Hirvimerkin ammunnassa pitää ottaa takaisin liikkuvaan hirveen ampuminen. Haavakoita tulee aivan liian paljon.
Hirvimerkki
37
819
Vastaukset
- Anonyymi
Niin...Hirvet ammutaan kyllä nykyisin koiran ajoon, toisin kuin ennen jolloin ammuttiin seisonta haukkuun. Vauhdikkaammaksihan tuo tuntuu menevän.
- Anonyymi
Et näytä tuntevan edelleenkään metsästystä ja siihen liittyviä koiria.
- Anonyymi
Hirvimerkki ammutaan siksi paikallaan olevaan tauluun, koska on tarkoitus että ammuttaisiin hirvimetsälläkin vain paikalla olevaan hirveä.
- Anonyymi
Mutta eiköhän suurin osa ammuta ns. Liikkuvaan haukkuun, eli koiran ajamana olevaan hirveen. Parempi olisi täysin uudistettu hirvikoe, jossa pitäisi tietyssä ajassa keritä autolla jo liikkuvan hirvitaulun reijittämiseen.
- Anonyymi
Jos muutoin ei harjoitusta saada aikaiseksi niin olisko aiheellista järjestää vaikkapa hirviporukan sisällä pakollinen ammuntaharjoittelu ennen kauden alkua?
- Anonyymi
Pitää sitä petoeläimillekin suoda hyvinvointi,saattaa siellä olla näitä huonovointisiakin
petoja kotihoitoavaativia. Ohi-ampujat ajatelevat asioita vähän pitemmälle,eivät petoeläimet ihan piha-piiriin tule.Ovelia vain nämä Kotihoidolla olevat metsästäjät! - Anonyymi
Aika yleistä on että hirvimetsälle päästäkseen on ammuttava joka vuosi harjoituspisteitä liikkuvaan maaliin esim. vähintään 200 pisteen edestä. Meidän seurassa ammutaan kymmenen laukausta per ammuntakerta, joista neljä saa ampua paikallaan olevaan tauluun ja kuusi liikkuvaan tauluun. Jos haluaa, niin voi ampua kyllä kaikki liikkuvaan tauluunkin.
- Anonyymi
Hirviseurueen on otettava käytäntöön "OHI AMPUJAN" merkki.
Kolmesta ohi-ammunasta seuraa yksi väli vuosi metsästyksestä.
Ammuttu eläin tuliosi löytyä,300 metrin alueelta,kaatuneena.
Hirvimerkin ammunat tulee lopetaa,Seurat ammutavat metsästäjillä
200 pisteen kesä ammuntoja,merkin lisäksi.- Anonyymi
Metsästyksen vastustajan tuskin kannattaa vaivata päätään ko asialla.
- Anonyymi
Käviskö "Korvamerkki"näytäis Amerikoisakin olevan suosittu.
Samaa mieltä,Merkki ammunnat tulee lopettaa.Seurueen tulee itse huolehti
näistä "Korvamerkityistä,ohiampujista" Hirvikokoukseessaan.
-Todetaan laukaksen "OHI"-ammutun ja jätetään tarkistamatta.!
Onpa tosi kiire uusiin passeihin. Joko siellä meidänkin "RESSU" jo seisonta haukkuu.?
- Anonyymi
Liikkuvaan hirveen pitäisi ampua kokeessa ja vielä siten että hirvitaulun lähtiessä liikkeelle siihen pitää saapua autolla. Tällöin nykyinen tutkakoira ajometsästys karsisi hitaimmat pois.
- Anonyymi
Tätä samaa elämäntapa vihreä työtön suoltaa tänne vuodesta toiseen metsästystä vastustaen.😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä samaa elämäntapa vihreä työtön suoltaa tänne vuodesta toiseen metsästystä vastustaen.😂
Kyllä olen paremminkin harmaa. Edustankin sitä sukupolvea, joka saa hirvensäkin ilman puolustamaasi ajavaa tutkakoiraa, ja autolla passiin kaasuttelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä olen paremminkin harmaa. Edustankin sitä sukupolvea, joka saa hirvensäkin ilman puolustamaasi ajavaa tutkakoiraa, ja autolla passiin kaasuttelua.
Puolustelut on omassa sairaassa päässäsi jota yhtä ja samaa itket täällä vuodesta toiseen.
- Anonyymi
Lappilaisten hirvikoe etelässäkin käyttöön.
- Anonyymi
Se on tasan sama etelässäkin, mutta eihän metsästyksen vastustaja sitä tiedä.😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on tasan sama etelässäkin, mutta eihän metsästyksen vastustaja sitä tiedä.😂
Näinhän se on! Turhaan taajamapöllö täällä haukkuu miehiä, jotka pyytävät ja saavat hirvensä ilman ajavia koiria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on! Turhaan taajamapöllö täällä haukkuu miehiä, jotka pyytävät ja saavat hirvensä ilman ajavia koiria.
Metsästyksen vastustajan ip banni kun helpotti, niin sama meuhkaaminen alkoi taas ja saman jankkaaminen.😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metsästyksen vastustajan ip banni kun helpotti, niin sama meuhkaaminen alkoi taas ja saman jankkaaminen.😂
Metsästyksestä tietämätön tutkapelle höpöttää taas omiaan. Syksyllä tauti pahenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metsästyksestä tietämätön tutkapelle höpöttää taas omiaan. Syksyllä tauti pahenee.
Niin näyttää pahenevan ja todistit siis valmistautuvasi jo elokuun kyyhky yötrollauksiisi. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin näyttää pahenevan ja todistit siis valmistautuvasi jo elokuun kyyhky yötrollauksiisi. 😂
Samaa virttä veisaat ja elät harhoissasi! Kyyhkyjahtiin ollaan jo valmiina, mutta sinä laittomuuksien puolustaja keksit jo varmaan uuttakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa virttä veisaat ja elät harhoissasi! Kyyhkyjahtiin ollaan jo valmiina, mutta sinä laittomuuksien puolustaja keksit jo varmaan uuttakin.
Saman virren veisuusta löydät kyllä vastauksen edelleen peilistäsi, jos verrataan kuka täällä on jauhanut tasan yhtä ja samaa 20 vuotta metsästäjiä haukkuessaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saman virren veisuusta löydät kyllä vastauksen edelleen peilistäsi, jos verrataan kuka täällä on jauhanut tasan yhtä ja samaa 20 vuotta metsästäjiä haukkuessaan.
Itsensä kanssa kinaaminen on Suomi24 monissa muissakin osioissa suosittua, näköjään myös "metsästys-osiossa"...
Saat näköjään hyvän "riidan" aikaiseksi, varmaan helppoa kun tuntee itsensä niin hyvin ja "vastapelurikin" löytyy samasta kropasta, vain muutaman solun ja hermopäätteen etäisyydeltä.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsensä kanssa kinaaminen on Suomi24 monissa muissakin osioissa suosittua, näköjään myös "metsästys-osiossa"...
Saat näköjään hyvän "riidan" aikaiseksi, varmaan helppoa kun tuntee itsensä niin hyvin ja "vastapelurikin" löytyy samasta kropasta, vain muutaman solun ja hermopäätteen etäisyydeltä....Et sitten tuota kommenttiasi laittanut omaan viestiisi edellä? 😂
Ip osotteiden tutkiminen kirjoittajienkin osalta on äärimmäisen helppoa joka kuivattaa projisointi yrityksesi jo alkuunsa.🤭 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten tuota kommenttiasi laittanut omaan viestiisi edellä? 😂
Ip osotteiden tutkiminen kirjoittajienkin osalta on äärimmäisen helppoa joka kuivattaa projisointi yrityksesi jo alkuunsa.🤭Jaaha, kalikka kalahti kohteeseen, reaktiosi kokolailla odotettu.
Koeta jatkossakin tulla toimeen itsesi kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha, kalikka kalahti kohteeseen, reaktiosi kokolailla odotettu.
Koeta jatkossakin tulla toimeen itsesi kanssa.Juurihan sinä itse todistat täällä olevan useampi kirjoittaja, joten kalikkasi ei kolahda edelleenkään kehenkään muuhun kuin itseesi kun yrität kaikin keinoin mustamaalata täällä metsästäjiä, jos ei muuten niin henkilöhyökkäämällä vihan kohteittesi kimppuun.😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurihan sinä itse todistat täällä olevan useampi kirjoittaja, joten kalikkasi ei kolahda edelleenkään kehenkään muuhun kuin itseesi kun yrität kaikin keinoin mustamaalata täällä metsästäjiä, jos ei muuten niin henkilöhyökkäämällä vihan kohteittesi kimppuun.😂
Niin, juuri nyt meitä keskustelijoita on yhteensä kaksi (2)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, juuri nyt meitä keskustelijoita on yhteensä kaksi (2)
Ei, kyllä meitä on useampi, sillä minä olen se ajavien tutkakoirien ilmituoja. Ja tuo ärhäkkä haukkuja on yksi ja sama, joka kuvittelee ja valehtelee kaiken lähtevän samasta ip:stä, vaikka asia ei ole näin. Ja minähän en ole sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, kyllä meitä on useampi, sillä minä olen se ajavien tutkakoirien ilmituoja. Ja tuo ärhäkkä haukkuja on yksi ja sama, joka kuvittelee ja valehtelee kaiken lähtevän samasta ip:stä, vaikka asia ei ole näin. Ja minähän en ole sinä.
Kukas täällä haukkuukaan ja ketä? Sinun metsästäjien haukkumista ja syyllistämistähän täällä on koko palsta täynnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukas täällä haukkuukaan ja ketä? Sinun metsästäjien haukkumista ja syyllistämistähän täällä on koko palsta täynnä.
Sinä se olet hauska veikkonen eri persooniesi kanssa, no nyt puolestani voit jatkaa yksin-/kaksinpuheluasi.
Heippa ja hyvää kesää ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se olet hauska veikkonen eri persooniesi kanssa, no nyt puolestani voit jatkaa yksin-/kaksinpuheluasi.
Heippa ja hyvää kesää !Näytäs mulle väittämäsi "eri persoonat" ja ip osoitteet niihin todisteiksi? Ei liene vaikea todistaa kerran näin väität vai katoatko jälleen seuraavaan aiheeseen valittamaan? 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytäs mulle väittämäsi "eri persoonat" ja ip osoitteet niihin todisteiksi? Ei liene vaikea todistaa kerran näin väität vai katoatko jälleen seuraavaan aiheeseen valittamaan? 😂
Siinäs kuulit! Jokapaikan vastustaja.
- Anonyymi
Vihervassarin juonia, älkää uskoko
- Anonyymi
Kun hirvikuvio lähtee liikkeelle, niin autoon pitäs hypätä ja ampua tietyssä ajassa reikä pahviin. Alkaisi olemaan tutkakoira miehen tätäpäivää.
- Anonyymi
Jaha. Metsästyksen vastustajan parin päivän banni taas purettiin ja sama metsästäjien mollaus alkoi jälleen. xD
- Anonyymi
MIKÄ TÄSSÄ NYT ON TAAS NIIN VAIKEATA?
•Hirvikoe sama koko valtakunnassa. Ampumamatka 75m. Paikallaan oleva maali jossa 23cm rinki vitaalialueella. Neljä osumaa saatava rinkiin. 90sek aikaa ampua laukaukset. Aika alkaa ensimmäisestä laukauksesta. Ampumatyyli vapaa, pois lukien ase ei saa olla kiinnitettynä tukeen. Voimassa 3vuotta. Läpäisty hirvikoe vastaa myös peura ja kauriskoetta. Jos ammut peuraa/kaurista haulikolla et tarvitse ampumakoetta.
•Karhukoe vastaa kaikkia kokeita. Ainoana poikkeuksena neljä laukausta osuttava 17cm rinkiin.
•IP osoite ei aina tarkoita, että kyseessä olisi sama henkilö vaan sama tukiasema. Täällä kuitenkin selkeästi henkilö jolla pakkomielle hirviä ”ajaviin tutkakoiriin”!
•Lait ovat lakeja ja sorkkaeläimiä ajavan koiran säkäkorkeus max 39cm. En itse näe perustetta koko säkäkorkeudelle. Metsästäjän tunnettava omat taitonsa, jos ei lähtökohtaisesti osu liikkuvaan on jätettävä ampumatta.
•Tutka on erittäin tärkeä laite koskien koiran turvallisuutta. Isäntä tietää aina missä koira liikkuu! - Anonyymi
Lopetin ammuntakokeen suorittamisen ja samalla metsästysseuran jäsenyyden.
Metsästys-seuran jäsenyyden kyllä olisin pitänyt.Olin ainut seurassa oleva maa-jäsen
kaikki muut olivat vuokra-jäseniä.Alkavat metsästysmaiden vuokrat varmasti nousta ja yksityistimaksut.Paha sanoa moniko vuokra-jäsen on maan-omistaja jäsenien jälkeläisiä ja sukulaisia.Päivittää pitäisi seurojen toiminnat.
Paikkakunalla kuunnelaan Hirviradio! Metsäradiokin on palannut.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926