RX 50 Vika

RX 50 vika

RX 50 -03 / Mulla ois vika mihin haluaisin saada tietoa eli ihan niin kuin se ei sais pensaa tai jotain kun ajaa vähän matkaa niin toimii ihan hyvin mutta sitten vähän matkan päästä alkaa hyytyä ja jos käyttää pikkusen imua ajo alkaa taas onnistua vähän aikaa mutta ei kovin kauan. Mikä voisi olla vikana? Onko olemassa ertyistä kirjaa josta selviäis kaikki osat ja niiden korjaaminen ja laittaminen?

10

2341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Collusion

      Alkaako mopo niinsanotusti röpöttää, eikä ota kierrosta ainakaan kunnolla? Vai rupeaako se niinsanotusti mooaamaan, kun vääntää kaasua? Kuulostaa kyllä kovasti siltä, että imukaula jäätäisi (vesi kondensoituu bensa&ilma seoksen mukaan, joilloin mopo ei toimi kunnolla). Minulla oli aivan sama vika hieman vanhemmassa aprilia rx-mopossa (vuosimalli 2000). Esiintyykö tuota vikaa vain tietyissä lämpötiloissa ja sääoloissa?. Jos esiintyy, ainoa ratkaisi voi olla vaihtaa imukaula&kaasutin. Toisaalta jos sinulla ei kierrä jäähdytysvesi imukaulassa (lämmittää ja estää jäätämistä), niin kokeile ainakin yhdistää letkut siihen. Neuvoisin nyt sinua kuitenkin puhdistamaan ilmansuodattimen ja kaasuttimen. Ovat varsin helppoja hommia, ensikertalaisellekkin. Aikaa kannattaa varata jokunen tunti.

      • Collusion

        Unohtui kokonaan, että jäänestoaineen lisääminen tankkiin auttaa ainakin jonkun verran. (jos kyse on jäätämisestä) Märillä keleillä lämpötilan ollessa lähellä nollaa sekään ei taida auttaa tarpeeksi.


      • Aprilia rx vika

        joo pitää koittaa nuita vinkkejä..


      • Aprilia RX 50 vika

        Mistä tiedän että kiertääkö jäähdytysvesi imukaulassa? Ilman puhdistaja on puhdistettuja ja pakoputki kanssa.. En uskonutkaan että apu olis siellä kun tuntuu vaan että se ei saa pensa..


    • MohikainenP

      en tiedä mutta jotenki mulla oli saman kaltainen vika... mut sit avasin mopo ja siihen boxiin missä on ilansuodattimet ym.. oli menny litrakaupalla vettä... ku ne tuli pois sielt ni toimi taas unelmasti.. mullaki rx 50 -03

      • rxr

        minulla oli sama vika kun vedin tallan pohjaan talvella ni rupes mooaamaan. ryypyn kanssa toimi hyvin. se johtui siitä kun ilman putsarissa oli vettä jonkin verran. kuivatin suodattimen ja mutenki puhdistin ni sitte rupes toimimaan. kannattaa laittaa se kansi kunnolla kiinni ku mulla se ie ollu kunnol .


      • Kokemksesta
        rxr kirjoitti:

        minulla oli sama vika kun vedin tallan pohjaan talvella ni rupes mooaamaan. ryypyn kanssa toimi hyvin. se johtui siitä kun ilman putsarissa oli vettä jonkin verran. kuivatin suodattimen ja mutenki puhdistin ni sitte rupes toimimaan. kannattaa laittaa se kansi kunnolla kiinni ku mulla se ie ollu kunnol .

        Se ilmanputsarin kastuminen on tyyppivika eikä sille voi tehä oikeen mitään, paitsi vaihtaa erilainen suodatin ja se mooaaminen johtu mulla ainakin kaasarissa oleesta paskasta (hyyty n.10 km päähän kotoo). Autto ku upotti bensaan ja huuhteli vedellä ja anto kuivui kunnolla


    • MX50

      mulla olis sellasta vikaa että,ei kierrä minnee eikä myöskään kule kulkee ehkä sen 45 ja holkki irti pitäs kulkee joku 80kmh mopo oli korjauksessa korjaaja oli ottanut sytkän rajoittimen pois vaihtanu ilmanputsarin ja suuttimen ja oli kattonu ettei kaasarissssa ole mitään vikaa,mopo kastelee tulpan että jos joku vois tietä vian niin voisi ilmoitaa

      • aprilia2

        liian iso suutin saa liikaa pensaa


    • Apikkamies

      Mikähän mun aprilia rx 50 (08) on ku olin ajanu koulusta kotio jotai parikilsaa ja mopo rupes yhtäkkii hyytyy ja ei jaksanu mennä ku pienillä vaihteilla ja ku pysähyin nii mopoa oli hirveen raskas työntää. Kiitoksia etukätee vastanneille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe