Etäisän tapaamiset

Anonyymi-ap

Minulla yksinhuoltajuus.
Isä kävi lasta katsomassa vauva vuotena kerran kuussa. Sittemmin ollut 1-2kk välein muutaman päivän isällään niin, että kuskaan ja haen "puolivälistä" junalla.

Minulla menee matkoihin yli 100e/kk.isä maksaa minimielatusmaksua vaikka töissä. Ei suostunut sopimuksiin, koska ne rajoittavat liikaa. hän matkustelee joka toinen kk.
Olen tähän asti mennyt hänrn mukaansa, mutta

En yksinkertaisesti pysty olemaan itse 2 päivänä viikosta 6h junassa.
Ehdotin, että toinen hakee ja toinen tuo, jolloin tulisi molemmille vain 1 päivä matkustelua. Ei kuulemma sovi hänen töihinsä. Tuohon puoliväliin hänellä on matkaa puolet vährmmän, hakee myös autolla jota minulla ei ole, joten minun pitää aina odotella päälle tunti seuraavaa junaa.

En voi olla opinnoistani pois 2vrk viikossa, saati tulevista töistäni, kun poissaoloja tulee muutenkin lapsen sairasteluista ja lääkäreista ja neuvoloista.

Ei myöskään suostu sopimaan tiettyjä aikoja, tai päiviä, koska ei sovi hänen töihinsä yms.

Sanoin hakevani oikeudesta tapaamisiin päätöksen, niin ei suostu kuulemma papereita pyörittelemään.


Lapsi nyt 2 vuotias. Isää en kotiini ota, kun vaan nukkuu makkarissa sitten. Tapaamispaikkaan ei suostu kun ei jaksa matkustella parin tunnin takia.

Nyt syyttää että vieraannutan häntä😅👍

Mites toimia? Millainen sopimus olisi hyvä? Oikeuteen on tietty minun pakko asia laittaa, kun mies vaan raivosi koko lasten valvojan miitin..

8

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksin huoltaja oli. Isä makso aikoinaan lastensuojelun kautta 200 kr.Sihen kun lasi täytti 19 v. Tapasi lasta 1 tai 2 kertaa vuodessavisin 15 vuotiasen sti.Oli kotini 1 yön tai hostilli? Enempää Suomi ei vihtynyt.Uusi perhe ruotsissa.Harveni tapamiset mutt kun lapsi jo 50v.Niin käy isän luona perheinen jos isä ruotsiss,ettei mualla.Kun isä suomi tulee ainakin lastenlasten isot juhlat. Diki maailma antaa mhdolisuden kontaktiin ja hyvään

    • Anonyymi

      Unohda koko äijä, yhteiskunta maksaa sulle elarit ja sun kaksivuotias ei vuoden päästä muista enää mitään isästään.
      Kun lapsesi tulee vanhemmaksi niin sillon voitte ottaa yhteyttä lapsen isään , jos se lasta ja hänen isäänsä kiinostaa.
      Ei tuosta systeemistä tule yhtään mitään, muuta, kun menee hermot.
      Joskus olis hyvä vähän katsoa, että kenen kaa niitä mukuloita tekee.

      • Anonyymi

        Eiköhän tämä isä voisi myöskin tehdä lapsensa vuoksi sen että joustaa ja muuttaaomiakin rutiineitaan Miksi se on yleensä usein nainen jonka on joustettava miehen vuoksi, ja muutettava kokonaan omat rutiinit mitä hänellä on.
        Usein näitä tapauksia on ja eräät isät pitävät jotenkin itseään niinkuin ylempiarvoisia vanhempana jotenkin, se kun lasten äitiä.
        Naiset ovat joustaneet kautta aikojen , tinkimällä omista tarpeistaan, aika laittaa hieman vaatimuksia miehelle jollekka ei sovi mitkään muutokset , joten itse sinun tilassasi laittaisin ehdot , ja jos ei käy tälle isälle niin harkitse onko tämä ” matkustelu” tärkeää lapselle vai voisiko asiaan saada jollain lailla muutoksen joka sopisi kaikille osapuolille .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tämä isä voisi myöskin tehdä lapsensa vuoksi sen että joustaa ja muuttaaomiakin rutiineitaan Miksi se on yleensä usein nainen jonka on joustettava miehen vuoksi, ja muutettava kokonaan omat rutiinit mitä hänellä on.
        Usein näitä tapauksia on ja eräät isät pitävät jotenkin itseään niinkuin ylempiarvoisia vanhempana jotenkin, se kun lasten äitiä.
        Naiset ovat joustaneet kautta aikojen , tinkimällä omista tarpeistaan, aika laittaa hieman vaatimuksia miehelle jollekka ei sovi mitkään muutokset , joten itse sinun tilassasi laittaisin ehdot , ja jos ei käy tälle isälle niin harkitse onko tämä ” matkustelu” tärkeää lapselle vai voisiko asiaan saada jollain lailla muutoksen joka sopisi kaikille osapuolille .

        Ei auta mitkään ehdot, uhkailu, lahjonta ja rangaistukset, jos toinen ei kertakaikkiaan halua, niin se ei sitten halua, ei aikuista ihmistä voi pakottaa , jos omaa tahtoa ei ole.


      • Anonyymi

        Nimi ja yhteys tiedot. Virheellisen tiedon levittäminen on yksityisyys rikos.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vi..u mikä horo. Lapsi piti tehdä tommoseen tilanteeseen. Itserakas jakorasia.

    • Anonyymi

      Mikäs kuningas tämä luomakunnana kruunu luulee olevansa , jos ei oma lapsi kiinnosta sen vertaa että tapailee omilla kustannuksilla tekelettään niin mikä isä se sellainen on.
      Kaikki pitäis olla tarjolla ja toisten hoidettavissa että tämä suur mies saisi leikkiä isää.
      Paras kun laittaa rajat asioille, ei ole sinun asiasi huolehtia kuljetuksista , kyllä tämä kuningas saa itse näyttää kiinnostuksen lapseensa , eikö tajua että vastuu pitäisi hänellekin olla , eikä leikkiä jotain isä,leikkiä jota ei sydämmessään edes ole .
      Näitä miehiä oli ennenvanhaan paljon , jotka eivät ottaneet vanhemmuuden tuomaa vastuuta lapsestaan . Sehän vois muuttaa lähemmäksi että näkis lasta enemmän , nimittäin jos haluaa nähdä , sillä näyttää että pelaa peliä kun joku murrosikäinen

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      315
      2918
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2223
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1651
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1561
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1355
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1253
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe