On siis useita soluja joissa on eri laskentakaava, ja yksi tai useampi näistä kaavoista tuottaa nollasta poikkeavan, samaa asiaa kuvaavan lukuarvon.
Kaavan pitäisi etsiä tästä solujoukosta solu jossa on lukema.
Onnistuu pitkällä JOSsitteluketjulla joka askeltaa soluja kunnes löytää lukuarvon.
Onko jotain fiksumpaa tapaa kaivaa lukema esiin tuosta solujoukosta?
Arvon etsintä kaavaan useasta solusta
11
802
Vastaukset
- Anonyymi
Kun on useampia nollasta poikkeavia, miten näistä valitaan se oikea?
- Anonyymi
Juju on se että ne ovat kaikki täsmälleen sama lukema, laskettu vain "eri kantilta".
- Anonyymi
Laita kaikki solut samaan sarakkeeseen ja sitten sarakkeelle
conditional formatting -> Higlight cell rules->Greater than 0- Anonyymi
Mitä sitten, tuohan on vain muotoilu. Eihän kaavassa mikään funktio muotoiluja osaa lukea?
- Anonyymi
Ei sitten ollenkaan ymmärrä Exeliä, ihan pihalla koko ukkeli. Avaus ja avaajan vastaukset ovat kuin MKarin suusta, ei ymmärrä lukemaansa, tuskin tietää itsekkään mitä avauksessa oikeastaan kysyi.
- Anonyymi
Nollasta poikkeava arvo alueella A1:A10
=IF(MAX(A1:A10)>0; MAX(A1:A10); IF(MAX(A1:A10)=0; ""; MIN(A1:A10)))
Kaava lyhenee, jos arvot ovat positiivisia
=IF(MAX(A1:A10)>0; MAX(A1:A10); "")- Anonyymi
Ahaa, siis MAKS suomenkielisessä, täytyypä kokeilla.
- Anonyymi
Ei toimi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toimi!
Hyvin toimii.
- Anonyymi
Laitetaan uusestaan korjattuna
Laita kaikki solut samaan sarakkeeseen ja sitten sarakkeelle
conditional formatting -> Higlight cell rules->not equal to 0
Nyt kaikki solut, joiden arvo poikkeaa 0'sta värjääntyvät.
Tuon ehdon voi tehdä jokaiselle tarvittavalle sarakkeelle (tai solulle) - Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
🍒 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017645384pk
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1482879Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672037- 401767
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371722Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321411Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328955Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782