Uni

Pirita..

Haluaisin vain sukeltaa. Kävellä mereen ja jäädä sinne. Sukellan. Kaikki ajatukset häviävät meren uumeniin. Kuulun tänne. En tarvitse maailmaa. Olen viimein onnellinen. puhallan keuhkoistani viimeisetkin ilmat ja tuntuu kuin samalla puhaltaisin sisältäni kaikki ne muistot mitä menneestä on.

Näen elämääni pieninä pätkinä ja samalla kaikki ne asiat jää entiseen. Näen lapsuuteni pienissä osissa, olin onnellinen. Näen nuoruuteni ja sen kasvun mitä minussa matkan varrella tapahtui. Olin usein onneton, mutta hetkittäin oli onnellinen. Näen sen kaiken pahuuden mitä olen yrittänyt turhaan unohtaa, kärsin. En kaipaa elämääni. Viimein näen mieheni ja yhteisen elämämme, kyyneleeni sekoittuvat suolaiseen meriveteen, epävarmuus. En halua palata, vaikka rakkaus tuntuu ylivoimaiselta.

Unohdan kaiken entisestä elämästäni ja aloitan uuden vaiheen. Vaivun syvemmälle. Olo on niin kevyt, mutta silti tunnun vaipuvan pohjaan. Jokin tarttuu käteeni. En näe mitään, tunnen vain kosketuksen. Kuulen kuiskauksen, ”et ole yksin, pian kaikki on paremmin.”

Ääni saa oloni entistäkin varmemmaksi ja vahvemmaksi. kaikki katoaa ympäriltäni. Olen viimein perillä, katson vielä taakseni ja näen kuinka kehoni vaipuu yhä syvemmälle. En tarvitse sitä enää, olen valmis. En ole koskaan tiennyt uskoako jumalaan. Nyt en tarvitse mitään mihin uskoa.

3

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirita..

      Niin ilmeisesti on unohtui sanoa, että kovasti kaipaan kommentti jotenkin edes... Todellakin on kirjoittelun harjoittaminen vasta alkutekijöissään mutta kun kerta tänne asti laitoin!

      Tämä juttu on nyt vain ilmestyi päiväkirjan yhteyteen.

      MUTTA KOMMENTTIA MULLE!

    • minniliina

      Selkeät lauseet, napakkaa tekstiä tämä on kaikessa lyhykäisyydesään sisältää voimakkaita tunteita.
      Tämä on yksi osa isommasta kokonaisuudesta.
      Kirjoitus kertoo jonkin ihmisen viimeisistä hetkistä, eli mennään suoraan asiaan ja kerrotaan: joku on hukkumassa.
      Palataan hukkujan menneisyyteen, jossa lapsuus oli onnellinen.
      Lukijan saa tietää, että hukkuvalle on tapahtunut jotain pahaa avioliitossaan ehkä, sitä ei kerrota selvästi, vihjataan, että kyyneliä on ollut.
      Tunnelmoidaan, tehdään itsemurhatapahtuma onnelliseksi luopumiseksi tuskallisesta elämästä. Lopussa kuoleva irtautuu ruumiistaan ja jää katsomaan mereen vaipunutta kehoaan. Hän yhtyy Olevaisuuteen.
      Kyllä varmaan teksti on hyvä näinkin, mutta tästä pystyy myös jatkamaan. Esimerkiksi kirjoittaja voisi alkaa kertoa takaumaa, eli kaikesta siitä tapahtumasarjasta, mikä ihmisen vei näin traagiseen ratkaisuun.
      Jatka kirjoittamista. Kyllä sinulla lahjakkuutta siihen piisaa!

      • Pirita

        Päädyin itsekin tuota jatkamaan... jotenkin innostuin pomppimaan ajassa ehkä vähän liikaakin! Mielestäni siis parempi näin lyhyenä mutta ehkä sitä vielä joskus jaksaa vääntää... Nyt ei enää! Kiitos kuitenkin sinulle kommenteista.. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe