Psykoosi lisää narsismia

Anonyymi-ap

Tällaisenkin nyt tiedän. Ja tuntuu kyllä, että siskoni käyttäytyy kuin narsisti. Syyttää kaikkia muita narsisteiksi.

Vähät välittää muisten tarpeista tai haluista. Silloin kun hänelle iskee pakottava tarve vältellä vainoharhojaan, sisarukset valjastetaan tekemään töitä. Kuvittelee meidän olevan 24/7 päivystäviä no-lifejä, jotka hoitavat hänen juttujaan.

Varmaan johtuu siitä, että psykoottiselle kaikki asiat ovat niin elämän ja kuoleman kysymys. Niin millään muulla ei ole väliä.

Mua suututtaa, on mennyt paljon aikaa häntä hyysätessä. Ihan turhia juttuja. Aikuinen terve ihminen kyllä pystyy hoitamaan omat asiansa itse. Jos ei osaa, niin kääntyy ammattiavun puoleen.

Kaikkialla sanotaan, että perheenjäsenen sairastuminen mielenterveysongelmaan on kriisi perheelle. No on. Kaikenmaailman traumoja tästä tulee. Tunteita herää.

Kun toinen on sekavassa tilassa, niin ei kehtaa suoraan täräyttää, että nyt mua suututtaa tämä.

Ihminen ei osaa enää psykoosissa pitää huolta itsestään. Hänkin kulki kesäkengissä vielä lokakuussa. Toivottavasti ei enää. Huolestuttaa, ettei saa jotain kuoliota varpaisiinsa. Talvisaappaat varmaan säteilee tai muuta, ettei niitä voi pitää.

Psykoosi ei ole mikään erilainen tapa ajatella, joka on harmiton. Siinä ihminen vaarantaa henkensä ja terveytensä harhaisilla päätöksillä. Käsitys todellisuudesta on vääristynyt. Ihan syystä niitä lääkkeitä syödään.

96

1539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "AIKUINEN TERVE IHMINEN OSAA KYLLÄ HOITAA ASIANSA ITSE"

      Ei hän silloin terve ole, jos sairastaa skitsofreniaa. Koita nyt päättää onko siskosi sairas vai terve.

      Eipä ollut uskottava satu tämäkään. Harjoittele vielä. Kyllä se joku päivä onnistuu :)

      • Anonyymi

        Eikös yhdeksänkymmentä prosenttia tämän foorumin tarinoista ole juuri sitä, kun aikuinen ihminen ei ole osannut hoitaa asioitaan itse, ja sitten satuillaan, että se on jonkun hoitotahon vika, kun ei niin osannut tehdä?

        Harjoteltavaa löytyy monelta muultakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös yhdeksänkymmentä prosenttia tämän foorumin tarinoista ole juuri sitä, kun aikuinen ihminen ei ole osannut hoitaa asioitaan itse, ja sitten satuillaan, että se on jonkun hoitotahon vika, kun ei niin osannut tehdä?

        Harjoteltavaa löytyy monelta muultakin.

        Kukaan sellaista ole satuillut. Aloittaja kirjoittaa, että TERVE aikuinen ihminen. Onko skitsofreenikko tmv. sinun mielestä terve?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös yhdeksänkymmentä prosenttia tämän foorumin tarinoista ole juuri sitä, kun aikuinen ihminen ei ole osannut hoitaa asioitaan itse, ja sitten satuillaan, että se on jonkun hoitotahon vika, kun ei niin osannut tehdä?

        Harjoteltavaa löytyy monelta muultakin.

        Niinhän se on, syytellään hoito menetelmiä ja hoitohenkilökuntaa, levitellään väärä tietoa ja uskalletaan jopa puuttua hoitohenkilön hoitomenetelmiin vaikka kaikilla menetelmillä on tarkoituksensa,
        Aina ollaan epäilemässä itsestään selviä asioita että muka heitä petetään aina jotenkin, se on vainoharhaisuutta, joten kaikilla oireensa siksi eripuraa.
        Niin että meitä on moneksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se on, syytellään hoito menetelmiä ja hoitohenkilökuntaa, levitellään väärä tietoa ja uskalletaan jopa puuttua hoitohenkilön hoitomenetelmiin vaikka kaikilla menetelmillä on tarkoituksensa,
        Aina ollaan epäilemässä itsestään selviä asioita että muka heitä petetään aina jotenkin, se on vainoharhaisuutta, joten kaikilla oireensa siksi eripuraa.
        Niin että meitä on moneksi

        Itse asiassa, minulla on sellainen mielikuva, että suurin osa hoidossa olevissa tai käyneissä ihmisissä ymmärtää kyllä omat ongelmansa ja yrittää pärjätä niiden kanssa miten kukin parhaiten taitaa.

        Se on sitten ihan oma äänekäs vähemmistö, nämä jotka tietää, että heissä ei ole muuta vikaa kuin "vahingossa" saatu hoito.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa, minulla on sellainen mielikuva, että suurin osa hoidossa olevissa tai käyneissä ihmisissä ymmärtää kyllä omat ongelmansa ja yrittää pärjätä niiden kanssa miten kukin parhaiten taitaa.

        Se on sitten ihan oma äänekäs vähemmistö, nämä jotka tietää, että heissä ei ole muuta vikaa kuin "vahingossa" saatu hoito.

        Täällä palstalla riittää niitä jotka eivät edes ole sairaita mielestään vaan joita vaan vainoaa hoitajat, lääkärit, läheiset, kunta, valtio ja ulkomaatkin. Nämä vainoajat sitten tekevät heidät sairaiksi. Kun muuten ei olisi mitään ongelmaa. Itsessä ei ole mitään vikaa ja kaikissa muissa kaikki vika. Ja kaikki ovat heitä vastaan. Kun oikeasti ketään ei jaksaisi vittuakaan kiinnostaa. Ne hoitajat, lääkärit ja läheiset vähän yrittää ja sitten nää paskat oksentaa pahan olonsa niiden lähelleen tulevien päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä palstalla riittää niitä jotka eivät edes ole sairaita mielestään vaan joita vaan vainoaa hoitajat, lääkärit, läheiset, kunta, valtio ja ulkomaatkin. Nämä vainoajat sitten tekevät heidät sairaiksi. Kun muuten ei olisi mitään ongelmaa. Itsessä ei ole mitään vikaa ja kaikissa muissa kaikki vika. Ja kaikki ovat heitä vastaan. Kun oikeasti ketään ei jaksaisi vittuakaan kiinnostaa. Ne hoitajat, lääkärit ja läheiset vähän yrittää ja sitten nää paskat oksentaa pahan olonsa niiden lähelleen tulevien päälle.

        "heissä ei ole muuta vikaa"

        Onko ihmisten kokemat tunne-elämän kärsimykset osoitus viasta ihmisessä?

        "syytellään hoito menetelmiä ja hoitohenkilökuntaa, levitellään väärä tietoa ja uskalletaan jopa puuttua hoitohenkilön hoitomenetelmiin vaikka kaikilla menetelmillä on tarkoituksensa,"

        Niin koska ne voi tappaa ihmisiä, vammauttaa ja vahingoittaa, koska kyse on pseudotieteestä, potilas ei tee informed consenttia lääkkeistä, psykiatria on pöyhkeä ja itsevarma veivaamaan koko ihmisen välittäjäainetoiminnan uusiksi ymmärtämättä kunnolla mitä tekee tai mitä seurauksia sillä on eikä näillä kuspäillä kiinnosta aiheuttamansa harmit. Tarkoitus ei pyhitä keinoja. Kaikenlaista ei voi tehdä toiselle hyvällä tarkoituksella joutumatta siitä minänlaiseen vastuuseen kun on valtaa potilaisiin nähden. eiväthän nämä kuspäät (hyvä tarkoitus ei pyhitä sitä että ymmärtämättä tuotetaan harmia) joudu mihinkään vastuuseen ikinä :)

        Toki hyviäkin hoitotyöntekijöitä ja näkemystä omaavia ihmisiä maailmasta löytyy.

        Lisää harmiin voi tutustua jos oikeasti haluaa nähdä. Jos ei halua nähdä tuotettua harmia, sitä ei koskaan näe.

        "Kun oikeasti ketään ei jaksaisi vittuakaan kiinnostaa"

        Nimenomaan, kellään ei vittuakaan kiinnosta. Siksi harmeista PITÄÄ kirjoittaa ja kirjoittaa ja kirjoittaa vaikka kuinka joku ignorantti hoitaja, tai hoitoväki vähättelee niitä. Itse tulen kirjoittamaan siihen asti varmaan kun kuolen siitä mitä seurauksia oli nuoresta asti alkaneesta pseudotieteellisestä lääkinnästä.

        Potilailla on oikeus kertoa tarinansa esim PSSD:stä, hoidolla aiheutettujen vammojen tulkinnasta mt-ongelmana, pakkokäytäntöjen ja lääkintöjen negatiiviista vaikuruksista psyykeeseen ja tunne-elämään. Tunne-elämän medikalisaatiosta. Ja kirjoittaa biologisen psykiatrian paradigmaa vastaan joka typistää ihmisten ongelmia aivokemiaongelmiksi ja pakottaa jopa aineitaan ihmisille.

        *Täällä palstalla riittää niitä jotka eivät edes ole sairaita mielestään vaan joita vaan vainoaa hoitajat, lääkärit, läheiset, kunta, valtio ja ulkomaatkin. Nämä vainoajat sitten tekevät heidät sairaiksi. Kun muuten ei olisi mitään ongelmaa. "

        Jokainen järkevä tietää ettei kyse ole mistään vainoamisesta. Kyse on siitä että kellään ei kiinnosta mitä oikeasti tekee ihmisille.


    • Anonyymi

      Jos ihminen elää omassa maailmassa, niin vähän väkisinhän se on itsekeskeinen...

      • Anonyymi

        No tossa kommenttissasi ei oo mitään järkeä haha!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tossa kommenttissasi ei oo mitään järkeä haha!

        Sen sijaan että pyörit foorumilla, ja väität ettet ymmärrä kommenttia, niin mieti mikä siinä on niin osuvaa, että se saa sinut vähättelemään sitä?

        Ei tarvitse kertoa sitä tänne, voit miettiä sitä ihan tykönäsi.


    • Anonyymi

      Minäkin kuljen vielä kesälenkkareilla lenkillä ja on jo marraskuu, kohta joulukuu. Ei palele yhtään :)
      Saisinko diagnoosin?

      • Anonyymi

        Rantasandaaleissa? Ilman sukkia.

        Yksiltä hiihtäjiltä jouduttiin amputoimaan varpaita viimeaikojen kisoissa, kun lämpötilaa ja tuulta ei oltu ilmoitettu oikein. Pahat paleltumat.

        Kun se syy, ettei käytä talvikenkiä on kuitenkin joku, että vainoojat ovat säteilyttäneet kengät radioaktiivisiksi tai jotain muuta vastaavaa.

        Jos järjenjuoksu on tuolla tasolla, niin ihminen ei enää tee hyviä päätöksiä eikä osaa pitää huolta itsestään.

        Uskoi mm. Että kun yksi lautasistamme oli erivärinen ja painavampi, niin että se säteilee. Uskoo ruuan ja juoman olevan myrkytettyä ja sitten syö lemmikin ruokaa.

        Ja nukkuessa seinät kaadetaan ja rakennetaan uudelleen eri kohtaan. Koska asunnon muoto muuttuu. On niin absurdeissa sfääreissä tuo ajattelu, että voi apua. Skitsofrenia ei ole mikään harmiton juttu.


    • Anonyymi

      Aloittaja ( ilmeisesti sama, ja alalla oleva, joka on ennenkin täällä ollut) on taas herännyt kommentoimaan samasta aiheesta, ties kuinka monetta kertaa. Aihe ja sävy vain hieman muuttuu. Mutta tietty leimaava, asenteellisuus ja lääkkeisiin fanaattisesti uskominen ja ilmeisesti psykiatrian kaikkivoipaisuuteen ja sen ilosanoman saarnaaminen jatkuu edelleenkin.

      Kun sinulla on noita kirjallisia lahjoja, niin miksi kirjoitat aina naisesta ja "siskosta"? Voisihan tuota välillä vaihtaa sadun tarinan päähenkilön sukupuolta jotakin muutakin. Jospa se sitten menisi läpi ja uppoaisi muihinkin.

      Onko sulla muuten aloittaja liian vähän, vain liian paljon töitä?

      • Anonyymi

        Miksi alottajan tarina pitäisi jotenkin muuttua, jos vastaajan virsikin on aina sama? Missä logiikka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi alottajan tarina pitäisi jotenkin muuttua, jos vastaajan virsikin on aina sama? Missä logiikka?

        Siksi, että kun se kirjoittaminen olisi edes jollakin tavalla uskottava, että menisi läpi. Saman virren toistaminen on jo jokseenkin koomista. Suurin osa palstalla ainakin vakikävijöistä jo tietää ja tuntee kirjoittajan ja hänen tarkoitusperänsä. Hänet kun tunnistaa samalla tavalla ja sisältöisesti kirjoittavasta tyylistä. Voihan hän olla tosin trollikin, mutta ennemmin kai työhönsä tympääntynyt ja tälle palstalle kirjoittelusta elämäänsä sisältöä etsivä hoitoalalla oleva, kenties itse enemmänkin se narsisti. Missä siis pointti ja logiikka kyseisen kirjoittajan omalla kohdalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, että kun se kirjoittaminen olisi edes jollakin tavalla uskottava, että menisi läpi. Saman virren toistaminen on jo jokseenkin koomista. Suurin osa palstalla ainakin vakikävijöistä jo tietää ja tuntee kirjoittajan ja hänen tarkoitusperänsä. Hänet kun tunnistaa samalla tavalla ja sisältöisesti kirjoittavasta tyylistä. Voihan hän olla tosin trollikin, mutta ennemmin kai työhönsä tympääntynyt ja tälle palstalle kirjoittelusta elämäänsä sisältöä etsivä hoitoalalla oleva, kenties itse enemmänkin se narsisti. Missä siis pointti ja logiikka kyseisen kirjoittajan omalla kohdalla?

        Just näin! Olen täysin samaa mieltä. Kiitos, kun puit ajatukseni sanoiksi. Se sama narsisti on kyseessä näissä aloituksissa, jossa sairas sisko on pahis. Mikähän motiivi hoitajalla on sepustaa näitä aloituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, että kun se kirjoittaminen olisi edes jollakin tavalla uskottava, että menisi läpi. Saman virren toistaminen on jo jokseenkin koomista. Suurin osa palstalla ainakin vakikävijöistä jo tietää ja tuntee kirjoittajan ja hänen tarkoitusperänsä. Hänet kun tunnistaa samalla tavalla ja sisältöisesti kirjoittavasta tyylistä. Voihan hän olla tosin trollikin, mutta ennemmin kai työhönsä tympääntynyt ja tälle palstalle kirjoittelusta elämäänsä sisältöä etsivä hoitoalalla oleva, kenties itse enemmänkin se narsisti. Missä siis pointti ja logiikka kyseisen kirjoittajan omalla kohdalla?

        Hetkinen, siis jos hoitoallalla olevalle ihmiselle ei makseta tarpeeksi siitä että hän vänkäisi sinun ja kaltaistesi kanssa töissä, niin hän tulee vielä vapaa ajallakin vänkäämään sinun ja kaltaistesi kanssa?

        Haluatko lukita vastauksen, vai pitäskö sittenki kilauttaa kaverille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetkinen, siis jos hoitoallalla olevalle ihmiselle ei makseta tarpeeksi siitä että hän vänkäisi sinun ja kaltaistesi kanssa töissä, niin hän tulee vielä vapaa ajallakin vänkäämään sinun ja kaltaistesi kanssa?

        Haluatko lukita vastauksen, vai pitäskö sittenki kilauttaa kaverille?

        Sen verran pimahtaneitakin hoitajia on. Olen tavannut yhden, joka voi olla näiden aloitusten takana. En ole edellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetkinen, siis jos hoitoallalla olevalle ihmiselle ei makseta tarpeeksi siitä että hän vänkäisi sinun ja kaltaistesi kanssa töissä, niin hän tulee vielä vapaa ajallakin vänkäämään sinun ja kaltaistesi kanssa?

        Haluatko lukita vastauksen, vai pitäskö sittenki kilauttaa kaverille?

        Ja mikähän minä siis sitten mielestäsi olen; "minä ja minunkaltaiseni"... Selvennä ihmeessä. Mutta älä suotta vaivaudu. Koska tiedän vastauksen jo ilman, että tarvitsee vaivautua sitä enää tänne kirjoittamaan. Säästät paljon vaivaa, kallista aikaa ja energiaa, kun et tee sitä. Saat aivan varmasti hyvää palkkaa työstäsi. Enemmän, kuin minä olen koskaan koko elämäni aikana nähnytkään. Mutta kuule, en tiedä, mitä nautintoa aloittaja saa näiden samojen aiheiden toistamisesta ja mt-ongelmista kärsivien leimaamisesta, mutta kyllä se varmaan jonkin diagnoosin määritelmät sekin täyttää.

        Ei tarvitse alkaa mennä kategorisoimaan ja leimaamaan ihmisiä. Senkin ja trollaamisen sijaan voi varmasti tehdä jotakin muuta järkevämpää. Ja aloittaja voisi vaihtaa alaa. Suosittelen ehdottomasti tekemään sen, enempien potilaille aiheutuvien haittojen ja vahinkojen ennaltaehkäisemiseksi.

        Joko ymmärsit, että paljastit itsesi.


      • Anonyymi

        Ei se mitenkään pitäisi häiritä jos aloittajakin pirkas hieman paineita mitä hänen sisarensa sairaus aiheuttaa
        Miksi siinä pitää olla heti analysen teossa
        Jos hän olisi töissä hoitoalalla niin hän ei olisi edes kirjoittanutkaan kuten kirjoitti.
        Kyllähän psyykkinen sairaus aiheuttaa yhtä sun toista koko perheen ihmisissä
        Annetaan olla arvostelematta hänen yksityis elämäänsä kun ne srvailut usein loppis jonkun astern totuuksina ihmisestä jota kukaan ei tunne.
        Hönan vaan kirjoitti kuten me muutkin tähän ketjuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just näin! Olen täysin samaa mieltä. Kiitos, kun puit ajatukseni sanoiksi. Se sama narsisti on kyseessä näissä aloituksissa, jossa sairas sisko on pahis. Mikähän motiivi hoitajalla on sepustaa näitä aloituksia.

        Mikä on motiivi siinä että häntä moititaan , Kai hänkin ehkä haluaa olla osana ketjua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, että kun se kirjoittaminen olisi edes jollakin tavalla uskottava, että menisi läpi. Saman virren toistaminen on jo jokseenkin koomista. Suurin osa palstalla ainakin vakikävijöistä jo tietää ja tuntee kirjoittajan ja hänen tarkoitusperänsä. Hänet kun tunnistaa samalla tavalla ja sisältöisesti kirjoittavasta tyylistä. Voihan hän olla tosin trollikin, mutta ennemmin kai työhönsä tympääntynyt ja tälle palstalle kirjoittelusta elämäänsä sisältöä etsivä hoitoalalla oleva, kenties itse enemmänkin se narsisti. Missä siis pointti ja logiikka kyseisen kirjoittajan omalla kohdalla?

        Tai on vaan yksi huolestunut sisar joka on ärsyynnyksissä tilanteesta perheensä keskellä
        Ei ne ole harvinaisia juttuja että koko perhe vedetään mukaan yhden sairauteen. Mutta samalla pitäisi ymmärtää että kukaan ei voi sairaudelle mitään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran pimahtaneitakin hoitajia on. Olen tavannut yhden, joka voi olla näiden aloitusten takana. En ole edellinen.

        Jos olet tyytymätön saamaasi palveluun,
        hoitoon tai kohteluun

        1) Selvittely ja avoin keskustelu hoitotahon tai sosiaalihuollon yksikön
        kanssa

        2) Muistutus
        • Jos keskustelusta huolimatta asia ei selviä → kirjallinen muistutus
        hoitopaikan terveydenhuollosta vastaavalle johtajalle/sosiaalihuollon
        yksikön johtavalle viranhaltijalle

        3) Kantelu, jos et ole tyytyväinen muistutuksen vastaukseen
        • Kantelu sosiaali- ja terveydenhuollon epäkohdista tehdään
        aluehallintovirastolle
        • Kantelu Valviraan jos epäillään hoitovirheen johtaneen potilaan
        kuolemaan/vaikeaan pysyvään vammautumiseen.
        • Kantelu eduskunnan oikeusasiamiehelle jos epäilee että viranomainen ei
        ole noudattanut lakia tai perus- ja ihmisoikeudet eivät ole toteutuneet

        Lähteet:
        https://stm.fi/asiakkaan-potilaan-oikeudet/valittaminen
        https://www.valvira.f


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, että kun se kirjoittaminen olisi edes jollakin tavalla uskottava, että menisi läpi. Saman virren toistaminen on jo jokseenkin koomista. Suurin osa palstalla ainakin vakikävijöistä jo tietää ja tuntee kirjoittajan ja hänen tarkoitusperänsä. Hänet kun tunnistaa samalla tavalla ja sisältöisesti kirjoittavasta tyylistä. Voihan hän olla tosin trollikin, mutta ennemmin kai työhönsä tympääntynyt ja tälle palstalle kirjoittelusta elämäänsä sisältöä etsivä hoitoalalla oleva, kenties itse enemmänkin se narsisti. Missä siis pointti ja logiikka kyseisen kirjoittajan omalla kohdalla?

        Anoat "Trollit" mitä minä tällä foorumilla ihmettelen, on ne ihmiset, jotka ensimmäisen psykoosin aikana ovat lukeneet pharmafennikan läpi kannesta kanteen, ja tuleevat tänne pätemään läääketieteellisillä argumenteilla, vaikka kaikki muut psykoosissa olevat ihmiset joutuvat miettivät että ovatko he psykoosissa vai eivät, ylipäätään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikähän minä siis sitten mielestäsi olen; "minä ja minunkaltaiseni"... Selvennä ihmeessä. Mutta älä suotta vaivaudu. Koska tiedän vastauksen jo ilman, että tarvitsee vaivautua sitä enää tänne kirjoittamaan. Säästät paljon vaivaa, kallista aikaa ja energiaa, kun et tee sitä. Saat aivan varmasti hyvää palkkaa työstäsi. Enemmän, kuin minä olen koskaan koko elämäni aikana nähnytkään. Mutta kuule, en tiedä, mitä nautintoa aloittaja saa näiden samojen aiheiden toistamisesta ja mt-ongelmista kärsivien leimaamisesta, mutta kyllä se varmaan jonkin diagnoosin määritelmät sekin täyttää.

        Ei tarvitse alkaa mennä kategorisoimaan ja leimaamaan ihmisiä. Senkin ja trollaamisen sijaan voi varmasti tehdä jotakin muuta järkevämpää. Ja aloittaja voisi vaihtaa alaa. Suosittelen ehdottomasti tekemään sen, enempien potilaille aiheutuvien haittojen ja vahinkojen ennaltaehkäisemiseksi.

        Joko ymmärsit, että paljastit itsesi.

        En vaivaudu vastaamaan siksi, että toivoisin sinun muuttavan mielipidettäsi, vaan siksi, että muut satunnaiset foorumikävijät näkevät, että sinun näkökulmasi ei ole se ainoa näkökulma jolla asioita voidaan käsitellä.


      • Anonyymi

        Siis väitätkö sinä että skitsofreniaan on olemassa tehokas lääkkeetön hoito? Olisin todella kiinnostunut. Meillä on sukuvikana skitsofrenia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, että kun se kirjoittaminen olisi edes jollakin tavalla uskottava, että menisi läpi. Saman virren toistaminen on jo jokseenkin koomista. Suurin osa palstalla ainakin vakikävijöistä jo tietää ja tuntee kirjoittajan ja hänen tarkoitusperänsä. Hänet kun tunnistaa samalla tavalla ja sisältöisesti kirjoittavasta tyylistä. Voihan hän olla tosin trollikin, mutta ennemmin kai työhönsä tympääntynyt ja tälle palstalle kirjoittelusta elämäänsä sisältöä etsivä hoitoalalla oleva, kenties itse enemmänkin se narsisti. Missä siis pointti ja logiikka kyseisen kirjoittajan omalla kohdalla?

        Ei taida olla hoitoalalla,, on vaan kateellinen hoitoalalla työskenteleville! Ei taida mennä tämänkää ihmisen elämä kuin sen itse haluis. Taitaa itse tää sairastaa jotain mt ongelmaa, on ilmeisesti mies ja haluis olla nainen, naisena esiintyy, on sairas kiusaaja, onhan se helppo tääl laittaa omat harhat toisten syyksi! Hoitoo tää kirjoittelija tarvii, miks kukaan auta häntä?


      • Anonyymi

        Kuuntele Veskun biisi Taivun mutten murru. Ymmärrät, ettei näitä sieluun p#skojia kukaan kaipaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikähän minä siis sitten mielestäsi olen; "minä ja minunkaltaiseni"... Selvennä ihmeessä. Mutta älä suotta vaivaudu. Koska tiedän vastauksen jo ilman, että tarvitsee vaivautua sitä enää tänne kirjoittamaan. Säästät paljon vaivaa, kallista aikaa ja energiaa, kun et tee sitä. Saat aivan varmasti hyvää palkkaa työstäsi. Enemmän, kuin minä olen koskaan koko elämäni aikana nähnytkään. Mutta kuule, en tiedä, mitä nautintoa aloittaja saa näiden samojen aiheiden toistamisesta ja mt-ongelmista kärsivien leimaamisesta, mutta kyllä se varmaan jonkin diagnoosin määritelmät sekin täyttää.

        Ei tarvitse alkaa mennä kategorisoimaan ja leimaamaan ihmisiä. Senkin ja trollaamisen sijaan voi varmasti tehdä jotakin muuta järkevämpää. Ja aloittaja voisi vaihtaa alaa. Suosittelen ehdottomasti tekemään sen, enempien potilaille aiheutuvien haittojen ja vahinkojen ennaltaehkäisemiseksi.

        Joko ymmärsit, että paljastit itsesi.

        Useimmat sarjavalittajat eivät pysty ymmärtämään sitä, että miksi vastuunottajilla on aina paremmat palkat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vaivaudu vastaamaan siksi, että toivoisin sinun muuttavan mielipidettäsi, vaan siksi, että muut satunnaiset foorumikävijät näkevät, että sinun näkökulmasi ei ole se ainoa näkökulma jolla asioita voidaan käsitellä.

        Faktoja: Sama aloittaja on tehnyt vastaavan ja samanlaisia mt-potilaita leimaavia aloituksia jo useita kymmeniä tämän vuoden aikana. Joku varmaan ennättää laskemaan, että kuinka monta niitä oikeasti onkaan. Motiivi, eli taustalla oleva tarkoitus hieman epäilyttää.

        Aloittaja, tai joku toinen, heitti kommenttina minulle " Että ja minunlaiseni...". Edelleen kysyn sitä, että mikähän minä sitten olen. Mt-potilasko, jos esitän esitän omia, aloittajasta eriäviä mielipiteitä. Selvänäkijänäkö hän jo itseään pitää? Olen ennen kaikkea ihminen. Myös vapaa kirjoittaja. Muuta en halua itsestäni halua kertoa.

        Minun ja kenen tahansa esittämä mielipide ei ole mikään kiveenhakattu totuus, jota kenenkään, tai muiden tarvitsee pitää ehdottomana totuutena. Sama koskee myös tämän viestiketjun aloittajaa. Ei ole kenenkään pakko olla hänen kanssaan samaa mieltä, tai uskoa häntä. Mitä tulee minun näkökulmiini, niin en ole niin narsisti, että on pakko olla minun kanssani samaa mieltä. Jos joku esim. kirjoittaa tänne oman mielipiteensä, tai aloittaa uuden viestiketjun, ja lähtee siitä pohjasta, että kaikkien on nyökyteltävä, oltava samaa mieltä, eikä hyväksy eriäviä, tai erilaisia mielipiteitä, niin silloin ei kannata tulla tänne. Somessakin pätee kuitenkin tietyt nettietikettisäännöt. Loukkaavasti käyttäytyminen, tai kirjoittaminen, henkikökohtaisuuksiin meneminen, tai minkään "ryhmän", tai mt-ongelmista kärsivien leimaaminen, pilkkaaminen tai mikä tahansa muu sellainen, ei vain ole hyvää käytöstä, tiettyä valmiiksi otettua asenteellisuutta, osoittaa huonoa makua, sivistymättömyyttä, ja kyvyttömyyttä asialliseen dialogiin. Jos tulee sellaisella asenteella ja tarkoitusperillä tänne, niin silloin ehkä kannattaa miettiä jotakin parempaa tekemistä. Keskustelua voi toki pitää ja osallistua siihen, mutta sen voi asiallisestikin, ilman trollaamista, tai leimaamista.

        En ihmettele yhtään sitä, että osa on jo ärsyyntynyt, tai hermostunut näihin samankaltaisiin aloituksiin. Koska niistä näkyy selvästi läpi leimaaminen, tai trollaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat sarjavalittajat eivät pysty ymmärtämään sitä, että miksi vastuunottajilla on aina paremmat palkat.

        En ole mikään "sarjavalittaja". En ainakaan näe itseäni sellaisena, jos olen ottanut osaa keskusteluun, tai ilmaissut oman mielipiteeni. Se ( tuon kyseisen määritelmän tekeminen) on toisen, ilman mitään todisteita, tai näyttöä vailla oleva väittämä. Minulle on aivan sama, millaista palkkaa hoitajat, tai lääkärit saavat, tai nauttivat. Kunhan edes toimivat eettisesti ja moraalisesti oikein, oikeilla periaatteilla; ja kohtelevat potilaita ihmisarvoisesti ja kunnioittavalla tavalla ja oikeilla periaatteilla. Ja että mt-ongelmista, tai muista ongelmista kärsiviä hoidettaisiin inhimillisellä, ihmisen selviytymistä ja pärjäämistä tukevilla ja auttavilla keinoilla ( joiden ei tarvitse välttämättä olla lääkkeellisiä hoitoja). Muitakin hoitomenetelmiä ja keinoja on olemassa, kuin lääkkeet. Mutta niitä ei jostakin syystä vaivauduta käyttämään kyseisellä alalla. Tai ylipäätään edes haluta käyttää muita keinoja, kuten keskusteluun ja oireiden taustalla olevien syiden selvittämiseen pohjautuvia tapoja. Milloin resurssipulan, tai millä tahansa tekosyyn, kuten viitsimättömyyden ja välinpitämättömyyden varjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole mikään "sarjavalittaja". En ainakaan näe itseäni sellaisena, jos olen ottanut osaa keskusteluun, tai ilmaissut oman mielipiteeni. Se ( tuon kyseisen määritelmän tekeminen) on toisen, ilman mitään todisteita, tai näyttöä vailla oleva väittämä. Minulle on aivan sama, millaista palkkaa hoitajat, tai lääkärit saavat, tai nauttivat. Kunhan edes toimivat eettisesti ja moraalisesti oikein, oikeilla periaatteilla; ja kohtelevat potilaita ihmisarvoisesti ja kunnioittavalla tavalla ja oikeilla periaatteilla. Ja että mt-ongelmista, tai muista ongelmista kärsiviä hoidettaisiin inhimillisellä, ihmisen selviytymistä ja pärjäämistä tukevilla ja auttavilla keinoilla ( joiden ei tarvitse välttämättä olla lääkkeellisiä hoitoja). Muitakin hoitomenetelmiä ja keinoja on olemassa, kuin lääkkeet. Mutta niitä ei jostakin syystä vaivauduta käyttämään kyseisellä alalla. Tai ylipäätään edes haluta käyttää muita keinoja, kuten keskusteluun ja oireiden taustalla olevien syiden selvittämiseen pohjautuvia tapoja. Milloin resurssipulan, tai millä tahansa tekosyyn, kuten viitsimättömyyden ja välinpitämättömyyden varjolla.

        Faktoja:
        -Narsismi on totta, vaikka narsisti itse muuta väittäisikin.
        -Vaikka narsismi (tai voimakkaat narsistiset piirteet) ei ole niin yleistä mitä kansan suussa puhutaan, niin narsismi on huomattavasti yleisempää muiden mielenterveysongelmien kanssa.
        -Jos koko foorumilla ei ole kuin ehkä tusina vakiokävijää, niin miksi yksi heistä ei saa tehdä itseään toistavia aloituksia, vaikka muut tekevät sitä jatkuvasti?

        Tässä asiayhteydessä olennainen kysymys on se, että miten hyvin sinä tunnet itsesi? Tai oletko rehellinen itsellesi? Ulkopuolinen ei tietenkään pysty sitä kokonaan arvioimaan, vaan on kokonaan kirjoitustesi varassa.

        Jännä, että otat esille hoitajat ja lääkärit, kun puhutaan työvastuun pakoilijoista, vaikka sitä pakoilua voi tapahtua ihan missä tahansa muussakin ammatissa missä sarjavalittaja työskentelee. En voi välttyä siltä ajatukselta, ettetkö yrittäisi tahallaan sekoittaa omaa vastuutaan kuntoutumisestaan pakoilevia narsisteja heihin. Vaikka toimintamalli on hyvin samanlainen, on toimintaympäristö kuitenkin eri ja niistä puhutaan eri asiayhteyksissä.

        Sorry jos mulle ei mene läpi se selitys, että kaikki saa kirjoittaa oman mielipiteensä, kunhan se ei ole aloittajan mielipide. Kaksinaamaiset ihmiset vaan on maailmalle syöpää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faktoja:
        -Narsismi on totta, vaikka narsisti itse muuta väittäisikin.
        -Vaikka narsismi (tai voimakkaat narsistiset piirteet) ei ole niin yleistä mitä kansan suussa puhutaan, niin narsismi on huomattavasti yleisempää muiden mielenterveysongelmien kanssa.
        -Jos koko foorumilla ei ole kuin ehkä tusina vakiokävijää, niin miksi yksi heistä ei saa tehdä itseään toistavia aloituksia, vaikka muut tekevät sitä jatkuvasti?

        Tässä asiayhteydessä olennainen kysymys on se, että miten hyvin sinä tunnet itsesi? Tai oletko rehellinen itsellesi? Ulkopuolinen ei tietenkään pysty sitä kokonaan arvioimaan, vaan on kokonaan kirjoitustesi varassa.

        Jännä, että otat esille hoitajat ja lääkärit, kun puhutaan työvastuun pakoilijoista, vaikka sitä pakoilua voi tapahtua ihan missä tahansa muussakin ammatissa missä sarjavalittaja työskentelee. En voi välttyä siltä ajatukselta, ettetkö yrittäisi tahallaan sekoittaa omaa vastuutaan kuntoutumisestaan pakoilevia narsisteja heihin. Vaikka toimintamalli on hyvin samanlainen, on toimintaympäristö kuitenkin eri ja niistä puhutaan eri asiayhteyksissä.

        Sorry jos mulle ei mene läpi se selitys, että kaikki saa kirjoittaa oman mielipiteensä, kunhan se ei ole aloittajan mielipide. Kaksinaamaiset ihmiset vaan on maailmalle syöpää.

        Jos joku tekee, ja kirjoittaa, tai oikeammin tehtailee tietystä samasta aiheesta useita kymmeniä aloituksia, joissa on sama tietty negatiivinen, tiettyjä mt-viiteryhmään kuuluvien leimaaminen, niin eiköhän siinä silloin tule eittämättä mieleen se ajatus, että aloittajalla on joko pakkomielle, tai tietty ajettu tarkoitusperä. Tässä kohtaa tulee mieleen, että tarkoitus on pitää näiden samaa aihetta toistavien kirjoitusten avulla yllä ajatusta, että mt-ongelmat on hoidettavissa vain ja ainoastaan lääkkeillä. Eli että aloittaja haluaa levittää somefoorumin, tai muidenkin formaattien kautta mt-ongelmista kärsivien stigmatisoimista ja että he ovat kaikella tavalla jopa tyhmiä ja vaarallisia muille kanssaihmisille. Ja että skitsofreniasta, tai psykooseista kärsivät ovat automaattisesti itsestään huolehtimaan kyvyttömiä, ja vieläpä narsisteja. En oikein niele tuota stereotypistä ja jopa vastenmielistä ajattelutapaa. Tai sitten en vain ole skitsofreenikko. En ole tullut keskustelemaan sinun, enkä kenenkään muunkaan kanssa itsestäni, luonteestani, tai persoonallisuudestani. Koska minun ei tarvitse tehdä sitä. Joten en jatka vastaamista provosoiviin viesteihisi.

        Itselleni on ainakin tullut tätäkin keskustelupalstaa lukiessani mieleen, että alalla olevat itse eivät hyväksy mt, tai muista ongelmista kärsivien erilaisia kokemuksia, heidän mielipiteitä, tai sitä, että he niistä kirjoittavat. Jos tälle keskustelupalstalle on esim. tullut psykiatriaa ja sen käyttämiä hoitokeinoja kritisoivia kirjoituksia, niin jonkin ajan päästä tulee esim. tämä "omasta siskostaan ja hänen tilanteesta valittava" ja narsistiksi leimaava kirjoittaja. Tai ainakin aika usein hänelle muistuu jostakin syystä mieleen, että hänellä on sisko, joka on aina joko psykoosissa, on skitsofreenikko, joka ei käytä lääkkeitään. Näitä vastaavia viestejä on tainnut tulla kuluneiden vuosien aikana jo aika usein. Onko se kaikki pelkkää sattumaa? En usko sitä. Vähemmälläkin järjellä varustettu ihminen osaa lukea ja nähdä tekstien ja niiden tarkoitusten läpi. Tarkoitus on leimata ja halventaa mt-ongelmista kärsiviä ihmisiä.

        Selkiskö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku tekee, ja kirjoittaa, tai oikeammin tehtailee tietystä samasta aiheesta useita kymmeniä aloituksia, joissa on sama tietty negatiivinen, tiettyjä mt-viiteryhmään kuuluvien leimaaminen, niin eiköhän siinä silloin tule eittämättä mieleen se ajatus, että aloittajalla on joko pakkomielle, tai tietty ajettu tarkoitusperä. Tässä kohtaa tulee mieleen, että tarkoitus on pitää näiden samaa aihetta toistavien kirjoitusten avulla yllä ajatusta, että mt-ongelmat on hoidettavissa vain ja ainoastaan lääkkeillä. Eli että aloittaja haluaa levittää somefoorumin, tai muidenkin formaattien kautta mt-ongelmista kärsivien stigmatisoimista ja että he ovat kaikella tavalla jopa tyhmiä ja vaarallisia muille kanssaihmisille. Ja että skitsofreniasta, tai psykooseista kärsivät ovat automaattisesti itsestään huolehtimaan kyvyttömiä, ja vieläpä narsisteja. En oikein niele tuota stereotypistä ja jopa vastenmielistä ajattelutapaa. Tai sitten en vain ole skitsofreenikko. En ole tullut keskustelemaan sinun, enkä kenenkään muunkaan kanssa itsestäni, luonteestani, tai persoonallisuudestani. Koska minun ei tarvitse tehdä sitä. Joten en jatka vastaamista provosoiviin viesteihisi.

        Itselleni on ainakin tullut tätäkin keskustelupalstaa lukiessani mieleen, että alalla olevat itse eivät hyväksy mt, tai muista ongelmista kärsivien erilaisia kokemuksia, heidän mielipiteitä, tai sitä, että he niistä kirjoittavat. Jos tälle keskustelupalstalle on esim. tullut psykiatriaa ja sen käyttämiä hoitokeinoja kritisoivia kirjoituksia, niin jonkin ajan päästä tulee esim. tämä "omasta siskostaan ja hänen tilanteesta valittava" ja narsistiksi leimaava kirjoittaja. Tai ainakin aika usein hänelle muistuu jostakin syystä mieleen, että hänellä on sisko, joka on aina joko psykoosissa, on skitsofreenikko, joka ei käytä lääkkeitään. Näitä vastaavia viestejä on tainnut tulla kuluneiden vuosien aikana jo aika usein. Onko se kaikki pelkkää sattumaa? En usko sitä. Vähemmälläkin järjellä varustettu ihminen osaa lukea ja nähdä tekstien ja niiden tarkoitusten läpi. Tarkoitus on leimata ja halventaa mt-ongelmista kärsiviä ihmisiä.

        Selkiskö?

        Ei selvinny.

        Otetaas nyt vielä kerran alusta uudestaan. Miksi sinun mielestä jonkun toisen kuntoutujan kokemus on tärkeämpi tai aidompi kuin jonkun toisen?

        Äläkä yritäkkään luulla, että joku hoitaja täällä ilmaiseksi kävisi hoitamassa sinua, tai ketään muutakaan foorumin kävijää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei selvinny.

        Otetaas nyt vielä kerran alusta uudestaan. Miksi sinun mielestä jonkun toisen kuntoutujan kokemus on tärkeämpi tai aidompi kuin jonkun toisen?

        Äläkä yritäkkään luulla, että joku hoitaja täällä ilmaiseksi kävisi hoitamassa sinua, tai ketään muutakaan foorumin kävijää.

        Sivusta....Kylläpä sinä pidät ihmisiä yksinkertaisina. Herran jestas sentään. Kaikki näkee sun "sarjavalittajan" kymmenet aloitukset ja senkin että olet hoitoalalla. Oletko sinä itse noin yksinkertainen?

        En ole edellinen, mutta vastaan kun luin tuota sun jankutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei selvinny.

        Otetaas nyt vielä kerran alusta uudestaan. Miksi sinun mielestä jonkun toisen kuntoutujan kokemus on tärkeämpi tai aidompi kuin jonkun toisen?

        Äläkä yritäkkään luulla, että joku hoitaja täällä ilmaiseksi kävisi hoitamassa sinua, tai ketään muutakaan foorumin kävijää.

        Sivusta tämäkin...
        Kuka täällä on hoitamisesta puhunut. Sinä et ainakaan osaa hoitaa ketään. Mustamaalaat ja leimaat ihmisiä. Sekö on sun antamaa hoitoa? Kuulostat itse siltä mistä olematonta siskoa syytät, sori vaan.


    • Anonyymi

      Ei hän voi sille mitään että ei voi hyvin, ja siinä ai auta mitkään ” kokoo ittes” teoriat
      Jotkut ihmiset vaan tarvitsevat tukea enemmän kun toiset, ja sille ei voi mitään.
      Niin että jos on skitsofrenia niin ei silloin ole terve . Totta kuiten että toisen sairaus vaikuttaa koko sukuun .

    • Anonyymi

      Tämä aloittaja, joka tekee koko ajan näitä postauksia skitsofreniaa sairastavasta siskostaan on ihan tyypillinen luonnevikainen ihminen, joka vaan haukkuu tällä palstalla siskoaan koko ajan ja pyrkii saamaan itselleen jotain nautintoa, kun ventovieraat ihmiset alkavat parjaamaan hänen siskoaan. Onneksi täällä moni kuitenkin jättää tämän luonnehäiriöisen aloittajan siskonsa parjaamisen anonyyminä väliin. Olen surullinen tämän siskon puolesta, millaistahan henkistä väkivaltaa hän onkaan joutunut kokemaan siskonsa ja ehkä myös muun perheen osalta. Tyypillistä nettikiusaamista ja varmaan tämä aloittaja mustamaalaa siskoaan koko suvulle ja kenties kaikille muillekin jokaisessa tilanteessa.

      Jätetään me hyvät tyypit tämä kaikille tuntematon ja ties mistä traumoista kärsivä ihminen rauhaan ja ei enää mennä mukaan millään tavoin, puolustellen tai syytellen häntä, ventovierasta ihmistä, yhtään mistään. Ruokimme vain koko ajan kummin päin kommentoiden vaan, tämän häiriintyneen aloittajan nettikiusaamista.

      • Anonyymi

        Ei se ole siskoaan nähnytkään. Kirjoittelee potilaistaan paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole siskoaan nähnytkään. Kirjoittelee potilaistaan paskaa.

        Vaikea uskoa että hän olisi hoitoalalla, joten se arvaus on väärä, Kosovos alalla niin ei olis kirjoittanut sisarestaan mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea uskoa että hän olisi hoitoalalla, joten se arvaus on väärä, Kosovos alalla niin ei olis kirjoittanut sisarestaan mitään

        Puhelin muuttaa sanoja Kosovos Piti olla Jos olis


      • Anonyymi

        Ei Kai hän odotella että joku parjaisi hänen siskoaan mutta ehkä keventää hieman jos voi purkaa huolestuneisuuuttaan .
        Joten ei tartte tuomita mitenkään kun ei tiedä edes miltä se tuntuu kun omaniern ei ehkä huolehdi asioistaan vaan odottaa että muut tekisivät sen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Kai hän odotella että joku parjaisi hänen siskoaan mutta ehkä keventää hieman jos voi purkaa huolestuneisuuuttaan .
        Joten ei tartte tuomita mitenkään kun ei tiedä edes miltä se tuntuu kun omaniern ei ehkä huolehdi asioistaan vaan odottaa että muut tekisivät sen

        Hieman purkaa..
        Tyyppi on tehnyt varmaan lähemmäs kymmenen aloitusta olemattomasta sisarestaan vuoden aikana. Hän on hoitohenkilö, joka leimaa kaikki skitsot hankaliksi ja aggressiivisiksi potilaiksi. Missä ihmisyys, kysyn vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieman purkaa..
        Tyyppi on tehnyt varmaan lähemmäs kymmenen aloitusta olemattomasta sisarestaan vuoden aikana. Hän on hoitohenkilö, joka leimaa kaikki skitsot hankaliksi ja aggressiivisiksi potilaiksi. Missä ihmisyys, kysyn vaan.

        Samaan aikaan ehkä kymmenen foorumin vakiokävijää on kirjoittanut satoja, ellei jopa tuhansia postauksia joissa leimataan kaikki hoitajat vaikka sun miksi.

        Onko kaksinaismoraali mitenkään tuttu ilmiö. Suosittelen tutustumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aikaan ehkä kymmenen foorumin vakiokävijää on kirjoittanut satoja, ellei jopa tuhansia postauksia joissa leimataan kaikki hoitajat vaikka sun miksi.

        Onko kaksinaismoraali mitenkään tuttu ilmiö. Suosittelen tutustumaan.

        He kirjoittavat omista kokemuksistaan toisin kuin aloittaja jonka aloituksia on lähes joka toinen ja aina samasta aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He kirjoittavat omista kokemuksistaan toisin kuin aloittaja jonka aloituksia on lähes joka toinen ja aina samasta aiheesta.

        Laskin, että kymmenen aloitusta ekasivulla on samalta hoitohenkilöltä joka parjaa olematonta sisartaan. Tuo on kyllä jo jonkin sortin sairaus tai pakkomielle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskin, että kymmenen aloitusta ekasivulla on samalta hoitohenkilöltä joka parjaa olematonta sisartaan. Tuo on kyllä jo jonkin sortin sairaus tai pakkomielle.

        Toisella sivulla kuusi aloitusta koskee samaa aihetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He kirjoittavat omista kokemuksistaan toisin kuin aloittaja jonka aloituksia on lähes joka toinen ja aina samasta aiheesta.

        Kenenkäs kokemuksista aloittaja kirjoittaa? Sinunko?

        Eiköhän se ole niin että aloittaja kertoo ihan omista kokemuksistaan. Se että hänen kokemukset eivät sinun mielestä ole mukavia, ei poista sitä tosiasiaa että ne eivät myöskään aloittajan itsensä mielestä ole mukavia.

        Kysyn edelleen, tuttetko käsitteen kaksinaismoralismi? Koska se näköjään tuntee sinut.


      • Anonyymi

        Jos pystyn pelastamaan edes yhden ihmisen päivän, niin koen olevani onnistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Kai hän odotella että joku parjaisi hänen siskoaan mutta ehkä keventää hieman jos voi purkaa huolestuneisuuuttaan .
        Joten ei tartte tuomita mitenkään kun ei tiedä edes miltä se tuntuu kun omaniern ei ehkä huolehdi asioistaan vaan odottaa että muut tekisivät sen

        Rikosilmoitus susta pitää tehdä, ku täällä valehtelet "muka siskostasi tällaista ympäri maailmaa" tyylistä näkee, et olet siskollesi vaarallisen kateellinen, koska itse omistat tän sairauden, monenko elämän olet tuhonnut??


    • Anonyymi

      Pahoittelen ja pyydän anteeksi aiemmin kirjoittamiani liian kärkevästi sanomiani asioita. Ei ollut tarkoitus loukata aloittajaa, eikä ketään. Migreeni tekee vähän kiukkuisemmaksi, jota olen potenut putkeen jo viidettä päivää.

      Olisi jotenkin kiva se, että jos ja kun palstalle tulee kirjoittamaan, niin olisi edes rehellinen. Eikä valehtelisi, leimaisi, tai trollaisi ketään, ja mitään ryhmittymää. Oli sitten hoitoalalla, tai sitten palveluita käyttävien puolella. Ei se ihan oikeasti ole kivaa ja varmasti sen sijaan voi tehdä jotakin parempaa tekemistä. Koska jollakin tavalla se vähän pilaa keskustelupalstan ilmapiiriä, tekee sen negatiiviseksi ja myrkylliseksi. Ylipäätään olisi kiva nähdä positiivisia aloituksia ja kannanottoja. Vaikka itsekin, myönnän, että en aina jaksa, tai muista sitä. Mutta silti. Joskus tällä palstalle tulee ihan kivoja ja sellaisia tsemppaavia kirjoituksia, joissa annetaan esim. ohjeita, kuinka voi selvitä ilman lääkkeitäkin, vaikka kuinka vaikeista elämässä eteen tulevista ongelmista yms. Tällaisia kaipaisi enemmän. Positiivisia, auttavia, ihmisiä kehuvia ja tsemppaavia kannanottoja.

      • Anonyymi

        Näitä lääkkeettömiä tapoja ja keinoja, joita ihmiset ovat löytäneet tosiaan voisi olla enemmänkin. Harmi vaan kun hoitoalan tyypit, lääkeyhtiön oletetut ammattikirjoittajat palstoilla ja sitten omaiset, jotka uskovat kaiken mitä lääkärit sanoo, eivätkä kuuntele läheisiään tulevat aina pilaamaan nämä aloitukset. Antipsykiatria ja lääkkeettömät keinot kun vavahduttaa lääketeollisuuden ja sote-alan ihmisten bisnestä liikaa, niin ne avaukset tukitaan ihan akateemisessakin maailmassa ja keskustelussa hyvinkin nopeasti. Ymmärrettävää sinällään, jos ei olisi avohoidossa "karjaa" menossa hoitsujen jututettavaksi, ei olisi hoitsuilla kevyttä ja siistiä sisätyötä kauaa, jossa vaan näytellään kuuntelevan potilasta tai toisinpäin, voida esiintyä potilaille ja antaa paatosta omasta tietämyksestään eli psykoedukaatio, joka on aivopesua, jonka avulla potilas saadaan uskomaan, että kaikki potilaassa tosiaan on ainaista sairautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä lääkkeettömiä tapoja ja keinoja, joita ihmiset ovat löytäneet tosiaan voisi olla enemmänkin. Harmi vaan kun hoitoalan tyypit, lääkeyhtiön oletetut ammattikirjoittajat palstoilla ja sitten omaiset, jotka uskovat kaiken mitä lääkärit sanoo, eivätkä kuuntele läheisiään tulevat aina pilaamaan nämä aloitukset. Antipsykiatria ja lääkkeettömät keinot kun vavahduttaa lääketeollisuuden ja sote-alan ihmisten bisnestä liikaa, niin ne avaukset tukitaan ihan akateemisessakin maailmassa ja keskustelussa hyvinkin nopeasti. Ymmärrettävää sinällään, jos ei olisi avohoidossa "karjaa" menossa hoitsujen jututettavaksi, ei olisi hoitsuilla kevyttä ja siistiä sisätyötä kauaa, jossa vaan näytellään kuuntelevan potilasta tai toisinpäin, voida esiintyä potilaille ja antaa paatosta omasta tietämyksestään eli psykoedukaatio, joka on aivopesua, jonka avulla potilas saadaan uskomaan, että kaikki potilaassa tosiaan on ainaista sairautta.

        Kuvailisitko itseäsi kevyeksi ja siistiksi sisätyöksi?


      • Anonyymi

        Migreeniinkin on olemassa lääkkeitä, auttaisivatko ne suakin? Ei tarvitse nykymaailmassa enää kärsiä.

        Ei lääkkeettömyys ole mikään pyhimysmäinen olotila. Vaikka monet pyrkivät siihen itsetarkoituksena: että lääkkeetön elämä on jotenkin parempaa ja puhtaampaa, aidompaa.

        Olin tällaisessa lääkevierotusryhmässä. Mutta siellä meininki oli sellainen, että on parempaa kärsiä ilman lääkkeitä kuin saada niistä apu ja elää mukavaa elämää.

        Olen aloittaja ja olen ihan rehellisesti kertonut asioista, en pyri leimaamaan yms muuta.

        Itsellänikin on skitsofrenia ja taudinkuva on täysin erilainen, koska käytän tyytyväisesti lääkkeitä. Olen about oireeton. Siksi uskon, että siskoanikin helpottaisi lääkkeet ja pystyisi elämään normaalia elämää. Nyt hän elää jatkuvassa pelossa kuviteltujen asioiden takia.

        Elämä on helpompaa lääkkeillä.

        Hoitajat ei saisi näitä asioita kertoa, koska heillä on kai vaitiolovelvollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Migreeniinkin on olemassa lääkkeitä, auttaisivatko ne suakin? Ei tarvitse nykymaailmassa enää kärsiä.

        Ei lääkkeettömyys ole mikään pyhimysmäinen olotila. Vaikka monet pyrkivät siihen itsetarkoituksena: että lääkkeetön elämä on jotenkin parempaa ja puhtaampaa, aidompaa.

        Olin tällaisessa lääkevierotusryhmässä. Mutta siellä meininki oli sellainen, että on parempaa kärsiä ilman lääkkeitä kuin saada niistä apu ja elää mukavaa elämää.

        Olen aloittaja ja olen ihan rehellisesti kertonut asioista, en pyri leimaamaan yms muuta.

        Itsellänikin on skitsofrenia ja taudinkuva on täysin erilainen, koska käytän tyytyväisesti lääkkeitä. Olen about oireeton. Siksi uskon, että siskoanikin helpottaisi lääkkeet ja pystyisi elämään normaalia elämää. Nyt hän elää jatkuvassa pelossa kuviteltujen asioiden takia.

        Elämä on helpompaa lääkkeillä.

        Hoitajat ei saisi näitä asioita kertoa, koska heillä on kai vaitiolovelvollisuus.

        Joo, kyllä olet oikeassa siinä, että migreeniin on olemassa lääkkeitä. Mutta jotkut tietyn diagnoosin omaavat eivät niitä välttämättä saa, jos perussairaudeksi katsotaan psyykkinen sairaus. Olen kärsinyt migreenistä jo lapsuudesta asti, ja aikuistuttani hormonitoiminnan seurauksena siitä jopa pahemmin.

        Sanoit itseäsi viestiketjun aloittajaksi. Mutta miksi sitten siis kirjoitit aloituksessa sisarestasi, joka kärsii psykoosioireista ja ilmeisesti skitsofreniasta?

        Aloituksessasi esille tuomasi asiat ja niiden sävy ei, anteeksi vaan, kerro mistään muusta, kuin tietyn potilasalaviiteryhmän leimaamisesta. Luepa itse se aloitus uudestaan, mikäli nyt ylipäätään olet edes kyseinen aloittaja. Mitä alan vahvasti epäillä.

        Elämä ei välttämättä ole helpompaa lääkkeillä. Tosin itse olen sitä mieltä, että näissä hel*etillisissä kivuissa, joista nytkin tällä hetkellä kärsin, saattaisi joistakin psykedeeleistä ehkä kenties olla jopa apua. Koska nämä kivut, joista tälläkin hetkellä kärsin ovat todella oikeasti helvetillisiä. Jos joku nyt lukee tämän, toivon, että se joku lähettää apua tänne ja nyt ja heti! Koska en jaksa näitä kipuja enää oikeasti enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kyllä olet oikeassa siinä, että migreeniin on olemassa lääkkeitä. Mutta jotkut tietyn diagnoosin omaavat eivät niitä välttämättä saa, jos perussairaudeksi katsotaan psyykkinen sairaus. Olen kärsinyt migreenistä jo lapsuudesta asti, ja aikuistuttani hormonitoiminnan seurauksena siitä jopa pahemmin.

        Sanoit itseäsi viestiketjun aloittajaksi. Mutta miksi sitten siis kirjoitit aloituksessa sisarestasi, joka kärsii psykoosioireista ja ilmeisesti skitsofreniasta?

        Aloituksessasi esille tuomasi asiat ja niiden sävy ei, anteeksi vaan, kerro mistään muusta, kuin tietyn potilasalaviiteryhmän leimaamisesta. Luepa itse se aloitus uudestaan, mikäli nyt ylipäätään olet edes kyseinen aloittaja. Mitä alan vahvasti epäillä.

        Elämä ei välttämättä ole helpompaa lääkkeillä. Tosin itse olen sitä mieltä, että näissä hel*etillisissä kivuissa, joista nytkin tällä hetkellä kärsin, saattaisi joistakin psykedeeleistä ehkä kenties olla jopa apua. Koska nämä kivut, joista tälläkin hetkellä kärsin ovat todella oikeasti helvetillisiä. Jos joku nyt lukee tämän, toivon, että se joku lähettää apua tänne ja nyt ja heti! Koska en jaksa näitä kipuja enää oikeasti enempää.

        Moni asia selviää, kun käy ajatuksella lukemassa, ne kaikki aloitukset joita aloittaja on kirjoittanut, eikä vain suuna päänä syyttämällä ja kommentoimalla.

        Minä puolestani haen popkornia, tästä ketjusta tulee niin helmee settii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kyllä olet oikeassa siinä, että migreeniin on olemassa lääkkeitä. Mutta jotkut tietyn diagnoosin omaavat eivät niitä välttämättä saa, jos perussairaudeksi katsotaan psyykkinen sairaus. Olen kärsinyt migreenistä jo lapsuudesta asti, ja aikuistuttani hormonitoiminnan seurauksena siitä jopa pahemmin.

        Sanoit itseäsi viestiketjun aloittajaksi. Mutta miksi sitten siis kirjoitit aloituksessa sisarestasi, joka kärsii psykoosioireista ja ilmeisesti skitsofreniasta?

        Aloituksessasi esille tuomasi asiat ja niiden sävy ei, anteeksi vaan, kerro mistään muusta, kuin tietyn potilasalaviiteryhmän leimaamisesta. Luepa itse se aloitus uudestaan, mikäli nyt ylipäätään olet edes kyseinen aloittaja. Mitä alan vahvasti epäillä.

        Elämä ei välttämättä ole helpompaa lääkkeillä. Tosin itse olen sitä mieltä, että näissä hel*etillisissä kivuissa, joista nytkin tällä hetkellä kärsin, saattaisi joistakin psykedeeleistä ehkä kenties olla jopa apua. Koska nämä kivut, joista tälläkin hetkellä kärsin ovat todella oikeasti helvetillisiä. Jos joku nyt lukee tämän, toivon, että se joku lähettää apua tänne ja nyt ja heti! Koska en jaksa näitä kipuja enää oikeasti enempää.

        Oletko kokeillut saada lääkkeitä migreeniin? Minua on kohdeltu ihan hyvin fyysisissäkin oireissa ja otettu tosissaan. En ole kokenut huonoa kohtelua sen takia, että on psyykensairaus.

        Vähän se kyllä arastuttaa sanoa uudessa yhteydessä, että on skitsofrenia, koska miettii miten ihmiset suhtautuu.

        □□□□□

        Ihan tapahtuneita asioita olen kirjoittanut. Siskoni oikeasti on oireillut noin. Ehkä olen aika ärsyyntynyt ja suuttunutkin tilanteeseen, mitä hänen psykoosinsa ja käytöksensä on aiheuttanut. Siitä voi johtua sävy.

        Hän pelkää, että hänet tapetaan, jos hän joutuu hoitoon. Siksi välttelee sitä kaikin tavoin. Tosi vaikeaa saada hoitoon. Hän on täysin sairaudentunnoton ja uskoo olevansa täysin terve. Sitten syyttää kaikkia muita narsisteiksi, terroristeiksi. Kaikki muut ovat pahoja ja hän vain viaton uhri.

        Hän oli asunnoton, ja me ja sukulaisemme yritti majoittaa häntä muutaman yön. No se päätyi raivoamiseen. Jouduimme pakenemaan ulos veljeni kanssa yöllä, kun hän hajotti tuolin.

        Tosi hermostuttavaa olla tekemisissä, koska hän voi raivostua mistä tahansa. Hänellä on kaikkia vainoharhoja ja kaikkia aistiharhoja. Näkee hallusinaatioita ja kuulee ääniä. Kaikki oireensa selittää sillä, että jotkut tekevät hänelle pahaa.

        Koskaan ei tiedä milloin rupeaa syyttämään meitä jostain hallusinaatiostaan. Hän kokee, että hänen asuntonsa koko muuttuu. Luulee, että kaikki hänen tavaransa on muutettu erilaisiksi. Esim. Vaatteiden saumat tai koostumus muuttuu. Sitten kokee tavaransa pilatuiksi eikä käytä niitä enää.

        On rankkaa seurata vierestä, kun tuntuu kärsivän paljon. Ja itse samaistun voimakkaasti noihin kokemuksiin, koska itselläni on ollut samantyyppisiä. Muistan kuinka rankkaa ja tuskaa se oli kun olin sairas.

        ○○○○○○○

        Itse olen tyytyväinen lääkkeisiini. Ilman niitä ja hoitoa en varmaan olisi enää hengissä. Elämä oli todella tuskaa ilman niitä enkä vaihtaisi mistään hinnasta tilannetta takaisin.


      • Anonyymi

        Luistaako sillä hihna? :)


      • Anonyymi

        Eikö se Ole vaan elämää kaikki tapahtumat joten Kai niistä nyt voi joskus kirjoitellakkin niin positiivisia kuin negatiivisiakin juttuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se Ole vaan elämää kaikki tapahtumat joten Kai niistä nyt voi joskus kirjoitellakkin niin positiivisia kuin negatiivisiakin juttuja

        Joo antaa mennä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä lääkkeettömiä tapoja ja keinoja, joita ihmiset ovat löytäneet tosiaan voisi olla enemmänkin. Harmi vaan kun hoitoalan tyypit, lääkeyhtiön oletetut ammattikirjoittajat palstoilla ja sitten omaiset, jotka uskovat kaiken mitä lääkärit sanoo, eivätkä kuuntele läheisiään tulevat aina pilaamaan nämä aloitukset. Antipsykiatria ja lääkkeettömät keinot kun vavahduttaa lääketeollisuuden ja sote-alan ihmisten bisnestä liikaa, niin ne avaukset tukitaan ihan akateemisessakin maailmassa ja keskustelussa hyvinkin nopeasti. Ymmärrettävää sinällään, jos ei olisi avohoidossa "karjaa" menossa hoitsujen jututettavaksi, ei olisi hoitsuilla kevyttä ja siistiä sisätyötä kauaa, jossa vaan näytellään kuuntelevan potilasta tai toisinpäin, voida esiintyä potilaille ja antaa paatosta omasta tietämyksestään eli psykoedukaatio, joka on aivopesua, jonka avulla potilas saadaan uskomaan, että kaikki potilaassa tosiaan on ainaista sairautta.

        Sarjassamme hullun logiikkaa.

        Selväjärkinen tajuaisi että hoitajat eivät todellakaan pelkää työttömäksi jäämistä tai siirtymistä vaikkapa vanhustenhoitoon joka on usein mukavampaa kuin psykiatrinen.

        Tööt hullu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sarjassamme hullun logiikkaa.

        Selväjärkinen tajuaisi että hoitajat eivät todellakaan pelkää työttömäksi jäämistä tai siirtymistä vaikkapa vanhustenhoitoon joka on usein mukavampaa kuin psykiatrinen.

        Tööt hullu.

        Tuliko hyvä mieli tästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sarjassamme hullun logiikkaa.

        Selväjärkinen tajuaisi että hoitajat eivät todellakaan pelkää työttömäksi jäämistä tai siirtymistä vaikkapa vanhustenhoitoon joka on usein mukavampaa kuin psykiatrinen.

        Tööt hullu.

        Tätä logiikkaa käyttää suurin osa mt-potilaista, joita on Suomi pullollaan. Kuka haluaa jatkuvasti laskea mäkeä (alaspäin) viettäen laskiaissunnuntaita hernerokkaa syöden. Kai sitä vähemmästäkin voi vaikka ottaa palan pannuKakkua. Monella alkaa jatkuvasta liukurilla laskemista peräpukamat vaivata. Hienoahan se on, kun koittaa pukamat verillä etsiä laastaria. Hupskeikkaa, kun sitä ei löydykään eikä muutakaan teippaajaa, sillä kaikki rahat on mennyt sopan keittämiseen kaikkien silmien alla. Ja kukaan ei tietystikään tälle voi yhtään mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kokeillut saada lääkkeitä migreeniin? Minua on kohdeltu ihan hyvin fyysisissäkin oireissa ja otettu tosissaan. En ole kokenut huonoa kohtelua sen takia, että on psyykensairaus.

        Vähän se kyllä arastuttaa sanoa uudessa yhteydessä, että on skitsofrenia, koska miettii miten ihmiset suhtautuu.

        □□□□□

        Ihan tapahtuneita asioita olen kirjoittanut. Siskoni oikeasti on oireillut noin. Ehkä olen aika ärsyyntynyt ja suuttunutkin tilanteeseen, mitä hänen psykoosinsa ja käytöksensä on aiheuttanut. Siitä voi johtua sävy.

        Hän pelkää, että hänet tapetaan, jos hän joutuu hoitoon. Siksi välttelee sitä kaikin tavoin. Tosi vaikeaa saada hoitoon. Hän on täysin sairaudentunnoton ja uskoo olevansa täysin terve. Sitten syyttää kaikkia muita narsisteiksi, terroristeiksi. Kaikki muut ovat pahoja ja hän vain viaton uhri.

        Hän oli asunnoton, ja me ja sukulaisemme yritti majoittaa häntä muutaman yön. No se päätyi raivoamiseen. Jouduimme pakenemaan ulos veljeni kanssa yöllä, kun hän hajotti tuolin.

        Tosi hermostuttavaa olla tekemisissä, koska hän voi raivostua mistä tahansa. Hänellä on kaikkia vainoharhoja ja kaikkia aistiharhoja. Näkee hallusinaatioita ja kuulee ääniä. Kaikki oireensa selittää sillä, että jotkut tekevät hänelle pahaa.

        Koskaan ei tiedä milloin rupeaa syyttämään meitä jostain hallusinaatiostaan. Hän kokee, että hänen asuntonsa koko muuttuu. Luulee, että kaikki hänen tavaransa on muutettu erilaisiksi. Esim. Vaatteiden saumat tai koostumus muuttuu. Sitten kokee tavaransa pilatuiksi eikä käytä niitä enää.

        On rankkaa seurata vierestä, kun tuntuu kärsivän paljon. Ja itse samaistun voimakkaasti noihin kokemuksiin, koska itselläni on ollut samantyyppisiä. Muistan kuinka rankkaa ja tuskaa se oli kun olin sairas.

        ○○○○○○○

        Itse olen tyytyväinen lääkkeisiini. Ilman niitä ja hoitoa en varmaan olisi enää hengissä. Elämä oli todella tuskaa ilman niitä enkä vaihtaisi mistään hinnasta tilannetta takaisin.

        On rikollista kertoo täällä toisten asioita ja jos ne ei viel ole totta, taidat kertoo vaan ittestäs! Kantsii lopettaa tällainen touhu!


    • Anonyymi

      Tuo kommenttisi loppuosa oli että katsoppa tarkkaan millätavalla kantelet ettei oikeuksiamenetys ainakaan osu kohdallesi. Kiitoksia hauskoista kirjoituksistanne, ei niitä koskaan liiaksi ole. KIITOS.

    • Anonyymi

      Nimenomaan juuri tämä. Saavat näillä julkisilla poliittinen kampanjointikommenteilla mukavasti sekoitettua pakkaa, jotta oma toiminta jää vähemmälle huomiolle. Ja kuka uskaltaa huomauttaa, kun voi mennä ns. anniskeluoikeudet saman tein.

    • Anonyymi

      Monet baarit ovat ja tulevat laittamaan lappua luukulle jatkossakin. Niin härskiä on toiminta välillä.

    • Anonyymi

      Olet ilmeisesti sama kirjoittaja, joka sepusteli vuosi sitten sisarensa päätyneen injektiohoitoon sairaalahoidossa. Miten hän nyt on muka ilman lääkkeitä?

      Kukaan ei syö eläinten ruokaa, vaikka olisi miten psykoosissa. Leimaat näillä kirjoituksilla skitsofreenikkoja. Ei kukaan tulisi palstoille kertomaan sukulaisensa psykoosista. Täysin mahdoton ajatus. Lopeta tuo... tai jatka jos saat siitä jotain iloa itsellesi. Toisten sairauksien levittely ei ole kovin fiksua käytöstä.

      • Anonyymi

        Se ei ole olennaista, että miten sinä, tai kukaan muukaan täällä kirjoittava on ilman sairaalahoitoa, tai lääkkeitä, vaan se että pärjäätkö ilman niitä?

        Ihmistä ei pidetä osastolla ikuisesti, eikä avohoidossa pystytä pakkottamaan lääkkeisiin.

        Toiset pärjää ilman lääkkeitä, mutta ihan kaikki ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole olennaista, että miten sinä, tai kukaan muukaan täällä kirjoittava on ilman sairaalahoitoa, tai lääkkeitä, vaan se että pärjäätkö ilman niitä?

        Ihmistä ei pidetä osastolla ikuisesti, eikä avohoidossa pystytä pakkottamaan lääkkeisiin.

        Toiset pärjää ilman lääkkeitä, mutta ihan kaikki ei.

        Minä kyllä käytän lääkitystä oma-aloitteisesti. Siitä ei tarvitse huolehtia. Mikähän lääke sinulle auttaisi, että lopettaisit nämä sairaat aloitukset.


      • Anonyymi

        Jos kyseessä ei olekaan sukulainen vaan "siskoiksi" kutsutaan myös samaan uskonlahkoon kuuluvia monissa lahkoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kyseessä ei olekaan sukulainen vaan "siskoiksi" kutsutaan myös samaan uskonlahkoon kuuluvia monissa lahkoissa.

        Tiedän tapauksen, jossa lahkosta erkaantumaan pyrkivälle on lahkosta ehdotettu injektiohoitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kyllä käytän lääkitystä oma-aloitteisesti. Siitä ei tarvitse huolehtia. Mikähän lääke sinulle auttaisi, että lopettaisit nämä sairaat aloitukset.

        Niin tässähän sitä ollaan asian ytimessä. Mikä saisi sairaat käytökset loppumaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tässähän sitä ollaan asian ytimessä. Mikä saisi sairaat käytökset loppumaan?

        En tiedä. Itse käyttäydyn normaalisti. Aloittajalla on joku ongelma korvien välissä.


      • Anonyymi

        Ilmeisesti päästettiin pois, kun vaikuttaa tarpeeksi tervejärkiseltä. Ongelma on, että hän pelkää, että hänet tapetaan hoidossa, joten hän salaa kaikki oireensa ja pyrkii esittämään normaalia. Esittää muita syitä käytökselleen kuin harhaluulot.

        Niin hän uskoo lääkkeiden olevan myrkkyä ja lopettaa ne aina avohoitoon päästessään ja katkaisee kaikki hoitokontaktinsa.

        No ne olin kanin nameja, banaanilastuja. Mätti niitä. Kai kun uskoo, että kaikki ruoka on myrkytettyä, niin ajattelee, että eläinten ruoka ei ole. Hänellä on siis haju- ja makuhallusinaatioita. Valittaa monesta tavallisesta ruuasta, sen koostumuksesta ja mausta. Mitkä ovat muiden mielestä olleet ihan normaaleita.

        Kaikki vitamiinit murskaa ja lutistelee sormissaan ja tutkii niiden koostumuksen eikä syö.

        Kaikki nämä on totta. Ja mielestäni kuvaavat sitä, miten vakavaksi voi käydä, jos ei ole hoidossa tai lääkkeillä. Koska ihmisen ajattelu käy todella harhaiseksi. Eikä silloin pysty enää pitämään huolta itsestään, koska ei ajattele selkeästi.

        Jossain vaiheessa kävimme hänen seuranansa kaupassa, kun hän ei uskaltanut mennä. Samoin annoimme syödä paljon ja pitkään meillä mitä tahansa, kun olimme huolissamme saako hän syötyä mitään.

        Mutta tätä on jatkunut keväästä asti, joten se on käynyt raskaaksi. Kaikki mitä hän haluaa meiltä, on vain se, että pystyy välttelemään harhojaan. Ja hän on arvaamaton ja raivonnut useita kertoja ja hajottanut tavaroita. Niin kävi liian stressaavaksi olla tekemisissä.

        Siksi ilmoitinkin aika voimakkaasti, ettei tule enää meille.

        Itselläni toimii lääkkeet todella hyvin, niin uskon, että hänkin olisi täysin normaali lääkkeillä ja pystyisi käymään töissä tai opiskelemaan.

        Siksi turhauttaa, kun ei pysty auttamaan.

        Hän kai häpeää niin paljon noita diagnooseja, että ne ovat hänelle järkytys ja hän siksi kieltää olevansa sairas. Häpeä ilmeisesti liian suuri. Ei pysty hyväksymään tilannettaan eikä hakemaan apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti päästettiin pois, kun vaikuttaa tarpeeksi tervejärkiseltä. Ongelma on, että hän pelkää, että hänet tapetaan hoidossa, joten hän salaa kaikki oireensa ja pyrkii esittämään normaalia. Esittää muita syitä käytökselleen kuin harhaluulot.

        Niin hän uskoo lääkkeiden olevan myrkkyä ja lopettaa ne aina avohoitoon päästessään ja katkaisee kaikki hoitokontaktinsa.

        No ne olin kanin nameja, banaanilastuja. Mätti niitä. Kai kun uskoo, että kaikki ruoka on myrkytettyä, niin ajattelee, että eläinten ruoka ei ole. Hänellä on siis haju- ja makuhallusinaatioita. Valittaa monesta tavallisesta ruuasta, sen koostumuksesta ja mausta. Mitkä ovat muiden mielestä olleet ihan normaaleita.

        Kaikki vitamiinit murskaa ja lutistelee sormissaan ja tutkii niiden koostumuksen eikä syö.

        Kaikki nämä on totta. Ja mielestäni kuvaavat sitä, miten vakavaksi voi käydä, jos ei ole hoidossa tai lääkkeillä. Koska ihmisen ajattelu käy todella harhaiseksi. Eikä silloin pysty enää pitämään huolta itsestään, koska ei ajattele selkeästi.

        Jossain vaiheessa kävimme hänen seuranansa kaupassa, kun hän ei uskaltanut mennä. Samoin annoimme syödä paljon ja pitkään meillä mitä tahansa, kun olimme huolissamme saako hän syötyä mitään.

        Mutta tätä on jatkunut keväästä asti, joten se on käynyt raskaaksi. Kaikki mitä hän haluaa meiltä, on vain se, että pystyy välttelemään harhojaan. Ja hän on arvaamaton ja raivonnut useita kertoja ja hajottanut tavaroita. Niin kävi liian stressaavaksi olla tekemisissä.

        Siksi ilmoitinkin aika voimakkaasti, ettei tule enää meille.

        Itselläni toimii lääkkeet todella hyvin, niin uskon, että hänkin olisi täysin normaali lääkkeillä ja pystyisi käymään töissä tai opiskelemaan.

        Siksi turhauttaa, kun ei pysty auttamaan.

        Hän kai häpeää niin paljon noita diagnooseja, että ne ovat hänelle järkytys ja hän siksi kieltää olevansa sairas. Häpeä ilmeisesti liian suuri. Ei pysty hyväksymään tilannettaan eikä hakemaan apua.

        Missä hän asuu, kun on asunnoton? Taivasallako? Voi vähän palella ja siinä on kesäsandaalit vielä pieni juttu.


    • Anonyymi

      Missä systeri asuu?

    • Anonyymi

      Onko sairas ihminen jätetty heitteille, kun on ilman asuntoa talvipakkasilla? Olettepa kauheita sukulaisia.

      • Anonyymi

        No viime keväällä hänen asuntonsa oli irtisanottu. No otimme 3 yöksi hänet meille olemaan. Se päätyi siihen, että hän rupesi hakkaamaan seiniä ja huonekaluja. Huutamaan, että sekoaa. Pakenimme ulos ja soitimme ambulanssin ja poliisit.

        Sillä välin oli hajottanut tuolin säleiksi. Piilotti sen ennen poliisien saapumista. Hänen mielestään me sekosimme ja olimme psykoosissa, kun soitimme poliisit. No sitten häntä pidettiin osastolla 2 päivää.

        Myöhemmin kesällä tuli uudestaan meille ja oli pari päivää. Sitten varasimme hänelle hostellin, että on joku paikka missä olla.

        No se kelpasi hänelle hyvin ja viihtyikin siellä.
        Maksoimme tuhansia tuosta oleskelusta. Hän ei siis voi asua omalla nimellään normaalissa vuokra-asunnossa, koska kokee, että ihmiset tulevat avaimilla ja muuttavat hänen tavaroitaan. Eli asunnottomuus johtuu harhaluuloista.

        Kai hän asuu nyt omilla rahoillaan yhä hostellissa.

        Työt eivät onnistu, koska pitää kaikkia muita ihmisiä pahoina narsisteina.

        Tosi stressaavaa, koska mitään ongelmia ei olisi, jos hän söisi lääkkeitä.

        Itse olen kokenut hoidon ja lääkkeet tosi positiivisena, niin haluan sitä samaa apua muillekin. Kun tiedän miten kamalaa on elää oireiden kanssa.

        Yleensä näihin vastaa joku hoitokielteinen ihminen, joka haukkuu lääkkeet myrkyiksi ja julistaa lääkevieroittautumisen olevan tie onneen ja autuuteen.

        Jotkut meistä vaan eivät voi elää ilman lääkkeitä. Ja elämä on mukavampaa niiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No viime keväällä hänen asuntonsa oli irtisanottu. No otimme 3 yöksi hänet meille olemaan. Se päätyi siihen, että hän rupesi hakkaamaan seiniä ja huonekaluja. Huutamaan, että sekoaa. Pakenimme ulos ja soitimme ambulanssin ja poliisit.

        Sillä välin oli hajottanut tuolin säleiksi. Piilotti sen ennen poliisien saapumista. Hänen mielestään me sekosimme ja olimme psykoosissa, kun soitimme poliisit. No sitten häntä pidettiin osastolla 2 päivää.

        Myöhemmin kesällä tuli uudestaan meille ja oli pari päivää. Sitten varasimme hänelle hostellin, että on joku paikka missä olla.

        No se kelpasi hänelle hyvin ja viihtyikin siellä.
        Maksoimme tuhansia tuosta oleskelusta. Hän ei siis voi asua omalla nimellään normaalissa vuokra-asunnossa, koska kokee, että ihmiset tulevat avaimilla ja muuttavat hänen tavaroitaan. Eli asunnottomuus johtuu harhaluuloista.

        Kai hän asuu nyt omilla rahoillaan yhä hostellissa.

        Työt eivät onnistu, koska pitää kaikkia muita ihmisiä pahoina narsisteina.

        Tosi stressaavaa, koska mitään ongelmia ei olisi, jos hän söisi lääkkeitä.

        Itse olen kokenut hoidon ja lääkkeet tosi positiivisena, niin haluan sitä samaa apua muillekin. Kun tiedän miten kamalaa on elää oireiden kanssa.

        Yleensä näihin vastaa joku hoitokielteinen ihminen, joka haukkuu lääkkeet myrkyiksi ja julistaa lääkevieroittautumisen olevan tie onneen ja autuuteen.

        Jotkut meistä vaan eivät voi elää ilman lääkkeitä. Ja elämä on mukavampaa niiden kanssa.

        Hyvä että olet onnellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No viime keväällä hänen asuntonsa oli irtisanottu. No otimme 3 yöksi hänet meille olemaan. Se päätyi siihen, että hän rupesi hakkaamaan seiniä ja huonekaluja. Huutamaan, että sekoaa. Pakenimme ulos ja soitimme ambulanssin ja poliisit.

        Sillä välin oli hajottanut tuolin säleiksi. Piilotti sen ennen poliisien saapumista. Hänen mielestään me sekosimme ja olimme psykoosissa, kun soitimme poliisit. No sitten häntä pidettiin osastolla 2 päivää.

        Myöhemmin kesällä tuli uudestaan meille ja oli pari päivää. Sitten varasimme hänelle hostellin, että on joku paikka missä olla.

        No se kelpasi hänelle hyvin ja viihtyikin siellä.
        Maksoimme tuhansia tuosta oleskelusta. Hän ei siis voi asua omalla nimellään normaalissa vuokra-asunnossa, koska kokee, että ihmiset tulevat avaimilla ja muuttavat hänen tavaroitaan. Eli asunnottomuus johtuu harhaluuloista.

        Kai hän asuu nyt omilla rahoillaan yhä hostellissa.

        Työt eivät onnistu, koska pitää kaikkia muita ihmisiä pahoina narsisteina.

        Tosi stressaavaa, koska mitään ongelmia ei olisi, jos hän söisi lääkkeitä.

        Itse olen kokenut hoidon ja lääkkeet tosi positiivisena, niin haluan sitä samaa apua muillekin. Kun tiedän miten kamalaa on elää oireiden kanssa.

        Yleensä näihin vastaa joku hoitokielteinen ihminen, joka haukkuu lääkkeet myrkyiksi ja julistaa lääkevieroittautumisen olevan tie onneen ja autuuteen.

        Jotkut meistä vaan eivät voi elää ilman lääkkeitä. Ja elämä on mukavampaa niiden kanssa.

        Taas yksi sairas sepustus aloittajalla. Erittäin epäuskottava. Kellään skitsolla ei ole varaa asua hotellissa eikä todellakaan muuta sinne tuollaisen syyn takia. Todella törkeää tekstiä. Teen sinusta rikosilmoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas yksi sairas sepustus aloittajalla. Erittäin epäuskottava. Kellään skitsolla ei ole varaa asua hotellissa eikä todellakaan muuta sinne tuollaisen syyn takia. Todella törkeää tekstiä. Teen sinusta rikosilmoituksen.

        hoStellissa. Kannattaa lukea ajatuksen kanssa, muuten tulee desimaali virhe kustannuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hoStellissa. Kannattaa lukea ajatuksen kanssa, muuten tulee desimaali virhe kustannuksiin.

        Niin, jos vaikka n. 1400 kertaa koittaa 6k K aikana samaa keskustelua avata, niin eihän se mihinkään johda? Vaikka lisäksi saisi keskustelupalkintoja samaan aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, jos vaikka n. 1400 kertaa koittaa 6k K aikana samaa keskustelua avata, niin eihän se mihinkään johda? Vaikka lisäksi saisi keskustelupalkintoja samaan aikaan.

        Ja siltikkin onnistuu poikkeamaan foorumin vakio virrasta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vai onko sinulla psykoottinen narsismi kun noin innokkaasti siskoasi syyttelet?

      Meidän toimituksessa olla aina selvin päin paitsi kun ollaan kännissä.

    • Anonyymi

      Tissit tissit Mä oon nähnyt tissit tissit tissit maanantai tissit ilta-sanomat on paras muut on paskaa

    • Anonyymi

      Onko taas sinä huumeiden vetäminä teksti on niin sekavaa

    • Anonyymi

      Sitä kutsutaan yksinäisyydessä oletkin vajaa kun et tätä tajua

    • Anonyymi

      Määrittele ensin narsisti termi niin puhutaan sitten

    • Anonyymi

      Me kokoomuksessa emme tykkää raiskata lapsia

    • Anonyymi

      Turpa kiinni ja lue meidän lehtiä saatana juntti

    • Anonyymi

      höpö höpö, sinun tapauksessasi kaikki nämä toteutuvat:
      OLET PEILINARSISTI, RAKASTUT AINA UUDELLEEN OMAAN PEILIKUVAASI!
      OLET SOSIOPAATTI:
      PUHUT KYLLÄ PALJON, LUULET OLEVASI SOSIAALINEN, MUTTA OLETKIN TODELLA ÄRSYTTÄVÄ! SUUTUT, KUN SULLE SANOTAAN, ETTÄ OLET VÄÄRÄSSÄ! JANKKAAT JA JANKKAAT SAMAA ASIAA SYLKI ROISKUEN TUNTITOLKULLA!

      • Anonyymi

        olen tavannut ,ja huomannut , että jotkut psyykkisesti sairaat kuvittelevat olevansa jotakin elämän "prinsessoja" , että KAIKKIEN toisten ihmisten pitäisi ajatella HEITÄ ja HEIDÄN vointiaan , ja juosta HEIDÄN asioitaan , niinkuin koko yhteiskunta olisi pelkästään HEITÄ varten ja myös lähimmäiset , HEIDÄN pitää jaksaa huolehtia omien töittensä ja perheensä lisäksi , milloin mitäkin siivousapua , ym, ym.

        eikö se ole yhteiskunnassa ; > jokainen huolehtii itsestään<
        jos siihen ei pysty , siiten hoiva -kotiin., eikä käyttää lähimmäisiään pelkästään jatkuvaan hyötytarkoitukseen , tyyliin, > tuletko tekeen" . . .

        psyykesairaita voisi myös OPETTAA itse tekeen, eikä niin , että heitetään "oman onnensa
        nojaan" , siis oikeasti = lähimmäisten / ystävien varaan.


    • Anonyymi

      Jos ihminen on yksin omissa maailmoissaan, niin eiköhän se ole ihan luonnollista, että sitä tulee automaattisesti myös vähän itsekeskeinen.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe