Moni työtön ohjataan kuntouttavaan työtoimintaan vasten tahtoaan. Asia pitäisi jo korjata ne ketä sinne haluavat. Sanoohan apostoli Paavalikin: ”Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis
lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.”
Kuntouttava työtoiminta
15
393
Vastaukset
- Anonyymi
+ vastentahtoaan hakemaan 4 työpaikkaa, Amen.
- Anonyymi
Zombit sopisi sinne.
- Anonyymi
Ei oo pakko jos ei taho
- Anonyymi
-on pakko vaikkei taho..
- Anonyymi
Ei sinne poliisi tule kotoa raahaamaan.
- Anonyymi
Ei ole pakkoa jos ei itse valitse.
Viranomainen yrittää kaikin keinoin päästä sanelemaan työttömän suunnitelmat, pitäkää huoli siitä että viranomainen ei sanele mitään, vaan korjaatte ne suunnitelmat joko viranomaisen kanssa, tai sitten ilman viranomaista. Teillä on lakiin perustuva oikeus korjata suunnitelmat. - Anonyymi
Olen ammatillisessa kuntoutuksessa, työkokeilussa. Tehtävää on lapsellisen vähän. Kovin montaa kertaa päivässä ei kehtaa sitä ihmisiltä kysellä, koska heistä näkee, että sellaiset kyselyt vi..ttavat.
Eli tässäkin huomaa ”Suomen työvoimapulan”, tekijöitä olisi enemmän kuin tehtävää piisaa.- Anonyymi
Olisiko ongelmana oma-aloitteisuuden puute, jos tekeminen tuntuu olevan vähissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko ongelmana oma-aloitteisuuden puute, jos tekeminen tuntuu olevan vähissä?
Palkattomassa työtoiminnassa oma-aloitteisuus ei toimi samoin kuin palkkatyössä.
Voi tehdä vain niitä tehtäviä mitä ohjaaja on antanut, sillä muuten voi olla hyvinkin pahassa kusessa ja joutua jopa maksu/korvaus velvolliseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä todellakin teen kaiken, mitä omatoimisesti voi. Kuten jo mainitsinkin, kysellen töitä oikeilta työntekijöiltä, mutta heitäkään ei voi jatkuvasti stressata kehittämään hommia tyhjästä. Parhaansa he tekevät tässäkin asiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä todellakin teen kaiken, mitä omatoimisesti voi. Kuten jo mainitsinkin, kysellen töitä oikeilta työntekijöiltä, mutta heitäkään ei voi jatkuvasti stressata kehittämään hommia tyhjästä. Parhaansa he tekevät tässäkin asiassa.
Kannattaa kuitenkin olla varuillaan työnkuvan suhteen palkattomassa, että eivät yritä korvata palkattomalla työntekijällä palkallista työntekijää, sillä silloin se on laitonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ne oikeatkaan työntekijåt tule ihan riemumielin työkokeilijaa opastamaan, koska työkokeilijan työ on käytännössä pois oikean työntekijän palkkapussista.
Mitä enemmän työnantajat harjoittaa tätä palkattoman työn hyväksikäyttöä, sitä enemmän on riitoja luvassa.
- Anonyymi
@olli hakala
- Anonyymi
yhden kerran osalistuu, niin tehdään vakinainen lopulta,
- Anonyymi
Kai moni miettii onko nyt mieltä missään
Raataja rankka tai työtön ikävissään
Huominen heille synkältä aina näyttää
Viitsi ei kukaan lähteä mukaan jos jotain yrittää
Harva meistä on rautaa, niin moni taipua saa
Moni omillaan oppinut ei ole toimeen tulemaan
Minä taivu en koskaan, tahdon vain yrittää
Ja kaiken sen minkä pitää mä päätän se mulle myös jää
Hauska on jälkeen päivän nyt kotiin rientää
Jos jotain hyvää aikaansa saaneen tietää
Huominen olkoon huominen, täytyy sietää
Ei sitä estää voi joka kestää kolhut ja yrittää
Ja kaiken sen minkä pitää mä päätän se mulle myös jää
Ja kaiken sen minkä pitää mä päätän se mulle myös
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525230- 793756
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212218Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2661892Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1161752Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531326Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951280- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331197Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951172