Testamentissä kaksi sivua

Anonyymi-ap

Tarkoitan tässä siis että minun tahtoni ja todistajat on erillisillä sivuilla.
Olen tehnyt tämän netissä sen varalta jos sattuu jotain. Olen kyllä aikeissa "jossain välissä" menossa tekemään ihan "oikean" testamentin.
Minulla on nyt kuitenkin siis tahtoni ja todistajat eri sivuilla kun nyt luin että pitäisi olla kaksipuolinen tulostus jotta ne olisi samalla paperilla. Tämäkö ei nyt ole pätevä edes jos niittaan sivut yhteen?
Yksinäiselle todistajien haaliminen kasaan oli työn alla.

7

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eri asiapapereille jakautuva testamentti on täysin pätevä. Mitään tällaista yhden paperin testamenttia laki ei vaadi muotona.

Testamentin voi tehdä myös ns. kuoreen, eli allekirjoitukset ja todistajat on kirjoitettu kuoren päälle, ja testamentin sisältö on kuoren sisällä olevassa asiakirjassa. Kuori on tällöin kuitenkin suljettava luotettavasti.

• Anonyymi

"Eri asiapapereille jakautuva testamentti on täysin pätevä."

Kyllä. Mutta se on helpompi väärentää kuin yhdelle paperille tehty.

Mitähän itua tuollaisessa kuoritestamentissa olisi? Ei mitään. Todistajanklausuulikin tulisi kirjoittaa kuoren päälle.

• Anonyymi

Taas joku höpisee omiaan, vai että oikein kuoreen, mistä helvetistä teitä idiootteja oikein sikiää vitsaileen tännekkin, menkää tiktokkiin, siellä saa harhauttaa ihmisiä.

Lue perintökaari 10lku 2§ siellä on selkeästi miten tulee olla todistajien allekirjoitukset, kiitos jos vaivaudut katsomaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eri asiapapereille jakautuva testamentti on täysin pätevä."

Kyllä. Mutta se on helpompi väärentää kuin yhdelle paperille tehty.

Mitähän itua tuollaisessa kuoritestamentissa olisi? Ei mitään. Todistajanklausuulikin tulisi kirjoittaa kuoren päälle.

"Mitähän itua tuollaisessa kuoritestamentissa olisi?"

Sen itua on se, että testamentin tekijä haluaa ja saa salattua testamenttinsä sisällön. Joillekin tällainen asia on tärkeä.

Lain mukaan todistajien ei tarvitse tietää, mikä on testamentin sisältö, kunhan tieetävät todistavansa testamenttia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mitähän itua tuollaisessa kuoritestamentissa olisi?"

Sen itua on se, että testamentin tekijä haluaa ja saa salattua testamenttinsä sisällön. Joillekin tällainen asia on tärkeä.

Lain mukaan todistajien ei tarvitse tietää, mikä on testamentin sisältö, kunhan tieetävät todistavansa testamenttia.

Et siis ole koskaan kuullu, että on olemassa toinen paperi, eli olette ukrainalainen joka saanut sen joka vuotisen yhden kpl A4 arkin ja toista ei ole vielä vähään aikaan ole tulossa, niin malta vielä jonkun aikaa, kyllä se tulee, niin sitten sillä pääset peitteleen sen mitä ehkä kutsut tekstiksi.

T. Lawetorder Z via V

• Anonyymi

Älä välitä, ei hätä ole tuon näköinen, se on punainen ja pyöreä.

Missä sanotaan, että testamentti tulee olla kaksipuoline jos kirjoitettu yhdelle arkille, ei laki vaadi kaksipuolisuutta.

Mun nuoruudessani kun olin rikhard ensimmäisen henkilökohtainen lähetti, niin silloin asiakirjan rikkomattomuus varmistettiin sinetillä, mulla oli joskus rikun sinettisormus mukana ja kun olin linnanmuurien ulkopuolella, niin lueskelin noita asiakirjoja laitoin uuden sinetin kun olin lukenu.

Mut se oli silloin nuoruusaikaan, nyt on kujeet eri eli laki ei vaadi asiakirjojen kaksipuolisuutta, ei ainakaan perintökaari.

On kaksi vaihtoehtoa, isonna kirjaisinkokoa word tai outlook ojjelmassanne, hyppää riviväli yhdellä jolloinka saat kirjoitusta toisellekkin sivulle mikä sisältyy testamenttiin tai sitten pienennät kirjaisinkokoa kasiin, niin saat kaikki mahtumaan A4 arkille,

Yksinkertaisinta on kyllä, että kun on valmis, niin tulostat ja jätät tilaa todistajia varten kirjoittaessasi toiselle sivulle että "yhtä aikaa läsnäolevina, tiedämme asiapaperin olevan sen ja sen henkilön testamentti jonka hän on omakätisesti tietokoneohjelmalla kirjoittanut eli toiminnoiltaan terveenä ja tämän todistamme" sitten vain todistaja väli todistaja, molempien allekorjoitukset, tunnistetiedot henkilöstä,osoite, allekirjoituspaikka, päivämäärä ja lyöt paperit yhteen nitojalla, ei tuon ihmeelliempää.

Oliko muuta?? Siis ihan oikeaakin hätää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      225
      2970
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      184
      2606
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      110
      1227
    4. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      136
      1164
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      70
      1088
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1068
    7. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1055
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      352
      1034
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      21
      975
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      808
    Aihe