Kuntouttava työtoiminta

Anonyymi-ap

Moni työtön ohjataan kuntouttavaan työtoimintaan vasten tahtoaan. Asia pitäisi jo korjata ne ketä sinne haluavat. Sanoohan apostoli Paavalikin: ”Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis
lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.”

15

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

+ vastentahtoaan hakemaan 4 työpaikkaa, Amen.

• Anonyymi

Zombit sopisi sinne.

• Anonyymi

Ei oo pakko jos ei taho

• Anonyymi

-on pakko vaikkei taho..

• Anonyymi

Ei sinne poliisi tule kotoa raahaamaan.

• Anonyymi

Ei ole pakkoa jos ei itse valitse.

Viranomainen yrittää kaikin keinoin päästä sanelemaan työttömän suunnitelmat, pitäkää huoli siitä että viranomainen ei sanele mitään, vaan korjaatte ne suunnitelmat joko viranomaisen kanssa, tai sitten ilman viranomaista. Teillä on lakiin perustuva oikeus korjata suunnitelmat.

• Anonyymi

Olen ammatillisessa kuntoutuksessa, työkokeilussa. Tehtävää on lapsellisen vähän. Kovin montaa kertaa päivässä ei kehtaa sitä ihmisiltä kysellä, koska heistä näkee, että sellaiset kyselyt vi..ttavat.

Eli tässäkin huomaa ”Suomen työvoimapulan”, tekijöitä olisi enemmän kuin tehtävää piisaa.

• Anonyymi

Olisiko ongelmana oma-aloitteisuuden puute, jos tekeminen tuntuu olevan vähissä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko ongelmana oma-aloitteisuuden puute, jos tekeminen tuntuu olevan vähissä?

Palkattomassa työtoiminnassa oma-aloitteisuus ei toimi samoin kuin palkkatyössä.
        Voi tehdä vain niitä tehtäviä mitä ohjaaja on antanut, sillä muuten voi olla hyvinkin pahassa kusessa ja joutua jopa maksu/korvaus velvolliseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä todellakin teen kaiken, mitä omatoimisesti voi. Kuten jo mainitsinkin, kysellen töitä oikeilta työntekijöiltä, mutta heitäkään ei voi jatkuvasti stressata kehittämään hommia tyhjästä. Parhaansa he tekevät tässäkin asiassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä todellakin teen kaiken, mitä omatoimisesti voi. Kuten jo mainitsinkin, kysellen töitä oikeilta työntekijöiltä, mutta heitäkään ei voi jatkuvasti stressata kehittämään hommia tyhjästä. Parhaansa he tekevät tässäkin asiassa.

Kannattaa kuitenkin olla varuillaan työnkuvan suhteen palkattomassa, että eivät yritä korvata palkattomalla työntekijällä palkallista työntekijää, sillä silloin se on laitonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät ne oikeatkaan työntekijåt tule ihan riemumielin työkokeilijaa opastamaan, koska työkokeilijan työ on käytännössä pois oikean työntekijän palkkapussista.

Mitä enemmän työnantajat harjoittaa tätä palkattoman työn hyväksikäyttöä, sitä enemmän on riitoja luvassa.

• Anonyymi

@olli hakala

• Anonyymi

yhden kerran osalistuu, niin tehdään vakinainen lopulta,

• Anonyymi

Kai moni miettii onko nyt mieltä missään
      Raataja rankka tai työtön ikävissään
      Huominen heille synkältä aina näyttää
      Viitsi ei kukaan lähteä mukaan jos jotain yrittää

Harva meistä on rautaa, niin moni taipua saa
      Moni omillaan oppinut ei ole toimeen tulemaan
      Minä taivu en koskaan, tahdon vain yrittää
      Ja kaiken sen minkä pitää mä päätän se mulle myös jää

Hauska on jälkeen päivän nyt kotiin rientää
      Jos jotain hyvää aikaansa saaneen tietää
      Huominen olkoon huominen, täytyy sietää
      Ei sitä estää voi joka kestää kolhut ja yrittää

Ja kaiken sen minkä pitää mä päätän se mulle myös jää

Ja kaiken sen minkä pitää mä päätän se mulle myös

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5895
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4007
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2966
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      2017
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1984
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      142
      1771
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1743
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1549
    Aihe