telezoomi.

Anonyymi-ap

Kamerana Nikon D7500.

Joulupukin konttiin ajattelin hommata Sigma 60-600mm f/4.5-6.3 dg os hsm sport objektiivin.

Minkälaista vaihtoehtoa voisi ajatella, vai onko tuo Sigma tarpeeksi hyvä luontokuvaukseen aloittelevalle kuvaajalle?

Kommentoikaa!

8

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jostakin on aloitettava ja laaja polttovälialue on monikäyttöinen. Jos kuvaa pääasiassa lintuja niin ottaisin nikonin 200-500mm tai yleiskäyttöön tamronin 100-400mm tai nikonin 70-300mm. Tamronin 70-200mm ja pari telejatketta voisi myös tulla kyseeseen. Sigma on kyllä hyvä vaihtoehto mutta sen suurin synti on noin kolmen kilon paino. Tamronin 100-400mm painaa vähän päälle kilon ja nikonin 200-500mm pari kiloa.

    • Anonyymi

      Nikkor 200-500 objektiivia suosittelen. On osoittautunut hyväksi juurikin näissä croppikennoissa joissa on 1.5 kerroin.

      • Anonyymi

        Kiinnostava kommentti.

        Onhan tuo Nikkor 200-500 hieman kevyempi ja myös halvempi vaihtoehto Sigmalle.

        Sinulla lienee myös käyttökokemuksia tänne jaettavaksi?

        t. Aloittaja täällä kyselee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostava kommentti.

        Onhan tuo Nikkor 200-500 hieman kevyempi ja myös halvempi vaihtoehto Sigmalle.

        Sinulla lienee myös käyttökokemuksia tänne jaettavaksi?

        t. Aloittaja täällä kyselee

        Kohta vuoden ollut käytössä. Onhan se toki painava mutta niin on pääosin kaikki tämän zoomiluokan laadukkaat putket. Siitä ei siis pääse mihinkään. Mutta laadukasta jälkeä kyllä tekee kunhan osaa kuvata. Vaatii pidemmillä etäisyyksillä telineen ellei ole vahvat ja tarkat kädet.


    • Anonyymi

      Joko pukki kävi? Mitä sieltä kontista löytyi?

      • Anonyymi

        Joo. Pukki kävi, ja jätti Tamron 10-24mm f/3.5-4.5 Di II VC HLD -objektiivin taloon minulle, joka toivoin pitkää Sigman putkea. Aikamoinen nuukalainen oli pukki!

        No joo. Laskeskelin tuossa, että on valokuvaus aika kallis harrastus. Haluttaisi ostaa telezoomit ja Macrolinssitkin, mutta ovat aika kalliita ainakin lyhyellä aikataululla ostettuna. Photoshopkin olisi haaveissa, sekä uusi jalusta hyvällä kuulapäällä.

        Digi-Kuva lehden kyllä tilasin, ja yli 1000 sivuisen Scott Kelbyn kirjoittaman Digikuvauskirjan hommasin huutonetistä.

        Näillä mennään eteenpäin, ja aloitteleva harrastelija jatkaa opintoja valokuvaukseen liittyen.

        t. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Pukki kävi, ja jätti Tamron 10-24mm f/3.5-4.5 Di II VC HLD -objektiivin taloon minulle, joka toivoin pitkää Sigman putkea. Aikamoinen nuukalainen oli pukki!

        No joo. Laskeskelin tuossa, että on valokuvaus aika kallis harrastus. Haluttaisi ostaa telezoomit ja Macrolinssitkin, mutta ovat aika kalliita ainakin lyhyellä aikataululla ostettuna. Photoshopkin olisi haaveissa, sekä uusi jalusta hyvällä kuulapäällä.

        Digi-Kuva lehden kyllä tilasin, ja yli 1000 sivuisen Scott Kelbyn kirjoittaman Digikuvauskirjan hommasin huutonetistä.

        Näillä mennään eteenpäin, ja aloitteleva harrastelija jatkaa opintoja valokuvaukseen liittyen.

        t. Aloittaja

        Käytettynä kun ostaa niin ei ole niin kallista puuhaa. Uutena ei nykypäivänä kannata ostaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe