Joku väittää että juodaan salaa.
Ollaan yksinäisiä.
Muutenkaan ei osata olla kuten pitäisi.
Entä jos haluaa juoda sen lasin, pari, vaikka enemmänkin viiniään, rauhassa ja vaikka ratkoa ristikoita samalla. Tekeekö se alkoholi riippuvaisen.
Jos ei ole sosiaalinen, viihtyy yksinäänkin, ei tunne olevansa yksinäinen.
Jos viis veisaa muiden mielipiteistä, elää elämäänsä nauttien eläkepäivistään, ei muiden mielestä osaa elää kuten kuuluisi.
Ole sitten niin tai näin, aina väärinpäin.
En silti väitä että kaikki olisivat samanlaisia.
On yksinäisiä, on alkoholisteja, ym.. hankalia tapauksia.
Mitä me mummot
13
122
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi minä olen täydellinen muiden vajavaisessa maailmassa!
- Anonyymi
Älä välitä mitään. En minä ainakaan välitä. Ne pikkusielut, joilla ei ole elämää,
yrittävät kontrolloida muitten elämää ! - Anonyymi
En tiedä, kuka se "joku" on , joka näin väittää tai seuraa meidän mummojen touhuja. ANtaa seurata, mitä se meitä haittaa?
- Anonyymi
Hyvä kun tuli tuo yksinäisyyskin esiin. Oli joskus pitkähkö ketju.
Kriisipalvelu tarjosi jo apuaan. Siihen taisi loppua kirjoittelu.
En tiedä ottiko sinne kukaan yhteyttä, saikoa apua. - Anonyymi
Kuikin tekee niin kuin itse haluaa,ei ole muilta se pois.Oli kyse mummoista tai papoista.Elämäähän on jo takana paljon ja edessä vähemmän.Jokaisella on omat nautintoaineensa. Antaa olla. Kunhan ei muita häiritse! Oman yksinäisyden syy on kuolemalle menetetyt ihmiset ja heitä oli paljon 2020-2021. Kuten suhteeni joka kesti tulet ja myrskyt 22vuotta.Uusia ystäviä en saa ,kun en juo viiniä.Katuu siihen ,minulle ei saanota tervetuloa kylään kahville tai teelle.Vaan voisin tulla luoksesi ,juotaisin viiniä.Viinin ärellä on kiva jutella. Mutta kun en juo viiniä,en kaljaa ja se etten tupakoi.Joten tuo vinin tai kaljan takia usia ystävyys suhteita ei synny.Mutta kun sanon tehköön jokainen mitä haluaa juomisellakin häiritsemättä muita. Nin ei ole oikein kun joku saa eläken ,oletetavasti nitä kelanki 2 kertaa kukaudessa kun enenaikainen eläke.Poltaa tiettyinä iltoina parvekella tupakka Heka Itä jossa parveke tupakointi kielto on 20.6.22 lähtien.Valitetavasti henkilö ei halua ymärtää.Parveken väleissä on taot. Tupakan haju nousee ylös.Parveken sisällä auntoihin ikuna. Ikunan yläkarmissa rakovetilit ja se todella 1 kin tupakan haju tulee siälle muiden ihmisten.Tupakoitsia ei sitä itse haista. Mutta outoa jos haju häntä ei häirtse miksi ei asunossaan sisällä tupakoi? Sehän on salittua kun talo odotaa peruskorjausta. Miksi pitää kaljassa siten tupakoida luvatta parvekella?Kyllä se tupakan haju haisee ihan ilta myöhäselläkin ei kato kelon ajan mukaan pois.Esim.vaan harkinta kyky menen viinissä tai kaljassa ainakin tuolta asukalta joka nainen.Hyvää loppu vuotta Kontula.Helsinki 94
- Anonyymi
Kovasti tuo toisten viininjuonti tuntuu sinua kuitenkin häiritsevän kun monessa ketjussa pitää samaa asiaa jankuttaa ja muiden tekemisiä täällä retostella.
- Anonyymi
JOo ja minua haittaa naapurin nuoren parin rakastelun äänet, toisen naapurin koiran haukunta ja en tykkää kun portaissa ravataan kymmenen jälkeen, enkä siitä että hissia käytetään aikaisin aamulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovasti tuo toisten viininjuonti tuntuu sinua kuitenkin häiritsevän kun monessa ketjussa pitää samaa asiaa jankuttaa ja muiden tekemisiä täällä retostella.
Niin, olen lukenut tään saman jutun monta kertaa jo.
Ymmärrän toki, että on yksinäistä, mutta ymmärrä sinäkin, että me tiedetään jo.
- Anonyymi
"Mummo muisti, juttu luisti". Mummon markka.
Mummot ovat olleet tikunnossa aina. Onneksi useimmiten positiivisessa mielessä. Maailma on muuttunut ja mummot siinä mukana.
Pappojen tekemiset mielestäni hyväksytään herkemmin kuin mummojen.
Tässä iässä, kun enemmän on takana kuin edessä, antaisin jokaisen elää sitä omaa elämäänsä. Yritän itsekin pysyä kiinni elämässä tässä hetkessä. Menneiden märehtiminen ja liian pitkälle tulevaisuuteen kurkottaminen on turhaa. - Anonyymi
Minä olen myös ihmetellyt mitä hittoa se muille kuuluu jos introverttina viihdyn mieluummin kotona kuin ihmisten joukossa. Viiniä en lipittele, mutta joskus drinkin tai konjakkikopsun kippaan kitusiin eikä lähipiiriltä ole moitteen sanaa kuulunut.
Kapakoissakaan en täällä kulje kun en viihdy pubeissa ja tanssiravintolaa ei ole meidän ikäisille. Minulle riittää ihmislaumoissa oloksi kun muutaman kerran vuodessa käyn pikku reissulla jossain toisella paikkakunnalla tai risteilyllä ja siellä tanssiravintolassa jos sellainen kohteessa on.- Anonyymi
Kävin tänään ostamassa pikkuviinipullon ja olenpa juonut sen jo.
Nyt nukuttaa ja aionpa mennä tästä nukkumaan.
On totta, että on rento olo just nyt.
Onneksi en käy ostamassa pikku, enkä isoja pulloja kovinkaan usein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi en käy ostamassa pikku, enkä isoja pulloja kovinkaan usein.Yritän tässä ryhdistäytyä.
Ei ole mitään puolustusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi en käy ostamassa pikku, enkä isoja pulloja kovinkaan usein.Mulla vielä ennen koronaa ostettua varastoo, tosin se konjakki loppui :( Pitänee käydä hakemassa jouluks uus ku yksinäni vietän.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346