Mikä arvosana gradusta on non sine cum laude approbatur? Onko ns. "heikko" c? Cum laude approbaturhan on luonnollisesti c ja lubenter approbatur b, eiköstä vaan? Oikeuttaako non sine cum laude approbatur suoraan jatko-opintoihin vai pitääkö olla cum laude approbatur?
non sine...
5
5608
Vastaukset
- ...
Advosana c vaaditaan aika yleisesti jatko-opintoihin. Voi tietysti olla mahdollista saada jatko-opinto oikeus huonommallakin arvosanalla, jos esim. muut opinnot ovat sujuneet kiitettävästi ja jos on hyvä ja selkeä tutkimussuunnitelma.
- kissa
Siis jotta voisi SUORAAN jatko-opiskella vaaditaan kyllä yleensä magna. Jos on hyvät perustelut (proffalta tms.) pitäisi onnistua myös cum laudella.
- Kumulus
Kiitos teille vastauksista, vieläkö joku osaisi valaista tuota non sine -juttua?
- maisteri
Nää on suoraan opinto-oppaasta
Pro gradu -tutkielman arviointikriteerit:
Approbatur
Lubenter approbatur
Non sine laude approbatur
Cum laude approbatur
Magna cum laude approbatur
Eximia cum laude approbatur
Laudatur
Eli toi non sine on peraatteessa se "heikko c" niin kuin ajattelitkin. Ilmeisesti kahta huonointa ja kahta parasta arvosanaa ei kovin moni saa eli ne jakautuu aika hyvin noiden kolmen keskimmäisen välillä. Melkein kaikki mun opiskelukaverit ja minä itse mukaan luettuna saimme cumun. Muutama yltänyt myös magnaan.
Jos gradusta olisi tulossa A tai B ohjaaja ei anna sen mennä läpi ilman korjauksia, näin siis ainakin meidän tiedekunnassa.- Kumulus
Sitä heikkoa tai vähän vahvempaa c:tä odotellessa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle493304Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472772Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1342552Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572281Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3552004- 1511634
- 761485
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231308Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.351258- 241154