Vihaan lahjoja

Anonyymi-ap

Kääk. Joulu tulossa. Olen "pilannut" perheeni joulut ehdottamalla lahjatonta joulua jo vuosia. Panikoidun itse täysin, jos pitäisi pakolla hankkia jotain (siis mitä?), kun kukaan ei tarvitse mitään. Tai jos tarvitsisi, osaisi parhaiten hankkia itse. Samaa koskee kaikkia merkkipäiviä.

Edesmennyt äitini tapasi hankkia minulle siivousvälineitä. Siis mitä!! Ja mieheni lahjat ovat olleet hierontajuttuja: jalkakylpyä, olkahierontaa, niskakeinua... Vain hierontasauva on saamatta = ainoa, jota kaipaisin!

16

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tykkään lahjojen ostamisesta ja olen siinä hyvä, ainakin palautteiden perusteella. Keksin kaikkea persoonallista ja erilaista lahjoiksi.

Nyt olemme kuitenkin aikuisten lasten ja läheisten kanssa päättäneet, että emme enää osta toisillemme lahjoja vaan vietämme enemmän aika yhdessä ja lahjoitamme lahjarahat niitä enemmän tarvitseville. On jo nyt hyvä mieli.

• Anonyymi

Paniikkia alkaa pukkaamaan. Vuosi vuodelta tullut hankalammaksi keksiä yksilölliset joululahjat itsekullekin perheenjäsenelle.
      Ruotsissa on tänä vuonna "Vuoden joululahja" kotikutoiset tuotteet: puserot, lapaset, myssyt, villasukat ym. En osaa kutoa eikä huvita virkata joten sanoppas mitä sitä antaisi?. Vai pitäiskö mennä katsomaan joulumyyjäisistä jotain kivaa?

• Anonyymi

Ihana kun joku on samoilla linjoilla. Inhoan saada lahjoja. teeskennellä että tykkään. Jos jotakin tarvitsen, ostan itse juuri sellaisen kun haluan. Ostan myös heti kun jotain tarvitsen, turhaa en hanki, mutta mitään tarpeelista ilman en ole. Olen taloudellinen ja inhoan toisen minulle osatamaa tavaraa, jota en haluasi tuhlata roskiin, vaikka tiedän että itselleni parempi olisi itse valitsemani vastaava.
      Lahjojen ostaminen on järkyttävää, siinä vasta nolla olenkin, miksi hemmetissä minun pitäisi tietää jonkun maku. Omani on vähän erikoinen.
      Nuorille sukulaisille laitan rahaa tilille, muille en mitään. Tiedän että yksi perhe arvostaa kun perkaan kokonaisen lohen ja vien paistovalmiit palat, siinä lahja jonka osaan ja annan mielelläni. Toiselle maksapihviä, kun häntä kuvottaa niiden tekeminen. Siinä kaikki mihin kykenen.

• Anonyymi

Ihanaa, että muitakin samanmoisia on. Ihan oli tekstisi kuin omasta suustani, paitsi että nuo ruokahommat ei minulta ihan viemisiksi asti suju.

Siitä tulikin mieleeni: eräälle ystävälle olen kertonut, että inhoan porkkanalaatikkoa. No, sitäpä tuli rasiallinen jouluna. Inhoan myös sitä tummaa, mausteista saaristolaiseipää. Sitä sain seuraavaksi. En enää viitsinyt teeskennellä tykkääväni.

• Anonyymi

En vietä joulua.

Nuorempana kuvittelin, että joulun viettäminen" on jotenkin must, pakkopulla, mikä pitää vaan kestää. Oikeestaan asia johtui ympäristöpaineista, piti mielistellä muita ja näytellä aiheesta, ettei ois herättänyt huomiota, eikä vahingossakaan ois loukannut ketään.

En tiedä muista, mutta ittee vitutti. Kaikenlisäks en ole uskonut joulupukkiin, tai jeesukseen kuin kakarana.

Sellanenkin juttu oli, joulu teki persnettoa mun budjeteihin. Meni rahaa kaikenlaisen joutavaan korteista alkaen ja lahjoissa tuli isojakin summia turpiin.

No mä vaan hiljakseen lopetin koko touhun. Toki mä rosollista pidän ja sitä ostan- Lisäks alkanut viettään laatuaikaa joulunaikoina hyvässä seurassa. Siis itsekseni ja kissan kans. Vaimo menee sukulaisiinsa, oma asiansa.

Joopa, hyvää ruokaa, kunnon konjakkia, hyvää musaa, ehkä hyvä kirja. Nykyisin jouluaika on ite asiassa oikein kivaakin aikaa. Eikä kiirettä, joutavaa rahanmenoa, ei vitutusta. Noh, telkkarista tahtoo tulla tuubaa, mutta voihan sen pitää kiinni.

Ite en lahjoja ole ostanut kai muutamaan kymmeneen vuoteen. Mulle kertyi kaapit täyteen kerrastoja, saapassukkia, vihreitä kuulia ja kaikenlaista, mitä en ite asiassa oikein edes tarvitse. Nyt olen onnistunut viestimään, enenpää ei tarvita. Ei siis tule itellekkään lahjoja.. Mutta jos jotain tarvitsen, sen voi ostaa ite alennusmyynneistä joulun jälkeen. Ja pakastimeen joulukinkkuja, halpaa sianlihaa pitkälle etiäpäin.

Mun neuvo. Lopeta säkin joulu. Paljon kivempaa. Ja ihan hyvin voit ostaa sen surinasauvas ihan ite :D

=DW=

• Anonyymi

Ei, en todellakaan lopeta joulun viettoa. Kuten sinustakin, myös minusta joulunaika on mukavaa aikaa. EI sen takia, että olisin itsekseni vaan sen takia, että olemme koko perhe koossa. Se, jos mikä lämmittää mieltä, enemmän kuin konjakki.

Teen mielelläni joulun ruuat, kaikki ja itse koska kiire ei ole ja näin myös säästää, sen sijaan että ostaisi valmista. Lahjoja emme osta. Aito kuusi hankitaan ja se koristellaan. hautausmaallla käydään ja muutoinkin meille on muototutunut omannäköinen, perinteinen joulu. Tapaninpäivänä tulevat jäljellä olevat isovanhemmat syömään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, en todellakaan lopeta joulun viettoa. Kuten sinustakin, myös minusta joulunaika on mukavaa aikaa. EI sen takia, että olisin itsekseni vaan sen takia, että olemme koko perhe koossa. Se, jos mikä lämmittää mieltä, enemmän kuin konjakki.

Teen mielelläni joulun ruuat, kaikki ja itse koska kiire ei ole ja näin myös säästää, sen sijaan että ostaisi valmista. Lahjoja emme osta. Aito kuusi hankitaan ja se koristellaan. hautausmaallla käydään ja muutoinkin meille on muototutunut omannäköinen, perinteinen joulu. Tapaninpäivänä tulevat jäljellä olevat isovanhemmat syömään.

Tasan ei käy onnenlahjat. Sinulla on iso, ihana perhe. Viihdytte hyvin yhdessä. Silloin on varmasti mukava laittaa joulua kaikkine herkkuineen.

Mutta meillä kaikilla ei ole perhettä tai läheisiä, joiden kanssa mielellään kokoontuisi joulua viettämään. Siksi tämä juhla on yksi pirullisemmista. Ja vielä mahdollinen lahjojen hankinta tai odotus tekee siitä vielä vaikeamman.

Kiitos hehkutuksesta. Tuli paha mieli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tasan ei käy onnenlahjat. Sinulla on iso, ihana perhe. Viihdytte hyvin yhdessä. Silloin on varmasti mukava laittaa joulua kaikkine herkkuineen.

Mutta meillä kaikilla ei ole perhettä tai läheisiä, joiden kanssa mielellään kokoontuisi joulua viettämään. Siksi tämä juhla on yksi pirullisemmista. Ja vielä mahdollinen lahjojen hankinta tai odotus tekee siitä vielä vaikeamman.

Kiitos hehkutuksesta. Tuli paha mieli.

Minulla taas tuli hyvä mieli. Mutta asennehan sen ja tämänkin ratkaisee :)

• Anonyymi

Black Friday. Black weeks paremminkin. Että voi ottaa päähän tällainen tuputushysteria, ja varsinkin näinä aikoina. Entäs sitten kauppojen ja lehtien jouluhössötys. Kaikkialla tyrkytetään kamalasti kaikenlaista kamaa. Varmaan moni onneton sortuu turhaan tuhlaukseen ja makselee sitten velkojaan pitkin vuotta. Surullista. Jotenkin vastuutonta kaupoilta.

• Anonyymi

Niin vihaa muutki,
      eihän nykyään tarvikkaa laittaa joululahjoja muille kuin pienille lapsille
      aikuiset tarvii RAHAA joten annetaan rahaa aikuisille lapsillemme,
      he itse tietää parhaiten mihin rahan kuluttaa,

• Anonyymi

Minun aikuisilla lapsillani on jo riittävästi rahaa, joten en kehtaa pennosiani antaa lahjaksi. Enkä osaa mitään järkevää ostaakaan. Kummilapsien tilille siirrän jonkun satskun, niin pääsen helpolla ja lienevät tyytyväisiä. Mietin vain miten kauan täytyy näitäkään lahjuksia jaella? Onkohan mitään ikärajaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun aikuisilla lapsillani on jo riittävästi rahaa, joten en kehtaa pennosiani antaa lahjaksi. Enkä osaa mitään järkevää ostaakaan. Kummilapsien tilille siirrän jonkun satskun, niin pääsen helpolla ja lienevät tyytyväisiä. Mietin vain miten kauan täytyy näitäkään lahjuksia jaella? Onkohan mitään ikärajaa?

18 vuoteen olen muistanut.

• Anonyymi kirjoitti:

Rippikouluun olen lopettanut jokavuotiset lahjonnat. Itse suosin lahjakortteja ja siihen kylkeen joku jouluinen kortti ja karkkirasia.

• Anonyymi

Kun omat lapset ylittivät 15v. Loppu sukulaisille ymm lahjojen vaihdot. Opivat kun vasta lahjaa eivät saaneet .Joten aika vierinyt ja ei pankikia lahjoje,On aivan järjetöntä jaka lahjoja serkun kummin kaimoillekkin.

• Anonyymi

En ole koskaan ostanut mitään merkkipäivälahjuksia.
      Vaimoni on hoitanut sen puolen 53 vuotta.
      Kun vaimoni mieli on tehnyt jotain, kultaleijonaa, Karibian risteilyä tms. niin olen hankkinut joulusta tai muustakaan riippumatta. Tosin risteilyiden ja kiertomatkojen valintaan vaikuttavat vuodenajat.
      Lapsillemme olen hankkinut tarpeeseen enkä pantannut jouluksi.
      Lastemme lähdettyä olemme viettäneet vaimolleni huolettoman joulun jossakin muualla kuin kotonamme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6294
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3252
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2566
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2198
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1696
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1480
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1392
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1368
    Aihe