25.11.1922
Piirtynyt päivämäärä mieleeni.
Isäni syntymäpäivä.
Hän on jo nukkunut pois.
Vapaaehtoisena armeijaan 17-
vuotiaana.
Sotaan moneksi vuodeksi.
Hän oli rauhallinen ja hyvä isä.
Muistelen häntä lämmöllä ja suurella kunnioituksella.
100 vuotta syntymästä.
Kaipauksella tytär
Isää muistaen
7
83
Vastaukset
- Anonyymi
En edes muista ns. isäni syntymäpäivää. Hyvä, jos edes vuoden. Hänkin on nukkunut pois. Ei ole mitään muistoja, joitain haaleita varhaisilta lapsuusvuosilta, mutta ei mitään mainittavaa. En tiedä millainen oli luonteeltaan. Sen tiedän, ettei sodassa ollut, eikä halunnut meille lapsille perimäänsä omaisuutta jättää, vaan myi omistusasunnon altamme ja saimme häädön ja jouduimme asunottomiksi.
- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17646464n
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Isä syntyi marraskuussa 1914. Kaksi sotaa, joihin meni 24 v ja lopetti 29 v. Miten tärkeät viisi vuotta pois muusta elämästä. Lapset syntyivät, kotikin paloi ja uuden pykäsi.
Elämäänsä tyytyväinen ihminen, kannustava, arkijärki päässä, koen merkittäväksi henkiseksi perinnöksi hänen luonteenlaatunsa.
Eli vanhaksi ja sanoin, sinun kanssasi on mukava jutella kun sinulla on järki tallella. Hän: no empä tiedä jos sitä on paljon olutkaan mutta ei se kyllä ole minnekään mennytkään. - Anonyymi
Minun isäni eli 1895-1964 Olin hänen kuolessa 11 vuotias. Talessa sydämessäni hän kulkee aina.
- Anonyymi
Minun veljeni elin kaari oli 1936- kuoli 26.11.20.Siskoni 1939- kuoli 14.10,20 .Peräjälkeen menivät sisko ja veli.
- Anonyymi
Isäni kertoi viimeisenä elinvuotenaan, että sukunimenne on vaihdettu suomenkieliseksi, 1800-1900- luvun vaihteessa.
En ollut koskaan kuullut koko asiasta.
Hain itselleni myöhemmin tämän vanhan sukunimen.
Kun menin avioon toisen kerran, otin mieheni sukunimen toiseksi.
Ei ollut kenelläkään toisella samanlaista sukunimeä.
Nämä kaksi miestä ovat vaikuttaneet elämääni eniten.
Isältäni sain lahjaksi hyvään matikkapään ja hyvän järjestyksen.
Edesmenneeltä mieheltäni sain mm tärkeän neuvon.
" Jos et tiedä mitä teet, älä tee mitään". Anonyymi kirjoitti:
Isäni kertoi viimeisenä elinvuotenaan, että sukunimenne on vaihdettu suomenkieliseksi, 1800-1900- luvun vaihteessa.
En ollut koskaan kuullut koko asiasta.
Hain itselleni myöhemmin tämän vanhan sukunimen.
Kun menin avioon toisen kerran, otin mieheni sukunimen toiseksi.
Ei ollut kenelläkään toisella samanlaista sukunimeä.
Nämä kaksi miestä ovat vaikuttaneet elämääni eniten.
Isältäni sain lahjaksi hyvään matikkapään ja hyvän järjestyksen.
Edesmenneeltä mieheltäni sain mm tärkeän neuvon.
" Jos et tiedä mitä teet, älä tee mitään".Tuo edellinen 09:14
oli 2lesken kirjoittama.
Kirjaus tahtoo unohtua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384