Tässä tutkimuksessa on syyt kehitysvammaan

Käytösoireet voivat johtua liiallisesta lääkityksestä, joka tulkitaan riittämättömäksi, esimer-
kiksi käytösoireiden pahentuessa voidaan todeta lääkitys riittämättömäksi, vaikka käytösoi-
reet ovat merkki haittavaikutuksista. Tästä voi seurata kierre, jossa hoidetaan lääkkeiden
haittavaikutuksia uusilla lääkkeillä. Käytösoireita hoidetaan usein psyykelääkkeillä, koska
vuorovaikutukseen ja kommunikaatioon perustuva työskentely onnistuu vain lievästi

3

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ADHD on yksi yleisimmistä psykopatologian muodoista kehitysvammaisilla lapsilla. Yleensä
      kehitysvammaiset lapset jäävät lääketieteen piirissä vähälle huomiolle. Lapset, joilla on
      lievä älyllinen kehitysvammaisuus (IQ 55-70) ja älykkyyden rajamailla oleva älyk-
      kyysosamäärä (IQ 70-85), riski sairastua ulkoistaviin käyttäytymisongelmiin on kolme-neljä
      kertaa suurempi kuin keskivertoälykkäiden ikätovereidensa. Lääkäreiden tulisi olla tietoisia
      käyttäytymisvaikeuksien koko kirjosta riippumatta lapsen ensisijaisesta diagnoosista.

    • Kehitysvammaisilla joilla on kaksoisdiagnoosina ADHD on huomattavasti enemmän uh-
      makkuushäiriö (Oppositional defiant disorder) ja käytöshäiriö (Conduct disorder)-oireita.
      ADHD:n ja kehitysvamman yhdistelmä johtaa käytöshäiriön ja uhmakkuushäiriön liitännäis-
      sairauksien määrän kasvuun verrattuna näiden häiriöiden määrään henkilöillä, joilla on vain
      kehitysvamma. Vertaillessa kahta ryhmää joista toinen koostui kehitysvammaisista, joilal on
      ADHD ja toinen ryhmä koostui pelkästään kehitysvamma diagnoosin omaavista ilman kak-
      soisdiagnoosia, ei havaittu eroja missään muussa mittarissa kuin käytöshäiriön oireiden ja
      diagnoosien esiintymisen kasvussa lapsilla, joilla oli ADHD ja kehitysvamma. Lisäksi lap-
      silla, joilla oli ADHD ja kehitysvamma oli huomattavasti enemmän oppositionaalisen uhmak-
      kuushäiriön oireita ja enemmän oppositionaalisen uhmakkuushäiriön diagnooseja kuin lap-
      silla, joilla oli kehitysvamma ilman ADHD kaksoisdiagnoosia. (Ahuja 2013.) Päiväkodeissa
      hyperaktiivisuuteen ja tarkkaavaisuuteen liittyvät ongelmat arvioitiin vakavimmiksi ja käy-
      tösongelmat vähiten vakaviksi. Kaikissa olosuhteissa lapset saivat merkittävästi korkeam-
      pia tuloksia hyperaktiivisuuden ja tarkkaavaisuuden osa-asteikolla, mikä osoittaa, että hoi-
      tajat pitivät lasten taipumista näihin ongelmiin erityisen merkittävinä riippumatta lapsen dia

    • Tilasin kehitysvammmaisten puolella itselle oman psykologi lausunto paperi luki koko testi Heikkolahja tasolla kuvien tunnistus oli psykologi papereissa 69 äö kaikki muut psykologi testit psykologi papereissa oli 71-84äö kokonaiskielellinen lukee psykologi papereissa 75äö ja minut on todettu ADHD/ lievän älyllisen kehitysvamman saaneena kykenemätön ryhmässä ohjaus ei ei auta lääkkeet tehnyt että olen alkanut miettiä miten murhaan asiakaan kehitysvammmaisten puolella.
      Oma kanta sivuilla minun terveys tieto kohtaan joku lääkäri kirjoittanut olen kehitysvammmaisten puolella riski muiden Kehitysvammaisten parissa olemiseen.
      Tämän ADHD/ kehitysvammmaisten kahden yhdistelmä käytös häiriöt ovat pahimmat

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1231
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      919
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      825
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      611
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      557
    7. 52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe