On siis useita soluja joissa on eri laskentakaava, ja yksi tai useampi näistä kaavoista tuottaa nollasta poikkeavan, samaa asiaa kuvaavan lukuarvon.
Kaavan pitäisi etsiä tästä solujoukosta solu jossa on lukema.
Onnistuu pitkällä JOSsitteluketjulla joka askeltaa soluja kunnes löytää lukuarvon.
Onko jotain fiksumpaa tapaa kaivaa lukema esiin tuosta solujoukosta?
Arvon etsintä kaavaan useasta solusta
11
797
Vastaukset
- Anonyymi
Kun on useampia nollasta poikkeavia, miten näistä valitaan se oikea?
- Anonyymi
Juju on se että ne ovat kaikki täsmälleen sama lukema, laskettu vain "eri kantilta".
- Anonyymi
Laita kaikki solut samaan sarakkeeseen ja sitten sarakkeelle
conditional formatting -> Higlight cell rules->Greater than 0- Anonyymi
Mitä sitten, tuohan on vain muotoilu. Eihän kaavassa mikään funktio muotoiluja osaa lukea?
- Anonyymi
Ei sitten ollenkaan ymmärrä Exeliä, ihan pihalla koko ukkeli. Avaus ja avaajan vastaukset ovat kuin MKarin suusta, ei ymmärrä lukemaansa, tuskin tietää itsekkään mitä avauksessa oikeastaan kysyi.
- Anonyymi
Nollasta poikkeava arvo alueella A1:A10
=IF(MAX(A1:A10)>0; MAX(A1:A10); IF(MAX(A1:A10)=0; ""; MIN(A1:A10)))
Kaava lyhenee, jos arvot ovat positiivisia
=IF(MAX(A1:A10)>0; MAX(A1:A10); "")- Anonyymi
Ahaa, siis MAKS suomenkielisessä, täytyypä kokeilla.
- Anonyymi
Ei toimi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toimi!
Hyvin toimii.
- Anonyymi
Laitetaan uusestaan korjattuna
Laita kaikki solut samaan sarakkeeseen ja sitten sarakkeelle
conditional formatting -> Higlight cell rules->not equal to 0
Nyt kaikki solut, joiden arvo poikkeaa 0'sta värjääntyvät.
Tuon ehdon voi tehdä jokaiselle tarvittavalle sarakkeelle (tai solulle) - Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
🍒 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017645384pk
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191682
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991498Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37953Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29889Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38831Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50796Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56748Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37740Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37720