Testamentissä kaksi sivua

Anonyymi-ap

Tarkoitan tässä siis että minun tahtoni ja todistajat on erillisillä sivuilla.
Olen tehnyt tämän netissä sen varalta jos sattuu jotain. Olen kyllä aikeissa "jossain välissä" menossa tekemään ihan "oikean" testamentin.
Minulla on nyt kuitenkin siis tahtoni ja todistajat eri sivuilla kun nyt luin että pitäisi olla kaksipuolinen tulostus jotta ne olisi samalla paperilla. Tämäkö ei nyt ole pätevä edes jos niittaan sivut yhteen?
Yksinäiselle todistajien haaliminen kasaan oli työn alla.

7

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eri asiapapereille jakautuva testamentti on täysin pätevä. Mitään tällaista yhden paperin testamenttia laki ei vaadi muotona.

      Testamentin voi tehdä myös ns. kuoreen, eli allekirjoitukset ja todistajat on kirjoitettu kuoren päälle, ja testamentin sisältö on kuoren sisällä olevassa asiakirjassa. Kuori on tällöin kuitenkin suljettava luotettavasti.

      • Anonyymi

        "Eri asiapapereille jakautuva testamentti on täysin pätevä."

        Kyllä. Mutta se on helpompi väärentää kuin yhdelle paperille tehty.

        Mitähän itua tuollaisessa kuoritestamentissa olisi? Ei mitään. Todistajanklausuulikin tulisi kirjoittaa kuoren päälle.


      • Anonyymi

        Taas joku höpisee omiaan, vai että oikein kuoreen, mistä helvetistä teitä idiootteja oikein sikiää vitsaileen tännekkin, menkää tiktokkiin, siellä saa harhauttaa ihmisiä.

        Lue perintökaari 10lku 2§ siellä on selkeästi miten tulee olla todistajien allekirjoitukset, kiitos jos vaivaudut katsomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eri asiapapereille jakautuva testamentti on täysin pätevä."

        Kyllä. Mutta se on helpompi väärentää kuin yhdelle paperille tehty.

        Mitähän itua tuollaisessa kuoritestamentissa olisi? Ei mitään. Todistajanklausuulikin tulisi kirjoittaa kuoren päälle.

        "Mitähän itua tuollaisessa kuoritestamentissa olisi?"

        Sen itua on se, että testamentin tekijä haluaa ja saa salattua testamenttinsä sisällön. Joillekin tällainen asia on tärkeä.

        Lain mukaan todistajien ei tarvitse tietää, mikä on testamentin sisältö, kunhan tieetävät todistavansa testamenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitähän itua tuollaisessa kuoritestamentissa olisi?"

        Sen itua on se, että testamentin tekijä haluaa ja saa salattua testamenttinsä sisällön. Joillekin tällainen asia on tärkeä.

        Lain mukaan todistajien ei tarvitse tietää, mikä on testamentin sisältö, kunhan tieetävät todistavansa testamenttia.

        Et siis ole koskaan kuullu, että on olemassa toinen paperi, eli olette ukrainalainen joka saanut sen joka vuotisen yhden kpl A4 arkin ja toista ei ole vielä vähään aikaan ole tulossa, niin malta vielä jonkun aikaa, kyllä se tulee, niin sitten sillä pääset peitteleen sen mitä ehkä kutsut tekstiksi.

        T. Lawetorder Z via V


      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍒 ­­­N­­y­m­f­­­o­­m­a­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17647013v

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Älä välitä, ei hätä ole tuon näköinen, se on punainen ja pyöreä.

      Missä sanotaan, että testamentti tulee olla kaksipuoline jos kirjoitettu yhdelle arkille, ei laki vaadi kaksipuolisuutta.

      Mun nuoruudessani kun olin rikhard ensimmäisen henkilökohtainen lähetti, niin silloin asiakirjan rikkomattomuus varmistettiin sinetillä, mulla oli joskus rikun sinettisormus mukana ja kun olin linnanmuurien ulkopuolella, niin lueskelin noita asiakirjoja laitoin uuden sinetin kun olin lukenu.

      Mut se oli silloin nuoruusaikaan, nyt on kujeet eri eli laki ei vaadi asiakirjojen kaksipuolisuutta, ei ainakaan perintökaari.

      On kaksi vaihtoehtoa, isonna kirjaisinkokoa word tai outlook ojjelmassanne, hyppää riviväli yhdellä jolloinka saat kirjoitusta toisellekkin sivulle mikä sisältyy testamenttiin tai sitten pienennät kirjaisinkokoa kasiin, niin saat kaikki mahtumaan A4 arkille,

      Yksinkertaisinta on kyllä, että kun on valmis, niin tulostat ja jätät tilaa todistajia varten kirjoittaessasi toiselle sivulle että "yhtä aikaa läsnäolevina, tiedämme asiapaperin olevan sen ja sen henkilön testamentti jonka hän on omakätisesti tietokoneohjelmalla kirjoittanut eli toiminnoiltaan terveenä ja tämän todistamme" sitten vain todistaja väli todistaja, molempien allekorjoitukset, tunnistetiedot henkilöstä,osoite, allekirjoituspaikka, päivämäärä ja lyöt paperit yhteen nitojalla, ei tuon ihmeelliempää.

      Oliko muuta?? Siis ihan oikeaakin hätää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe