25.11.1922
Piirtynyt päivämäärä mieleeni.
Isäni syntymäpäivä.
Hän on jo nukkunut pois.
Vapaaehtoisena armeijaan 17-
vuotiaana.
Sotaan moneksi vuodeksi.
Hän oli rauhallinen ja hyvä isä.
Muistelen häntä lämmöllä ja suurella kunnioituksella.
100 vuotta syntymästä.
Kaipauksella tytär
Isää muistaen
7
150
Vastaukset
- Anonyymi
En edes muista ns. isäni syntymäpäivää. Hyvä, jos edes vuoden. Hänkin on nukkunut pois. Ei ole mitään muistoja, joitain haaleita varhaisilta lapsuusvuosilta, mutta ei mitään mainittavaa. En tiedä millainen oli luonteeltaan. Sen tiedän, ettei sodassa ollut, eikä halunnut meille lapsille perimäänsä omaisuutta jättää, vaan myi omistusasunnon altamme ja saimme häädön ja jouduimme asunottomiksi.
- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17646464n
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Isä syntyi marraskuussa 1914. Kaksi sotaa, joihin meni 24 v ja lopetti 29 v. Miten tärkeät viisi vuotta pois muusta elämästä. Lapset syntyivät, kotikin paloi ja uuden pykäsi.
Elämäänsä tyytyväinen ihminen, kannustava, arkijärki päässä, koen merkittäväksi henkiseksi perinnöksi hänen luonteenlaatunsa.
Eli vanhaksi ja sanoin, sinun kanssasi on mukava jutella kun sinulla on järki tallella. Hän: no empä tiedä jos sitä on paljon olutkaan mutta ei se kyllä ole minnekään mennytkään. - Anonyymi
Minun isäni eli 1895-1964 Olin hänen kuolessa 11 vuotias. Talessa sydämessäni hän kulkee aina.
- Anonyymi
Minun veljeni elin kaari oli 1936- kuoli 26.11.20.Siskoni 1939- kuoli 14.10,20 .Peräjälkeen menivät sisko ja veli.
- Anonyymi
Isäni kertoi viimeisenä elinvuotenaan, että sukunimenne on vaihdettu suomenkieliseksi, 1800-1900- luvun vaihteessa.
En ollut koskaan kuullut koko asiasta.
Hain itselleni myöhemmin tämän vanhan sukunimen.
Kun menin avioon toisen kerran, otin mieheni sukunimen toiseksi.
Ei ollut kenelläkään toisella samanlaista sukunimeä.
Nämä kaksi miestä ovat vaikuttaneet elämääni eniten.
Isältäni sain lahjaksi hyvään matikkapään ja hyvän järjestyksen.
Edesmenneeltä mieheltäni sain mm tärkeän neuvon.
" Jos et tiedä mitä teet, älä tee mitään". Anonyymi kirjoitti:
Isäni kertoi viimeisenä elinvuotenaan, että sukunimenne on vaihdettu suomenkieliseksi, 1800-1900- luvun vaihteessa.
En ollut koskaan kuullut koko asiasta.
Hain itselleni myöhemmin tämän vanhan sukunimen.
Kun menin avioon toisen kerran, otin mieheni sukunimen toiseksi.
Ei ollut kenelläkään toisella samanlaista sukunimeä.
Nämä kaksi miestä ovat vaikuttaneet elämääni eniten.
Isältäni sain lahjaksi hyvään matikkapään ja hyvän järjestyksen.
Edesmenneeltä mieheltäni sain mm tärkeän neuvon.
" Jos et tiedä mitä teet, älä tee mitään".Tuo edellinen 09:14
oli 2lesken kirjoittama.
Kirjaus tahtoo unohtua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568