Minä olen 48 vuotias. Menkkakierto on aina ollut säännöllinen, viimeisen vuoden aikana vähän lyhentynyt. Kunnes viimeksi jäi menkat kokonaan tulematta.
Tein raskaustestinkin, vaikka olen steriloitu jo 12 vuotta sitten.
Nyt, kaksi viikkoa sen jälkeen kun menkkojen piti tulla, alkoi vuoto joka ei kuitenkaan ole normaalia vaan sellaista niukkaa, kuivahkoa ruskeaa. Onko tämä normaalia vaihdevuosien oireilua?
Outo vuoto
8
342
Vastaukset
- Anonyymi
Siltä vaikuttaa.
- Anonyymi
On se
- Anonyymi
Minulla yhtäkkiä vain loppuivat kuukautiset, kun täytin 40 vuotta.
Ei ollut minkäänlaisia vuotohäiriöitä, tms.
Silloin ei ollut mitään vaihdevuosiin viittaavaa oireiluakaan.
Vajaa seitsemän vuotta kuukautisten loppumisen jälkeen tuli ihan normaalit kuukautiset muutaman kerran, ja sitten taas jäivät täysin kokonaan pois.
Nyt mennyt jo useampi vuosi ilman kuukautisia, mutta nyt on kaikenlaista oireilua ollut jo pitkään, josta ainakin osa on samantyylistä kuin mitä mainitaan vaihdevuosioireilusta. Soitin terveydenhuoltoon, tulee varmaan verikokeet ja lääkärikäynti asian varmistamiseksi.
- Anonyymi
Ihan menee normaalisti vaihdevuosien alku , kyllä kai joka nainen näistä tietää
Noh, eipä olekaan vielä vaihtarit lääkärin mukaan. Verikokeet ja gynetutkimus siis tehty. Koska ei kipuja ole eikä mitään hälyttävää näkynyt ultrassa, nyt seuraillaan tilannetta. Olin kyllä jo melko varma, että yöhikoilu ja menkkojen poisjäänti voi olla vain mummoilua mutta ei kai sitten.
- Anonyymi
Itse olen 46-vuotias ja viimesen kerran tullut kunnon veristä vuotoa kesällä -21. En vaan halua lopettaa e-pillereitä ja katsoa alkaako menkat uudelleen.Kun pillerit pitäneet vuodot pois. No kun 50-vuotiaana on papa koe niin pitänee kysyä asiasta jos niitä vuotoja ei tule ennen sitä.Vaihdevuosioireita ei ole.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389