa verrattuna finskiin. Tai flydubai. Emirates Tukholmasta.


    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä Finnair tekee välilaskun reitillä Dubai-Helsinki?! Miksi ihmeessä konetta ei tankata Dubaissa?! Näin voi toimia vain kotimainen aito halpalentoyhtiö Finnair! Onko muka kerosiini halvempaa jossain itäeuroopassa, samoin lentokenttämaksut niin paljon että kannattaa kyykyttää matkustajia välilaskun tekemisellä.

      • Kerrotko lisää tästä välilsakusta, Finnairin lentotiedot kun eivät tuota näytä kertovan?
        Siis niille lentoajoille kun markkinoidaan suoria lentoja H:ki - Dubai.
        Sitten on oma asiansa ne kuukaudet kun kyseiseen kohteeseen ei oletuksellisesti laskelmien mukaan kannata lentää (suoraan) vaan matka koostuu lennosta toiseen maahan ja jatkolennosta sieltä Dubaihin (ja päinvastoin) toisen lentoyhtiön koneella.


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Kerrotko lisää tästä välilsakusta, Finnairin lentotiedot kun eivät tuota näytä kertovan?
        Siis niille lentoajoille kun markkinoidaan suoria lentoja H:ki - Dubai.
        Sitten on oma asiansa ne kuukaudet kun kyseiseen kohteeseen ei oletuksellisesti laskelmien mukaan kannata lentää (suoraan) vaan matka koostuu lennosta toiseen maahan ja jatkolennosta sieltä Dubaihin (ja päinvastoin) toisen lentoyhtiön koneella.

        tai ainakin satunnaisotanta lentoihin niille kuukausille mille suoria lentoja ilmoitetaan olevan, niin ilman mitään välilaskuja lentotiedot olisivat


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kerrotko lisää tästä välilsakusta, Finnairin lentotiedot kun eivät tuota näytä kertovan?
        Siis niille lentoajoille kun markkinoidaan suoria lentoja H:ki - Dubai.
        Sitten on oma asiansa ne kuukaudet kun kyseiseen kohteeseen ei oletuksellisesti laskelmien mukaan kannata lentää (suoraan) vaan matka koostuu lennosta toiseen maahan ja jatkolennosta sieltä Dubaihin (ja päinvastoin) toisen lentoyhtiön koneella.

        Menolento kestää 7h 40 min, paluulento 9 h 5 min. Jostain luin jopa tankkausvälilaskun kentänkin, mutta en enää muista. Ei tuota aikaero selitä muu kuin välitankkaus.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kerrotko lisää tästä välilsakusta, Finnairin lentotiedot kun eivät tuota näytä kertovan?
        Siis niille lentoajoille kun markkinoidaan suoria lentoja H:ki - Dubai.
        Sitten on oma asiansa ne kuukaudet kun kyseiseen kohteeseen ei oletuksellisesti laskelmien mukaan kannata lentää (suoraan) vaan matka koostuu lennosta toiseen maahan ja jatkolennosta sieltä Dubaihin (ja päinvastoin) toisen lentoyhtiön koneella.

        Niin jäi vielä kirjoittamatta, että pääsääntöisesti lentoyhtiöt eivät kerro tankkausvälilaskuista. Poikkeuksena jotkut tilauslentoyhtiöt. Normaalia salailua ja ketkuilua asian salassa pitämiseksi - rehellisyyshän voisi karkottaa matkustajia!


      • Anonyymi

        Koneen tankkaukseen vaikutta max. starttipaino ko. kentältä. Kiitoradan pituus ja ilman lämpötila vaikutta siihen.
        Esim hel-Lanzarote on suoralento mutta Lanzarote- hel on tankkaus Farossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menolento kestää 7h 40 min, paluulento 9 h 5 min. Jostain luin jopa tankkausvälilaskun kentänkin, mutta en enää muista. Ei tuota aikaero selitä muu kuin välitankkaus.

        Onneksi nykytekniikka helpottaa, ei tarvitse luulla/muistaa kun katsoo Flightradarista kaikkien lentojen reitit ja todelliset lentokohtaiset lantoajat.
        Ja sitten kun ihmettelet miten näin voi olla, niin tutustu yläilmakehän suihkuvirtauksiin ja niiden vaikutuksiin lentoihin.

        Dubai - H:kí AY1964
        20.1.2025
        https://www.flightradar24.com/data/flights/ay1964#38cac003
        Lentoaika 8h38min.
        Ei välilaskua.

        H:ki - Dubai AY1963
        19.1.2025
        https://www.flightradar24.com/data/flights/ay1963#38c9725c
        Lentoaika 7h6min
        Ei välilaskua


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Onneksi nykytekniikka helpottaa, ei tarvitse luulla/muistaa kun katsoo Flightradarista kaikkien lentojen reitit ja todelliset lentokohtaiset lantoajat.
        Ja sitten kun ihmettelet miten näin voi olla, niin tutustu yläilmakehän suihkuvirtauksiin ja niiden vaikutuksiin lentoihin.

        Dubai - H:kí AY1964
        20.1.2025
        https://www.flightradar24.com/data/flights/ay1964#38cac003
        Lentoaika 8h38min.
        Ei välilaskua.

        H:ki - Dubai AY1963
        19.1.2025
        https://www.flightradar24.com/data/flights/ay1963#38c9725c
        Lentoaika 7h6min
        Ei välilaskua

        Eli kyseinenlento on aivan täysin "suora" lento ilman välilaskua (sitten löytyy lentovälille myös vaihtolentoja, mutta ne ovat ihan oma asiansa).

        Välilaskua ei kannata liiketaloudellisesti tehdä jos sen voi välttää,.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Eli kyseinenlento on aivan täysin "suora" lento ilman välilaskua (sitten löytyy lentovälille myös vaihtolentoja, mutta ne ovat ihan oma asiansa).

        Välilaskua ei kannata liiketaloudellisesti tehdä jos sen voi välttää,.

        Kiitos. Ja hitsi, enpäs tullut katsoneeksi flightradaria. Finskin aikataulun mukaan paluulento kestäisi abt 9 h ja olen tullut luottaneeksi kerrottuun lentoaikaan.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Eli kyseinenlento on aivan täysin "suora" lento ilman välilaskua (sitten löytyy lentovälille myös vaihtolentoja, mutta ne ovat ihan oma asiansa).

        Välilaskua ei kannata liiketaloudellisesti tehdä jos sen voi välttää,.

        Katselin flightradarin eri lentoaikoja ja tämän yön/aamun lentoa. Ilmeisesti finski on vain varautunut pitkään 9 h lentoaikaan varmuuden välttämiseksi, eipähän tartte maksella myöhästymiskorvauksia. Aika lailla lento kiertelee nykyisin, kuten Egyptin ilmatilan kautta. Ja lentoaika vaihtelee +- puoli tuntia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katselin flightradarin eri lentoaikoja ja tämän yön/aamun lentoa. Ilmeisesti finski on vain varautunut pitkään 9 h lentoaikaan varmuuden välttämiseksi, eipähän tartte maksella myöhästymiskorvauksia. Aika lailla lento kiertelee nykyisin, kuten Egyptin ilmatilan kautta. Ja lentoaika vaihtelee - puoli tuntia.

        Niin, nuo yläilmakehän suihkuvirtaukset ovat suhteellisen hyvin mallinnetut ja lopullinen tarkka lentoreitti saatetaan päättää vasta viimeisimpien tuuliennusteiden mukaan.
        Jos Flightradarista katsoo keskimääräisiä lentoaikoja niin tuolla reitillä meno/paluumatkojen lentoaika-ero on tosiaan lähellä puoltatoista tuntia, tämä keskimäärin mutta koska kyse kuitenkin luonnonilmiöstä joka ei kokoajan pysy samana, niin on turvallisempaa (esim. jatkolentojen suunnittelun takia) laskea aikataulujen lentoajat sieltä hitaamman pään lentoaikojen mukaan.
        Ketään ei haittaa olla vaikka 30min ennen aikataulun mukaista aikaa perillä, mutta 30min. myöhästyminen tästä aikataulusta saattaisi tarkoittaa ettei ehti tekemään suunniteltua koneenvaihtoa.
        Mutta se nyt jokatapauksessa tuolta flightradarista selviää aukottomasti että mitään tankkausvälilaskua tuolla reitillä ei ole.


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Niin, nuo yläilmakehän suihkuvirtaukset ovat suhteellisen hyvin mallinnetut ja lopullinen tarkka lentoreitti saatetaan päättää vasta viimeisimpien tuuliennusteiden mukaan.
        Jos Flightradarista katsoo keskimääräisiä lentoaikoja niin tuolla reitillä meno/paluumatkojen lentoaika-ero on tosiaan lähellä puoltatoista tuntia, tämä keskimäärin mutta koska kyse kuitenkin luonnonilmiöstä joka ei kokoajan pysy samana, niin on turvallisempaa (esim. jatkolentojen suunnittelun takia) laskea aikataulujen lentoajat sieltä hitaamman pään lentoaikojen mukaan.
        Ketään ei haittaa olla vaikka 30min ennen aikataulun mukaista aikaa perillä, mutta 30min. myöhästyminen tästä aikataulusta saattaisi tarkoittaa ettei ehti tekemään suunniteltua koneenvaihtoa.
        Mutta se nyt jokatapauksessa tuolta flightradarista selviää aukottomasti että mitään tankkausvälilaskua tuolla reitillä ei ole.

        Niin ja miksi jonkun mielestä reitti saattaa näyttää oudolta, niin pitää muistaa että tällä hetkellä lentoyhtiöt eivät käytä Venäjän eivätkä Ukrainan ilmatilaa vaan ne kierretään.
        Jos reittejä katsoo ne kulkevat pääsääntöisesti juuri Ukrainan länsirajaa hipoen.


      • Anonyymi

        Eikö ole vaarallista lentää Dubaihin? Sehän on persianlahdella, jossa jatkuvasti isketään eurooppalaisiin kauppalaivoihin. Dubai on Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa, ympärillä sellaiset maat kuin Iran, Irak, Saudi Arabia, Qatar.
        Lennot näiden maiden kautta ovat edullisia mutta siellähän käydään kaiken aikaa sotaa, lähi-idässä.


    • Anonyymi

      Jos haluaa lentää molempiin suuntiin päivälennoilla, Emirates lentää Tukholmasta Dubaihin illalla ja takaisin päivällä. Plus Emirates tarjoaa satakertaa paremman lentokokemuksen ja -palvelun verrattuna kotimaiseen halpalentoyhtiöömme Finnairiin!

      • Anonyymi

        Finnair ankeuttaa, johdon luoma taustalla välkkyvä valhe näkyy läpi.


    • Anonyymi

      Mistähän johtuu, että etelänmatkojen halpalentoja, joissa välilasku tapahtuu jossain Persianlahtea ympäröivien maiden kentillä, saattaa olla Finnairin operoima, vaikka lennon suorittaakin joku muu lentoyhtiö kuin Finnair?

      • Oletuksellisesti kyse on niinsanotuista "codeshare" lennoista jota harrastetaan saman lentoallianssin (eri lentoyhtiöiden muodostamia löyhiä yhteenliittymiä joiden sisällä yhtiöt tekevt yhteistyötä) sisällä.
        Wikipedia kertoo seuraavaa:
        "Code sharing on erityisesti lentoyhtiöiden käyttämä yhteistyömuoto, jossa useat eri lentoyhtiöt markkinoivat samaa lentoa kunkin lentoyhtiön omalla numerolla.[1] Code sharing on yksi lentoyhtiöallianssien, kuten Star Alliance ja Oneworld, perusyhteistyömuodoista. Esimerkiksi monia Finnairin operoimia lentoja markkinoidaan myös British Airwaysin ja American Airlinesin lentonumeroilla."


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Oletuksellisesti kyse on niinsanotuista "codeshare" lennoista jota harrastetaan saman lentoallianssin (eri lentoyhtiöiden muodostamia löyhiä yhteenliittymiä joiden sisällä yhtiöt tekevt yhteistyötä) sisällä.
        Wikipedia kertoo seuraavaa:
        "Code sharing on erityisesti lentoyhtiöiden käyttämä yhteistyömuoto, jossa useat eri lentoyhtiöt markkinoivat samaa lentoa kunkin lentoyhtiön omalla numerolla.[1] Code sharing on yksi lentoyhtiöallianssien, kuten Star Alliance ja Oneworld, perusyhteistyömuodoista. Esimerkiksi monia Finnairin operoimia lentoja markkinoidaan myös British Airwaysin ja American Airlinesin lentonumeroilla."

        Tuossa vielä hieman artikkelia aiheesta:

        https://www.rantapallo.fi/lentomatkailu/yllatyitko-kun-varasit-matkan-ja-lahtoportilla-odottaakin-eri-yhtion-kone-tata-tarkoittaa-lentoyhtion-codeshare-yhteistyo/


    • Anonyymi

      Miten ihmeessä Finnair hieroo Helsinki-Dubai välillä 9 tuntia?! Emirates lentää Tukholmasta hiukka alle 6 tunnin! Samoin Köpiksestä. Ei Vantaan kenttä kovin paljon kauempana reitistä ole verrattuna Arlandaan. Miksi finski siis kiertelee monen mutkan kautta. Emirates lentää suhtkoht suoraan.

      • Anonyymi

        No nyt on Finnair sittenkin tullut järkiinsä ja lentää suoraan Irakin ja Turkin yli. Lentoaika 6-7 h.


      • Kannatta muistaa että maailman tilanne on mitä on, ja ei ole kauhean montaa kuukautta kun tuon alueen tilanne oli sellainen kaikki kaupalliset lennot kiersivät Iranin, Irakin, Syyrian sekä Libanonin ilmatilan, myös tuo kehumasi Emirates teki samoin. Lennot lennettiin tuolloin Egyptin ja Saudiarabian ilmatilojen kautta.
        Nyt taas toistaiseksi lentoyhtiöt lentävät Irakin itarajaa myötäillen turkkiin ja sen kautta eurooppaan ja lentoajat ovat taasen lyhyemmät kaikilla yhtiöillä.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

      Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      56
      3700
    2. 45
      3116
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

      Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      151
      2924
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      34
      2739
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      72
      2383
    6. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

      "Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      59
      1881
    7. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      117
      1728
    8. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

      ”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      20
      1228
    9. Mitä tarkalleen tunnet

      Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      68
      1160
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

      Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      82
      1131
    Aihe