meillä on pieni Emilia tyttönen. Nimeä miettiessä mietimme kovasti että miksi Emilia nimistä väännetään aina lempinimi Emppu. Emilia on paljon kauniinpi nimi. Päädyimme silti antamaan tämän kauniin nimen lapsellemme ja olemme olleet tyytyväisiä. Vielä kun lapsi on näin pieni (1v) ei kukaan ole kutsunut häntä Empuksi. saa nähdä että miten sitten käy kun tyttö menee kouluun.
Emilian kokonimi on Emilia Mia Matleena.
sitten vielä toinen kysymys. olen nyt uudestaan raskaana ja laskettu aika olisi heinäkuussa. mitä ehdottaisitte pikkuveljelle/siskolle nimeksi? itse olemme miettineet nimiä Lauri ja Linnea.
Emilia
6
911
Vastaukset
- Kaisa
tässä muutama nimi,joka sopisi
Laurin kanssa
Mikael,Eemeli/Eemil,Tuomas,Joonatan,
Kolmen kera
Lauri Topi Tuomas
Lauri Henri Aleksi
Lauri Miikka Oskari
Linnea kanssa
Kiia Ilona
Miisa Tuulia
Lotta Mari
Lotta Olivia
Saana Aurora - -n-
... on tuo Emilia ja pikkusisarelle sopisi aivan loistavasti tuo mainitsemasi Linnea. Emilia ja Linnea kuulostaa ihanalta! Niin ikään Emilia ja Lauri sopii hyvin, joskin minusta vielä parempi olisi Emilia ja Oskari. Mitä mieltä siitä?
- Emilian äiti
Ikävä kyllä,Emiliasta tulee poikkeuksetta "Emppu" koulussa.Olen itse inhonnut aina "Emppu "nimeä,mutta niin vaan sitä kaverit käyttää ja itse Emiliakin.Tunnen lisäksi kaksi Emiliaa,ja kaikki niitä "Emppuja"!!!!
Emilian pikkusiskoksi sopisi Aliisa,Eveliina,Ellen,Alina? Linneasta en itse pidä,vielä vähemmän Laurista,makuasioita.
Pikkuveljeksi Emil,Eetu,Lari,Jami,Aleksi,Alex,Niko?- äiskä*
Suosiotaan kasvattavasta Eemeli-nimestä tehdään lempinimeksi Emppu, joten Empuista ei edes tiedä onko tyttö vai poika.
- lena.die-
Kyllähän Emppu on aika yleinen väännös, mutta sitä voi yrittää välttää menemällä edelle ja keksimällä sen sijaan jo varhaisemmassa vaiheessa jonkin muun vastineen ja levittämällä sitä tovereiden välityksellä. Miltä tuntuisi Emppa tai Empa, a-loppuisina?
Toisaalta mitä pahaa Emppu-muodossakaan olisi? - Anonyymi
Itse olen Emilia niminen ja koulussa (olen siis nyt kuudenella luokalla) entinen opettajani sanoi minua empuksi ja koulun rehtori sanoo minua enpuksi se ärsyttää ihan hirveesti koska emppu on pojan nimi en vaan ikinä kehtaa sanoo rehtorille että ei emppu vaan Emilia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841719Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2721595Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2881363Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1701299- 57905
- 48881
- 66874
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66873Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40851Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48838