Huonoa juttuseuraa

Anonyymi-ap

Tullaanko me akat ja ukot vanhemmiten vänkääjiksi? Asia kuin asia, niin aina pitää vääntää ja kääntää ja saada viimeinen sana? Onneksi kodin ulkopuolella on muutama henkireikä eli ihmisiä, joiden kanssa saa aikaan "aikuismaista" jutustelua. Jutustelun puutteessa kai tännekin hakeuduin, mutta välillä taso ei ihan vastaa toiveita. Olen kuitenkin kuulolla ja haeskelen hyviä aiheita ja kiinnostavia mielipiteitä. Pysytään linjoilla.

68

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No tees joku tasoisesti aloitus. Kato sitte löytyykö juttuseuraa.

      • Anonyymi

        Teen kyllä, kun taas jokin mieltäni askarruttaa. Osallistun kyllä myös muiden mielenkiintoisiin aloituksiin jatkossakin. Kiitos niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen kyllä, kun taas jokin mieltäni askarruttaa. Osallistun kyllä myös muiden mielenkiintoisiin aloituksiin jatkossakin. Kiitos niistä.

        Aiheita riittää, takuulla!


    • Anonyymi

      Ei puutu fiksua juttuseuraa, tällä palstallakin niitä on.
      Yksi laji on outo eikä johdu iästä. Jos kysyy ja odottaa selventävää vastausta, henkilö ei millään pysty sanomaan, ettei tiedä vastausta. Alkaa siinä sitten keksiä aivan muita ratkaisuja, jotka ampuvat täysin asian ohi. Esimerkki.
      Kysyin, tiedätkö sinä mitä nuo kelloajat tarkoittavat tuossa pysäköintimerkissä (olivat normaalista poikkeavat). Hän vastasi: Jos tarviit pysäköintiä, vie tuonne yleiseen parkkihalliin.
      Vastaisitko sinä, En tiedä vai Jotain muuta.

      • Anonyymi

        Onko juttuseurasi perheenjäseniäsi, ystäviäsi, työtovereitasi? Tapaatko heitä kotonasi vai treffaatteko kaupungilla vai harrastusten parissa? Vai rupatteletteko puhelimessa tai facessa? Otatko usein kontaktia ihan vieraisiin ihmisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko juttuseurasi perheenjäseniäsi, ystäviäsi, työtovereitasi? Tapaatko heitä kotonasi vai treffaatteko kaupungilla vai harrastusten parissa? Vai rupatteletteko puhelimessa tai facessa? Otatko usein kontaktia ihan vieraisiin ihmisiin?

        Noita kaikkia muita paitsi facessa en ole.
        Vieraisiin ihmisiin otan kontaktia esim kaupan hyvllyjen välissä. Olen sen verran höpsistynyt vanhemmiten että tapaan jutella siellä vieraille ihmisille tyyliin, missä ihmeessä se kaneli on. Tai ooltko huomannut miten entiset laatutuotteet ovat muuttuneet tuntemattomiksi tuotemerkeiksi. Se on lempiaiheeni, kun niin suututtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko juttuseurasi perheenjäseniäsi, ystäviäsi, työtovereitasi? Tapaatko heitä kotonasi vai treffaatteko kaupungilla vai harrastusten parissa? Vai rupatteletteko puhelimessa tai facessa? Otatko usein kontaktia ihan vieraisiin ihmisiin?

        Heippa tai iltaa! Itselläni tietoinen valinta en some tiliä ole avannut,en ostanut älypuhelin.Enkä lahjana vastaan ottanut sitä.Tiettekö mikä rauha kätkeytyy,kun känykäkin selainen:Kuva viestejä ei voi otta vastaan.Karsin pois elämästä ihmiset jotka vain soitaa 3h maratoni puhelun.Kerkimättä tavata ulkoilla tai kahvilassa kohdata.Vaikka asuisi ihan lähellä.Mutta aikka puhua jonin joutavia puhelin 3h. En käsitä?Karsinut myös ihmiset elämästä jotka aina pahaa puhu poissa olevista,Eli jokainen voi valita seransa. Toki jos vääntäjä on avoipuoliso ei varmasti mukavaa.Mutta sinä on sitten kadotettu se yhteys miksi yhteen mentiin ,perhe perustettiin.


    • Anonyymi

      Ehkä me "akat ja ukot" olemme jo niin kauan (= vuosikymmeniä) toisiamme kotosalla katselleet ja kuunnelleet, että joskus (= useinkin) tympii ja tahtoo toisenlaista seuraa. Itselläni on kiva korttiporukka, kuntosali ja ryhmäjumppa. Tosin ei sitä jumppaillessa paljon voi jutustella, joten kaipaisin kyllä muutakin meininkiä. Etsin yhä.

      • Anonyymi

        Joo. Joku ryhmäytyminen olis kivaa, mutta en ole oikein löytänyt omaa ryhmääni ja ihmisiäni. Kaipaan harrastuksia, sekä yksin että yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Joku ryhmäytyminen olis kivaa, mutta en ole oikein löytänyt omaa ryhmääni ja ihmisiäni. Kaipaan harrastuksia, sekä yksin että yhdessä.

        Joo, olisi kiva löytää ryhmä joka harrastaisi seksiä keskenään, jutustelua ja hyvästä ruuasta myös nautittaisiin..


    • Anonyymi

      Akkojen ja ukkojen kanssa kun jutellaan maltti on valttia. Täytyy kuunnella, jutella hitaasti ja pitää taukoja. Hymy on yksi merkki siitä, että keskustelu on hyvä. Pieni tilanne komiikka on hyvä.

    • Ehkä kotosalla on jo kaikki sanottava sanottu pääosin. Ja jos toinen on ns. erakko, joka vaipuu sanaristikoiden pariin tai elokuvatarjontaan vastamelukuulokkeet korvilla, sosiaalisempi hakee juttuseuraa muualta. Kaikki ei vaan välitä seurasta, missään.

      • Anonyymi

        Varmaan moni olisi hyvinkin sosiaalinen ,uutta olen huomannut että ei se olekaan enää niin helppoa saada uusi ystävyys. Sitä pelkää että häiritsee jotenkin tai että ei oikein tiedä mitä sanoisi , ja ennenkaikkea mitä ei sanoisi ettei tietämättään loukkaa uutta ihmistä . Nuoeårena sellaista ei edes ajatellut se niinkun toimi autopilotilla kaikki , siis itsestään selviä asioita
        Miksiköhän aitä arkailee vanhempana .äesim äm vanhojen hoitokodissa ovat omissa huoneissaan ja sanovat että tuntevat olevansa yksinäisiä mutta kun ehdottaa että menee seurustelu huoneeseen ja siellä niitä muitakin yksinäisiä on, niin eivät oikein uskalla .
        Kävin äitini hoitokodissa usein katsomassa ja ei hänkään koskaan ollut päivähuoneessa muiden kanssa Aina yksin huoneessaan ja kuunteli televisiota .


      • Anonyymi

        Olen kuullut monen vanhemman miehen puhuvan juuri noista sanaristikoista joten , joten onko se yleistä useissa vanhempien elämässä että toinen ratkoo niitä sanaristikoita ja toinen haluaaisi keskustella .äusein nämä miehet hakeutuvat kauppakeskusta kahviloihin juttelemaan ihmisten kanssa . Että saavat sosiaalisen kanssakäymisen tarpeensa tyydytettyä


    • Anonyymi

      Kyllä ja ei. Toisaalta katson montaa asiaa sormien välistä, eikä jaksa enää kiinnostaa tai kommentoida. Mutta toisaalta taas saatan sanoa asioita, joita en aiemmin olisi kommentoinut ja esim. sietänyt.

      Että comme ci comme ca

      • Anonyymi

        Minäkin yritän katsoa läpi sormien ja olla kommentoimatta. Päätän aina laskea kymmeneen, jospa sitten en sanoisi enää mitään. Mutta pääsen vain kolmeen kunnes annan tulla... :)


    • Anonyymi

      Olen vielä työelämässä ja siellä saa keskustella hyvin asiallisesti ja syvällisesti halutessaan. Ympärilläni on paljon mm. psykologeja ja psykoterapeutteja, ihan ammatistani johtuen.

      Ystävissänikin on fiksuja ja yleissivistyneitä ihmisiä, joiden kanssa on mukavaa jutella

      • Anonyymi

        Niin, ihan varmasti, mutta kaipaatko koskaan ns paskanjauhamista/tyhjänpuhumista? En minä ainakaan puhu kollegoiden kanssa "asiaa" aina, jostain on revittävä muutakin juttua, että jaksaa taas tylsiä työasioita. Itse olen sellainen suupaltti, että saan puhetta aikaiseksi vaikka täysin vieraan ihmisen kanssa ja ne onkin välillä oikeastaan tervehdyttäviä juttutuokioita. Johtuisko siitä, etten ole ns psykologia tarvinnut? Kerran kyllä työnantaja pisti minut ja muutaman muun "haastatteluun", jolloin psyko ihmetteli haastattelun "mitä varten sä täällä olet"? No en viittinyt sanoa, jotta pomo inhoaa mua ylikaoken, kosyi, kun sanon asiat suoraan enkä kehunnut sitä. Tosin, mulla on oma kotipsykologi eli lemmikkieläin.


      • Anonyymi

        Tekeekö ammatti ihmisestä hyvän keskustelijan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ihan varmasti, mutta kaipaatko koskaan ns paskanjauhamista/tyhjänpuhumista? En minä ainakaan puhu kollegoiden kanssa "asiaa" aina, jostain on revittävä muutakin juttua, että jaksaa taas tylsiä työasioita. Itse olen sellainen suupaltti, että saan puhetta aikaiseksi vaikka täysin vieraan ihmisen kanssa ja ne onkin välillä oikeastaan tervehdyttäviä juttutuokioita. Johtuisko siitä, etten ole ns psykologia tarvinnut? Kerran kyllä työnantaja pisti minut ja muutaman muun "haastatteluun", jolloin psyko ihmetteli haastattelun "mitä varten sä täällä olet"? No en viittinyt sanoa, jotta pomo inhoaa mua ylikaoken, kosyi, kun sanon asiat suoraan enkä kehunnut sitä. Tosin, mulla on oma kotipsykologi eli lemmikkieläin.

        Kirjoitin, että saa puhua HALUTESSAAN - ja kyllä työyhteisössämme puhutaan myös kepeitä ja nauretaan yhdessä, emme tosin kutsu sitä paskanjauhamiseksi.

        Olen ollut aikoinani suupaltti ja huono kuuntelija. Psykologin tarve ei ole huono asia ja vaikka kuinka puhuisi ja tuntuu tietävät kaiken, voi olla viisasta jutella joskus asiantuntijan kanssa ja saada uusia näkökulmia.

        Asioiden suoraan sanominen on usein sanojasta hyvä ominaisuus itsessä, ei niinkään toisissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tekeekö ammatti ihmisestä hyvän keskustelijan?

        Ei tee. Kyllä siihen tarvitaan muutakin et juttu luistaa. Työpaikoilla ei taida olla aikaa kovin syvällisiin keskusteluihin muista kuin työasioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekeekö ammatti ihmisestä hyvän keskustelijan?

        Joissakin ammateissa on keskustelu taito enemmän esillä kun toisissa ammateissa joten kyllä työlläni; on osansa siihen mistä keskustellaan .kun kokee pistelevän ihmisen joka ei pysty keskustelemaan mistään asiasta , vaan googlailee vastauksia netistä asioihin mitä ei koskaan ole oppinut, niin sekin ammatti on esillä sillä omalla omituisella tavallaan , koska hän itse on puheillaan näyttänyt mitä tekee. Siis niiitä pienipalkkaisia töitä, joissa usein nykyään on ulkomaalaisia joilla myöskään ei ole koulutusta
        Hoito alalla keskustellaan kyllä kahvi tauollakin usein ongelmista ja miten niihin saisi parannuksen , siis asioita työstään jossa saattaa olla jollakin hyviä ehdotuksia muutoksiin jotka parantavat potilaan sekä hoitajien yhteistyötä . Myyjillä taas o jutut maireita ja aina voitto mielessä vaikka ei asiassa välttämätä olisi mitään voittamista . Juttua voisi jatkaa loputtomiin.
        Joten meitäkin moneksi ja jokaisella oma tapansa olla sosiaalinen


    • Anonyymi

      Jaa, vaikeahan tuota on tietää. No, kummosias ne omat iäkkäät (?) tai ei ehkä vielä iäkkäät vanhemmat, on? Kai sitä jossain suhteessa muuttuu samanlaiseksi kuin omat vanhemmat on/oli.

      • Totta siltä vähän näyttää että periytyvää tämäkin homma😁.


      • Anonyymi

        Ihan niin itse sanoin aina etten varmasti tule koskaan olemaan kun äitini. Vaan joskus saattaa lapsen lapset sanoa että teen jotain asiaa ihan kun vanhaa muoto teki , ja vielä jotkut ikmeetkin ovat kuulemma samanlaisia .
        Mutta luulen että aika paljon saa mukaansa asioita työtiimistäkin ihan ettei itsekään sitä huomaa . Mutta usein ne perusteelliset arvot tulevat kotoa kuitenkin .
        Huomaan sen kälystäni mitä vanhemmaksi hän on tullut sitä enemmän on äitisi tapoja .


    • Anonyymi

      Silloin tällöin ihan asialliseen kysymykseen tai kertomukseen vastataan erittäin epäasiallisella tyylillä, sanoilla lyöden. Tuskin kukaan sellaista tekisi, ellei tuo tekijä itse saisi siitä nautintoa. No, oli miten oli, estää tätä ei voi. Olen vaan usein miettinyt, jotta ovatko nämä "kaiken tietävät lyttääjät" live elämässäänkin samoin käyttäytyviä.

      • Anonyymi

        No, mutta kaikilla on joku ”fiksu” vastaus johonkin. Itse en vaan jaksa kaikenmaailman ”fiksuja”. Mieluummin olen hiljaa. Aina on joku minua viisaampi pohtimassa niinkin yksikertaista asiaa kuin; mikä on elämän tarkoitus. Muutaman kerran olen saanut nenilleni, kun ole vastannut ettei kiinnosta.

        Nykyisin ihmetellään ihmisten ahdistusta ja masennusta. Pohditaan, mistä johtuu ihmisten huonovointisuus. Siinä sitä taas pohdittavaa riittää, vaikka vastaus on ihan yksinkertainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mutta kaikilla on joku ”fiksu” vastaus johonkin. Itse en vaan jaksa kaikenmaailman ”fiksuja”. Mieluummin olen hiljaa. Aina on joku minua viisaampi pohtimassa niinkin yksikertaista asiaa kuin; mikä on elämän tarkoitus. Muutaman kerran olen saanut nenilleni, kun ole vastannut ettei kiinnosta.

        Nykyisin ihmetellään ihmisten ahdistusta ja masennusta. Pohditaan, mistä johtuu ihmisten huonovointisuus. Siinä sitä taas pohdittavaa riittää, vaikka vastaus on ihan yksinkertainen!

        ...eli tyypillinen besserwisser!! Ja että ihmisetkö eivät saisi puhua asioista, jotka sinua eivät kiinnosta ja se sinun, fiksu kun olet, on ilman muuta tuotava se esille! Huoh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...eli tyypillinen besserwisser!! Ja että ihmisetkö eivät saisi puhua asioista, jotka sinua eivät kiinnosta ja se sinun, fiksu kun olet, on ilman muuta tuotava se esille! Huoh!

        Heh heh Tottakai saavat ”puhua” loputtomiin loputtomista asioista ja ilmaista mielipiteensä Ihan vapaasti
        En vaan itse jaksa aina kuunnella


      • Anonyymi

        Luulen että ovat, siis huonolla itseluottamuksella varustettuja ihmisiä usein jotka ovat tehneet pienipalkkaista työtä työkseen ja lyöneet sanoillaan sadakseen tuntea että ovat jotakin. Me muut tiedetään mitä ollaan siksipä eimole tarvetta ilkeilyyn ja asioiden kääntelemiseen muuksi mitä ne ovat.
        Tälläisellä lyttäämällä ei ole ystäviä , koska kukaan ei halua ystäväkseen ihmisiä joilla on tarkoituksena ainoastaa lytätä ihmisiä sanoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mutta kaikilla on joku ”fiksu” vastaus johonkin. Itse en vaan jaksa kaikenmaailman ”fiksuja”. Mieluummin olen hiljaa. Aina on joku minua viisaampi pohtimassa niinkin yksikertaista asiaa kuin; mikä on elämän tarkoitus. Muutaman kerran olen saanut nenilleni, kun ole vastannut ettei kiinnosta.

        Nykyisin ihmetellään ihmisten ahdistusta ja masennusta. Pohditaan, mistä johtuu ihmisten huonovointisuus. Siinä sitä taas pohdittavaa riittää, vaikka vastaus on ihan yksinkertainen!

        Minusta on jotenkin mukavaa kuunnella toisia ihmisiä jotka ivat viisaampia kun minä sillä otan opikseni heidän kerronnaltaan aina jotain. Ja en mitenkään tunne alemmuuden tunteita kun joku toinen osaa niin palon enemmän asioita mitä minä en osaa.
        Terveessä maassa ei ole kenelläkään tarvetta toisen lyttäykseen sillä normaali ihminen tajuaa ettei sellaisilla metodeilla pitkälle potkita .
        Kun hyväksytään ihmiset silloinkin kun he ovat saavuttaneet jotain elämässään joka on mielenkiintoista ja ollaan iloisia hänen puolestaan, siis juuri sellaisia ihmisiä kaipaa keskusteluissa joissa ei lytätä sanoilla toista tahallisesti . Kuten täällä niin usein näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...eli tyypillinen besserwisser!! Ja että ihmisetkö eivät saisi puhua asioista, jotka sinua eivät kiinnosta ja se sinun, fiksu kun olet, on ilman muuta tuotava se esille! Huoh!

        Okay, taas meni tuokin asia kääntelyksi jota varmaan aloittaja ei edes ajatelllut menevän niin. Hän vaan kaipasi jotain keskustelun aihetta. Ja ei hän ole mitenkään kieltänyt ketään puhumasta, on vaan tehnyt saman huomion kun moni muukin . Eintarvitse vääntää rautalankaa taas


    • Anonyymi

      Oma kokemukseni on että hirveän huonosti oman ikäiset ottaa kontaktia missään. Kaupoissa saan kuljeksia ihan rauhassa ilman että kukaan sanoo yhtään mitään, ainoastaan henkilökunta tervehtiessään.
      Jopa eläkeläisten yhdistyksessä sain istua ihan rauhassa itsekseni kun en ole sellainen joka suunapäänä haluaa olla esillä ja tuppaa kaikkien juttusille, siellä ei edes tervehdykseeni vastattu kun menin vaan suu auki toljotettiin tyyliin kukahan se tuokin on. Tuli vähän sellainen olo että uusia ei haluttu joukkoon joten poistuin jäsenyydestä parin vuoden jälkeen.
      Kahviloissa saan juoda kahvini rauhassa, ei vahingossakaan kukaan yksin paikalle tuleva tule samaan pöytään kuin pakosta ja silloinkaan ei puhuta mitään.
      Ilmeisesti olen sitten niin luotaantyöntävän näköinen akka että mun seuraan ei haluta missään nimessä .

      • Anonyymi

        Olen ollut huomaavinani samaa asennetta: Sinä et kuulu joukkoon !
        Se on outoa, kun luulisi, että vanhemmiten, kun omanikäisten lähipiiri itse kullakin
        pienenee uudet tuttavuudet olisivat tervetulleita !

        Olen ollut huomaavinani myös sellaista, että kun vanhemmiten ihmisen ajattelu
        kapenee hänestä tulee epäluuloinen ja epälooginenkin.
        Kun joskus jossain tilaisuudessa ystävällisyyttään tervehtii "hei !"
        jotakin ihmistä, saa takaisin luotaantyöntävän katseen: "Mitä tuokin minusta haluaa !"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut huomaavinani samaa asennetta: Sinä et kuulu joukkoon !
        Se on outoa, kun luulisi, että vanhemmiten, kun omanikäisten lähipiiri itse kullakin
        pienenee uudet tuttavuudet olisivat tervetulleita !

        Olen ollut huomaavinani myös sellaista, että kun vanhemmiten ihmisen ajattelu
        kapenee hänestä tulee epäluuloinen ja epälooginenkin.
        Kun joskus jossain tilaisuudessa ystävällisyyttään tervehtii "hei !"
        jotakin ihmistä, saa takaisin luotaantyöntävän katseen: "Mitä tuokin minusta haluaa !"

        Kohtelias ihminen tervehtii kyllä ja toinen kohtelias vastaa tervehdykseen.
        Itsekkin huomannut että ” toljotetaan” suu auki, joten luulen että se on epävarmojen ihmisten tapa ja jotka eivät halua uusia ihmisiä porukkoihinsa .
        Mikähän uhka uusi ihminen oikeastaan on, kun näitä juttuja on vähän joka puolella kaikissa sama malli käyttäytymisessä


      • Anonyymi

        Ei tarvitse mitenkään luotan työntävän näköinen, sillä moni vaan ei uskallamottaa yhteyttä pelätessään että häiritsee toista.
        Jantuo kun menee johokinpiieiin mukaan niin hyvin tuttakäytöstä että kun tervehtii niin katsotaan suu auki eikä edes vastata . Anoppini olisi sanonut että ovat umppeloita .
        Vaikea se on ottaa yhteyttä vanhempana , nuorempana nekin asiat meni ihan automaattisesti.
        Moni voi myöskin pelätä että saavat tuntea itsensä torjutuksi .vaikeita asioita sinänsä


    • Anonyymi

      Huonoa juttuseuraa ovat myös kyläilevät vieraat, jotka istuvat peffallaan ja odottavat isäntäväen viihdyttävän. Kyllä minulla on illan päätteeksi takki ihan tyhjä, kun on yrittänyt jutun juurta kehitellä. Vieraat viihtyvät vaikka aamuun asti, kunhan tarjoilu pelaa.

      Kyläilysuhde kestänyt vuosikymmeniä enkä kehtaa/pysty/kykene katkaisemaan tätä tyhjää suhdetta, vaikka haluaisin. Tyhmää aina ajatella vain toisten tunteita. Vähän olen kuitenkin saanut harvennettua tapaamisia, mutta loppua ei näy.

      • Myötätuntoa itsellesi? Sano vaan rohkeasti ei. Liian kilttejä ihmisiä käytetään hyväksi ja liian kiltit ihmiset antavat käyttää. Kerran se kirpaisee kun sanot että vierailu ei nyt sovi# sen jälkeen huomaat helpotuksen että sait sanottua.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Myötätuntoa itsellesi? Sano vaan rohkeasti ei. Liian kilttejä ihmisiä käytetään hyväksi ja liian kiltit ihmiset antavat käyttää. Kerran se kirpaisee kun sanot että vierailu ei nyt sovi# sen jälkeen huomaat helpotuksen että sait sanottua.

        Voi miten tuota helpotusta kaipaankaan. Heti vuoroin vieraissa -kyläilyn jälkeen alan jo stressamaan seuraavaa perinteistä tapaamista. Mutta vaikea on kieltäytyä, kun ihmisissä ei sinällään mitään vikaa ole. Ilmeisesti vain oma kyllästyminen ja asennevamma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi miten tuota helpotusta kaipaankaan. Heti vuoroin vieraissa -kyläilyn jälkeen alan jo stressamaan seuraavaa perinteistä tapaamista. Mutta vaikea on kieltäytyä, kun ihmisissä ei sinällään mitään vikaa ole. Ilmeisesti vain oma kyllästyminen ja asennevamma.

        No joo mutta kannattaa kuunnella itseäsi ja toiveitasi. Myös omaa kyllästymistäsi. Joku syyhän "asennevammasi"taustalla on.


      • Anonyymi

        Kokeile lopettaa tarjoilu aikaisemmin tai kysy mitä herrasväelle saisi olla aamiaiseksi ?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Myötätuntoa itsellesi? Sano vaan rohkeasti ei. Liian kilttejä ihmisiä käytetään hyväksi ja liian kiltit ihmiset antavat käyttää. Kerran se kirpaisee kun sanot että vierailu ei nyt sovi# sen jälkeen huomaat helpotuksen että sait sanottua.

        Ihan niin aitä pitää sanoa ei asioille jotka ottavat voimille , ei kannata pitää yllä suhdetta joka ei anna muuta kun väsymyksen.
        Äitini oli aikoinaan kerran sanonut kahdelle vieraalle että ” lähtekää nyt täältä, en jaksa enää” äidin mies oli hävennyt hänen käytöstään kovasti. Mutta nämä naiset tulivat joka ilta heille televisiota katsomaa ja äidistä oli tuntunut ettei ole omaa rauhaa.
        No pääsi heistä eroon lopullisesti vihaisia olivat olleet.äminun mieheni taas aikoinaan meni vaan yksinkertaisesti nukkumaan vaikka oli vieraita itse käskenyt . Ja minä sitten yritin heitä viihdyttää siitä tuli aina ” debatti” sen jälkeen kun vieraat olivat lähteneet pois. Ja huomautin hänelle että ei käske vieraita jos ei jaksa heidän kanssa seurustella . Lopetti kätkemästä


    • Anonyymi

      Kyllä asioiden monipuolinen tutkiminen on aina eduksi. Silloin on mahdollista löytää vikakohdat, ja niistä voi oppia tulevaisuudessa. Ainainen myötäileminen on rasittavaa, eikä siitä synny minkäänlaista keskustelua.

      • Anonyymi

        Mutta kun löytää ihmisen jonka kanssa on samaa mieltä asioista niin se ei ole myötäilyä , vaan kivaa jos voi ola samaa mieltä asioista. Minun ystäväni yli 40 vuoden takaa on avannut huomauttelemaan asioita minulle, saattaa olla joku vaatekappale josta hänen on sanottava
        Muita pieniä asioita aina silloin sun tällöin. Se laittaa ajattelemaan että voisiko hänellä,olla omia ongelmia ja siten ilkeilee. Nyt olen harventanut käyntiä hänen luonansa .muta en väitä vastaan koskaan sillä luulen että juuri sitä,hän odottaakin että saisi ehkä purkavat kiukkuaan . Mutta en pidä riitelystä joten annan mene ohi korvien


    • Anonyymi

      alottajalle :


      tiedoksi,,,

      ei ihminen kaipaa juttuseuraa,,, vaan läheisyyttä hyvää oloa turvallisia ihmissuhteita,

      siis puhe ei ole tärkein muoto
      vaan

      hiljainen rehellisyys, rehellinen läheisyyden tunne on parasta ihmissuhteissa

      • Anonyymi

        Jos puolison kanssa ei oikein jutun juurta ole, ajaudutaan hiljaisuuteen kumpikin omien ohjelmiensa pariin. Läheisyyden tunnetta ei oikein synny ilman yhteisiä aiheita, mikä ei kyllä poista turvallisuuden tunnetta. Parempi kuitenkin yhdessä kuin yksin.


      • Anonyymi

        Rehellinen läheisyyden on parasta ihmissuhteissa ! Olen samaa mieltä kanssasi 18:47.


      • Anonyymi

        Kyllämmoni ihminen sentään kaipaa juttelu seuraa , ollaan niin erilaisia ihmisinä , minun paras edesmennyt ystävättäreni oli sellainen että saatoimme jutella puoliyöhön asti kun olin hänen luonaan, puhetta riitti ja asioita vatkottiin . Ja kun asuimme kaukana toisistamme niin puhelimessa meni aina kauan aikaa kun juteltiin. Joskus saatoin soittaa että,. Laittaa kahvit valmiiksi olen tunnin päästä luonasi , niin hyppäsin lentokoneeseen ja se otti 50 minuuttia lentää hänen luokseen . Mutta suru oli suuri kun hän poistui elämästä .olimme olleet ystöviä 50 vuotta . Joten vieläkin vaikka siitä on neljä vuotta aikaa kun hän nukkui pois saatan saada sekunnin pitkän ajatukseen soittaa hänelle jos on jotain tärkeää . Vain todetakseni ettei se enää käy . Minulla in monta aikuista lastenlasta jotka käyvät usein jotta niiden kanssa on kiva jutella myös,


    • Anonyymi

      Joku täällä kirjoitti illoistaan ystävien kanssa. Minua ärsyttää eräs tapa kyläilyssä: vietämme iltaa toinen silmä televisioruutua toljotellen ja puhumme tv-ohjelmista. Katson itse aivan liikaa toosaa, joten kylässä haluaisin keskittyä muuhun, esim. rupatteluun ja kuulumisten vaihtoon. Mutta talossa talon tavalla. Meillä ei tv ole koskaan vieraiden aikana auki.

    • Anonyymi

      Minuun otti taannoin fb:n kautta paikkakuntalainen lähes samanikäinen nainen joka oli naisystävää vailla. No, pari kertaa tapasimme kaupungilla, mutta keskustelu oli aika olematonta kun hän selasi koko ajan kännykkää kahvilla käydessämme ja viimeinen tapaaminen oli sitten matka toiseen kaupunkiin ja siellä myös kännykän selaus jatkui huoneessa lähes koko ajan. Keskusteluaiheiksi kelpasi hänen puoleltaan lähinnä, fb:n sinkku ja deittiryhmien miehet joista itse en tiennyt mitään kun en kyseisiin ryhmiin kuulu. Illalla yritin jotain huoneessa jutustella niin hänen mielestään puhuin liikaa joten loppuillan olin hiljaa ja odotin että hän olisi jotain sanonut. Sama jatkui seuraavana päivänä aamupalalla ja bussissa kotimatkalla. Tuon kokemuksen jälkeen en yhtään ihmettele jos onkin yksinäinen. Hän myös esti minut fb:ssä heti palattuamme tuolta reissulta mikä minusta oli aika lapsellista, mutta se oli hänen asiansa.

    • Anonyymi

      No mulle ei ainekaan ole tarvetta saada ulos ns. viimeistä sanaa, ja ikää on "jo" 36 vuotta. Mutta jo monia vuosia olen huomannu että erään sukulaisen kanssa keskusteluissa usein (jonka kanssa asun kämppiksenä), oma verenpaine kohoaa, joka sitten saa oman puheääneni kohoamaan, koska häneltä puuttuu kuutelemisen jalo taito, joka taas minulta löytyy. Eli hän saattaa milloi vaan keskeyttää mun puheen koska ei malta odottaa minun puhettani loppuun, hänen huomio saattaa olla kii jossai ihan muussa kuin puhujassa eli minussa, jne. Lisäksi joskus joudun korjailemaan hänen lauseitaan (en suuntaan mihin haluan vaan siihen mitä hän oikeesti yrittää sanoa), saannu hänet kii valehteluista, jne. monenlaista ongelmaa on meidän kahden välisessä kommunikoinnissa, monestakin syystä, ja yksi syy on se kun ollaa niin erinlaisii, mutta vain minä, olen meistä huomaavaisempi ylipäätään.

      Kun kimppa-asumisestamme pääsen muuttamaan omilleni, niin kyllä mieli lepää, kun ei tarvi enää joka päivä puhua sukulaiselle jolle ei miellään haluaisi puhua, koska toden-näköisesti juttelu taas menee siihen pisteeseen että oma verenpaine on koholla.
      Ja minulla siis on kavereita, niin olen huomannu että heidän kanssa jutettelu on paljon mukavempaa kun tämän sukulaiseni kanssa juttelu, jonka kyllä ymmärränkin, koska tää sukulaiseni vaikka on kämppikseni niin hän on eri aikakauden, tapojen, jne. kasvatti kuin minä, joten meissä on eroovaisuuksia paljonkin ja välttämättä. Ja eri mielipiteet on mielestäni ihan ok, mutta silläkin on rajansa että kuinka paljon niillä yritetään vaikuttaa.

      Lisäksi vielä jos jotai kiinnostaa, niin itse olen horoskoopiltani Neitsyt, kun hän taas on Kaksonen.

    • Anonyymi

      Lähes 50 vuotta naimisissa, yhdessä vanhentuneena ja viimeiset vuodet kaikenlaista vaivaa ja sairautta kehoomme keränneenä. Läheisyys puuttuu ja oleskelukin pääosin eri huoneissa vain ruokailuaika on yhteinen. Usein sekin omissa nurkissa jos jotakin kiukuttelua on hiukan ennen ruokaa ollut.
      Useinkin jonkinlainen keskusteluyritys johtaa riitelyyn ja mököttämiseen. Osittain tämä johtuu varmasti kivuista ja säryistäkin, nämä tekee kiukkuiseksi kun niille ei mitään voi.
      Lapset ovat sanoneet, että erotkaa. Asia ei ole aivan niin yksinkertainen kuitenkaan. Koska olen puolisolleni melkeinpä omaishoitaja, kaikki kodin työt ym jää minulle. Samoin kaupassa käynnit, lääkkeiden annostukset, reseptien uusinnat ja pankkiasiat tietysti tietokoneella.
      Ulkopuolista apua emme ole hakeneet, tuskin sitä helposti edes saisi. Olen itse vielä kaikkien vaivojen lisäksi kuitenkin pystyvä asioita hoitamaan. Emme ole toisiamme ns koskettaneet liki kolmeentoista vuoteen, joten toisen ihmisen läheisyyttä ja keskusteluseuraa kaipaa kovasti. Aikaa tosin siihenkin jäisi kovin vähän, koska tämä huolehtiminen vie lähes kaiken ajan.
      Koetan kuitenkin pitää jonkinlaista yleiskuntoa itselläni ja järjestän aikaa liikunnalle melkein päivittäin. Tunti alkaa olla selainen maksimi aika. Henkinen puoli juuri on se joka tahtoo pettää, ruumiillinen kyllä toimii jalkavaivasta huolimatta.
      Tulipa tähän nyt selostettua ja valitettua. Mutta vastaus aloittajan kysymykseen vänkäilystä, kyllä se niin taitaa olla, että vanhuus ja kaikenlaiset vaivat saa meistä välillä kiukuttelevia.

      • Anonyymi

        @ 15:06

        Hei ! Mukavasti kirjoittelet. Olen itsekseni pohdiskellut,
        että ehkäpä ihminen turhautuu ikääntyessään,
        kun ei enää kykene samaan kuin ennen.
        Ihminen on tyytymätön itseensä ja kenties on vaikea sopeutua ajatukseen,
        että "parasta ennen" elämä meni jo ja elämässä on liian vähän sisältöä.
        Sitten tulee vielä kipuja ja voi tulla sairautta.
        Se johtaa siihen, ettei tule enää toimeen itsensä kanssa, henkisesti.
        Tulee tyytymättömyyden tunne ja tulee kärttyisäksi.
        Sen yksi ilmenemismuoto on vänkääminen ja kiukuttelukin. Voisiko olla niin ?
        Voi se olla muutakin. Kivuliaan ihmisen on vaikea keskittyä toiseen.
        Kivuliaisuus syö hermoja.

        Ei kannata erota, kun on pitkä yhteinen historia.
        Voi käydä niin, että sitten olisi molemmat yksin.
        En minä ainakaan voisi jättää ihmistä, joka on minun apuni varassa
        ja jonka olen elämäni jakanut.

        On kyllä keljua jos ei enää jutunjuurta löydy eikä läheisyyttä,
        halaaminen ja hellyys ei ainakaan ole ylivoimaista.

        En itse tiedä muuta kunnallista apua kuin kotihoidon, mitä voi saada kotiin,
        mutta kotihoidolle ei kuulu esim. siivous ja ruoanlaitto jne.
        mikä keventäisi askareita.
        (Tarvittaessa kotihoito lämmittää ruuan tai keittää pikapuuron
        ja syöttääkin, jos ihminen on yksin ja huonokuntoinen)
        Siivous ja muu apu on tilattava ja maksettava itse.
        Kotihoitoon kannattaa ottaa yhteyttä. Sieltä tullaan arvioimaan tilanne.

        On helppoa, kun on terve ja kaikki sujuu.
        Siinä vaiheessa, kun ei ole terve eikä kaikki suju
        ihmisen henkinen kestävyys testataan.
        Ihmisen ei ole pakko kestää kaikkea. Ei saa liikaakaan vaatia itseltään.
        ihminen voi olla yksinäinen, vaikka on naimisissa tai parisuhteessa.


      • Anonyymi

        Itselläni lähes tuollainen tilanne, paitsi että olemme kumpikin melko terveitä. Jutun juurta ei ole (aina kiivastumme toisen törppöydestä), ei läheisyyttä vuosikausiin, eri mieltä asioista, omat telkkarit omine ohjelmineen jne.

        Totta puhuen mieheni kyllä yrittää, on kiltti ja ahkera. Mutta minä ärsyynnyn joka asiasta! Eli on ollut peiliin katsomisen paikka, mutta ei auta. Missään nimessä en halua kuitenkaan eroa, ei tässä iässä yksinkään ole hyvä. Jos vaan saisin itseni sopuisammaksi ja suopeammaksi ja kärsivällisemmäksi, olisi loppuelämämme hyvää.
        Nm. Kärttyinen akka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni lähes tuollainen tilanne, paitsi että olemme kumpikin melko terveitä. Jutun juurta ei ole (aina kiivastumme toisen törppöydestä), ei läheisyyttä vuosikausiin, eri mieltä asioista, omat telkkarit omine ohjelmineen jne.

        Totta puhuen mieheni kyllä yrittää, on kiltti ja ahkera. Mutta minä ärsyynnyn joka asiasta! Eli on ollut peiliin katsomisen paikka, mutta ei auta. Missään nimessä en halua kuitenkaan eroa, ei tässä iässä yksinkään ole hyvä. Jos vaan saisin itseni sopuisammaksi ja suopeammaksi ja kärsivällisemmäksi, olisi loppuelämämme hyvää.
        Nm. Kärttyinen akka

        Varmaan jokin lääkitys voisi auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        @ 15:06

        Hei ! Mukavasti kirjoittelet. Olen itsekseni pohdiskellut,
        että ehkäpä ihminen turhautuu ikääntyessään,
        kun ei enää kykene samaan kuin ennen.
        Ihminen on tyytymätön itseensä ja kenties on vaikea sopeutua ajatukseen,
        että "parasta ennen" elämä meni jo ja elämässä on liian vähän sisältöä.
        Sitten tulee vielä kipuja ja voi tulla sairautta.
        Se johtaa siihen, ettei tule enää toimeen itsensä kanssa, henkisesti.
        Tulee tyytymättömyyden tunne ja tulee kärttyisäksi.
        Sen yksi ilmenemismuoto on vänkääminen ja kiukuttelukin. Voisiko olla niin ?
        Voi se olla muutakin. Kivuliaan ihmisen on vaikea keskittyä toiseen.
        Kivuliaisuus syö hermoja.

        Ei kannata erota, kun on pitkä yhteinen historia.
        Voi käydä niin, että sitten olisi molemmat yksin.
        En minä ainakaan voisi jättää ihmistä, joka on minun apuni varassa
        ja jonka olen elämäni jakanut.

        On kyllä keljua jos ei enää jutunjuurta löydy eikä läheisyyttä,
        halaaminen ja hellyys ei ainakaan ole ylivoimaista.

        En itse tiedä muuta kunnallista apua kuin kotihoidon, mitä voi saada kotiin,
        mutta kotihoidolle ei kuulu esim. siivous ja ruoanlaitto jne.
        mikä keventäisi askareita.
        (Tarvittaessa kotihoito lämmittää ruuan tai keittää pikapuuron
        ja syöttääkin, jos ihminen on yksin ja huonokuntoinen)
        Siivous ja muu apu on tilattava ja maksettava itse.
        Kotihoitoon kannattaa ottaa yhteyttä. Sieltä tullaan arvioimaan tilanne.

        On helppoa, kun on terve ja kaikki sujuu.
        Siinä vaiheessa, kun ei ole terve eikä kaikki suju
        ihmisen henkinen kestävyys testataan.
        Ihmisen ei ole pakko kestää kaikkea. Ei saa liikaakaan vaatia itseltään.
        ihminen voi olla yksinäinen, vaikka on naimisissa tai parisuhteessa.

        Iltaisin, puolison jo nukkuessa alkaa usein muistelemaan menneitä vuosikymmeniä. Tämä on juuri sitä "omaa aikaa", jolloin mikään ei pääse häiritsemään vajoamista noihin nostalgisiin aikoihin. Vanhemmiten olen huomannut, kuinka itse ja moni muukin ikääntynyt elää paljon menneessä. Muistoissa ennen oli kaikki hyvin ja rakastettiin, vaikka elämä taloudellisesti olikin niukkaa. Lapsia kasvatettiin ja ohjattiin yhteiskunta kelpoisiksi rakastamalla ja antamalla turvaa maailman vaaroja vastaan. Aikaa ei aina tuntunut jäävän tarpeeksi sen oman puolison huomioimiseen.
        Kun lapset sitten jättivät vanhempansa ja aloittaessa oman elämänsä rakentamisen, kahdestaan jääminen tuntui ensiksi haikealta ja yksinäiseltä. Lasten käyminen lapsuuskodissa helpotti aina ja yhä edelleenkin tuota yksinäisyyden tuntua. Heillä kuitenkin on ne omat kiireensä, kuten meilläkin silloin nuorena yhdessäolon alkutaipaleilla.
        Työssä kävimme molemmat ja viimein tuli aika jo odottaa eläköitymistä. Kohtalo kuitenkin muutti suunitelmat, kuten usein käy. Puoliso sairastui jo ennen eläkeikää ja jäi sairaseläkkeelle. Jo siinä vaiheessa myös osa hänen kotitöistään jäi hoidettavakseni. Pystyin kuitenkin itse käymään työssä kuusikymmentäkaksi vuotiaaksi, ennenkuin jäin eläkkeelle. Nyt olisi ollut se aika, jolloin matkustelu ja itsellemme eläminen olisi ollut mahdollista. Tuli korona ja puolison kunto heikkeni, joten "huolettoman" vanhuuden eläminen ei enään onnistunut. Päivät siis kuluu kuten aloituksessa kirjoitin.
        Kokonaisuutena kuitenkin, olemme eläneet hyvää elämää ennen sairastelua ja muutakin elämää vaikeuttavaa aikaa. Lapset ja lastenlapset tuovat vielä niitä onnenpipanoita vanhuutemme iloksi, siitä saa olla kiitollinen. Omasta puolestani kuitenkin olen päättänyt katsoa tämän loppuun asti, kaikista vaivoista huolimatta. Olenkin puolisolleni kertonut, minkä pappi viisikymmentävuotta sitten yhteen liitti, ainakin minä pidän lupauksen jonka silloin annoin. Hyvää syksyn jatkoa lukijoille, toivottavasti maailmakin tulisi järkiinsä näinä levottomina aikoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iltaisin, puolison jo nukkuessa alkaa usein muistelemaan menneitä vuosikymmeniä. Tämä on juuri sitä "omaa aikaa", jolloin mikään ei pääse häiritsemään vajoamista noihin nostalgisiin aikoihin. Vanhemmiten olen huomannut, kuinka itse ja moni muukin ikääntynyt elää paljon menneessä. Muistoissa ennen oli kaikki hyvin ja rakastettiin, vaikka elämä taloudellisesti olikin niukkaa. Lapsia kasvatettiin ja ohjattiin yhteiskunta kelpoisiksi rakastamalla ja antamalla turvaa maailman vaaroja vastaan. Aikaa ei aina tuntunut jäävän tarpeeksi sen oman puolison huomioimiseen.
        Kun lapset sitten jättivät vanhempansa ja aloittaessa oman elämänsä rakentamisen, kahdestaan jääminen tuntui ensiksi haikealta ja yksinäiseltä. Lasten käyminen lapsuuskodissa helpotti aina ja yhä edelleenkin tuota yksinäisyyden tuntua. Heillä kuitenkin on ne omat kiireensä, kuten meilläkin silloin nuorena yhdessäolon alkutaipaleilla.
        Työssä kävimme molemmat ja viimein tuli aika jo odottaa eläköitymistä. Kohtalo kuitenkin muutti suunitelmat, kuten usein käy. Puoliso sairastui jo ennen eläkeikää ja jäi sairaseläkkeelle. Jo siinä vaiheessa myös osa hänen kotitöistään jäi hoidettavakseni. Pystyin kuitenkin itse käymään työssä kuusikymmentäkaksi vuotiaaksi, ennenkuin jäin eläkkeelle. Nyt olisi ollut se aika, jolloin matkustelu ja itsellemme eläminen olisi ollut mahdollista. Tuli korona ja puolison kunto heikkeni, joten "huolettoman" vanhuuden eläminen ei enään onnistunut. Päivät siis kuluu kuten aloituksessa kirjoitin.
        Kokonaisuutena kuitenkin, olemme eläneet hyvää elämää ennen sairastelua ja muutakin elämää vaikeuttavaa aikaa. Lapset ja lastenlapset tuovat vielä niitä onnenpipanoita vanhuutemme iloksi, siitä saa olla kiitollinen. Omasta puolestani kuitenkin olen päättänyt katsoa tämän loppuun asti, kaikista vaivoista huolimatta. Olenkin puolisolleni kertonut, minkä pappi viisikymmentävuotta sitten yhteen liitti, ainakin minä pidän lupauksen jonka silloin annoin. Hyvää syksyn jatkoa lukijoille, toivottavasti maailmakin tulisi järkiinsä näinä levottomina aikoina.

        Uskon ymmärtäväni sinua syvällä sielussani ja sydämessäni. Samantapainen kohtalo
        on itselläni. Puoliso sairastui ennen eläkeikäänsä. Lisäksi sairastui vielä elossa
        vanhempani. Minusta tuli kahden ihmisen omaishoitaja vähän ennen eläkeikää.
        Kaikki pienetkin tulevaisuudentoiveet romahtivat kerralla. Sitten sairastuin itse uupumukseen ja stressiin. Noin 7-8 vuoden päästä koko elimistö "hajosi"
        vastuusta ja huolesta. Ei ole muuta näkyvissä kuin päivä kerrallaan yrittää
        eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iltaisin, puolison jo nukkuessa alkaa usein muistelemaan menneitä vuosikymmeniä. Tämä on juuri sitä "omaa aikaa", jolloin mikään ei pääse häiritsemään vajoamista noihin nostalgisiin aikoihin. Vanhemmiten olen huomannut, kuinka itse ja moni muukin ikääntynyt elää paljon menneessä. Muistoissa ennen oli kaikki hyvin ja rakastettiin, vaikka elämä taloudellisesti olikin niukkaa. Lapsia kasvatettiin ja ohjattiin yhteiskunta kelpoisiksi rakastamalla ja antamalla turvaa maailman vaaroja vastaan. Aikaa ei aina tuntunut jäävän tarpeeksi sen oman puolison huomioimiseen.
        Kun lapset sitten jättivät vanhempansa ja aloittaessa oman elämänsä rakentamisen, kahdestaan jääminen tuntui ensiksi haikealta ja yksinäiseltä. Lasten käyminen lapsuuskodissa helpotti aina ja yhä edelleenkin tuota yksinäisyyden tuntua. Heillä kuitenkin on ne omat kiireensä, kuten meilläkin silloin nuorena yhdessäolon alkutaipaleilla.
        Työssä kävimme molemmat ja viimein tuli aika jo odottaa eläköitymistä. Kohtalo kuitenkin muutti suunitelmat, kuten usein käy. Puoliso sairastui jo ennen eläkeikää ja jäi sairaseläkkeelle. Jo siinä vaiheessa myös osa hänen kotitöistään jäi hoidettavakseni. Pystyin kuitenkin itse käymään työssä kuusikymmentäkaksi vuotiaaksi, ennenkuin jäin eläkkeelle. Nyt olisi ollut se aika, jolloin matkustelu ja itsellemme eläminen olisi ollut mahdollista. Tuli korona ja puolison kunto heikkeni, joten "huolettoman" vanhuuden eläminen ei enään onnistunut. Päivät siis kuluu kuten aloituksessa kirjoitin.
        Kokonaisuutena kuitenkin, olemme eläneet hyvää elämää ennen sairastelua ja muutakin elämää vaikeuttavaa aikaa. Lapset ja lastenlapset tuovat vielä niitä onnenpipanoita vanhuutemme iloksi, siitä saa olla kiitollinen. Omasta puolestani kuitenkin olen päättänyt katsoa tämän loppuun asti, kaikista vaivoista huolimatta. Olenkin puolisolleni kertonut, minkä pappi viisikymmentävuotta sitten yhteen liitti, ainakin minä pidän lupauksen jonka silloin annoin. Hyvää syksyn jatkoa lukijoille, toivottavasti maailmakin tulisi järkiinsä näinä levottomina aikoina.

        Kaikkea hyvää sinullekin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni lähes tuollainen tilanne, paitsi että olemme kumpikin melko terveitä. Jutun juurta ei ole (aina kiivastumme toisen törppöydestä), ei läheisyyttä vuosikausiin, eri mieltä asioista, omat telkkarit omine ohjelmineen jne.

        Totta puhuen mieheni kyllä yrittää, on kiltti ja ahkera. Mutta minä ärsyynnyn joka asiasta! Eli on ollut peiliin katsomisen paikka, mutta ei auta. Missään nimessä en halua kuitenkaan eroa, ei tässä iässä yksinkään ole hyvä. Jos vaan saisin itseni sopuisammaksi ja suopeammaksi ja kärsivällisemmäksi, olisi loppuelämämme hyvää.
        Nm. Kärttyinen akka

        Täällä on kielletty käyttämästä "Nm."-merkkiä, se ei sovi jollekin ahdasmieliselle.


    • Anonyymi

      Emme tule.

    • Anonyymi

      Et tiedä vielä ....

      • Anonyymi

        Tietoa on, kyllä.


    • Anonyymi

      Jokainen voi seransa valita. Jos ei jaksa toista kunella.Sen hinta voi olla yksin olo.Kuten minulla.Mutta en suostu olemaan kenenkään roskalaatikko

      • Anonyymi

        Toisten puheet ovat sinusta roskaa. Älä ole huolissasi. Saat varmaan olla ihan
        rauhassa.


    • Anonyymi

      Saako sinulle puhua mistään ?

    • Anonyymi

      Jotkut on aina kaikkea vastaan periaatteesta vai luonneko se on ?

    • Anonyymi

      Ei ole tarve saada viimeinen sana, vaan on tarve saada totuus ja fakta esiin ja se viimeiseksi voimaan.

    • Anonyymi

      Jotkut on hauskoja. Jos ne ei voita kiistaa sitten on ainakin saatava
      viimeinen sana.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe