Psykoosi lisää narsismia

Anonyymi-ap

Tällaisenkin nyt tiedän. Ja tuntuu kyllä, että siskoni käyttäytyy kuin narsisti. Syyttää kaikkia muita narsisteiksi.

Vähät välittää muisten tarpeista tai haluista. Silloin kun hänelle iskee pakottava tarve vältellä vainoharhojaan, sisarukset valjastetaan tekemään töitä. Kuvittelee meidän olevan 24/7 päivystäviä no-lifejä, jotka hoitavat hänen juttujaan.

Varmaan johtuu siitä, että psykoottiselle kaikki asiat ovat niin elämän ja kuoleman kysymys. Niin millään muulla ei ole väliä.

Mua suututtaa, on mennyt paljon aikaa häntä hyysätessä. Ihan turhia juttuja. Aikuinen terve ihminen kyllä pystyy hoitamaan omat asiansa itse. Jos ei osaa, niin kääntyy ammattiavun puoleen.

Kaikkialla sanotaan, että perheenjäsenen sairastuminen mielenterveysongelmaan on kriisi perheelle. No on. Kaikenmaailman traumoja tästä tulee. Tunteita herää.

Kun toinen on sekavassa tilassa, niin ei kehtaa suoraan täräyttää, että nyt mua suututtaa tämä.

Ihminen ei osaa enää psykoosissa pitää huolta itsestään. Hänkin kulki kesäkengissä vielä lokakuussa. Toivottavasti ei enää. Huolestuttaa, ettei saa jotain kuoliota varpaisiinsa. Talvisaappaat varmaan säteilee tai muuta, ettei niitä voi pitää.

Psykoosi ei ole mikään erilainen tapa ajatella, joka on harmiton. Siinä ihminen vaarantaa henkensä ja terveytensä harhaisilla päätöksillä. Käsitys todellisuudesta on vääristynyt. Ihan syystä niitä lääkkeitä syödään.

36

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"AIKUINEN TERVE IHMINEN OSAA KYLLÄ HOITAA ASIANSA ITSE"

Ei hän silloin terve ole, jos sairastaa skitsofreniaa. Koita nyt päättää onko siskosi sairas vai terve.

Eipä ollut uskottava satu tämäkään. Harjoittele vielä. Kyllä se joku päivä onnistuu :)

• Anonyymi

Eikös yhdeksänkymmentä prosenttia tämän foorumin tarinoista ole juuri sitä, kun aikuinen ihminen ei ole osannut hoitaa asioitaan itse, ja sitten satuillaan, että se on jonkun hoitotahon vika, kun ei niin osannut tehdä?

Harjoteltavaa löytyy monelta muultakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös yhdeksänkymmentä prosenttia tämän foorumin tarinoista ole juuri sitä, kun aikuinen ihminen ei ole osannut hoitaa asioitaan itse, ja sitten satuillaan, että se on jonkun hoitotahon vika, kun ei niin osannut tehdä?

Kukaan sellaista ole satuillut. Aloittaja kirjoittaa, että TERVE aikuinen ihminen. Onko skitsofreenikko tmv. sinun mielestä terve?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se on, syytellään hoito menetelmiä ja hoitohenkilökuntaa, levitellään väärä tietoa ja uskalletaan jopa puuttua hoitohenkilön hoitomenetelmiin vaikka kaikilla menetelmillä on tarkoituksensa,
        Aina ollaan epäilemässä itsestään selviä asioita että muka heitä petetään aina jotenkin, se on vainoharhaisuutta, joten kaikilla oireensa siksi eripuraa.
        Niin että meitä on moneksi

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se on, syytellään hoito menetelmiä ja hoitohenkilökuntaa, levitellään väärä tietoa ja uskalletaan jopa puuttua hoitohenkilön hoitomenetelmiin vaikka kaikilla menetelmillä on tarkoituksensa,
        Aina ollaan epäilemässä itsestään selviä asioita että muka heitä petetään aina jotenkin, se on vainoharhaisuutta, joten kaikilla oireensa siksi eripuraa.
        Niin että meitä on moneksi

Itse asiassa, minulla on sellainen mielikuva, että suurin osa hoidossa olevissa tai käyneissä ihmisissä ymmärtää kyllä omat ongelmansa ja yrittää pärjätä niiden kanssa miten kukin parhaiten taitaa.

Se on sitten ihan oma äänekäs vähemmistö, nämä jotka tietää, että heissä ei ole muuta vikaa kuin "vahingossa" saatu hoito.

• Anonyymi

Jos ihminen elää omassa maailmassa, niin vähän väkisinhän se on itsekeskeinen...

• Anonyymi

Minäkin kuljen vielä kesälenkkareilla lenkillä ja on jo marraskuu, kohta joulukuu. Ei palele yhtään :)
      Saisinko diagnoosin?

• Anonyymi

Rantasandaaleissa? Ilman sukkia.

Yksiltä hiihtäjiltä jouduttiin amputoimaan varpaita viimeaikojen kisoissa, kun lämpötilaa ja tuulta ei oltu ilmoitettu oikein. Pahat paleltumat.

Kun se syy, ettei käytä talvikenkiä on kuitenkin joku, että vainoojat ovat säteilyttäneet kengät radioaktiivisiksi tai jotain muuta vastaavaa.

Jos järjenjuoksu on tuolla tasolla, niin ihminen ei enää tee hyviä päätöksiä eikä osaa pitää huolta itsestään.

Uskoi mm. Että kun yksi lautasistamme oli erivärinen ja painavampi, niin että se säteilee. Uskoo ruuan ja juoman olevan myrkytettyä ja sitten syö lemmikin ruokaa.

Ja nukkuessa seinät kaadetaan ja rakennetaan uudelleen eri kohtaan. Koska asunnon muoto muuttuu. On niin absurdeissa sfääreissä tuo ajattelu, että voi apua. Skitsofrenia ei ole mikään harmiton juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rantasandaaleissa? Ilman sukkia.

Yksiltä hiihtäjiltä jouduttiin amputoimaan varpaita viimeaikojen kisoissa, kun lämpötilaa ja tuulta ei oltu ilmoitettu oikein. Pahat paleltumat.

Kun se syy, ettei käytä talvikenkiä on kuitenkin joku, että vainoojat ovat säteilyttäneet kengät radioaktiivisiksi tai jotain muuta vastaavaa.

Jos järjenjuoksu on tuolla tasolla, niin ihminen ei enää tee hyviä päätöksiä eikä osaa pitää huolta itsestään.

Uskoi mm. Että kun yksi lautasistamme oli erivärinen ja painavampi, niin että se säteilee. Uskoo ruuan ja juoman olevan myrkytettyä ja sitten syö lemmikin ruokaa.

Ja nukkuessa seinät kaadetaan ja rakennetaan uudelleen eri kohtaan. Koska asunnon muoto muuttuu. On niin absurdeissa sfääreissä tuo ajattelu, että voi apua. Skitsofrenia ei ole mikään harmiton juttu.

Sä oot itse sairas. Mieti sitä.

• Anonyymi

Aloittaja ( ilmeisesti sama, ja alalla oleva, joka on ennenkin täällä ollut) on taas herännyt kommentoimaan samasta aiheesta, ties kuinka monetta kertaa. Aihe ja sävy vain hieman muuttuu. Mutta tietty leimaava, asenteellisuus ja lääkkeisiin fanaattisesti uskominen ja ilmeisesti psykiatrian kaikkivoipaisuuteen ja sen ilosanoman saarnaaminen jatkuu edelleenkin.

Kun sinulla on noita kirjallisia lahjoja, niin miksi kirjoitat aina naisesta ja "siskosta"? Voisihan tuota välillä vaihtaa sadun tarinan päähenkilön sukupuolta jotakin muutakin. Jospa se sitten menisi läpi ja uppoaisi muihinkin.

Onko sulla muuten aloittaja liian vähän, vain liian paljon töitä?

• Anonyymi

Miksi alottajan tarina pitäisi jotenkin muuttua, jos vastaajan virsikin on aina sama? Missä logiikka?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi alottajan tarina pitäisi jotenkin muuttua, jos vastaajan virsikin on aina sama? Missä logiikka?

Siksi, että kun se kirjoittaminen olisi edes jollakin tavalla uskottava, että menisi läpi. Saman virren toistaminen on jo jokseenkin koomista. Suurin osa palstalla ainakin vakikävijöistä jo tietää ja tuntee kirjoittajan ja hänen tarkoitusperänsä. Hänet kun tunnistaa samalla tavalla ja sisältöisesti kirjoittavasta tyylistä. Voihan hän olla tosin trollikin, mutta ennemmin kai työhönsä tympääntynyt ja tälle palstalle kirjoittelusta elämäänsä sisältöä etsivä hoitoalalla oleva, kenties itse enemmänkin se narsisti. Missä siis pointti ja logiikka kyseisen kirjoittajan omalla kohdalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi, että kun se kirjoittaminen olisi edes jollakin tavalla uskottava, että menisi läpi. Saman virren toistaminen on jo jokseenkin koomista. Suurin osa palstalla ainakin vakikävijöistä jo tietää ja tuntee kirjoittajan ja hänen tarkoitusperänsä. Hänet kun tunnistaa samalla tavalla ja sisältöisesti kirjoittavasta tyylistä. Voihan hän olla tosin trollikin, mutta ennemmin kai työhönsä tympääntynyt ja tälle palstalle kirjoittelusta elämäänsä sisältöä etsivä hoitoalalla oleva, kenties itse enemmänkin se narsisti. Missä siis pointti ja logiikka kyseisen kirjoittajan omalla kohdalla?

Just näin! Olen täysin samaa mieltä. Kiitos, kun puit ajatukseni sanoiksi. Se sama narsisti on kyseessä näissä aloituksissa, jossa sairas sisko on pahis. Mikähän motiivi hoitajalla on sepustaa näitä aloituksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hetkinen, siis jos hoitoallalla olevalle ihmiselle ei makseta tarpeeksi siitä että hän vänkäisi sinun ja kaltaistesi kanssa töissä, niin hän tulee vielä vapaa ajallakin vänkäämään sinun ja kaltaistesi kanssa?

Haluatko lukita vastauksen, vai pitäskö sittenki kilauttaa kaverille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hetkinen, siis jos hoitoallalla olevalle ihmiselle ei makseta tarpeeksi siitä että hän vänkäisi sinun ja kaltaistesi kanssa töissä, niin hän tulee vielä vapaa ajallakin vänkäämään sinun ja kaltaistesi kanssa?

Sen verran pimahtaneitakin hoitajia on. Olen tavannut yhden, joka voi olla näiden aloitusten takana. En ole edellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mikähän minä siis sitten mielestäsi olen; "minä ja minunkaltaiseni"... Selvennä ihmeessä. Mutta älä suotta vaivaudu. Koska tiedän vastauksen jo ilman, että tarvitsee vaivautua sitä enää tänne kirjoittamaan. Säästät paljon vaivaa, kallista aikaa ja energiaa, kun et tee sitä. Saat aivan varmasti hyvää palkkaa työstäsi. Enemmän, kuin minä olen koskaan koko elämäni aikana nähnytkään. Mutta kuule, en tiedä, mitä nautintoa aloittaja saa näiden samojen aiheiden toistamisesta ja mt-ongelmista kärsivien leimaamisesta, mutta kyllä se varmaan jonkin diagnoosin määritelmät sekin täyttää.

Ei tarvitse alkaa mennä kategorisoimaan ja leimaamaan ihmisiä. Senkin ja trollaamisen sijaan voi varmasti tehdä jotakin muuta järkevämpää. Ja aloittaja voisi vaihtaa alaa. Suosittelen ehdottomasti tekemään sen, enempien potilaille aiheutuvien haittojen ja vahinkojen ennaltaehkäisemiseksi.

Joko ymmärsit, että paljastit itsesi.

• Anonyymi

Ei se mitenkään pitäisi häiritä jos aloittajakin pirkas hieman paineita mitä hänen sisarensa sairaus aiheuttaa
        Miksi siinä pitää olla heti analysen teossa
        Jos hän olisi töissä hoitoalalla niin hän ei olisi edes kirjoittanutkaan kuten kirjoitti.
        Kyllähän psyykkinen sairaus aiheuttaa yhtä sun toista koko perheen ihmisissä
        Annetaan olla arvostelematta hänen yksityis elämäänsä kun ne srvailut usein loppis jonkun astern totuuksina ihmisestä jota kukaan ei tunne.
        Hönan vaan kirjoitti kuten me muutkin tähän ketjuun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just näin! Olen täysin samaa mieltä. Kiitos, kun puit ajatukseni sanoiksi. Se sama narsisti on kyseessä näissä aloituksissa, jossa sairas sisko on pahis. Mikähän motiivi hoitajalla on sepustaa näitä aloituksia.

Mikä on motiivi siinä että häntä moititaan , Kai hänkin ehkä haluaa olla osana ketjua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai on vaan yksi huolestunut sisar joka on ärsyynnyksissä tilanteesta perheensä keskellä
        Ei ne ole harvinaisia juttuja että koko perhe vedetään mukaan yhden sairauteen. Mutta samalla pitäisi ymmärtää että kukaan ei voi sairaudelle mitään .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen verran pimahtaneitakin hoitajia on. Olen tavannut yhden, joka voi olla näiden aloitusten takana. En ole edellinen.

Jos olet tyytymätön saamaasi palveluun,
        hoitoon tai kohteluun

1) Selvittely ja avoin keskustelu hoitotahon tai sosiaalihuollon yksikön
        kanssa

2) Muistutus
        • Jos keskustelusta huolimatta asia ei selviä → kirjallinen muistutus
        hoitopaikan terveydenhuollosta vastaavalle johtajalle/sosiaalihuollon
        yksikön johtavalle viranhaltijalle

3) Kantelu, jos et ole tyytyväinen muistutuksen vastaukseen
        • Kantelu sosiaali- ja terveydenhuollon epäkohdista tehdään
        aluehallintovirastolle
        • Kantelu Valviraan jos epäillään hoitovirheen johtaneen potilaan
        kuolemaan/vaikeaan pysyvään vammautumiseen.
        • Kantelu eduskunnan oikeusasiamiehelle jos epäilee että viranomainen ei
        ole noudattanut lakia tai perus- ja ihmisoikeudet eivät ole toteutuneet

Lähteet:
        https://stm.fi/asiakkaan-potilaan-oikeudet/valittaminen
        https://www.valvira.f

• Anonyymi

Ei hän voi sille mitään että ei voi hyvin, ja siinä ai auta mitkään ” kokoo ittes” teoriat
      Jotkut ihmiset vaan tarvitsevat tukea enemmän kun toiset, ja sille ei voi mitään.
      Niin että jos on skitsofrenia niin ei silloin ole terve . Totta kuiten että toisen sairaus vaikuttaa koko sukuun .

• Anonyymi

Tämä aloittaja, joka tekee koko ajan näitä postauksia skitsofreniaa sairastavasta siskostaan on ihan tyypillinen luonnevikainen ihminen, joka vaan haukkuu tällä palstalla siskoaan koko ajan ja pyrkii saamaan itselleen jotain nautintoa, kun ventovieraat ihmiset alkavat parjaamaan hänen siskoaan. Onneksi täällä moni kuitenkin jättää tämän luonnehäiriöisen aloittajan siskonsa parjaamisen anonyyminä väliin. Olen surullinen tämän siskon puolesta, millaistahan henkistä väkivaltaa hän onkaan joutunut kokemaan siskonsa ja ehkä myös muun perheen osalta. Tyypillistä nettikiusaamista ja varmaan tämä aloittaja mustamaalaa siskoaan koko suvulle ja kenties kaikille muillekin jokaisessa tilanteessa.

Jätetään me hyvät tyypit tämä kaikille tuntematon ja ties mistä traumoista kärsivä ihminen rauhaan ja ei enää mennä mukaan millään tavoin, puolustellen tai syytellen häntä, ventovierasta ihmistä, yhtään mistään. Ruokimme vain koko ajan kummin päin kommentoiden vaan, tämän häiriintyneen aloittajan nettikiusaamista.

• Anonyymi

Ei se ole siskoaan nähnytkään. Kirjoittelee potilaistaan paskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole siskoaan nähnytkään. Kirjoittelee potilaistaan paskaa.

Vaikea uskoa että hän olisi hoitoalalla, joten se arvaus on väärä, Kosovos alalla niin ei olis kirjoittanut sisarestaan mitään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikea uskoa että hän olisi hoitoalalla, joten se arvaus on väärä, Kosovos alalla niin ei olis kirjoittanut sisarestaan mitään

Puhelin muuttaa sanoja Kosovos Piti olla Jos olis

• Anonyymi

Pahoittelen ja pyydän anteeksi aiemmin kirjoittamiani liian kärkevästi sanomiani asioita. Ei ollut tarkoitus loukata aloittajaa, eikä ketään. Migreeni tekee vähän kiukkuisemmaksi, jota olen potenut putkeen jo viidettä päivää.

Olisi jotenkin kiva se, että jos ja kun palstalle tulee kirjoittamaan, niin olisi edes rehellinen. Eikä valehtelisi, leimaisi, tai trollaisi ketään, ja mitään ryhmittymää. Oli sitten hoitoalalla, tai sitten palveluita käyttävien puolella. Ei se ihan oikeasti ole kivaa ja varmasti sen sijaan voi tehdä jotakin parempaa tekemistä. Koska jollakin tavalla se vähän pilaa keskustelupalstan ilmapiiriä, tekee sen negatiiviseksi ja myrkylliseksi. Ylipäätään olisi kiva nähdä positiivisia aloituksia ja kannanottoja. Vaikka itsekin, myönnän, että en aina jaksa, tai muista sitä. Mutta silti. Joskus tällä palstalle tulee ihan kivoja ja sellaisia tsemppaavia kirjoituksia, joissa annetaan esim. ohjeita, kuinka voi selvitä ilman lääkkeitäkin, vaikka kuinka vaikeista elämässä eteen tulevista ongelmista yms. Tällaisia kaipaisi enemmän. Positiivisia, auttavia, ihmisiä kehuvia ja tsemppaavia kannanottoja.

• Anonyymi

Näitä lääkkeettömiä tapoja ja keinoja, joita ihmiset ovat löytäneet tosiaan voisi olla enemmänkin. Harmi vaan kun hoitoalan tyypit, lääkeyhtiön oletetut ammattikirjoittajat palstoilla ja sitten omaiset, jotka uskovat kaiken mitä lääkärit sanoo, eivätkä kuuntele läheisiään tulevat aina pilaamaan nämä aloitukset. Antipsykiatria ja lääkkeettömät keinot kun vavahduttaa lääketeollisuuden ja sote-alan ihmisten bisnestä liikaa, niin ne avaukset tukitaan ihan akateemisessakin maailmassa ja keskustelussa hyvinkin nopeasti. Ymmärrettävää sinällään, jos ei olisi avohoidossa "karjaa" menossa hoitsujen jututettavaksi, ei olisi hoitsuilla kevyttä ja siistiä sisätyötä kauaa, jossa vaan näytellään kuuntelevan potilasta tai toisinpäin, voida esiintyä potilaille ja antaa paatosta omasta tietämyksestään eli psykoedukaatio, joka on aivopesua, jonka avulla potilas saadaan uskomaan, että kaikki potilaassa tosiaan on ainaista sairautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näitä lääkkeettömiä tapoja ja keinoja, joita ihmiset ovat löytäneet tosiaan voisi olla enemmänkin. Harmi vaan kun hoitoalan tyypit, lääkeyhtiön oletetut ammattikirjoittajat palstoilla ja sitten omaiset, jotka uskovat kaiken mitä lääkärit sanoo, eivätkä kuuntele läheisiään tulevat aina pilaamaan nämä aloitukset. Antipsykiatria ja lääkkeettömät keinot kun vavahduttaa lääketeollisuuden ja sote-alan ihmisten bisnestä liikaa, niin ne avaukset tukitaan ihan akateemisessakin maailmassa ja keskustelussa hyvinkin nopeasti. Ymmärrettävää sinällään, jos ei olisi avohoidossa "karjaa" menossa hoitsujen jututettavaksi, ei olisi hoitsuilla kevyttä ja siistiä sisätyötä kauaa, jossa vaan näytellään kuuntelevan potilasta tai toisinpäin, voida esiintyä potilaille ja antaa paatosta omasta tietämyksestään eli psykoedukaatio, joka on aivopesua, jonka avulla potilas saadaan uskomaan, että kaikki potilaassa tosiaan on ainaista sairautta.

Kuvailisitko itseäsi kevyeksi ja siistiksi sisätyöksi?

• Anonyymi
        UUSI

Migreeniinkin on olemassa lääkkeitä, auttaisivatko ne suakin? Ei tarvitse nykymaailmassa enää kärsiä.

Ei lääkkeettömyys ole mikään pyhimysmäinen olotila. Vaikka monet pyrkivät siihen itsetarkoituksena: että lääkkeetön elämä on jotenkin parempaa ja puhtaampaa, aidompaa.

Olin tällaisessa lääkevierotusryhmässä. Mutta siellä meininki oli sellainen, että on parempaa kärsiä ilman lääkkeitä kuin saada niistä apu ja elää mukavaa elämää.

Olen aloittaja ja olen ihan rehellisesti kertonut asioista, en pyri leimaamaan yms muuta.

Itsellänikin on skitsofrenia ja taudinkuva on täysin erilainen, koska käytän tyytyväisesti lääkkeitä. Olen about oireeton. Siksi uskon, että siskoanikin helpottaisi lääkkeet ja pystyisi elämään normaalia elämää. Nyt hän elää jatkuvassa pelossa kuviteltujen asioiden takia.

Elämä on helpompaa lääkkeillä.

Hoitajat ei saisi näitä asioita kertoa, koska heillä on kai vaitiolovelvollisuus.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Migreeniinkin on olemassa lääkkeitä, auttaisivatko ne suakin? Ei tarvitse nykymaailmassa enää kärsiä.

Ei lääkkeettömyys ole mikään pyhimysmäinen olotila. Vaikka monet pyrkivät siihen itsetarkoituksena: että lääkkeetön elämä on jotenkin parempaa ja puhtaampaa, aidompaa.

Olin tällaisessa lääkevierotusryhmässä. Mutta siellä meininki oli sellainen, että on parempaa kärsiä ilman lääkkeitä kuin saada niistä apu ja elää mukavaa elämää.

Olen aloittaja ja olen ihan rehellisesti kertonut asioista, en pyri leimaamaan yms muuta.

Itsellänikin on skitsofrenia ja taudinkuva on täysin erilainen, koska käytän tyytyväisesti lääkkeitä. Olen about oireeton. Siksi uskon, että siskoanikin helpottaisi lääkkeet ja pystyisi elämään normaalia elämää. Nyt hän elää jatkuvassa pelossa kuviteltujen asioiden takia.

Hoitajat ei saisi näitä asioita kertoa, koska heillä on kai vaitiolovelvollisuus.

Minullakin on skitsofrenia ja lisäksi sosiaalisten tilanteiden pelko. En halua käydä kaupassa, koska pelkään kohtaamisia ihmisten kanssa. En pelkää vartijoita enkä poliiseja.

Ei se lääkitys ole autuaaksitekevä asia. Luulen, että vaikka sisaresi käyttäisi lääkkeitä, hän voisi silti pelätä eri asioita.

Itselläni on myös eristäytynyt eli skitsoidi persoonallisuushäiriö. Ongelma on persoonassa asti. Ei siihen enää lääkkeet auta.

Käytän psykoosinesto-, mieliala-ja rauhoittavia lääkkeitä. Parhaiten voin, kun saan olla kotona rauhassa ja touhuta omia juttuja sekä käydä lenkillä. On myös pieni kuntosali laitteineen, jos on liian kylmä tai ulosmeno ahdistaa.

Trollihan sinä olet, mutta toin vähän eri näkökulmaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minullakin on skitsofrenia ja lisäksi sosiaalisten tilanteiden pelko. En halua käydä kaupassa, koska pelkään kohtaamisia ihmisten kanssa. En pelkää vartijoita enkä poliiseja.

Ei se lääkitys ole autuaaksitekevä asia. Luulen, että vaikka sisaresi käyttäisi lääkkeitä, hän voisi silti pelätä eri asioita.

Itselläni on myös eristäytynyt eli skitsoidi persoonallisuushäiriö. Ongelma on persoonassa asti. Ei siihen enää lääkkeet auta.

Käytän psykoosinesto-, mieliala-ja rauhoittavia lääkkeitä. Parhaiten voin, kun saan olla kotona rauhassa ja touhuta omia juttuja sekä käydä lenkillä. On myös pieni kuntosali laitteineen, jos on liian kylmä tai ulosmeno ahdistaa.

Niin ja miksi olit lääkevieroitusryhmässä, jos kerran käytät tyytyväisenä lääkkeitä? Puhuit itsesi pussiin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tai minulla on sekamuotoinen, estynyt ja eristäytyvä häiriö. Ne kyllä kumoaa vähän toisensa. Estynyt on herkkä kritiikille, kun taas eristäytyvä ei välitä mitä hänestä ajatellaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, kyllä olet oikeassa siinä, että migreeniin on olemassa lääkkeitä. Mutta jotkut tietyn diagnoosin omaavat eivät niitä välttämättä saa, jos perussairaudeksi katsotaan psyykkinen sairaus. Olen kärsinyt migreenistä jo lapsuudesta asti, ja aikuistuttani hormonitoiminnan seurauksena siitä jopa pahemmin.

Sanoit itseäsi viestiketjun aloittajaksi. Mutta miksi sitten siis kirjoitit aloituksessa sisarestasi, joka kärsii psykoosioireista ja ilmeisesti skitsofreniasta?

Aloituksessasi esille tuomasi asiat ja niiden sävy ei, anteeksi vaan, kerro mistään muusta, kuin tietyn potilasalaviiteryhmän leimaamisesta. Luepa itse se aloitus uudestaan, mikäli nyt ylipäätään olet edes kyseinen aloittaja. Mitä alan vahvasti epäillä.

Elämä ei välttämättä ole helpompaa lääkkeillä. Tosin itse olen sitä mieltä, että näissä hel*etillisissä kivuissa, joista nytkin tällä hetkellä kärsin, saattaisi joistakin psykedeeleistä ehkä kenties olla jopa apua. Koska nämä kivut, joista tälläkin hetkellä kärsin ovat todella oikeasti helvetillisiä. Jos joku nyt lukee tämän, toivon, että se joku lähettää apua tänne ja nyt ja heti! Koska en jaksa näitä kipuja enää oikeasti enempää.

• Anonyymi
      UUSI

Tuo kommenttisi loppuosa oli että katsoppa tarkkaan millätavalla kantelet ettei oikeuksiamenetys ainakaan osu kohdallesi. Kiitoksia hauskoista kirjoituksistanne, ei niitä koskaan liiaksi ole. KIITOS.

• Anonyymi
      UUSI

Nimenomaan juuri tämä. Saavat näillä julkisilla poliittinen kampanjointikommenteilla mukavasti sekoitettua pakkaa, jotta oma toiminta jää vähemmälle huomiolle. Ja kuka uskaltaa huomauttaa, kun voi mennä ns. anniskeluoikeudet saman tein.

• Anonyymi
      UUSI

Monet baarit ovat ja tulevat laittamaan lappua luukulle jatkossakin. Niin härskiä on toiminta välillä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puotilan murha: hei me tienataan - ei ollut 1 kerta - Milad Tadayyon nimi

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yokerhon-ovimies-pakotti-asiakkaan-houkutuslinnuksi-alamaailman-velanperintaan/4580356 -----
      Maailman menoa
      48
      4936
    2. Pia Nykänen paljastaa Matti Nykäsen alkoholismista: "Kun tulin töistä, niin se oli koko päivän..."

Pia Nykänen ei olisi halunnut rekkalasteittain olutta autotalliinsa. Sponssioluet mahdollistivat Matti Nykäsen juomisen. Mäkikotka kuoli v. 2019 pitkä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      2725
    3. Kohujulkkis Martina Aitolehti jätti Suomen taakseen - Yksi kuva ja lyhyt viesti somessa: "Byeee"

Bye bye baby! Aitolehti on karistanut Suomen pölyt jaloistaan seurapiirikaunottarien kera. Mukana mm. dj Suvi Pitkänen. Lue juttu ja katso kuvat: htt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      2060
    4. Mies, mainitse yksi asia minussa

Mikä viehättää ja sen parissa viihtyisit useita tunteja?
      Ikävä
      63
      956
    5. Mä vikittelen sut papparaisena :D

Jos oot vapaa ja mä oon vapaa, niin mikään ei pidättele mua. Sä oot mun vaan, ikioma rakas papparainen. Mä rakastan sua mummelina aivan hulluna, ilm
      Ikävä
      66
      874
    6. Tajuan, että tein virheen

kun pidin sinua hyvänä, mukavana, vaatimattomana, ymmärtäväisenä, oikeudenmukaisena ja älykkäänä ihmisenä. Sitä mielikuvaa ikävöin, en koskaan oikeaa
      Ikävä
      53
      817
    7. ALFA TV:N Konkurissi katastrofi media-alalle

ALFA TV:n konkurssi on katastrofi, koska paljon hyviä asiaohjelmia katoaa televisiotarjonnasta ja ALFA:lla ääneen pääsi myös yrittäjiä ja tasapuolises
      Maailman menoa
      415
      795
    8. Kahta pahoinpidelty Kemijärvellä

Kemijärvelläkin sattuu väkivallantekoja mikä on yllätyksellistä. Onhan Kemijärvi ollut aina rauhallinen ja turvallinen paikkakunta.
      Kemijärvi
      23
      775
    9. Mulla on ikävä sitä aikaa

kun säkin olit ihastunut minuun mies. Siltä se silloin alussa tuntui. Sekosin susta täysin ja tuntuu että en pääse irti enää.
      Ikävä
      48
      737
    Aihe