Olen valmistunut viime vuonna KTM:ksi ja pohtinut jatkavani opiskelua työn ohella. Olen pohtinut oikeustieteen ja julkisoikeuden välillä. Minja kiinnostaisi ehkä työ julkishallinnon puolella, eikä niinkään lakimiehen työt. Olisiko julkisoikeus (HTM) tässä tapauksessa parempi kuin OTM, vai mikä on mielipiteenne? Tuo julkisoikeus (HTM) ehkä itseäni enemmän kiinnostaisi. Tietenkin jos jokin muu HTM-ala (julkisjohtaminen, aluetiede tms.) olisi mielestänne hyvä yhdistelmä KTM-tutkinnon lisäksi, niin saa antaa mielipiteitä ja jakaa ajatuksia!
Julkisoikeus vai oikeustiede
2
1054
Vastaukset
KTM-tutkinnon lisäksi suoritettu OTM antavat loistavat mahdollisuudet mitä erilaisimmille aloille. Hallintotieteet avaavat luonnollisesti mahdollisuuksia myös, mutta oman näkemykseni mukaan painottuu erityisosaaminen silloin hallinnon alalle.
OTM-tutkinnon etuna on, että siinä voi perehtyä hallinnossa tarvittaviin oikeuden aloihin, mutta samalla myös oikeusaloihin, jotka tuovat erityistä hyötyä yhdessä KTM- tutkinnon kanssa, esim. yritysjuridiikka.
Oleellista lienee, että pohdit itse, mille alalle erityisesti haluat ja tähtäät sellaisiin opintoihin, jotka tätä tavoitetta parhaiten toteuttavat.- Anonyymi
Valinta on vaikea. On hedelmällisempää opiskella sitä, mikä kiinnostaa eniten. Tässä tapauksessa siis HTM.
Mutta OTM on kyllä selkeästi arvokkaampi tutkinto ja jo yksistään avaa paljon mahdollisuuksia. HTM menettelee KTM:n rinnalla täydentävänä.
Itse tekisin niin, että hakisin molempiin ja ensisijaisesti OTM-tutkintoon, toissijaisesti HTM-tutkintoon.
Voisi kyllä miettiä sitäkin, mikä on KTM-tutkinnon merkitys ja arvo? Tarvitaanko todella toinen tutkinto rinnalle? Oliko KTM virhevalinta? Minun tuntemani KTM-ihmiset ovat pärjänneet työelämässä hyvin ilman muita tutkintoja, työelämä on nielaissut pyörteisiinsä vahvasti. Toki muutama on vaihtanut alaa täysin ja ihmetellyt, miten viitsikin opiskella sellaisen tutkinnon, jonka arvomaailma on niin vastoin omaa arvomaailmaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!871929- 821750
- 511390
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai471337- 1391287
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481242Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1061067Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!231012- 39955
Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen59952