Uni

Pirita..

Haluaisin vain sukeltaa. Kävellä mereen ja jäädä sinne. Sukellan. Kaikki ajatukset häviävät meren uumeniin. Kuulun tänne. En tarvitse maailmaa. Olen viimein onnellinen. puhallan keuhkoistani viimeisetkin ilmat ja tuntuu kuin samalla puhaltaisin sisältäni kaikki ne muistot mitä menneestä on.

Näen elämääni pieninä pätkinä ja samalla kaikki ne asiat jää entiseen. Näen lapsuuteni pienissä osissa, olin onnellinen. Näen nuoruuteni ja sen kasvun mitä minussa matkan varrella tapahtui. Olin usein onneton, mutta hetkittäin oli onnellinen. Näen sen kaiken pahuuden mitä olen yrittänyt turhaan unohtaa, kärsin. En kaipaa elämääni. Viimein näen mieheni ja yhteisen elämämme, kyyneleeni sekoittuvat suolaiseen meriveteen, epävarmuus. En halua palata, vaikka rakkaus tuntuu ylivoimaiselta.

Unohdan kaiken entisestä elämästäni ja aloitan uuden vaiheen. Vaivun syvemmälle. Olo on niin kevyt, mutta silti tunnun vaipuvan pohjaan. Jokin tarttuu käteeni. En näe mitään, tunnen vain kosketuksen. Kuulen kuiskauksen, ”et ole yksin, pian kaikki on paremmin.”

Ääni saa oloni entistäkin varmemmaksi ja vahvemmaksi. kaikki katoaa ympäriltäni. Olen viimein perillä, katson vielä taakseni ja näen kuinka kehoni vaipuu yhä syvemmälle. En tarvitse sitä enää, olen valmis. En ole koskaan tiennyt uskoako jumalaan. Nyt en tarvitse mitään mihin uskoa.

3

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirita..

Niin ilmeisesti on unohtui sanoa, että kovasti kaipaan kommentti jotenkin edes... Todellakin on kirjoittelun harjoittaminen vasta alkutekijöissään mutta kun kerta tänne asti laitoin!

Tämä juttu on nyt vain ilmestyi päiväkirjan yhteyteen.

MUTTA KOMMENTTIA MULLE!

• minniliina

Selkeät lauseet, napakkaa tekstiä tämä on kaikessa lyhykäisyydesään sisältää voimakkaita tunteita.
      Tämä on yksi osa isommasta kokonaisuudesta.
      Kirjoitus kertoo jonkin ihmisen viimeisistä hetkistä, eli mennään suoraan asiaan ja kerrotaan: joku on hukkumassa.
      Palataan hukkujan menneisyyteen, jossa lapsuus oli onnellinen.
      Lukijan saa tietää, että hukkuvalle on tapahtunut jotain pahaa avioliitossaan ehkä, sitä ei kerrota selvästi, vihjataan, että kyyneliä on ollut.
      Tunnelmoidaan, tehdään itsemurhatapahtuma onnelliseksi luopumiseksi tuskallisesta elämästä. Lopussa kuoleva irtautuu ruumiistaan ja jää katsomaan mereen vaipunutta kehoaan. Hän yhtyy Olevaisuuteen.
      Kyllä varmaan teksti on hyvä näinkin, mutta tästä pystyy myös jatkamaan. Esimerkiksi kirjoittaja voisi alkaa kertoa takaumaa, eli kaikesta siitä tapahtumasarjasta, mikä ihmisen vei näin traagiseen ratkaisuun.
      Jatka kirjoittamista. Kyllä sinulla lahjakkuutta siihen piisaa!

• Pirita

Päädyin itsekin tuota jatkamaan... jotenkin innostuin pomppimaan ajassa ehkä vähän liikaakin! Mielestäni siis parempi näin lyhyenä mutta ehkä sitä vielä joskus jaksaa vääntää... Nyt ei enää! Kiitos kuitenkin sinulle kommenteista.. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3465
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe