hormonihoidot nuorelle aiheuttavat hedelmättömyyden, penis ei enää kasva, entä jos kadut?

Anonyymi-ap

https://www.youtube.com/watch?v=JWzcu2vzB_Q

hormonihoidot nuorelle aiheuttavat hedelmättömyyden, lisäksi ihmisen kehoa vaurioitetaan pysyvästi, entä jos haluaakin perua asian? ääni ei enää muutu, penis ei kasva enää vaikka ei olisi leikattukaan pois, hedelmättömyys, jatkuvat hoidot ja lääkkeiden aiheuttama syöpä, hiusten lähtö, psyykkinen vaurioituminen ym. miksi näistä ei puhuta tarpeeksi?

27

642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän muusta juuri puhutakaan kuin sitä, että etkö ymmärrä, että voit katua. Siitä, että entä jos katuu hoitoihin lähtemättömyyttä nuorena taas ei kukaan puhu.

      Mitkä ovat ne hormonien aiheuttamat syövät? Huomioiden, että transsukupuolisilta leikataan ne elimet, joihin syöpä voisi tulla.

      • Anonyymi

        Syytä on katujista puhua koska heitä tulee kokoajan lisää..Onhan tuo nuorten ihmisten silpominen sairasta.


    • Anonyymi

      Todella todella todella pieni prosentti katuu prosessia, mutta on olemassa muitakin vaaroja mistä pitäisi puhua ja on paljo haitallisempia kuin se, että penis jää pieneksi tai ääni liian matalaksi tai korkeaksi.
      Itse olen transmies ja luin tietoja asioista ja ja jouduin käymään läpi kaikki psykologin testit ettei kyseessä esimerkiksi ole persoonallisuus häiriötä tai skitsofreniaa ja nämä ovat rutiini testejä.
      Testien jälkeen kysyttiin hyväksynkö sen, että hormoonien käyttö saattaa lisätä verituppariskiä ja sen, etten voi koskaan saada biologisia lapsia ( tosin tämä kohta on harhaanjohtavaa, koska hormoonir eivär aiheuta hedelmättömyyttä vaan leikkaukset)
      , mutta kukaan ei kertonut riskistä saada kasvaimia ja itse sain kasvaimia sekä aivoihin, että maksaan enkä ole ainoa ja nyt minulla on näköhäiriöitä ja kipuja ja oireden takia jouduon lopettamaan hormoonit.
      En silti kadu mitään, mutta näistä asioista olisi ollut kiva tietää etukäteen ja, jos olisin tiennyt en ehkä olisi aloittanut hoitoja.
      Toisaalta moni kn siinä tilassa henkisesti, että jos en saa hormmooneja mielummin kuolen, mutta valtio ja terveyslaitois ei saa käyttää sitä hyväksi ja pimittää potilaalta tietoja omasta sairaudestaan ja hoitojen mahdollisista haittavaikutuksista.
      Monesti unohdetaan, että transsukupolisuus on sairaus toisinkuin homous se on vain mieltymys, mutta transsukupuolisuus on sukupuoliidentiteetinhäiriö jota ei voi korjata muuten kuin lievittämällä disforiaa.

      • Anonyymi

        Todella surullista mitä sinulle on tehty, fyysisesti terveestä ihmisestä tehtiin fyysisesti sairas mielen ongelman vuoksi..traagista.
        En todellakaan hyväksy tätä käytäntöä että sukupuolidysforian edessä nostetaan kädet pystyyn eikä sitä edes yritetä parantaa vaan uhrataan fyysinen terveys sen edessä.
        Niin moni kuitenkin paranee sukupuolidysforiastaan ihan iän myötä tai avun kanssa,silti terveydenhuolto suhtautuu kuin se ei voisi parantua.
        Jos minulla olisi nuori joka kipuilee asian kanssa tekisin kaikkeni ettei häntä ryhdytä muokkailemaan vaan että saa oikeaa apua,oikeaa terapiaa eikä affirmointia.
        Nykyäänhän leikataan jopa feikkipenis emättimen rinnalle jos ihminen jostain syystä"kokee olevansa molempaa sukupuolta", onko sellainen ihminen täysissä sielun voimissa joka sellaista haluaa!? Miksi näitä ihmisiä ei edes yritetä palauttaa todellisuuteen?
        Minkään muun mielenterveysongelman suhteen ei toimita noin,minkään muun suhteen ei luovuteta heti.
        Kiitos että kerroit mitä sinulle kävi,ehkä se pelastaa jonkun terveyden!
        Paranemista sinulle ja voimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella surullista mitä sinulle on tehty, fyysisesti terveestä ihmisestä tehtiin fyysisesti sairas mielen ongelman vuoksi..traagista.
        En todellakaan hyväksy tätä käytäntöä että sukupuolidysforian edessä nostetaan kädet pystyyn eikä sitä edes yritetä parantaa vaan uhrataan fyysinen terveys sen edessä.
        Niin moni kuitenkin paranee sukupuolidysforiastaan ihan iän myötä tai avun kanssa,silti terveydenhuolto suhtautuu kuin se ei voisi parantua.
        Jos minulla olisi nuori joka kipuilee asian kanssa tekisin kaikkeni ettei häntä ryhdytä muokkailemaan vaan että saa oikeaa apua,oikeaa terapiaa eikä affirmointia.
        Nykyäänhän leikataan jopa feikkipenis emättimen rinnalle jos ihminen jostain syystä"kokee olevansa molempaa sukupuolta", onko sellainen ihminen täysissä sielun voimissa joka sellaista haluaa!? Miksi näitä ihmisiä ei edes yritetä palauttaa todellisuuteen?
        Minkään muun mielenterveysongelman suhteen ei toimita noin,minkään muun suhteen ei luovuteta heti.
        Kiitos että kerroit mitä sinulle kävi,ehkä se pelastaa jonkun terveyden!
        Paranemista sinulle ja voimia.

        Luuletko oikeasti, että Suomessa jollekin rakennettaisiin penis ensin emätintä poistamatta? En tiedä onko sellainen edes mahdollista, tuskin, mutta en uskalla varmuudella sanoa, jos jossain ulkomailla joku tarjoaa kymppitonneja kirurgille. Mutta Suomessa ei ainakaan todellakaan ole mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella surullista mitä sinulle on tehty, fyysisesti terveestä ihmisestä tehtiin fyysisesti sairas mielen ongelman vuoksi..traagista.
        En todellakaan hyväksy tätä käytäntöä että sukupuolidysforian edessä nostetaan kädet pystyyn eikä sitä edes yritetä parantaa vaan uhrataan fyysinen terveys sen edessä.
        Niin moni kuitenkin paranee sukupuolidysforiastaan ihan iän myötä tai avun kanssa,silti terveydenhuolto suhtautuu kuin se ei voisi parantua.
        Jos minulla olisi nuori joka kipuilee asian kanssa tekisin kaikkeni ettei häntä ryhdytä muokkailemaan vaan että saa oikeaa apua,oikeaa terapiaa eikä affirmointia.
        Nykyäänhän leikataan jopa feikkipenis emättimen rinnalle jos ihminen jostain syystä"kokee olevansa molempaa sukupuolta", onko sellainen ihminen täysissä sielun voimissa joka sellaista haluaa!? Miksi näitä ihmisiä ei edes yritetä palauttaa todellisuuteen?
        Minkään muun mielenterveysongelman suhteen ei toimita noin,minkään muun suhteen ei luovuteta heti.
        Kiitos että kerroit mitä sinulle kävi,ehkä se pelastaa jonkun terveyden!
        Paranemista sinulle ja voimia.

        Sitä toivonkin, että joku transmies joka lukee tätä harkitsee vielä hormoonien ottamista.
        Voi tulla rytmihäiriöitä ja unettomuutta ja kuten itselleni aivokasvain ja maksakasvaimia joista ei edes biopsiassa selvinnyt onko hyvän vai pahanlaatuisia ja nyt lääkärit ovat nostaneet kädet pystyyn oireiden edessä, kun eivät suomessa tiedä näistä asioista piiti jopa ruotsista asti lähteä kysymään neuvoa oireisiin ja voiko liittyä hormooneihin. Lisäksi ääni ln ikuisesti käheä ( se kyllä mainittiin lapussa jonka sain, mutta vakuuteltiin olevan harvinaista) lopetin hormoonit kasvainten takia, vaikka näin jälkikäteen nimen vaihto olisi minulle riittänyt diagnoosin jälkeen .
        Leikkauksia voi suorittaa yksityisellä jos haluaa, mutta moni ei riskien takia mene kuten en itsekkään, koska eihän kukaan näe mitä minulla on housuissa ja olen löytänyt kumppanin joka hyväksyy minut sellaisena kuin olen.
        Näiden kipujen kanssa on vain vaikea elää .
        En suosittele hormooneja niille joilla on jo valmiiksi terveysongelmia tai suvussa on terveysongelmia.

        Jälkikäteen kuulin myös, että eräs toinenkin transmies kuoli juuri aivokasvaimeen 6 kk terstojen aloittamisen jälkeen( toki voi olla sattumaa) ja kaikille ei käy näin, jos silti joku tuntee tarvitsevansa hormooneja eikä voi elää ilman niitä kannattaa ehkä käyttää se puoli vuotta ja lopettaa sittten, kun halutut muutokset ovat tapahtuneet, koska niiden muutosten jälkeenhän mitään ei enään tapahdu ja jos et poista kohtua ja munasarjoja niin testoja ei kannata jatkaa.
        Niim ja se myös pitää mainita, että sain myös kohtutulehduksen testosteronien takia ja jouduin tiputukseen sairaalaan kahta eri antibioottia suonensisäisesti ja sitäkään ei mainittu, että altistaa kohduntulehdukselle, koska limakalvo kuivuu .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko oikeasti, että Suomessa jollekin rakennettaisiin penis ensin emätintä poistamatta? En tiedä onko sellainen edes mahdollista, tuskin, mutta en uskalla varmuudella sanoa, jos jossain ulkomailla joku tarjoaa kymppitonneja kirurgille. Mutta Suomessa ei ainakaan todellakaan ole mahdollista.

        Siis , on mahdollista, mutta emätintä ei poisteta vaan munasarjat ja kohtu ja siihen emättimeen itsessään takennetaan penis, mutta riskit komplikaatioista ovat suuret,, koska suomessa näitä leikkauksia suoritetaan hyvin harvoin ja joudut syömään lääkkeitä koko lopun ikäsi .
        Aika harva tuntee tarvitsevansa tuota ja tyytyy vain rintojen poistoon jossa riskit ovat pienemmät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis , on mahdollista, mutta emätintä ei poisteta vaan munasarjat ja kohtu ja siihen emättimeen itsessään takennetaan penis, mutta riskit komplikaatioista ovat suuret,, koska suomessa näitä leikkauksia suoritetaan hyvin harvoin ja joudut syömään lääkkeitä koko lopun ikäsi .
        Aika harva tuntee tarvitsevansa tuota ja tyytyy vain rintojen poistoon jossa riskit ovat pienemmät.

        Suomessa kyllä emätin poistetaan ennen neopeniksen rakentamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä toivonkin, että joku transmies joka lukee tätä harkitsee vielä hormoonien ottamista.
        Voi tulla rytmihäiriöitä ja unettomuutta ja kuten itselleni aivokasvain ja maksakasvaimia joista ei edes biopsiassa selvinnyt onko hyvän vai pahanlaatuisia ja nyt lääkärit ovat nostaneet kädet pystyyn oireiden edessä, kun eivät suomessa tiedä näistä asioista piiti jopa ruotsista asti lähteä kysymään neuvoa oireisiin ja voiko liittyä hormooneihin. Lisäksi ääni ln ikuisesti käheä ( se kyllä mainittiin lapussa jonka sain, mutta vakuuteltiin olevan harvinaista) lopetin hormoonit kasvainten takia, vaikka näin jälkikäteen nimen vaihto olisi minulle riittänyt diagnoosin jälkeen .
        Leikkauksia voi suorittaa yksityisellä jos haluaa, mutta moni ei riskien takia mene kuten en itsekkään, koska eihän kukaan näe mitä minulla on housuissa ja olen löytänyt kumppanin joka hyväksyy minut sellaisena kuin olen.
        Näiden kipujen kanssa on vain vaikea elää .
        En suosittele hormooneja niille joilla on jo valmiiksi terveysongelmia tai suvussa on terveysongelmia.

        Jälkikäteen kuulin myös, että eräs toinenkin transmies kuoli juuri aivokasvaimeen 6 kk terstojen aloittamisen jälkeen( toki voi olla sattumaa) ja kaikille ei käy näin, jos silti joku tuntee tarvitsevansa hormooneja eikä voi elää ilman niitä kannattaa ehkä käyttää se puoli vuotta ja lopettaa sittten, kun halutut muutokset ovat tapahtuneet, koska niiden muutosten jälkeenhän mitään ei enään tapahdu ja jos et poista kohtua ja munasarjoja niin testoja ei kannata jatkaa.
        Niim ja se myös pitää mainita, että sain myös kohtutulehduksen testosteronien takia ja jouduin tiputukseen sairaalaan kahta eri antibioottia suonensisäisesti ja sitäkään ei mainittu, että altistaa kohduntulehdukselle, koska limakalvo kuivuu .

        Johtuiko aivokasvain nimenomaan hormoneista? Nehän voivat aiheuttaa syöpää kyllä, mutta vain tiettyihin elimiin, sellaisiin, joita transmiehellä ei alunperinkään ole ja niihin, jotka transmieheltä hoidoissa poistetaan. Itse tunnen kyllä useita aivokasvaimeen sairastuneita ja kuolleita, kaikki olivat cis eikä kukaan käyttänyt hormoneita.

        Hormoneita (testoa) otetaan siksi, että ollaan miehiä ja kyetään elämään ainostaan mieheksi luettuna. Se ei ole mikään valintakysymys, jossa pohditaan plussia ja miinuksia. Jos on, silloin on muunsukupuolinen tai mahdollisesti jopa ei-perinteinen nainen. Missä siis ei ole mitään vikaa, silloin hoidot vaan ei ole se oikea ratkaisu. Jos henkilö todella kokee äänen miehistymisen ongelmana, vaikka edelleen viittaat itseesi transmiehenä, on ehkä itsetutkiskelun paikka.

        Minulle hormonit eivät ole aiheuttaneet sivuvaikutuksia tai sairauksia, vaikka olen käyttänyt niitä 20 vuotta. Mutta vaikka aiheuttaisivatkin en missään nimessä koskaan katuisi niiden aloittamista. Mutta olenkin mies, en mikään trans.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä toivonkin, että joku transmies joka lukee tätä harkitsee vielä hormoonien ottamista.
        Voi tulla rytmihäiriöitä ja unettomuutta ja kuten itselleni aivokasvain ja maksakasvaimia joista ei edes biopsiassa selvinnyt onko hyvän vai pahanlaatuisia ja nyt lääkärit ovat nostaneet kädet pystyyn oireiden edessä, kun eivät suomessa tiedä näistä asioista piiti jopa ruotsista asti lähteä kysymään neuvoa oireisiin ja voiko liittyä hormooneihin. Lisäksi ääni ln ikuisesti käheä ( se kyllä mainittiin lapussa jonka sain, mutta vakuuteltiin olevan harvinaista) lopetin hormoonit kasvainten takia, vaikka näin jälkikäteen nimen vaihto olisi minulle riittänyt diagnoosin jälkeen .
        Leikkauksia voi suorittaa yksityisellä jos haluaa, mutta moni ei riskien takia mene kuten en itsekkään, koska eihän kukaan näe mitä minulla on housuissa ja olen löytänyt kumppanin joka hyväksyy minut sellaisena kuin olen.
        Näiden kipujen kanssa on vain vaikea elää .
        En suosittele hormooneja niille joilla on jo valmiiksi terveysongelmia tai suvussa on terveysongelmia.

        Jälkikäteen kuulin myös, että eräs toinenkin transmies kuoli juuri aivokasvaimeen 6 kk terstojen aloittamisen jälkeen( toki voi olla sattumaa) ja kaikille ei käy näin, jos silti joku tuntee tarvitsevansa hormooneja eikä voi elää ilman niitä kannattaa ehkä käyttää se puoli vuotta ja lopettaa sittten, kun halutut muutokset ovat tapahtuneet, koska niiden muutosten jälkeenhän mitään ei enään tapahdu ja jos et poista kohtua ja munasarjoja niin testoja ei kannata jatkaa.
        Niim ja se myös pitää mainita, että sain myös kohtutulehduksen testosteronien takia ja jouduin tiputukseen sairaalaan kahta eri antibioottia suonensisäisesti ja sitäkään ei mainittu, että altistaa kohduntulehdukselle, koska limakalvo kuivuu .

        Kyllä se vastuu on sinun itsesi kannettava sillä itsehän hoitoihin hakeuduit ja teit päätöksen asiasta. On kyllä pelkkää mutua tuo sun juttusi, että kasvaimesi johtuu juuri hornonikorvaushoidosta. Kuten itse sanoit että piti lähteä oikein Ruotsiin kysymään VOIKO liittyä hormoneihin ja että olet KUULLUT toisen kuolleen juuri hormonihoidon aiheuttamaan aivokasvaimeen. Lääkkeen haittavaikutuksissa ei mainita kyseistä asiaa lainkaan. Lisäksi ihan netistä lukemalla olisit saanut selville mitä testosteronihoito naisella aiheuttaa. Sanoit että sinulle olisi riittänyt pelkkä nimenvaihto. Miksi siis ylipäätään halusit hormonit? Luulisi ihmisen ottavan selvää mitä itseensä pistää ja mitä siitä seuraa. Näillä hoitoja katuvilla ei ole käsitystä omasta itsestään lainkaan ja silloin kun asioita aletaan katua, on syyllinen aina vain siellä vastapuolella. Peilistä löytyy se ensisijainen syy asioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis , on mahdollista, mutta emätintä ei poisteta vaan munasarjat ja kohtu ja siihen emättimeen itsessään takennetaan penis, mutta riskit komplikaatioista ovat suuret,, koska suomessa näitä leikkauksia suoritetaan hyvin harvoin ja joudut syömään lääkkeitä koko lopun ikäsi .
        Aika harva tuntee tarvitsevansa tuota ja tyytyy vain rintojen poistoon jossa riskit ovat pienemmät.

        Oikea asiantuntija tässä kertoo että emättimeen rakennetaan penis. En ole kyllä ikinä kuullutkaan tämmöisestä lääketieteellisestä operaatiosta. Tiedätkö edes mikä se emätin on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vastuu on sinun itsesi kannettava sillä itsehän hoitoihin hakeuduit ja teit päätöksen asiasta. On kyllä pelkkää mutua tuo sun juttusi, että kasvaimesi johtuu juuri hornonikorvaushoidosta. Kuten itse sanoit että piti lähteä oikein Ruotsiin kysymään VOIKO liittyä hormoneihin ja että olet KUULLUT toisen kuolleen juuri hormonihoidon aiheuttamaan aivokasvaimeen. Lääkkeen haittavaikutuksissa ei mainita kyseistä asiaa lainkaan. Lisäksi ihan netistä lukemalla olisit saanut selville mitä testosteronihoito naisella aiheuttaa. Sanoit että sinulle olisi riittänyt pelkkä nimenvaihto. Miksi siis ylipäätään halusit hormonit? Luulisi ihmisen ottavan selvää mitä itseensä pistää ja mitä siitä seuraa. Näillä hoitoja katuvilla ei ole käsitystä omasta itsestään lainkaan ja silloin kun asioita aletaan katua, on syyllinen aina vain siellä vastapuolella. Peilistä löytyy se ensisijainen syy asioihin.

        Kyllä se lääkärien vastuu pitää kantaa, eihän lääketiede ole sitä että tehdään ja annetaan potilaille mitä he haluavat vaikka tiedetään että siitä on potilaille fyysisiä haittoja.
        Koko juttu että psyykkistä ongelmaa yritetään korjata fyysisin keinoin on luovuttamista,ei hoitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se lääkärien vastuu pitää kantaa, eihän lääketiede ole sitä että tehdään ja annetaan potilaille mitä he haluavat vaikka tiedetään että siitä on potilaille fyysisiä haittoja.
        Koko juttu että psyykkistä ongelmaa yritetään korjata fyysisin keinoin on luovuttamista,ei hoitoa.

        Miksi sitten lukuisilla ihmisillä, esim.minulla testohoidot helpottivat elämää ja veivät pahan olon pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten lukuisilla ihmisillä, esim.minulla testohoidot helpottivat elämää ja veivät pahan olon pois?

        Ja eivät aiheuttaneet minkäänlaisia fyysisiä haittoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten lukuisilla ihmisillä, esim.minulla testohoidot helpottivat elämää ja veivät pahan olon pois?

        Monilla myös heroiini vie pahan olon pois mutta lääkäri ei sitä määrää koska siitä on haittoja,samoin on kaikista sukupuolenkikkailu toimenpiteistä.
        Kaikille fyysisille naisille tulee testoista haittoja,naisen elimistö ei ole tarkoitettu kylpemään testossa, kuten ei miehen estrossa.
        Jos haittoja ei vielä ole niin ovat ne tulossa, tuossa soditaan omaa kehoa vastaan ja lääkäri on asevarustelijana.
        Siis avustettua itsensä vahingoittamista,käsittämättömän surullista että näin toimitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla myös heroiini vie pahan olon pois mutta lääkäri ei sitä määrää koska siitä on haittoja,samoin on kaikista sukupuolenkikkailu toimenpiteistä.
        Kaikille fyysisille naisille tulee testoista haittoja,naisen elimistö ei ole tarkoitettu kylpemään testossa, kuten ei miehen estrossa.
        Jos haittoja ei vielä ole niin ovat ne tulossa, tuossa soditaan omaa kehoa vastaan ja lääkäri on asevarustelijana.
        Siis avustettua itsensä vahingoittamista,käsittämättömän surullista että näin toimitaan.

        Naisen keho ei sovellukaan, estrogeenia erittävine elimineen. Siksi ne elimet poistetaankin. Noin muuten tunnettuja haittavaikutuksia ei taida juuri olla. Ja jos olisikin, sille ei sitten voisi mitään, en minä miehenä naisena olisi joka tapauksessa elänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa kyllä emätin poistetaan ennen neopeniksen rakentamista.

        Olen trans niin enköhän tiedä..
        On kaksi tapaa rakentaa penis ensimmäinen tapa on muokata klitoriksesta penis jolloinka se toimii paisuvaiskudoksen lailla eli pystyy erektioon ja toinen tapa on ottaa liha ja iho esim pakarasta, mutta kummassaki tapauksessa se rakennetaan emättimen ympärille ja yleensä häpyhuulista rakennetaan pallit.
        Eli kyllä siinä käytetään koko emätintä, mutta näitä leikkauksia ei tehdä ennen kohdun ja munasarjojen poistoa.
        Itse emätin osa koskee häpyhuulia ulkoisia ja sisäisiä ja kohdunkaulan suu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuiko aivokasvain nimenomaan hormoneista? Nehän voivat aiheuttaa syöpää kyllä, mutta vain tiettyihin elimiin, sellaisiin, joita transmiehellä ei alunperinkään ole ja niihin, jotka transmieheltä hoidoissa poistetaan. Itse tunnen kyllä useita aivokasvaimeen sairastuneita ja kuolleita, kaikki olivat cis eikä kukaan käyttänyt hormoneita.

        Hormoneita (testoa) otetaan siksi, että ollaan miehiä ja kyetään elämään ainostaan mieheksi luettuna. Se ei ole mikään valintakysymys, jossa pohditaan plussia ja miinuksia. Jos on, silloin on muunsukupuolinen tai mahdollisesti jopa ei-perinteinen nainen. Missä siis ei ole mitään vikaa, silloin hoidot vaan ei ole se oikea ratkaisu. Jos henkilö todella kokee äänen miehistymisen ongelmana, vaikka edelleen viittaat itseesi transmiehenä, on ehkä itsetutkiskelun paikka.

        Minulle hormonit eivät ole aiheuttaneet sivuvaikutuksia tai sairauksia, vaikka olen käyttänyt niitä 20 vuotta. Mutta vaikka aiheuttaisivatkin en missään nimessä koskaan katuisi niiden aloittamista. Mutta olenkin mies, en mikään trans.

        Kyllä kaikki transhoidot ovat vapaa ehtoisia .
        Voi myös olla ottamatta hormoneja , mutta sitten et saa vaihdettua hetun osaa joka määrittää sukupuolen.
        Kyllä se voi aiheuttaa kasvaimia ja syöpää, mutta enemmän transihmisille , koska jos olet cic mies testosteroni tasot kuuluvatkin olla korkeammalla kehossi kuin naisella ja cic miehellä tulee ongelmia juurikin alhaisesta testosteronista.
        On olemassa naisia joita hoidetaan pienillä testosteroni annnoksilla ilman, että on transmies heillä on huomannu riski erillaisiin kasvaimiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se lääkärien vastuu pitää kantaa, eihän lääketiede ole sitä että tehdään ja annetaan potilaille mitä he haluavat vaikka tiedetään että siitä on potilaille fyysisiä haittoja.
        Koko juttu että psyykkistä ongelmaa yritetään korjata fyysisin keinoin on luovuttamista,ei hoitoa.

        No tuosta olen erimieltä ettei hoitoa pidä antaa ,mutta sitä hoidon antamisen aikana pitäisi antaa enemmän tietoa ja tukea.
        Ja minusta 2 vuoden kokemus on aika lyhyt . Itse olin 7-vuotias , kun huomasin asian.
        Somessa vain kaksi sairaalaa hoitaa transpotilaita se vaikeuttaa asioita.
        Toki joukkoon mahtuu ns. Vääriä diagnooseja joita sattuu ihan kaikken saiirauksien kohdalla jopa syövän.
        Ei muutaman väärän diagnoosin takia pidä kieltää hoitoja vaan parantaa hoitoja ja hoitomahdollisuuksia.
        Esimerkiksi myös siten, että suurin osa ei tarvitse hoitoja koekiltaisiin ensin vaihtoehtoishoitoa ja sitten hormooneja ja muita hoitoja mikäli vaihtoehtohoidot eivät auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vastuu on sinun itsesi kannettava sillä itsehän hoitoihin hakeuduit ja teit päätöksen asiasta. On kyllä pelkkää mutua tuo sun juttusi, että kasvaimesi johtuu juuri hornonikorvaushoidosta. Kuten itse sanoit että piti lähteä oikein Ruotsiin kysymään VOIKO liittyä hormoneihin ja että olet KUULLUT toisen kuolleen juuri hormonihoidon aiheuttamaan aivokasvaimeen. Lääkkeen haittavaikutuksissa ei mainita kyseistä asiaa lainkaan. Lisäksi ihan netistä lukemalla olisit saanut selville mitä testosteronihoito naisella aiheuttaa. Sanoit että sinulle olisi riittänyt pelkkä nimenvaihto. Miksi siis ylipäätään halusit hormonit? Luulisi ihmisen ottavan selvää mitä itseensä pistää ja mitä siitä seuraa. Näillä hoitoja katuvilla ei ole käsitystä omasta itsestään lainkaan ja silloin kun asioita aletaan katua, on syyllinen aina vain siellä vastapuolella. Peilistä löytyy se ensisijainen syy asioihin.

        Idiootti..soitin en mennyt ruotsiin .
        Minä en kadu hoitoja !! Eikö täälllä kukaan osaa lukea .
        Mielummin olisinkin kuollut kuin elänyt ilman hormooneja .
        Olisin leikannut tissit itse saksilla pois ja olisin tappanut itseni.
        Mutta pointti oli se etten saanut tietoa
        Sukupuolen korjaus ei ole mikään plastiikka kirurgia!
        Sinä et siitä mitään riedä niin pidä turpa kii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen trans niin enköhän tiedä..
        On kaksi tapaa rakentaa penis ensimmäinen tapa on muokata klitoriksesta penis jolloinka se toimii paisuvaiskudoksen lailla eli pystyy erektioon ja toinen tapa on ottaa liha ja iho esim pakarasta, mutta kummassaki tapauksessa se rakennetaan emättimen ympärille ja yleensä häpyhuulista rakennetaan pallit.
        Eli kyllä siinä käytetään koko emätintä, mutta näitä leikkauksia ei tehdä ennen kohdun ja munasarjojen poistoa.
        Itse emätin osa koskee häpyhuulia ulkoisia ja sisäisiä ja kohdunkaulan suu.

        Olen minäkin trans, mutta ei se tee kenestäkään automaattisesti leikkausten asiantuntijaa. Suomessa emätin kuulemma poistetaan nykyisin kohdun ja munasarjojen poiston yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä toivonkin, että joku transmies joka lukee tätä harkitsee vielä hormoonien ottamista.
        Voi tulla rytmihäiriöitä ja unettomuutta ja kuten itselleni aivokasvain ja maksakasvaimia joista ei edes biopsiassa selvinnyt onko hyvän vai pahanlaatuisia ja nyt lääkärit ovat nostaneet kädet pystyyn oireiden edessä, kun eivät suomessa tiedä näistä asioista piiti jopa ruotsista asti lähteä kysymään neuvoa oireisiin ja voiko liittyä hormooneihin. Lisäksi ääni ln ikuisesti käheä ( se kyllä mainittiin lapussa jonka sain, mutta vakuuteltiin olevan harvinaista) lopetin hormoonit kasvainten takia, vaikka näin jälkikäteen nimen vaihto olisi minulle riittänyt diagnoosin jälkeen .
        Leikkauksia voi suorittaa yksityisellä jos haluaa, mutta moni ei riskien takia mene kuten en itsekkään, koska eihän kukaan näe mitä minulla on housuissa ja olen löytänyt kumppanin joka hyväksyy minut sellaisena kuin olen.
        Näiden kipujen kanssa on vain vaikea elää .
        En suosittele hormooneja niille joilla on jo valmiiksi terveysongelmia tai suvussa on terveysongelmia.

        Jälkikäteen kuulin myös, että eräs toinenkin transmies kuoli juuri aivokasvaimeen 6 kk terstojen aloittamisen jälkeen( toki voi olla sattumaa) ja kaikille ei käy näin, jos silti joku tuntee tarvitsevansa hormooneja eikä voi elää ilman niitä kannattaa ehkä käyttää se puoli vuotta ja lopettaa sittten, kun halutut muutokset ovat tapahtuneet, koska niiden muutosten jälkeenhän mitään ei enään tapahdu ja jos et poista kohtua ja munasarjoja niin testoja ei kannata jatkaa.
        Niim ja se myös pitää mainita, että sain myös kohtutulehduksen testosteronien takia ja jouduin tiputukseen sairaalaan kahta eri antibioottia suonensisäisesti ja sitäkään ei mainittu, että altistaa kohduntulehdukselle, koska limakalvo kuivuu .

        Jos mä olisin lopettanut testot puolen vuoden jälkeen en kyllä pystyisi elämään miehenä. Tai ainakaan kukaan ei mua sellaisena pitäisi. Siis mulla olisi täysi estrogeenituotanto, naisellisen pyöreä pylly, naistyypillisen suorat hiukset, naisen kasvot, naisen voimat salilla, ja vetäisin tuolla miehen nimellä, ehkä hieman teinipoikamaisella puheäänellä. Partakin alkoi kasvaa vasta munasarjojen poiston jälkeen. Huh. Ei ihan riitä aikuiselle miehelle, kun voi elää ihan täytenä miehenä. Testot ei joo kohdulle tee pitkällä tähtäimellä hyvää, tietenkään, siksi sen poistoa suositellaan vahvasti. Ikävää, että jollekin tulee sivuvaikutuksia, mutta erittäin harvinaista se on. Eihän nytkään tiedetä johtuuko kirjoittajan ongelmat siitä vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idiootti..soitin en mennyt ruotsiin .
        Minä en kadu hoitoja !! Eikö täälllä kukaan osaa lukea .
        Mielummin olisinkin kuollut kuin elänyt ilman hormooneja .
        Olisin leikannut tissit itse saksilla pois ja olisin tappanut itseni.
        Mutta pointti oli se etten saanut tietoa
        Sukupuolen korjaus ei ole mikään plastiikka kirurgia!
        Sinä et siitä mitään riedä niin pidä turpa kii

        Kieltämättä ulosantisi on melko sekavaa. Olisit kuollut ilman hormoneja, mutta aiemmin sanoit, että sinulle olisi riittänyt pelkkä nimenmuutos ja olet sitä mieltä, että puoli vuotta hormoneja riittää, sitten voi elää loppuelämänsä estroilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idiootti..soitin en mennyt ruotsiin .
        Minä en kadu hoitoja !! Eikö täälllä kukaan osaa lukea .
        Mielummin olisinkin kuollut kuin elänyt ilman hormooneja .
        Olisin leikannut tissit itse saksilla pois ja olisin tappanut itseni.
        Mutta pointti oli se etten saanut tietoa
        Sukupuolen korjaus ei ole mikään plastiikka kirurgia!
        Sinä et siitä mitään riedä niin pidä turpa kii

        Taidan selkeästi tietää asiasta huomattavasti enemmän kuin sinä. Ihan vaan 16 vuotta transmiehenä eläneenä ja kaikki operaatiot läpikäyneenä. Itse kyllä osasin ottaa asioista selvää, tiesin mahdolliset riskit ja jos asiat eivät mene hyvin niin sitten on vain elettävä niiden kanssa. Tietoa olisit varmasti saanut ihan sieltä hoitotasolta kun vain olisit kysynyt. Outoa minusta on se jos ei ole asioista mitään kysyttävää. Sen että kasvaimesi ovat seurausta hornonikorvaushoidosta on pelkkä hypoteesi eikä sille ole todellista näyttöä.

        "piiti jopa ruotsista asti lähteä kysymään" jättikö tämä sinun lausahduksesi asiasta käsityksen ettet sinne lähtenyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen trans niin enköhän tiedä..
        On kaksi tapaa rakentaa penis ensimmäinen tapa on muokata klitoriksesta penis jolloinka se toimii paisuvaiskudoksen lailla eli pystyy erektioon ja toinen tapa on ottaa liha ja iho esim pakarasta, mutta kummassaki tapauksessa se rakennetaan emättimen ympärille ja yleensä häpyhuulista rakennetaan pallit.
        Eli kyllä siinä käytetään koko emätintä, mutta näitä leikkauksia ei tehdä ennen kohdun ja munasarjojen poistoa.
        Itse emätin osa koskee häpyhuulia ulkoisia ja sisäisiä ja kohdunkaulan suu.

        Ei voi olla totta. Emätin on osa sisäisiä naisen sukuelimiä. Emättimen aukko on osa ulkoisia elimiä. Jos laitat sormesi emättimeen laitat sen sisääsi. Ehkäpä tarkoitat vulvaa joka on nimitys ulkoisille sukuelinten alueelle. Emätintä ei myöskään poisteta vaan sen limakalvot poltetaan ja se suljetaan falloplastian yhteydessä kun rakennetaan penis joko kyynärvarren ihosta tai reidestä jolloin siihen voidaan liittää reiden lähentäjälihasta mobilisaation aikaansaamiseksi ja virtsaputken suojaamiseksi ja näin vähentää fistelien muodostumista. Penis sijoitetaan niin että klitoris haudataan sen sisään jolloin se saa stimulaatiota penistä liikutellessa ja voi saada orgasmin.


    • Anonyymi

      Jätetään asiasta päätösvalta heille kellä on A . Tietoa ja faktaa ja tilastoja asiasta ja
      B. HEILLE JOTKA OVAT ITSE TRANS.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe