Isää muistaen

2lesken

25.11.1922
Piirtynyt päivämäärä mieleeni.
Isäni syntymäpäivä.
Hän on jo nukkunut pois.
Vapaaehtoisena armeijaan 17-
vuotiaana.
Sotaan moneksi vuodeksi.
Hän oli rauhallinen ja hyvä isä.
Muistelen häntä lämmöllä ja suurella kunnioituksella.
100 vuotta syntymästä.
Kaipauksella tytär

7

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En edes muista ns. isäni syntymäpäivää. Hyvä, jos edes vuoden. Hänkin on nukkunut pois. Ei ole mitään muistoja, joitain haaleita varhaisilta lapsuusvuosilta, mutta ei mitään mainittavaa. En tiedä millainen oli luonteeltaan. Sen tiedän, ettei sodassa ollut, eikä halunnut meille lapsille perimäänsä omaisuutta jättää, vaan myi omistusasunnon altamme ja saimme häädön ja jouduimme asunottomiksi.

      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍒 ­­N­­­y­­m­­f­o­m­­­a­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17646464n

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Isä syntyi marraskuussa 1914. Kaksi sotaa, joihin meni 24 v ja lopetti 29 v. Miten tärkeät viisi vuotta pois muusta elämästä. Lapset syntyivät, kotikin paloi ja uuden pykäsi.
      Elämäänsä tyytyväinen ihminen, kannustava, arkijärki päässä, koen merkittäväksi henkiseksi perinnöksi hänen luonteenlaatunsa.
      Eli vanhaksi ja sanoin, sinun kanssasi on mukava jutella kun sinulla on järki tallella. Hän: no empä tiedä jos sitä on paljon olutkaan mutta ei se kyllä ole minnekään mennytkään.

    • Anonyymi

      Minun isäni eli 1895-1964 Olin hänen kuolessa 11 vuotias. Talessa sydämessäni hän kulkee aina.

    • Anonyymi

      Minun veljeni elin kaari oli 1936- kuoli 26.11.20.Siskoni 1939- kuoli 14.10,20 .Peräjälkeen menivät sisko ja veli.

      • Anonyymi

        Isäni kertoi viimeisenä elinvuotenaan, että sukunimenne on vaihdettu suomenkieliseksi, 1800-1900- luvun vaihteessa.
        En ollut koskaan kuullut koko asiasta.
        Hain itselleni myöhemmin tämän vanhan sukunimen.

        Kun menin avioon toisen kerran, otin mieheni sukunimen toiseksi.
        Ei ollut kenelläkään toisella samanlaista sukunimeä.
        Nämä kaksi miestä ovat vaikuttaneet elämääni eniten.

        Isältäni sain lahjaksi hyvään matikkapään ja hyvän järjestyksen.
        Edesmenneeltä mieheltäni sain mm tärkeän neuvon.
        " Jos et tiedä mitä teet, älä tee mitään".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isäni kertoi viimeisenä elinvuotenaan, että sukunimenne on vaihdettu suomenkieliseksi, 1800-1900- luvun vaihteessa.
        En ollut koskaan kuullut koko asiasta.
        Hain itselleni myöhemmin tämän vanhan sukunimen.

        Kun menin avioon toisen kerran, otin mieheni sukunimen toiseksi.
        Ei ollut kenelläkään toisella samanlaista sukunimeä.
        Nämä kaksi miestä ovat vaikuttaneet elämääni eniten.

        Isältäni sain lahjaksi hyvään matikkapään ja hyvän järjestyksen.
        Edesmenneeltä mieheltäni sain mm tärkeän neuvon.
        " Jos et tiedä mitä teet, älä tee mitään".

        Tuo edellinen 09:14
        oli 2lesken kirjoittama.
        Kirjaus tahtoo unohtua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe