"Toyota Prius on kärjessä hybridiajoneuvojen 10 vuoden ylläpitokustannuksissa. Se toteaa, että Toyota Priuksen 10 vuoden huolto- ja korjauskustannukset ovat keskimäärin 4 008 dollaria, mikä on 2 756 dollarilla alan keskiarvoa parempi. Osa syynä tähän huomattavan alhaiseen keskihintaan on auton luotettavuus. Todennäköisyys, että se vaatii merkittävää korjausta ensimmäisten 10 vuoden aikana tiellä, on noin 10 % pienempi kuin vastaavilla ajoneuvoilla."
LUOTETTAVUUS on avainsana olipa auto Suomessa tai USA.ssa.
https://www.motorbiscuit.com/2-toyota-hybrids-lowest-10-year-maintenance-costs/
Toyotan hybrideillä on alhaisimmat 10 vuoden ylläpito eli korjaus- ja huoltokustannukset
70
227
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on kulunut 10 vuoden aikana Skodan korjauksiin ja huoltoon 30.000 euroa enkä ole ajanut kuin 200.000 km.
- Anonyymi
Juu, juu! Uskotaan.
- Anonyymi
Meillä on käytössä eurot, eikä dollarit. Meillä on myös erilainen autokanta, kuin dollarimaissa. Suomalaisessa autokannassa Toyotat eivät ole pärjänneet huoltohintojen vertailuissa. Kertahuolto toki edullinen, mutta pidemmän päälle tiheä huoltoväli tulee kalliiksi, kalliimmaksi kuin kilpailijoilla.
- Anonyymi
Vagin hybrideillä on aivan yhtä tiheä huoltoväli kuin Toyotalla.
Siitä huolimatta Vagien luotettavuus on täysi nolla.
Ne ovat täyttä kuraa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vagin hybrideillä on aivan yhtä tiheä huoltoväli kuin Toyotalla.
Siitä huolimatta Vagien luotettavuus on täysi nolla.
Ne ovat täyttä kuraa.Sinut voisi viedä aasialaisen hieromalaitoksen taakse ja jättää sinne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinut voisi viedä aasialaisen hieromalaitoksen taakse ja jättää sinne.
Auts, taisipa totuus sattua ikävästi:)
- Anonyymi
On pärjänneet. Ei tule kalliiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vagin hybrideillä on aivan yhtä tiheä huoltoväli kuin Toyotalla.
Siitä huolimatta Vagien luotettavuus on täysi nolla.
Ne ovat täyttä kuraa.Väärin.
Pitemmän päälle lyhyt huoltoväli tulee nimenomaan edulliseksi. Niinhän lehden tekstissäkin lukee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vagin hybrideillä on aivan yhtä tiheä huoltoväli kuin Toyotalla.
Siitä huolimatta Vagien luotettavuus on täysi nolla.
Ne ovat täyttä kuraa.Onko, kerro toki mistä tuon olet kaivanut?
VW:llä sentään ajetaan 40% enemmän ja huolletaan harvemmin ja halvemmalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko, kerro toki mistä tuon olet kaivanut?
VW:llä sentään ajetaan 40% enemmän ja huolletaan harvemmin ja halvemmalla.https://www.vagarena.fi/index.php?topic=20257.330
Vw:n hybrideillä on sama huoltoväli kuin Toyotalla, eikä niillä ajetaan sen enempää.
Vanhoilla Vagin dieseleillä ehkä ajettiin, mutta nyt ne alkavat olla jo romuttamoiden omistuksessa. - Anonyymi
Ei tule kalliimmaksi kun on 10v takuu jonka piikkiin menee kaikki isot ja yllättävät korjaukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=20257.330
Vw:n hybrideillä on sama huoltoväli kuin Toyotalla, eikä niillä ajetaan sen enempää.
Vanhoilla Vagin dieseleillä ehkä ajettiin, mutta nyt ne alkavat olla jo romuttamoiden omistuksessa.Ei ajettu pitkään VW pumppusuutin dieseleillä eikä DSG vaihteistoilla.
- Anonyymi
Toyotan tiuhempi huoltoväli öljynvaihdossa on erittäin järkevää nimimerkillä vag ylipitkät huoltovälit tuhonnut moottoreita. Ei ole vaikea ymmärtää vai onko?
- Anonyymi
Pahin virhe tuossa vertailussa on, että kaikkiin autoihin tehdään huolto 10000 mailin välein.
- Anonyymi
Jenkkien maksetut ns. tutkimukset kelpaavat kyllä Teroille hyvin mutta TM:n puolueettomat vertailut on tehty aina väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkien maksetut ns. tutkimukset kelpaavat kyllä Teroille hyvin mutta TM:n puolueettomat vertailut on tehty aina väärin.
TM ei ole koskaan vertaillut autojen käyttökuluja ja kestävyyttä kymmenen vuoden ajanjaksona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM ei ole koskaan vertaillut autojen käyttökuluja ja kestävyyttä kymmenen vuoden ajanjaksona.
Ei niin, nyt olikin kyse siitä, mihin uskotaan mutta mihin taas ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin, nyt olikin kyse siitä, mihin uskotaan mutta mihin taas ei.
Auton ylläpitokulujen laskeminen ei ole uskon asia, vaan se on kylmää matematiikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM ei ole koskaan vertaillut autojen käyttökuluja ja kestävyyttä kymmenen vuoden ajanjaksona.
TM on pitänyt vertailuissa 60.000 km rajaa. Mitä 100.000 km muuttaisi? 30tkm autoja huollettaisiin 3 kertaa, 25tkm autoja 4 kertaa ja 15tkm autoja 6 kertaa. Lopputulos olisi täysin sama. Lyhyt huoltoväli maksaa enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM on pitänyt vertailuissa 60.000 km rajaa. Mitä 100.000 km muuttaisi? 30tkm autoja huollettaisiin 3 kertaa, 25tkm autoja 4 kertaa ja 15tkm autoja 6 kertaa. Lopputulos olisi täysin sama. Lyhyt huoltoväli maksaa enemmän.
Mitä enemmän autolla ajetaan, sitä selvemmin laatuerot tulevat esille. Heikkolaatuisia merkkejä, kuten VAG, joudutaan remontoimaan kalliisti takuuajan jälkeen, mutta laatumerkit,kuten Toyota, kestää, ja sen käyttökulut jäävät edullisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM ei ole koskaan vertaillut autojen käyttökuluja ja kestävyyttä kymmenen vuoden ajanjaksona.
Ei ole amerikkalaisetkaan! Kulut ovat sielläkin laskennallisia. Turha luulla, että sielläkään autoilla todella ajettaisiin 10 vuotta ja kulut laskettaisiin toteutuneista huolloista ja korjauksista ja vasta sen jälkeen tuollaiset jutut julkaistaisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole amerikkalaisetkaan! Kulut ovat sielläkin laskennallisia. Turha luulla, että sielläkään autoilla todella ajettaisiin 10 vuotta ja kulut laskettaisiin toteutuneista huolloista ja korjauksista ja vasta sen jälkeen tuollaiset jutut julkaistaisiin.
Vaikka olisivat laskennallisia, niin pelkkää matematiikkaa ne ovat, ja todistavat kiistattomasti, mitkä automallit tulevat pitkässä juoksussa edullisimmiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM on pitänyt vertailuissa 60.000 km rajaa. Mitä 100.000 km muuttaisi? 30tkm autoja huollettaisiin 3 kertaa, 25tkm autoja 4 kertaa ja 15tkm autoja 6 kertaa. Lopputulos olisi täysin sama. Lyhyt huoltoväli maksaa enemmän.
Missä korjauskulut ? Pumppusuuttimet, DSG, nokkaketjut, öljyn kulutus jne ...
- Anonyymi
Aivan tun sama mitä auton käyttökustannukset ovat. Tulin taksilla kotiin kun alkoi suoli toimimaan tulisen pizzan jälkeen. Tarkastin kuitenkin sen ettei taksi ollut aasialainen. Kyyti ei maksanut kuin kympin ja auto oli Volvo. Ei aasialainen.
- Anonyymi
Ei Saatana! Onhan se Volvokin aasialainen! Nythän mä vasta hokasin! Täytyy panna boikottiin sekin.
- Anonyymi
Teslakin tehdään Kiinassa, ja monet Vagit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslakin tehdään Kiinassa, ja monet Vagit.
Jos minä teen suomalaisen vaimoni kanssa lapsen aasiassa, tekeekö se lapsestani aasialaisen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minä teen suomalaisen vaimoni kanssa lapsen aasiassa, tekeekö se lapsestani aasialaisen?
Mahdollisesti. Monissa maissa, kuten Usassa, lapsi saa maan kansalaisuuden, jos syntyy siellä.
Ota asioista selvää, ettet aina munaa itseäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslakin tehdään Kiinassa, ja monet Vagit.
Autoja tehdään ympäri maailmaa ja osittain sen maanosan varallisuuden ja vaatimusten mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslakin tehdään Kiinassa, ja monet Vagit.
Ne menevät paikallisille markkinoille. Tilaa Tesla Y, se tehdään Saksassa.
- Anonyymi
Aloitus todistaa mm. nämä tämän Yleistä Toyotasta -palstan ketjujen otsikot valheiksi. Ja samalla kaikki Toyotaa mustaavat muutkin otsikot.
Uusissa tilastoissa Toyoitat ovat vikaherkimpiä
Tooyota vikaa vikaa vikaa
Muistutetaan nyt vielä miten huono RAV 4 oikeasti on.
CHR:n käynnistysongelmat
Toyotan moottorit ei kestä tehtaan suosittelemaa
Yariksen käyttötesti on surkein TM:n historiassa: Lisää sähkövikoja- Anonyymi
Kaikilla merkeillä voi olla maanantaikappaleita mutta volkkarilla niitä ovat ihan kaikki. Takuukin lyhyin mahdollinen.
- Anonyymi
Hauskat sivut poika on löytänyt kun oikein on ahertanut, totuus on kuitenkin Suomessa ihan toinen. Olisiko vielä jostain eksoottisesta maasta vastaavia juttuja, hihii!
- Anonyymi
Australiassa meno on tuttua:
What are the most reliable cars?
Mazda, Honda, Toyota, Suzuki and Subaru did best; Holden, Ford, Audi, Jeep and Volkswagen were the worst.
Hihii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Australiassa meno on tuttua:
What are the most reliable cars?
Mazda, Honda, Toyota, Suzuki and Subaru did best; Holden, Ford, Audi, Jeep and Volkswagen were the worst.
Hihii.Vw AG on samaa laadutonta kuraa ympäri maapallon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vw AG on samaa laadutonta kuraa ympäri maapallon.
Nii,ih, eikö osaa vai eikö vaan halua tehdä laatua?
Kahden vuoden takuu on jo mennyttä maailmaa kun kymmenenkin vuoden turvaa on paremmilla ja haluttavemmilla merkeillä tarjolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Australiassa meno on tuttua:
What are the most reliable cars?
Mazda, Honda, Toyota, Suzuki and Subaru did best; Holden, Ford, Audi, Jeep and Volkswagen were the worst.
Hihii.Tässä toinen tutkimus, joka todistaa, miten huono Volkswagenin luotettavuus on nykyään.
Consumer Reportsin luotettavuustutkimuksen tulokset:
1. Toyota
2. Lexus
3. BMW
4. Mazda
5. Honda
6. Audi
7. Subaru
8. Acura
9. Kia
10. Lincoln
11. Buick
12. Genesis
13. Hyundai
14. Volvo
15. Nissan
16. Ram
17. Cadillac
18. Ford
19. Tesla
20. Chevrolet
21. GMC
22. Volkswagen
23. Jeep
24. Mercedes-Benz
https://www.is.fi/autot/art-2000009208622.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nii,ih, eikö osaa vai eikö vaan halua tehdä laatua?
Kahden vuoden takuu on jo mennyttä maailmaa kun kymmenenkin vuoden turvaa on paremmilla ja haluttavemmilla merkeillä tarjolla.10 vuoden "takuu" korvaa vain valmistusvirheet, ei kulumalla hajonneet osat!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 vuoden "takuu" korvaa vain valmistusvirheet, ei kulumalla hajonneet osat!!!
Älä viitsi. Pitääkö taas laittaa se loputon lista, mitä takuu korvaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi. Pitääkö taas laittaa se loputon lista, mitä takuu korvaa?
Kuka ne korjaukset loppupeleissä on maksanut jo etukäteen. Takuu on vain 160 tkm eli ei mitään nykyautoille, no ehkä Toyotoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka ne korjaukset loppupeleissä on maksanut jo etukäteen. Takuu on vain 160 tkm eli ei mitään nykyautoille, no ehkä Toyotoille.
Relax-turva on voimassa 10 vuotta tai 200.000 kilometriä.
Oliko Aageen takuu vuoden vai kaksi?
Miksei edes valmistaja luota tuotteensa laatuun? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Relax-turva on voimassa 10 vuotta tai 200.000 kilometriä.
Oliko Aageen takuu vuoden vai kaksi?
Miksei edes valmistaja luota tuotteensa laatuun?Relax-turva ei korvaa käytännössä mitään ja omistaja maksaa siitä jokaisessa huollossa kovan hinnan, mutta jos vaari nukkuu rauhallisemmin sen avulla, niin onhan se itsensä haukkunut ja muorikin on iloinen.
AG:llä on oikea takuu joka on merkistä riippuen 2-5 vuotta ilman kilometrirajaa.
Sitten saksalainen on aina noudattanut tuotevastuun periaatteita ja korjannut sen piikkiin vikoja ja ongelmia. Toyota ei suostu korvaamaan edes esim. lämmönvaihdinta jossa on valmistusvika ja sauma ratkeaa jossain vaiheessa, vaikka myöntää vian. Toyota korvaa sen vain 3 vuoden takuun aikana, ei edes Relax pelasta sen jälkeen omistajaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä toinen tutkimus, joka todistaa, miten huono Volkswagenin luotettavuus on nykyään.
Consumer Reportsin luotettavuustutkimuksen tulokset:
1. Toyota
2. Lexus
3. BMW
4. Mazda
5. Honda
6. Audi
7. Subaru
8. Acura
9. Kia
10. Lincoln
11. Buick
12. Genesis
13. Hyundai
14. Volvo
15. Nissan
16. Ram
17. Cadillac
18. Ford
19. Tesla
20. Chevrolet
21. GMC
22. Volkswagen
23. Jeep
24. Mercedes-Benz
https://www.is.fi/autot/art-2000009208622.htmlNo nyt on hurjaa, onko VW todellakin näin huono vai onko tämä pilaa ?
- Anonyymi
Ilman saksalaisia mekin olisimme nyt venäläisiä ja posmottaisum
Ilman saksalaisia olisimme nyt venäläisiä ja posmottaisimme venäjää.- Anonyymi
Taasko se kasetti hajosi?
- Anonyymi
Saitko jonkun paniikkihäiriökohtauksen vai mikä nyt alkoi noin "posmottamaan"?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saitko jonkun paniikkihäiriökohtauksen vai mikä nyt alkoi noin "posmottamaan"?
Kohta tulee marraskuun myyntiluvut ja ahdistaa valmiiksi miten ag jäi taas alakynteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta tulee marraskuun myyntiluvut ja ahdistaa valmiiksi miten ag jäi taas alakynteen.
Jänskättää niin pirusti. Onkohan Toyotan täyssähköauto taas kärjessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jänskättää niin pirusti. Onkohan Toyotan täyssähköauto taas kärjessä?
Ainakin on varmaa, että Toyota se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin on varmaa, että Toyota se on.
Pakko ottaa, jos on tilannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta tulee marraskuun myyntiluvut ja ahdistaa valmiiksi miten ag jäi taas alakynteen.
AG on kasvattanut eroa Toyotaan joka kuukausi ja viime kuussa ero oli jo yli 4000kpl.
- Anonyymi
En syö raakaa suolatonta kalaa, enkä osta aasialaisia tuotteita.
- Anonyymi
Onko sinulla afrikkalainen tietokone tai kännykkä?
- Anonyymi
Viranomaiset ja pelastustoimi suosivat kaikissa maissa japanilaisia vehkeitä. Vai miten se meni? Toyotahan on niiiiiiin saatanan hyvä, että siihen luotetaan, kuten ammattiautoilijat taksareitten tapaan eivät muuta merkkiä ostakaan, kuin jumalallista Toyotaa. Vähän samaan tapaan kuten takavuosien Kokoomuksen vaalihokema: "Kokoomus, Kokoomus, varma valinta on Kokoomus." Yrjöttävät yhtä paljon tuo Petteri Orpo ja Toyota.
- Anonyymi
Nomutta, sattuiko noin kovin molemmat? Sori siitä! Ylivoimaiset myyntiykkönen ja kalluppiykkönen? Laatuykkösiä! Uskottavuus on suosion tae, vai mitä?
- Anonyymi
Katsopa tarkemmin. Poliiseilla on Euroopassa ja jopa Uudessa-Seelannissa Skodaa ja saksalaisia autoja. Japanilaista ei juurikaan näy kuin Aasiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsopa tarkemmin. Poliiseilla on Euroopassa ja jopa Uudessa-Seelannissa Skodaa ja saksalaisia autoja. Japanilaista ei juurikaan näy kuin Aasiassa.
Ranskassa poliisilla on Ranskalaisia autoja. Espanjassa Espanjalaisia autoja. Saksassa... Tsekkiläisiä autoja.
- Anonyymi
Niin,noh ykkösiä kummatkin alallaan, harmittaako?
- Anonyymi
Talousihmiset, mikäli omistavat auto, ajelevat Toyotalla. Häviää vähemmän kuin että ajelisi muilla kulkineilla.
- Anonyymi
Olihan harhainen ja tietämätön provo.
Vaimo on ikänsä tehnyt taloushommia ja on välillä oma auto ja välillä työsuhdeauto, mutta ikinä ei ole ollut, eikä tule olemaan Toyotaa. Toyota on kallis huoltaa ja verotusarvoltaan kallis ja omistajana kallis ylläpitää. Sen lisäksi Toyota on epämukava ja huonot ajo-ominaisuudet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olihan harhainen ja tietämätön provo.
Vaimo on ikänsä tehnyt taloushommia ja on välillä oma auto ja välillä työsuhdeauto, mutta ikinä ei ole ollut, eikä tule olemaan Toyotaa. Toyota on kallis huoltaa ja verotusarvoltaan kallis ja omistajana kallis ylläpitää. Sen lisäksi Toyota on epämukava ja huonot ajo-ominaisuudet.Verotusarvo tulee auton myyntihinnasta suoraan.
Liisarissa ei se auton huoltohintakaan merkitse mitään.
TM vertailutestissä muutama vuos sitten Corolla sai ajo-ominaisuus osiossa sekä kaupunki että maantiesosuudesta 10. Octavia oli toisena ja muut näiden perässä.
Miten vertailu paras olisi huono? Avaapa hiukan asiaa.
- Anonyymi
Osa syynä tähän huomattavan alhaiseen keskihintaan on Toyotan luotettavuus.
- Anonyymi
Silti täällä kaikesta Toyotaa koskevasta lentää vale.
- Anonyymi
Onneton saastuttaja Hyi Hybriid joka ei täytä päästömääräyksii ajaessa lainkaan Turvallisuus on hius karvan varassa
- Anonyymi
Valehtele tähän ketjun aloituksen totuuteen lisää lisää.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882