Uskotteko yliluonnolisiin tapahtumiin tai enneuniin?

Itse olen kiinnostunut paranormaaleista ilmiöistä ja enneunista. Olen kahdesti nähnyt läheisen ihmisen kuoleman unessa, no mikä on omalla tavallaan vähän karmivaa.

15

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Seuraan uniani epäsäännöllisesti ja olen saanut niiden kautta tietoa mm ihmissuhdeasioissa. Tulkinta on joskus vaikeaa.

    • Anonyymi

      Tavallaan muttei ole aikaa syventyä aiheeseen. Olen nähnyt toistuvasti samaa unta pienin variaatioin useamman vuoden ja se pohdituttaa.

    • Anonyymi

      Kiinnostaa ja unista on syntynyt syvältä luotavaa keskustelua ystäväpiirissä monestikin vuosien varrella. Melkein voi sanoa, että naisen syvällisyys näkyy siinä kuinka suhtautuu uniin. Sanotaan että joku tokaisee treffeillä pitävänsä unipäiväkirjaa höpöhöpönä, se kertoo jo paljon.

      • Anonyymi

        Uushenkisissä ja uskonnollisissa on paljon helposti huijattavia ihmisiä.Tekeekö se ihmisestä syvällisen että on kiinnostunut omista unistaan, empä tiedä. Ei nyt hörhöäkään. Oma rajani menee kristalli- ja tarot-ihmisissä, Raamattu-satukirjaan vetoamisessa asiassa kuin asiassa sekä astrologiaan vakavissaan suhtautuvissa. Mikään älykkään, järkevän tai tasapainoisen ihmisen tae ainakaan ole, että on uskonnollinen ja hengellinen. On muuten loistavia esimerkkejä aiheesta tälläkin palstalla, kuin omassa lähipiirissäni.


    • Anonyymi

      Ehkäpä, mulla on sattunut näitä kummalisia asioita. Aavistuksia, jotka on tapahtuneet joko parhaillaan aavistukseni aikaan tai myöhemmin.

      Telepaattisia juttujakin. Mä elän aikalailla aistit auki ja anturit herkillä jatkuvasti. Kiinnitän huomiota asioihin mitkä voi mennä seurueessa muilta ihan ohi.

      Erityisherkkyyttäkin mulla on ja sen mä huomaan kyllä itsekin. Välillä tiedostaa asioita vähän yliluonnollisesti ikään kuin.

      Jasu

      • Anonyymi

        Olen nähnyt unia jotka toistuu. En kuitenkaan tiedä onko ne enneunia, sillä en ole nöhnyt niin tapahtuvan. Voi olla, että käsittelen vaan jotain asiaa unieni kautta.

        Olen kuollutkin unissani usein ja jostain syystä olen lapsesta asti tuntenut tunnetta, että olen elänyt täällä ennenkin. En ole ekaa kertaa täällä. Ja tunne, että en elä vanhaksi.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt unia jotka toistuu. En kuitenkaan tiedä onko ne enneunia, sillä en ole nöhnyt niin tapahtuvan. Voi olla, että käsittelen vaan jotain asiaa unieni kautta.

        Olen kuollutkin unissani usein ja jostain syystä olen lapsesta asti tuntenut tunnetta, että olen elänyt täällä ennenkin. En ole ekaa kertaa täällä. Ja tunne, että en elä vanhaksi.

        Jasu

        Sama tunne tulee, että olen elänyt täällä ennenkin ja yks niistä paikoista on Lontoo, kun katsoo sieltä kuvia, niin tulee tuttu tunne jotenkin oudolla tavalla.
        Ehkä sinun kuolema unet on viitannut, johonkin uuteen vaiheeseen elämässä, kun vanha elämä on saanut väistyä ym


      • Anonyymi
        Catfish617 kirjoitti:

        Sama tunne tulee, että olen elänyt täällä ennenkin ja yks niistä paikoista on Lontoo, kun katsoo sieltä kuvia, niin tulee tuttu tunne jotenkin oudolla tavalla.
        Ehkä sinun kuolema unet on viitannut, johonkin uuteen vaiheeseen elämässä, kun vanha elämä on saanut väistyä ym

        Monista paikoista tulee deja vu, mutta mulla tulee joistain ihmisistäkin. Edellisestä ihastuksestanikin tuli tämmöinen deja vu tunne. Tuttu sielu, henki miksikä kukakin ihmisen elollista hahmoa sanookin.

        Nään joskus pätkiä, välähdyksiä ihan hereillä ollessani joista tulee joku kokemus muistikuva, olen kokenut tämän ennenkin. Tai tehnyt tätä asiaa, vaikka en oikeasti ikinä ole tämän elämäni aikana tehnyt, edes sukupuoleni huomioonottaen voinut tehdä.

        Jotkut sanoo edellisen tai edellisten elämän/elämien ja sielun jäänteiksi näitä kokemuksia. 🤷🏼‍♂️

        Olenkin sanonut, ettei kaikkea viitsi edes ääneen puhua, sillä saa vain hullun leiman. :)

        Joo, uskon itsekin näin, että kuolemat unissa on jonkun asian tai vaiheen päätöksiä. Mä olenkin ihmisenä muuttunut ja kasvanut paljon vuosien saatossa, vaikka perusluonne on pysynytkin ennallaan. Ja se on tämä, että tykkään miettiä ja pohtia asioita. Kyökki filosofia on ollut lapsesta asti kiinnostuksen kohde. :)

        Jasu


    • Niin no ei näitä asioita voi työpaikalla puhua tai täytyy olla samanhenkinen ihminen, ettei ihan leimaudu höpöksi😁
      Joskus tunnen edesmenneen ihmisen läsnäolon vaikka tuoksuna tai jostain esineestä.
      Itsellekkin tulee näitä deja vu ilmiöitä vai onko, se rinnakkaistodellisuus? Mutta mutta tässä maailmassa on niin ihmeellisiä asiota, ettei voi kaikkea tietää... Ja miettii, mikä on elämän tarkoitus ja ihmiset jotka tulevat ja lähtevät elämästämme🤔

      • Anonyymi

        Ei todellakaan passaa ihan kelle vaan avautua, mielummin samanhenkinen ja näistä asioista kiinnostunut edes sen verran, ettei ihan järkyty jutuista. :D

        Tuoksut tuo itselläni muistoja ja saattaa tuoda rauhallisen olon, mutta joskus on tunne että joku edesmennyt on läsnä. Silloin kun se tuoksukin.

        Deja vu liittyy näihin parapsykologisiin ilmiöihin tai selityksiin millä voidaan selittää joskus yliluonnollisia asioita ja ihmisten yliluonnollisia kykyjä, kuten muuten unillakin.

        Olin joskus parikymppisenä kliinisen psykologian kesäyliopisto kurssilla ja siellä vähän sivuttiin myös unia ja mitä unet voivat merkitä. Harmi kun oli niin lyhyt oppimäärä ettei päässyt kuin maistiaisiin asti. :)

        Sielunkiertokin on mielenkiintoista. Niin on, maailma on mystinen viehättävä joskus vähän pelottavakin paikka, mutta pääasiassa mielenkiintoinen ihmetyksineen. :)

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan passaa ihan kelle vaan avautua, mielummin samanhenkinen ja näistä asioista kiinnostunut edes sen verran, ettei ihan järkyty jutuista. :D

        Tuoksut tuo itselläni muistoja ja saattaa tuoda rauhallisen olon, mutta joskus on tunne että joku edesmennyt on läsnä. Silloin kun se tuoksukin.

        Deja vu liittyy näihin parapsykologisiin ilmiöihin tai selityksiin millä voidaan selittää joskus yliluonnollisia asioita ja ihmisten yliluonnollisia kykyjä, kuten muuten unillakin.

        Olin joskus parikymppisenä kliinisen psykologian kesäyliopisto kurssilla ja siellä vähän sivuttiin myös unia ja mitä unet voivat merkitä. Harmi kun oli niin lyhyt oppimäärä ettei päässyt kuin maistiaisiin asti. :)

        Sielunkiertokin on mielenkiintoista. Niin on, maailma on mystinen viehättävä joskus vähän pelottavakin paikka, mutta pääasiassa mielenkiintoinen ihmetyksineen. :)

        Jasu

        En ole kokenut mitään yliluonnollista.Sen sijaan ihmettelin,miten selvänäkijä voi tietää ennalta mitä perheessäni tapahtuu tai oli tapahtunut.Se tuntui uskomattomalta,tmummo Laivurinkadulta kertoi menneistä ja tulevista.Myös sairaalassa ollut potilas tiesi asioita,joita en ollut kertonut kenellekään.Eli täytyy olla joku toinen todellisuus Hämmästyttävintä oli kun pappi Jussi Brummer,tiesi kuka on vakavasti sairas poikani,vaikka Lohjan ruokouskokouksessa kirkko oli täynnä ihmisiä.Pappi kerto Jumalan puhuneen alttarilla ja hän sanoi että poika kuolee ellei hänen puolestaan rukoilla. Pappi pyysi ihmisiä rukoilemaan poikani puolesta.Ihmetapahtui ja poikani parani .Hänellä on nyt perhe ja 2 lasta.Poikani oli 19 vuotiaana vähällä kuolla vakavaan autoimmuunisairauteen.Jussi Brummer on jo siirtynyt ajasta ikuisuuteen.Tuo kokemus toi minulle uskon Jumalaan,ja nytkin rukoilen apua Häneltä hädän hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kokenut mitään yliluonnollista.Sen sijaan ihmettelin,miten selvänäkijä voi tietää ennalta mitä perheessäni tapahtuu tai oli tapahtunut.Se tuntui uskomattomalta,tmummo Laivurinkadulta kertoi menneistä ja tulevista.Myös sairaalassa ollut potilas tiesi asioita,joita en ollut kertonut kenellekään.Eli täytyy olla joku toinen todellisuus Hämmästyttävintä oli kun pappi Jussi Brummer,tiesi kuka on vakavasti sairas poikani,vaikka Lohjan ruokouskokouksessa kirkko oli täynnä ihmisiä.Pappi kerto Jumalan puhuneen alttarilla ja hän sanoi että poika kuolee ellei hänen puolestaan rukoilla. Pappi pyysi ihmisiä rukoilemaan poikani puolesta.Ihmetapahtui ja poikani parani .Hänellä on nyt perhe ja 2 lasta.Poikani oli 19 vuotiaana vähällä kuolla vakavaan autoimmuunisairauteen.Jussi Brummer on jo siirtynyt ajasta ikuisuuteen.Tuo kokemus toi minulle uskon Jumalaan,ja nytkin rukoilen apua Häneltä hädän hetkellä.

        Googletin tämän herran ja oli ihan mielenkiintoinen tarina hänestä.
        Edesmennyt Aino Kassinen oli, myös selvännäkijä ja hänen selvännäköään käytti, myös eliiti aikoinaan.
        En usko kaikkiin ennustajiin, varsinkaan mihinkään astro tv hömppään.


    • Varsinaisia enneunia en oo tainnu nähdä, mutta en pidä semmosten näkemistä ollenkaan mahdottomana. Kaikenlaisia pieniä juttuja on itellekin kyllä muutoin tapahtunut. Semmosiakin mitkä on sillä hetkellä hieman säikäyttänyt. Toisaalta niille voi olla joku luonnollinenkin selitys eli ajattelen niin, jottei niiden tekijällä/tekijöillä ole paha mielessä eikä toiveena se, jotta mielenterveys vallan järkkys 😁 Uskon myös vahvasti siihen, jotta "edesmenneet" läheiset eivät ole kokonaan menneet.

    • En usko. Ihmisen mielikuvitus on visioiden ja tuntemusten muodostama ketju todeksi koettuja tapahtumia. Reaalimaailman kanssa ei mitään tekemistä.

    • Anonyymi

      Omalle kohdalle ei ole ikinä tullut vastaan enneunijuttuja tai muita kokemuksia. Pienestä asti silti aina kiinnostanut kaikki ns. yliluonnolliset, paranormaalit ja mystiset asiat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe